Digibeet en vliegen

12-09-2023 14:02 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
*oud topic even omhoog geschopt. Zie de update.*

Vooropgesteld, ik ben een rasechte digibeet. Ik heb ook al een aantal jaren niet gevlogen, de laatste keer vanaf Eelde, nu vanaf Schiphol.

Ik heb een pakketreis geboekt en kan 24 uur vantevoren online inchecken en een plekje uitkiezen in het vliegtuig. (Transavia).

Bang dat ik iets verklooi of een storingsmelding krijg, wil ik eigenlijk liever naar Schiphol gaan en daar gewoon mezelf en mijn bagage inchecken bij een bemenste balie. Ik heb 15 kilo ruimbagage bijgeboekt.

Kan dat tegenwoordig nog, of moet je alles online doen?

Als ik niet een plekje aan het gangpad krijg, kan ik daarmee leven.

Het online aanmelden van mijn transfer durf ik nog net te wagen, dat schijnt ook per mail te kunnen. Als dát misloopt kan ik altijd nog de gewone bus pakken naar mijn bestemming.
blckcffee wijzigde dit bericht op 28-04-2024 21:54
3.51% gewijzigd
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat de rest ook al zegt het is zo eenvoudig. Maar je kan iemand mee laten kijken als je er angstig voor bent.

Maar kan je wel bankieren enzo ? Online winkelen? Het komt allemaal op hetzelfde neer. Goed lezen wat er staat.
Als je dit soort dingen blijft ontwijken gaat het op den duur in de weg zitten bij echt belangrijke dingen. Je moet echt zorgen dat je bij blijft anders worden de sprongen in de vooruitgang straks té groot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Transavia heeft ook een incheckbalie op Schiphol.Je moet het dan doen met de stoelkeuze. wat er nog is.
Fijne vakantie .
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
13-09-2023 18:36
Als je dit soort dingen blijft ontwijken gaat het op den duur in de weg zitten bij echt belangrijke dingen. Je moet echt zorgen dat je bij blijft anders worden de sprongen in de vooruitgang straks té groot.
Eens. Ik zie dagelijks zulke mensen ivm met mijn werk en het worden er alleen maar meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een digibeet. Echter, online inchecken is echt vrij simpel. Je download de app.
Vervolgens open je de app en klik je op wat je moet doen: online inchecken.
Vervolgens staat er stap voor stap wat je moet doen, zoals het invullen van je gegevens. Daarna klik je op volgende .
Wil je zelf je stoel uitkiezen? Klik je op de stoel die je wilt hebben.
Wil je dat niet?
Klik je op volgende of overslaan.

Er zijn zoveel mensen die hier geen ervaring mee hebben.
Dit soort apps zijn gemaakt om het zo eenvoudig mogelijk te maken voor iedereen.

Gewoon doen.
Lukt het niet, sluit je de app en probeer je het opnieuw met iemand naast je.

Tip: maak een screenshot van de qr code van je boarding pass.

Succes, het komt echt goed!
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
13-09-2023 18:36
Als je dit soort dingen blijft ontwijken gaat het op den duur in de weg zitten bij echt belangrijke dingen. Je moet echt zorgen dat je bij blijft anders worden de sprongen in de vooruitgang straks té groot.
Dit. Echt hoor. Want anders kun je straks niet meer meekomen als je nu al op relatief simpele dingen een andere optie kiest. Waarom niet leren hoe je moet inchecken? Desnoods met iemand ernaast?

Daar heb je meer aan dan in je eigen gedachte ‘ik ben een digibeet’ blijven hangen. Want dat is ook maar iets wat je jezelf vertelt hè. Alles is te leren
katkaatje schreef:
14-09-2023 08:30
Dit. Echt hoor. Want anders kun je straks niet meer meekomen als je nu al op relatief simpele dingen een andere optie kiest. Waarom niet leren hoe je moet inchecken? Desnoods met iemand ernaast?

Daar heb je meer aan dan in je eigen gedachte ‘ik ben een digibeet’ blijven hangen. Want dat is ook maar iets wat je jezelf vertelt hè. Alles is te leren
Mee eens.

Je kunt echt bijna niets fout doen online. Dat je per ongeluk de terugweg aanklikt bij het inchecken kan helemaal niet want die knop is pas 30 uur ofzo van tevoren beschikbaar. Dus tenzij je terugvlucht de dag erna is, kan dat niet fout gaan.

Bovendien, áls er iets fout gaat, kun je alsnog de volgende ochtend heel vroeg naar Schiphol gaan en dan wordt jouw fout rechtgezet hoor! Je kunt nooit zoiets zo erg verpesten dat het niet meer te herstellen is!

Echt, probeer het - proof yourself wrong!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve luitjes,
Bedankt voor de support. :daisy:

Als het goed is gegaan, heb ik zojuist zelf mijn plekje aan het gangpad geregeld.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een profiel op het viva forum kan aanmaken en behouden met dat wachtwoord gezeur, dan gaat je dit ook echt wel lukken! Je kan het echt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
15-09-2023 12:52
Lieve luitjes,
Bedankt voor de support. :daisy:

Als het goed is gegaan, heb ik zojuist zelf mijn plekje aan het gangpad geregeld.
:cheer:
Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
15-09-2023 12:59
:cheer:
Fijne vakantie!
Fijn! En een fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed gedaan en fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren Quote
De NS werkte mee.
Bagage zelluf inchecken werkte mee.
Het douaneknulletje was overijverig, dat duurde een kwartier (twee mensen voor me).

En nu ben ik drie uur te vroeg voor het boarden.
:)
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
16-09-2023 11:32
De NS werkte mee.
Bagage zelluf inchecken werkte mee.
Het douaneknulletje was overijverig, dat duurde een kwartier (twee mensen voor me).

En nu ben ik drie uur te vroeg voor het boarden.
:)
Hahaha, nou beter 3 uur te vroeg als 1 minuut te laat. Goede vlucht!
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
16-09-2023 11:32
De NS werkte mee.
Bagage zelluf inchecken werkte mee.
Het douaneknulletje was overijverig, dat duurde een kwartier (twee mensen voor me).

En nu ben ik drie uur te vroeg voor het boarden.
:)
Alleen is hij geen ‘knulletje’ en ook geen douanier, maar blij dat het gelukt is. Security stroomt heerlijk door tegenwoordig, wie had dat vorig jaar gedacht!
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij was hij jonger dan mijn zoon, die is 20.
Voor mij dus een knulletje.
:)
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn om te lezen dat het gelukt is allemaal.
Vindt het inchecken aan de balie zelf veel fijner,het wordt ook allemaal zo onpersoonlijk,tegenwoordig staat alles op je telefoon. Ben je die kwijt dan ben je de Sjaak. En zelfde met het uitprinten van je papieren , ze gaan er ook maar vanuit dat iedereen een printer heeft. Laatst werkte hier de printer niet meer. Bij het hotel de code scannen hoe laat je wordt opgehaald.Uhh niet iedereen heeft een scanner op zijn telefoon,en camera functie werkt niet altijd.
Vroeger kreeg je zo'n mapje bij het reisbureau en daar zat gelijk alles in je tickets, hotelvoucher..En op het bord stond aangegeven hoe laat je werd opgehaald
Was vroeger dan toch alles beter.😄
Superhuisvrouw schreef:
16-09-2023 17:06
Fijn om te lezen dat het gelukt is allemaal.
Vindt het inchecken aan de balie zelf veel fijner,het wordt ook allemaal zo onpersoonlijk,tegenwoordig staat alles op je telefoon. Ben je die kwijt dan ben je de Sjaak. En zelfde met het uitprinten van je papieren , ze gaan er ook maar vanuit dat iedereen een printer heeft. Laatst werkte hier de printer niet meer. Bij het hotel de code scannen hoe laat je wordt opgehaald.Uhh niet iedereen heeft een scanner op zijn telefoon,en camera functie werkt niet altijd.
Vroeger kreeg je zo'n mapje bij het reisbureau en daar zat gelijk alles in je tickets, hotelvoucher..En op het bord stond aangegeven hoe laat je werd opgehaald
Was vroeger dan toch alles beter.😄
Waar gaan ze er vanuit dat iedereen een printer heeft? Ik denk eerder dat ze er vanuit gaan dat niemand meer iets print. Ik niet, in elk geval.

Je boarding pass kan jij bij verlies of uitval telefoon altijd nog bij een zuiltje printen, met je paspoort.
Alle reacties Link kopieren Quote
Superhuisvrouw schreef:
16-09-2023 17:06
Fijn om te lezen dat het gelukt is allemaal.
Vindt het inchecken aan de balie zelf veel fijner,het wordt ook allemaal zo onpersoonlijk,tegenwoordig staat alles op je telefoon. Ben je die kwijt dan ben je de Sjaak. En zelfde met het uitprinten van je papieren , ze gaan er ook maar vanuit dat iedereen een printer heeft. Laatst werkte hier de printer niet meer. Bij het hotel de code scannen hoe laat je wordt opgehaald.Uhh niet iedereen heeft een scanner op zijn telefoon,en camera functie werkt niet altijd.
Vroeger kreeg je zo'n mapje bij het reisbureau en daar zat gelijk alles in je tickets, hotelvoucher..En op het bord stond aangegeven hoe laat je werd opgehaald
Was vroeger dan toch alles beter.😄
Als je én geen printer hebt én geen mobieltje of tablet, dan kun je nog steeds naar het reisbureau, zoals vroegah!

Tijdens corona printte ik alles weer netjes uit omdat het op sommige bestemmingen zo’n onoverzichtelijk oerwoud was van PCR-test certificaten, PLC-forms, ESTA’s, boarding passes en vaccinatiebewijzen…voor het eerst in tijden had ik weer ouderwets een mapje met reispapieren bij me! Als ik dat mapje kwijt raakte…dan had ik gelukkig nog een online backup ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb alles uitgeprint in een mapje in mijn handbagage, nog een kopietje van alles + paspoort + creditcard in mijn onzichtbare "ondermijnkledingtasje" en gedownload op de telefoon.

Printscreen van de qr-code en met de telefoon gingen de poortjes met wat geduld toch open.

Paspoort nergens hoeven laten zien.

Nu zit ik in een heel hard rijdend, superkrap shuttelbusje.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Update.
De terugreis ging ook prima via de telefoon.

Van de shuttle maatschappij kreeg de hotelreceptie een dag van te voren ook een melding hoe laat ik werd opgehaald.

En over drie weken vertrek ik weer. Zelfde bestemming en tijdsduur, én 400 euro goedkoper dan de vorige keer.

Zin in de zon!!! :sun:
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven