Een weekje weg in februari

07-09-2017 15:21 34 berichten
We willen met de carnavalsvakantie graag een weekje weg. We weten alleen nog niet waar naar toe.we hebben een voorkeur voor een warmere bestemming maar omdat het geen duizenden euros moet kosten denk ik dat dat niet erin zit. Een stad mag, hoeft niet. We hebben twee kinderen bij ons. In het verleden hebben we al londen, parijs, porto, valencia, zuid duitsland gedaan.
Ik was al aan athene of marrakech aan het denken maar ik twijfel nog wat. Iemand anders misschien nog leuke ideeen?
Las Palmas is de hoofdstad van Gran Canaria. Ik denk dat je La Palma bedoelt? Dat is inderdaad groen en prachtig, en La Gomera ook. Maar de kans op slecht weer is in februari best aanwezig. In die tijd zit je bv op Lanzarote beter. Wat voor een week zeker leuk is. Auto huren en het eiland verkennen. Maar echt los budget is het niet vanwege de (4-5 uur durende) vlucht.
Je hebt gelijk. Heb mijzelf ook nog nooit op die regio georienteerd maar toen iemand hier La Palma vergeleek met Hawaii had ik ns op afbeeldingen gegoogled en hoewel ik t niet met Hawaii zou vergelijken, ziet het er best aantrekkelijk uit. Maar goed, als t weer sucks in februari heb je daar niets aan natuurlijk.
Het weer hoeft niet slecht te zijn maar zonzeker is het niet in februari.
Ik vind het voor de herfst een perfecte bestemming, je zult verbaasd zijn!
Alle reacties Link kopieren
wij zijn afgelopen oktober naar marrakech geweest, ik moet zeggen dat wij er echt een leuke vakantie hebben gehad. ik zou wel voor een hotel gaan net iets buiten de medina als je kindjes hebt ivm drukte en veel straatjes. en het klopt inderdaad dat er veel op straat word verkocht dan dat ze toeristen daar natuurlijk graag bij willen betrekken maar ze begrijpen "Nee" heel goed, maar een middag door de straatjes lopen is echt leuk, ze verkopen zeker niet alleen maar troep. je zou ook nog naar Casablanca kunnen gaan in Marokko. ook erg mooi en mooie hotels aan de kust. het zal er geen strand weer zijn maar kouder dan 20 graden zal het er niet worden. mijn ervaring was dat de mensen je echt graag willen helpen dus ook zeker met het glutenvrije dieet van je dochter denk ik dat ze je graag helpen ( zelf geen ervaring mee ). en nog een voordeeltje, Marokko zelf is echt heel goedkoop. wij hebben met ze 2e een voor hoofd nagerecht inclusief thee en water en wat frisdrank voor 30 euro totaal gegeten.
Ik was een keer in maart in Marokko maar vond t daar niet warm eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
En ik in april in Egypte en hoewel de temperatuur lekker was was het zeewater steenkoud.
Dat vond ik op Lanzarote in maart ook maar genoeg mensen die wel zwommen.
Ons complex had wel een van de zwembaden verwarmd maar daar stikte het van het klein grut en we hadden geen zin om in die herrie te zitten.
Zijn er in die periode geen leuke aanbiedingen naar de Dominicaanse ofzo?
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
07-09-2017 19:00
Iemand al eens in sevilla geweest?
Ja, heerlijke stad, genoeg te zien en doen. Lekker eten. Geen idee hoe het weer in februari is.
Alameda de Hercules is een leuk lang plein met veel eettentjes, ook in de zijstraatjes. Vooral veel Spanjaarden van alle leeftijden, en niet zo duur als de toeristenrestaurants vlakbij de Alcazar (het paleis).
Als je er een week zit kun je eventueel ook witte dorpen in de omgeving bezoeken zoals Jerez en Arcos de la Frontera. Of ga lekker in de B&B vlakbij Arcos de la Frontera zitten: www.cortijobarranco.com > heerlijke accommodatie, aardige eigenaren, lekker ontbijt (daar betaal je wel extra voor) met bruin brood enzo.
Vanuit Sevilla kun je ook prima een dagje op en neer naar Cadiz, de plaats waar vandaan Columbus vertrok toen hij 'Amerika ondekte'.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
14-12-2017 16:27
Vanuit Sevilla kun je ook prima een dagje op en neer naar Cadiz, de plaats waar vandaan Columbus vertrok toen hij 'Amerika ondekte'.
dat was twee jaar geleden ons plan, tot opeens 24 uur van te voren ene mailtje kwam dat de vlucht afgelast was. stomme ryanair :evil:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven