Enge dingen meegemaakt in een vliegtuig?

16-11-2017 18:30 106 berichten
Ik heb vooral enge dingen als hele erge turbulentie en luchtzakken en hele harde landingen meegemaakt. Dat vond ik wel genoeg engs voor een mensenleven. Ik ben geen vliegheld zeg maar. Hebben jullie ook wel eens iets creepy meegemaakt? En wil je daarover vertellen? Misschien helpt exposure mij wel ;-)
Alle reacties Link kopieren
Een binnenlandse vlucht in marocco met een vrij klein vliegtuigje. De hele vlucht niets aan de hand, de landing ging alleen niet zo goed.
Hij raakte de baan, schoot heen en weer over de landingsbaan. Zuurstofmaskertjes kwamen er uit, en met veel horten en stoten kwamen we tot stilstand.
Een deel van het vliegtuig ging gillen, een deel zat lijkbleek in zijn stoel vast en mijn vriend en ik kregen de slappe lach :)
If you can dream it, you can do it.
Doorstarts, in een sneeuw stormterecht komen, bliksem inslag, in valwind bij opstijgen, landingen op lastige vliegvelden, dat soort dingen.

Ik ben ook niet bepaald een held in het vliegtuig dus ik sla altijd een paar glaasjes sterke drank achter over op het vliegveld, en met lange vluchten probeer ik gewoon niet te slapen de dag er voor zo dat ik moe ben en wellicht wel slapen kan.
Alle reacties Link kopieren
claire1111 schreef:
16-11-2017 19:09
ik zie nu dat je dezelfde bent van het vorige topic ! LEES DIT NIET , je maakt je angst alleen maar erger !
Alle mensen die hier hun enge verhaal vertellen hebben het overleefd toch?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens een binnenlandse vlucht ging de landing te hard en schoot het vliegtuig door weer de lucht in. Bij de landing erna stonden er brandweerauto's en ambulances klaar. Gelukkig onnodig...
Alle reacties Link kopieren
In 2006, New York - Amsterdam, vlak voor de start viel de stroom uit en werd er een Russisch bandje afgespeeld. Vooral mijn zus raakte in paniek, dacht direct aan een kaping. Afijn, na 2 uur wachten op een monteur konden we toch vertrekken. Naast ons was een Amerikaan in legeroutfit komen te zitten, hij zou via Amsterdam naar Irak vliegen. Er volgde een interessant gesprek over de situatie daar en wij voelden ons heel veilig met hem naast ons. Tot hij drie kleine granaten tevoorschijn toverde. Toen hij vervolgens naar het toilet ging, knepen we 'm behoorlijk. Bang dat hij de boel op zou blazen. Deed 'ie gelukkig niet. Naderhand nog wel een paar keer met over en weer gemaild.
Alle reacties Link kopieren
Een watervliegtuig dat ging landen alleen met zijn neus de zee in dook in plaats van er over. Gelukkig ging hij niet over de kop maar stuiterde hij weer terug.

Reactie van piloot: woeps sorry i made a mistake. Welcome to the island :-D
Juniper_ schreef:
16-11-2017 18:50
Een keer opgestegen terwijl het stormde en bliksemde, dat vond ik wel spannend.

En een keer met een maatschappij gevlogen die nu op de zwarte lijst staat. Voor we vertrokken hebben ze een kwartier gedaan over de deur die niet goed sloot. Heb de hele reis onafgebroken die deur in de gaten gehouden ;-D
Oh ja, zo'n grapje met de deur. Heb een keer een van de laatste vluchten gehad die zou vertrekken vanaf dat vliegveld, duurde allemaal een eeuwigheid tot er een melding van de piloot kwam dat we "a very very mínor technical difficulty' hadden. Meerdere monteurs door het vliegtuig heen die aan de deur gingen kloten met allemaal gereedschap. Was er niet helemaal gerust op :$ , ik dacht echt dat ze het maar even provisorisch hadden gemaakt zodat we niet aan de grond bleven en een nacht daar moesten slapen op kosten van de maatschappij. Wat was ik blij toen we veilig aan de grond stonden :P .
Alle reacties Link kopieren
Een schrale troost voor iedereen die bang is dat die deur eruit vliegt tijdens het vliegen: dat is onmogelijk door de druk van binnenuit en buitenaf. Die deur krijg je met geen mogelijkheid open :)
Ook ik kijk teveel Air Crash Investigation en als ik dan zie dat zo'n heel ding naar beneden kan pleuren omdat het verkeerd terugplaatsen van een of ander borgpennetje van nog geen 5 cm er voor zorgt dat er een gat komt in de brandstoftank etc etc dan vind ik het zo lastig te geloven dat vliegen een van de veiigste transportmiddelen is. Ik WEET dat op de fiets naar werk de kans groter is dat ik wordt doodgereden maar zo voelt dat niet. En zeker nu ik een kind heb krijg je me met geen 10 paarden in een vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
tijdens de landing in allicante leek het alsof ze met 'twee treden tegelijk van de trap afliepen' in plaats van de normale geleidelijke daling.
De ergste vond ik de clowneske piloot tijdens een cursus parachute-springen op Ameland. Na het opstijgen begon hij niet met klimmen maar met snelheid maken. Om vervolgens een imitatie te doen van een opstijgende F-16. M'n maag hing tussen m'n knieen. En toen moest ik er nog uitspringen ook. hahaha.
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
16-11-2017 19:29
Waarom?
Weggevallen luchtdruk. Dan ga je zsm heel laag vliegen en direct landen. Zuurstofmaskers en al.
Landing. O toch niet; hoppakee de lucht weer in.

Tijdens een terugvlucht uit Griekenland. Luchtzakken waar je u tegen zegt. Incl huilende kinderen, en gillende mensen.
Alle reacties Link kopieren
In een A320, zo’n dertig meter boven de grond: je kunt de kentekenplaten lezen en de grassprietjes tellen... maar (nog) geen landingsbaan onder je.... goh, waar blijft dat ding? We wachten op de eeeuw-eeeuw van de banden die neerkomen. Dan opeens volle kracht en strak omhoog. De stewardes zegt nog “no panic”.
Dan na 10 minuten de gezagvoerder: op een of andere manier heeft de luchtverkeersleiding ons naar een helicopter-landplaats geloodst, in plaats van vliegtuiglandingsbaan...
Alle reacties Link kopieren
Op een vlucht naar Turkije. Boven de bergen gaan ineens de motoren uit, we zweven een poosje zo verder en na een paar minuten draaiden ze weer. Volgens mijn man was dat brandstofbesparing door thermiek te gebruiken maar van mij hoeft het niet zo. Vond het knap griezelig.

Hele erge turbulentie in onweer boven India, met blikseminslag erbij. Dat was niet leuk. Het duurde ook behoorlijk lang en ik was echt bang.

En een onverwachte doorstart bij landing in New York. Geen harde wind of noodweer ofzo dus totaal onverwacht. Hele rare gewaarwording daardoor; mooie daling, je denkt dat je er bent, voelt de wielen de grond raken (daar ging wel iets mis, veel te hard, paar mensen lichtgewond / hoofdwond, spullen die door het vliegtuig vliegen) en ineens gaat het vliegtuig met een ruk weer terug de lucht in. Brrrr.

En een bijna lege vlucht uit Londen waarin ik aan het ene raampje zat en de rest van de rij leeg was behalve bij het raampje aan de andere kant. Daar zat een vage man en die zat zich op een gegeven moment af te trekken terwijl hij strak naar mij bleef staren. Ik was nog heel jong en wist niet wat ik er mee moest dus ben niet weggelopen en heb ook geen stewardess ofzo geroepen. Ik vond het heel naar in ieder geval.

Maar hé, t is allemaal goedgekomen, nooit neergestort ofzo!
Alle reacties Link kopieren
Turbulentie, maar niet eng in de absolute zin des woords. Wat mij toen stoorde is dat medepassagiers in het vliegtuig gingen praten over vliegrampen. :facepalm:

Voor de rest maak ik geen enge dingen mee.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Een landing in heel slecht weer. Het vliegtuig komt met een rotklap neer op de landingsbaan, stuitert weer op, komt met het voorwiel heel hard op de baan, zwenkt naar links, kantelt en breekt in een paar stukken. Naast mij scheurt de wand open en ik val met stoel en al naar beneden, hard op de grond. Ik open mijn ogen, blijkt dat ik alles heb gedroomd. Behalve van die val. Ik lig naast mijn bed.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
16-11-2017 20:50
Een landing in heel slecht weer. Het vliegtuig komt met een rotklap neer op de landingsbaan, stuitert weer op, komt met het voorwiel heel hard op de baan, zwenkt naar links, kantelt en breekt in een paar stukken. Naast mij scheurt de wand open en ik val met stoel en al naar beneden, hard op de grond. Ik open mijn ogen, blijkt dat ik alles heb gedroomd. Behalve van die val. Ik lig naast mijn bed.
:rofl:
World of Warcraft: Legion
Visluchtje schreef:
16-11-2017 18:42
Ja een vent die liep te ruften en een geur waar het hele vliegtuig gewoon bang van werd. Ik geloof dat ie last had van vliegangst.
Deze reactie in combinatie met je naam... :proud:
Mensen die in hun vliegtuigstoel raken en met hun mond wagenwijd open incl slijmdraad eruit in slaap tiefen.
HOE DAN?
Ik zit echt met verbazing te kijken naar al die meurende passagiers.
Zullen die allemaal aan de slaappillen zitten?

Ze slapen dus ook door turbulentie etc heen.
Ik wil dat ook!!

Los nog van het feit dat een vliegtuig een bus met vleugels is en je er nooit comfortabel zit. Hoe slaap je daar dan? Ik vraag het me echt af.

Sowieso, dan ligt je net lekker en dan moet er iemand piesen.
Ik zit als het maar even kan dan ook altijd aan het gangpad.
willem1959 schreef:
16-11-2017 20:50
Een landing in heel slecht weer. Het vliegtuig komt met een rotklap neer op de landingsbaan, stuitert weer op, komt met het voorwiel heel hard op de baan, zwenkt naar links, kantelt en breekt in een paar stukken. Naast mij scheurt de wand open en ik val met stoel en al naar beneden, hard op de grond. Ik open mijn ogen, blijkt dat ik alles heb gedroomd. Behalve van die val. Ik lig naast mijn bed.

Man, ik krijg bijna een hartverlamming.
De tering.

(zulke dromen heb ik dus ook, waarom ik niet over seks met de piloot droom? echt geen idee!?)
Grobbekuiken_ schreef:
16-11-2017 20:40
Op een vlucht naar Turkije. Boven de bergen gaan ineens de motoren uit, we zweven een poosje zo verder en na een paar minuten draaiden ze weer. Volgens mijn man was dat brandstofbesparing door thermiek te gebruiken maar van mij hoeft het niet zo. Vond het knap griezelig.
Oh my god dat heb ik dus ook meegemaakt. Meerdere keren. Elke keer schrik ik me weer de tyfes.
Echt: doe dat gewoon niet!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders jaren geleden, een landing waarbij de brandweer naast het vliegtuig mee reed, maar er was niets ernstigs aan de hand hoor, alleen lampje dat brandde dat niet hoorde, werd er om geroepen.
Such a beautiful place to be with Friends.
appeltjesgroen schreef:
16-11-2017 20:44
Hele erge turbulentie in onweer boven India, met blikseminslag erbij. Dat was niet leuk. Het duurde ook behoorlijk lang en ik was echt bang.

En een onverwachte doorstart bij landing in New York. Geen harde wind of noodweer ofzo dus totaal onverwacht. Hele rare gewaarwording daardoor; mooie daling, je denkt dat je er bent, voelt de wielen de grond raken (daar ging wel iets mis, veel te hard, paar mensen lichtgewond / hoofdwond, spullen die door het vliegtuig vliegen) en ineens gaat het vliegtuig met een ruk weer terug de lucht in. Brrrr.

En een bijna lege vlucht uit Londen waarin ik aan het ene raampje zat en de rest van de rij leeg was behalve bij het raampje aan de andere kant. Daar zat een vage man en die zat zich op een gegeven moment af te trekken terwijl hij strak naar mij bleef staren. Ik was nog heel jong en wist niet wat ik er mee moest dus ben niet weggelopen en heb ook geen stewardess ofzo geroepen. Ik vond het heel naar in ieder geval.

Maar hé, t is allemaal goedgekomen, nooit neergestort ofzo!
Ieuw.
Sicko.

:hug:
Wel hele erge turbulentie maar ik let altijd op de stewardessen, zolang ze lachen maak ik me niet druk. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven