Eekhoorns in Europa?

20-06-2018 11:20 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb een vraag aan jullie. Graag wil ik met mijn vriend een (hoofd)stad in Europa bezoeken. Mijn vriend is dol op eekhoorns, daarom zou ik graag een stad willen kiezen, die een park zeer dichtbij de stad heeft, waar veel eekhoorns te vinden zijn.

Weet een van jullie of er bijvoorbeeld in Praag een (stads)park te vinden is, waar veel eekhoorns zijn? Of een andere leuke stad in Europa. Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Sara
Alle reacties Link kopieren
Il vind ze ook zo fantastisch leuk. Nu waren wij in New York en daar waren er ook zo ontzettend veel. De newyorkers zijn helemaal niet zo blij met ze. Ze worden daar de ratten met dikke staarten genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
20-06-2018 11:22
Amstelpark.
London, bij Buckingham Palace. Zo tam dat ze uit je hand eten.

Idd dit!!!

2 jaar terug hier geweest in Londen en dat is écht geweldig als ze van eekhoorntjes houd!!! Wel een tip om pinda’s mee te nemen!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom vaak in Canada, en daar rennen de eekhoorns in ieder park rond je benen. Rode, grijze, donkerbruine, zwarte, enz. Houd er wel rekening mee dat het vlooienbalen zijn, en dat het niet natuurlijk is om ze te voeren. Die beestjes horen gewoon hun eigen kostje op te scharrelen. In Canada staat er dan ook een behoorlijke boete op als je betrapt wordt op voeren. Net zoals op het voeren van wasberen bijv. ook helemaal schattig, maar én gevaarlijk voor mensen als ze uitvallen met klauwen en tanden, én dragers van ziektekiemen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Zelfs in parken in Vlaanderen komen eekhoorns de koekjes van naast je koffie stelen op het terras.
Waar ik woon zitten rode, die zijn schuwer.
Alle reacties Link kopieren
Palau Reial Pedralbes in Barcelona
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
Alle reacties Link kopieren
Warschau!
Alle reacties Link kopieren
niehow schreef:
20-06-2018 14:36
Il vind ze ook zo fantastisch leuk. Nu waren wij in New York en daar waren er ook zo ontzettend veel. De newyorkers zijn helemaal niet zo blij met ze. Ze worden daar de ratten met dikke staarten genoemd.
Wij waren vorig jaar in Boston en daar stikt het er ook van in het park en de toeristen vinden het allemaal leuk maar de locals vinden het inderdaad ongedierte.
Alle reacties Link kopieren
hazewind schreef:
20-06-2018 11:44
De amerikaamse (grijze) eekhoorn is een invasieve soort die zich in Engeland heeft gevestigd (losgelaten/ontsnapt), in de rest van Europa zal je die weinig tegen komen.

Onze eigen rode eekhoorn is veel schuwer dan de grijze in de stad, hoewel ze soms best dichtbijkomen. Zo brutaal en leuk als de grijze zijn ze niet.

H
Dus eigenlijk zou ik gewoon nog een keer naar Londen moeten :') Bedankt voor deze informatie, ik wist dat niet!
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
20-06-2018 12:23
Ja, dit wilde ik ook net tikken.
In Engeland zitten natuurbeschermers zelfs met de handen in het haar omdat de grijze eekhoorns de rode eekhoorns verdringen.
(Dit bericht is al drie jaar oud) https://nos.nl/artikel/2011693-britten- ... orlog.html

Als je echt eekhoorns wilt die uit je hand eten zul je waarschijnlijk toch naar Engeland moeten gaan.

Zelf vind ik de rode erg mooi en leuk en er zijn, ook in Nederland, mensen die eekhoorns hun tuin inlokken met voedersilo's.
Alleen niet in Den Helder, vrees ik ;)
Haha ik wist dit soort dingen allemaal niet! Grappig om te weten. De rode vinden mijn vriend en ik ook leuk natuurlijk! Maar die grijze zijn inderdaad zo leuk ondeugend. Misschien toch maar naar Londen dan :) Of een andere leuke stad in Engeland natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
niehow schreef:
20-06-2018 14:36
Il vind ze ook zo fantastisch leuk. Nu waren wij in New York en daar waren er ook zo ontzettend veel. De newyorkers zijn helemaal niet zo blij met ze. Ze worden daar de ratten met dikke staarten genoemd.
Haha dan zijn mijn vriend (en ik) dus niet de enige! Voor New Yorkers zijn die diertjes de normaalste zaak van de wereld natuurlijk, dan kan ik het wel begrijpen dat zij ze niet zo interessant meer vinden haha

Ah New York staat zeker nog op mijn bucket-list
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Ik weet genoeg denk ik! :)
Alle reacties Link kopieren
Sara_N schreef:
20-06-2018 20:08
Dus eigenlijk zou ik gewoon nog een keer naar Londen moeten :') Bedankt voor deze informatie, ik wist dat niet!

Ze schijnen in heel England en Wales te zitten, dus je kunt vast ook een andere stad uitzoeken ;-)

https://www.wildlifeworld.co.uk/k/squirrels
nounou
Alle reacties Link kopieren
Bournemouth, Zuidengelse kust. In het park eten ze uit je hand. Zó schattig!
snoesje666 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 01:26
23.38% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zitten ze in de meeste Engelse stadsparken.
Ik ben ze ook in een plaatsje als Malvern tegengekomen, die aten trouwens niet uit je hand.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
20-06-2018 17:25
Wij waren vorig jaar in Boston en daar stikt het er ook van in het park en de toeristen vinden het allemaal leuk maar de locals vinden het inderdaad ongedierte.
Wij gingen daarna door naar Washington DC daar stikte het er ook van.
En in de Smoky Mountains zagen we veel chipmunks.... Super cute zijn die zeg :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Madrid, in het Retiro park!
Go green, fuck a vegetarian
Alle reacties Link kopieren
Kom maar bij mij op visite. Gwn in NLD. Ik woon in t bos en t stikt hier van die mormels. Had laatst de was aan de lijn hangen...zit net rustig in mn tuinstoel, gaan knabbel en babbel tikkertje doen over de waslijn. Maar dat lukt natuurlijk niet, dus 3 witte handdoeken in t zand...grrrr.
Zitten vaak gwn hier op de veranda als t héél rustig is.
Alle reacties Link kopieren
In München heb je meerdere soorten, bijvoorbeeld in de Englische Garten (Wat is dat toch met Engeland en eekhoorns ;-D ) .
One in a melon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven