Ervaringen Curacao???

03-07-2009 16:50 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend gaan in oKtober , ruim 3 weken naar Curacao!!

We zijn er allebei nog nooit geweest, we zitten in een apartamentje van een kennis met een auto erbij dus we kunnen overal naar toe.. wat raden jullie aan? Wat voral wel en wat vooral niet

Ik heb gehoord dat je voor de meeste stranden moet betalen...

Eten? uitgaan? Daytrips??

Alleen schijnt het in Oktober wel regenseizoen te zijn.. heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast heeel erg bedankt als iemand zijn of haar ervaring wil vertellen..!

greetzz summer
Leuk, ik ben jaloers!

Wat je ook zeker moet doen is gaan eten bij de Gouveneur. Lekker eten en voor Nederlandse begrippen best te betalen. Vooraf even reserveren en vragen of je op de veranda mag zitten. Het is midden in Willemstad en je ziet de cruises en andere grote boten zo langs je heen varen met uitzicht op die mooie vrolijke gekleurde huisjes en natuurlijk de pontjesbrug.

Uiteraard gaan duiken (als dat je ding is natuurlijk). Wij hebben onze padi advanced gehaald bij Porto Marie. Super duik locatie, heel mooi strand, lekker eten.en goede (en betaalbare) duikschool.

Bescherm je heel goed tegen de muggen. Misschien sliepen wij op de verkeerde locatie, vonden de zandvlooien ons lekker, geen idee maar na een week had ik zonder te liegen zo'n 100 muggenbeten over mijn hele lichaam. Vergeet niet; de muggen steken er ook overdag.

De overige dingen zijn al besproken; klein curacao, shete boca, christoffelpark...

O, en de struisvogelfarm schijnt leuk te zijn! Tevens is er nog een mooi gebied met allemaal flamingo's en heel toepasselijk; het heet flamingopark en is vlakbij porto marie (je rijdt er langs).

Over de stranden is Playa Lagun is leuk en gratis. De rest van de betaalde stranden is allemaal goed te doen qua prijs; ongeveer 5 NAF voor een bedje en 3.5 NAF voor entrance.

In Willemstad staat er aan de kant van Otrabanda een karretje die smoothies verkoopt en die zijn HEEL lekker. Je komt het vanzelf tegen als je er loopt.

Nogmaals; ik ben jaloers...
quote:summer73 schreef op 03 juli 2009 @ 18:38:

Hoi summer, nou hier de tips van een jaloerse summer

Eerste tip: neem mij mee!! haha..

Heerlijk eiland, ga je duiken? Dat is tip 1, trouwens. Goede is Wedervoort in Boca St.Michiel. Daar kun je ook lekkere vissoep eten na je duikje op hun terras, reastaurant octopus. Ook 's avonds heerlijk zitten op het water.

- Andere tip is een keer gaan lunchen bij Willemstad in die grote hal die daar staat. Het lijkt op een markthal. Elke dag tussen 1200 en 1400 kun je daar belachelijk goedkoop lokaal eten. Prijs is echter niet belangrijkste, wel de smaak!!! En gezellig kletsen met de locals. Zorg dat je op tijd bent! Vraag maar even de precieze naam/locatie na, die ben ik even kwijt, maar iedereen zal weten waarover je het hebt.

- wandelen bij dokterstuin, is leuk: staat een route aangegeven. Mooie planten bekijken etc

- bezoek een van de grote landhuizen (ze staan aangegeven op die kaart die je op het eiland gaat kopen )

- Er zijn een aantal locale eettentjes, die je echt niet mag missen! Vooral als je 3 weken gaat bestaat de kans dat je eens verveeld raakt van de toeristische strip aan de kade in Willemstad, dan kun je nog een aantal kanten op.

Er zit bijvoorbeeld rechts achter het Hilton een mijnheer met een tentje. Hij heet Anthony en verkoopt de heerlijkste vis. Lekker gegrillde grote verse vis met friet of rijst erbij, groente etc. Rijdt naar het Hilton, rechts van het hotel rijd je richting strand. Dan zit links een strandtent (volgens mij Hook's Huts, ook leuk om een avondje naartoe te gaan trouwens, maar wat 'ontwikkelder'). Rechts zit het parkeerterrein van Hook's. Daar rij je voorbij en dan net na het parkeetterrein ga je rechts en zie je aan het water een kleine overkapping staan met wat stoeltjes en tafeltje. Hier moet je zijn. 'S middags zit hier een vismarktje, en kun je hier ook eten.

- ook lokaal eten kun je als je vanaf Willemstad de andere kant op rijdt dan het Hilton. Je rijdt dan naar Avila Beach club etc. Ergens na een hele tijd rijden kom je aan de kant van het strand 2 naast elkaar gelegen restaurants tegen: 'Surf 'n Turf" en nogeen (naam kwijt). Ook hier: lekker lokaal, spotgoedkoop en een verademing na een aantal avonden toeristenmenu. Je eet hier op het strand, met je voeten in het zand trouwens.

Aan diezelfde kustweg vind je aan de andere kant in een buitenwijk van Willemstad een Japans resaturant. Ben de naam weer eens kwijt, maar het kan niet missen.

En nu ga ik zelf eten

Veel plezier!!

wat leuk, nog een Wederfoort-fan

wij zijn net terug van 2 weken curacao en hebben bij hun heerlijk en relaxed gedoken.
leuke stranden vond ik inderdaad playa lagun en groot knip, maar ook Jan Thiel, ondanks dat je er iets moest betalen.

we schrokken ons 'wezeloos' bij blauwbaai, waar we gewoon 15 gulden pp moesten betalen.
quote:summer0105 schreef op 03 juli 2009 @ 22:11:

We veblijven vlakbij villa park fontein. (kent iemand dit))

Ik denk dat we de eerste dag een een kaart kopen en maar gaan rondrijden..

Maar superrrrr thanx!!!!ik heb villapark fontein een paar keer gezien in het voorbijgaan. Volgens mij ligt het een stukje buiten Willemstad aan de weg naar westpunt. Beetje buitenaf dus, maar met de auto geen probleem.
quote:xasi schreef op 03 juli 2009 @ 18:33:

oktober valt het meestal nog wel mee met de regen.

Als je naar de stranden op Banda Bao gaat, dan hoef je niet te betalen en veel al zijn die stranden veel mooier!!

Snorkelen bij de tug boot (vlakbij baya beach) is een échte aanrader.

Christoffelberg beklimmen, maar wel s ochtends vroeg.

kan in dat park ook erg gaaf mountainbiken (wel pittig)

Shete Boka is leuk om te doen.

Duikcursus ook aan te raden.

sea side terrace is ook er leuk om te eten.

lokaal eten doe je tussen de middag bij Plaza in de stad (erg lekker en niet duur)

niet bij Jaanchi's gaan eten op west punt.

wel naar watamula rijden, het alle westelijkste puntje van het eiland. Langs de noordkant is het altijd erg mooi.

Je kan kitesurfen, windsurfen.

Dagje Klein Curacao zou ik ook zeker doen, maar wel met de mermaid en niet Miss Ann.

nog meer tips nodig?

oooh, ik vond Jaanchi's juist hartstikke leuk.

klein curacao hebben wij met bountyadventures gedaan. Geen boot maar een catamaran, waarvan gezegd werd dat die stabieler was/is....hartstikke leuke dag gehad, maar ik hing nog steeds kotsend overboord.
hmmm, alles in 1 berichtje had ook wel gekund
He Boerin bedankt voor de link... waearschijnlijk nemen we de laptop mee, kunnen we daar kijken waar er een leuk feestje is Als ik dit allemaal lees heb ik wel erg zin om alles te gaan verkennen.. toch misschien mijn padi maar halen.. haha

Wel jammer dat villapark fontein een beetje uit de route is, maar alles is volgens mij binnen een redelijke afstand toch??

Ik heb gehoord dat er een ook een AH op het eiland zit?

En mijn vriend vroeg zich af of je er nog een beetje goed zilver kon krijgen (zilver gek)

Ik bewaar alle goede tips en die gaan mee de koffer in naar curacao !!!

Kan niet wachten!!!
quote:ladybug schreef op 07 juli 2009 @ 14:20:

leuke stranden vond ik inderdaad playa lagun en groot knip, maar ook Jan Thiel, ondanks dat je er iets moest betalen.

we schrokken ons 'wezeloos' bij blauwbaai, waar we gewoon 15 gulden pp moesten betalen.

Wij zijn op blaauw baai getrouwd , vond ik een mooi strand.

Maar jan Thiel vond ik niets.... wij zaten er zelf vlak bij in een appartement en konden er dus gratis op. Maar ik vond het erg hutje mutje, bil aan bil. Gelukkig waren we daar bijna nooit, kwamen er alleen 's middags even tussen de duiken in om even te lunchen daar.
goud is hier wel goedkoper dan in NL. Maar zilver zou ik niet weten (ik denk het wel sowieso met de wisselkoers)

AH is idd op het eiland, maar wel (1 van de ) duurste supermarkten van het eiland. en ver uit je route. Maar bij alle supermarkten vind je (bijna) alles wat je in NL ook hebt.

Jan tiel is geen mooi strand, maar wel gezellig en lekker eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven