Duitsland

09-07-2010 21:51 20 berichten
Ik wil deze maand nog met een vriendin een kleine week weg en ik zit zelf te denken aan Duitsland.

Ons budget is klein en we willen het liefst ergens heen waar de omgeving mooi is, maar waar we ook eventueel op stap kunnen met leeftijdsgenoten ( eind 20) dus liever niet een omgeving met veelal gezinnen/ouderen.

We denken eraan om de tent mee te nemen en reizen met het OV.

Iemand leuke suggesties? Ik ken Duitsland nog niet zo goed.

Ik las hier wel iets over Beieren wat me wel aansprak, maar weet niet hoe het met leeftijdsgenoten zit..
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke gezellig Beieren.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Beieren is mooi, en als je in de buurt van de Bodensee zit kun je heerlijk zwemmen/flaneren/biertje drinken (al kan dat laatste overal in Duitsland goed volgens mij)
Sauerland is ook erg leuk! Geen idee hoe het er met de kampeer accommodaties zit, maar de omgeving is mooi en je kunt er heel leuk uitgaan!
Ik weet ook nog wel een leuke tuin voor je in Duitsland om te kamperen, moet je niet bang voor vogelverschrikkers zijn, en voor angels.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Beiern is helemaal top!!!!! Mooie omgeving en genoeg te doen!

Google nog maar eens door, kom je vast wat kampings ed tegen. Nu ben ik sowieo wel Dld fan, dus waar je ook heen gaat, dat komt wel goed.

Zou wel een plek zoeken bij / in een grotere stad, in de dorpjes komen veel de oudere / wandelaars grotere stadjes is dan wat meer te doen
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
quote:nouschi schreef op 09 juli 2010 @ 23:18:

Ik weet ook nog wel een leuke tuin voor je in Duitsland om te kamperen, moet je niet bang voor vogelverschrikkers zijn, en voor angels.

Verder geen tips over Duitsland. Alleen dat ik me afvraag in hoeverre je met het OV makkelijk bij campings kunt komen?

Is Berlijn niks?
DeKenau, mag ik je topic even misbruiken voor mijn eigen Duitslandvraag? Ik heb namelijk ook geen idee wat een mooie en leuke vakantieplek is jn ons buurland. Berlijn een idee voor jullie?

Wij willen met kind een week weg. Huisje of stacaravan, water, leuk stadje/ dorpje.

Iemand tips?
Met kind een week weg is heel goed te doen in de Harz of de Eiffel.

Niet te ver, en toch een echt vakantiegevoel.

Snuffel maar eens rond op www.harz.de

Wij vonden Braunlage en Wernigerode hele leuke plaatsen.

Wij zaten meestal particulier, en dat is maar 1 x tegengevallen (foto's van het huisje klopten wel, maar het huisje stonk naar natte hond en sigaartjes). (Bad Harzburg, Haus Bambi)

Whahaha!

*lees het nu pas!*
De omgeving Ahrdal(wij waren in Altenahr met 4 mensen tussen de 14 en 21) vonden wij echt leuk. Er zitten veel campings en daar zitten ook campings tussen waar meer jongeren op zitten. Misschien een rare tip maar: Ga rodelen net buiten Altenahr. Hilarisch voor zowel volwassenen als kinderen!

@Sje, ik denk dat Ahrdal en omgeving ook leuk is voor een kind.

Daarnaast zou je de steden kunnen aandoen. Steden als Dusseldorf hebben een hip gedeelte.
I choose happy!
Munchen is echt helemaal top! Is een van de hippere steden van Dld, en met mooie omgeving. Dichterbij huis is Keulen ook echt de moeite waard. Berlijn is ook heel leuk, maar heel anders qua sfeer, heel alternatief.

Je zou eens via stayokay kunnen kijken voor accomodatie. Dat is zeg maar jeugdherberg 2.0, haha, wel meestal op lekker centrale locaties dus ook goed bereisbaar.

Viel Spass!!
@Lalie, Ja Munchen is ook een goede tip. Ik vond het ook verrassend mooi!
I choose happy!
@EssentialBliss: ik vond Duitsland eigenlijk sowieso een eye-opener. Had er nooit zo bij stilgestaan dat je daar ook op vakantie kon, zeg maar. Ik kende het alleen van héél hard doorheen rijden op weg naar wintersport :-)

Maar nu heb ik familie wonen in München, dus kom ik er wat vaker, en ik vind het echt een heerlijk land. Eigenlijk.
Het moezelgebied. daar heb je veel leuke hotelletjes en campings. Ik ga zelf ieder jaar naar een bungalowpark van Landal: Mont Royal.

Ontzettend mooi gebied om te wandelen, fietsen e.d.
Bedankt voor alle tips,maar Duitsland is even in de ijskast gezet....het is uiteindelijk toch een hele andere bestemming geworden
ik ben net terug van een paar daagjes duitsland met vriendje.

wij zijn in koblenz geweest in de eiffel.

erg leuke omgeving, bij koblenz komen namelijk de moezel en de rijn samen.

je kan er heel mooi fietsen, maar in koblenz zijn ook veel barretjes en restaurantjes.

in de omgeving is ook genoeg te zien, veel leuke dorpjes en veel wijngaarden en kastelen.

wij stonden ook op een stadscamping (campingplatz mosel rhein) en daar verbleven ook veel jongeren die met de fiets rondtrekken.
Hoe zit dat met koopzondagen?

Ik ga morgen mee met mijn vriend naar Dusseldorf (hij naar een beurs...), maar zie dat Duitsland niet doet aan koopzondagen.

Is er dan helemaal niets open of zijn er wel andere leuke dingen om te doen?
Poelepoelepoelepoes!
Musea zijn open, terrasjes ook. Maar winkels zijn dicht, dat klopt.

Wij zijn vandaag naar Duitsland gereden. Morgen gaan we het kasteel van Heidelberg bekijken, als mijn man zich dan weer ok voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven