Florida pretparken kinderen wanneer?

06-08-2017 22:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen zijn nu nog 0 en 2 :) maar ach dan kunnen we nog even sparen zeg maar...
Als ze oud genoeg zijn willen we graag met ze naar Florida, rondreis en dan een week in Orlando bij diverse pretparken. Dat lijkt me nou zo tof als kind! We zijn er zelf 3 jaar geleden geweest, toen 2 parken gedaan maar teruggaan lijkt me geen straf.
Ik dacht eraan om elke maand geld opzij te zetten en zo tegen die tijd ongemerkt een leuk bedrag te hebben.
Maar, vanaf welke leeftijd is het echt leuk voor ze? Dat ze ook overal zo'n beetje in kunnen? 8 en 10? 10 en 12???
Alle reacties Link kopieren
Dochter is bijna 11 maar die krijg ik echt geen grote achtbanen in. Ik zou dus wachten tot een jaar of 13.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij zijn afgelopen meivakantie met onze kinderen in Florida geweest en hebben heel wat pretparken gedaan.
Onze kinderen zijn 8 (toen nog 7), 5 en bijna 2. Nu was het voor de jongste nog niet zoveel, maar de oudste twee hebben echt genoten! :-D
Ik wilde nu naar bed gaan, maar ik zal morgen wel meer vertellen.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
06-08-2017 22:16
Wij zijn afgelopen meivakantie met onze kinderen in Florida geweest en hebben heel wat pretparken gedaan.
Onze kinderen zijn 8 (toen nog 7), 5 en bijna 2. Nu was het voor de jongste nog niet zoveel, maar de oudste twee hebben echt genoten! :-D
Ik wilde nu naar bed gaan, maar ik zal morgen wel meer vertellen.
Wat tof! Ja graag! Slaap lekker voor nu
Ik zou eens afwachten wat voor kinderen je hebt, in dit opzicht. Mijn oudste is gek op achtbanen en erg lang, dus dat kon al heel jong en het kan niet gek genoeg. Voor mijn jongste hoeft het niet, die vindt het wel best om wat themadingen te doen, maar die hoeft echt niet door elkaar gehusseld te worden.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
06-08-2017 22:15
Dochter is bijna 11 maar die krijg ik echt geen grote achtbanen in. Ik zou dus wachten tot een jaar of 13.
Hmmm ja dat verschilt natuurlijk per kind en is nu lastig in te schatten. Universal is vooral achtbanen dus dat is dan sowieso niet zo leuk
Alle reacties Link kopieren
EvaHier2 schreef:
06-08-2017 22:18
Hmmm ja dat verschilt natuurlijk per kind en is nu lastig in te schatten. Universal is vooral achtbanen dus dat is dan sowieso niet zo leuk
Precies. Zie je tzt wel. Misschien met 7/8 misschien later, je weet het niet. Alvast sparen kan geen kwaad natuurlijk :P
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Het zou niet in mij opkomen om daar voor te gaan sparen trouwens. Een keer naar een pretpark oké, maar om daar nu al mee bezig te zijn? Heel bijzonder.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hoezo bijzonder? 4 weken Amerika met z'n vieren heb ik niet zomaar op de plank liggen, helaas. Maar fijn dat jij dat wel hebt
Je kunt over een paar jaar met een midweekje efteling beginnen. Is in de voorjaarsvakantie best betaalbaar als je vroeg boekt.
Alle reacties Link kopieren
EvaHier2 schreef:
06-08-2017 22:37
Hoezo bijzonder? 4 weken Amerika met z'n vieren heb ik niet zomaar op de plank liggen, helaas. Maar fijn dat jij dat wel hebt
Nee dat snap ik, dat is ook niet wat ik bedoel. Sparen voor hun studie, safari in Afrika etc. zou ik snappen maar pas geboren en al sparen voor een bezoek aan pretparken zou niet in mij opkomen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als kind een reis waarin Disneyworld zit leuker vinden op die leeftijd dan een safari. Maar ik heb nog niet geboekt hoor dus switchen kan nog;)
We beginnen eerst wel mer Plopsaland ofzo, en dan de Efteling ;) vroeg me gewoon af vanaf welke leeftijd zoiets leuk zou zijn.
Ik denk dat het voor mij vroeger de ultieme vakantie geweest was (overigens doen we dan niet ALLEEN zomaar pretparken er is nog zoveel meer). Wie weet geldt dat voor onze jongens niet. Ach, je moet érgens een topic over openen op zondagavond
anoniem_349671 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 23:04
0.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
06-08-2017 22:49
Nee dat snap ik, dat is ook niet wat ik bedoel. Sparen voor hun studie, safari in Afrika etc. zou ik snappen maar pas geboren en al sparen voor een bezoek aan pretparken zou niet in mij opkomen.
Dat doen we ook hoor. Als ze te dom blijken om te studeren gaan we gewoon nog een keer op vakantie van dat geld
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
06-08-2017 22:38
Je kunt over een paar jaar met een midweekje efteling beginnen. Is in de voorjaarsvakantie best betaalbaar als je vroeg boekt.
Of Europapark in Duitsland. Erg leuk voor achtbaarfreaks.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er nu, met kids van 10 en 13 jaar. Mijn kinderen durven wel overal in, dus dat is wel belangrijk denk ik.
Wij hebben nu een onbeperkte pas genomen voor Busch Gardens (dierentuin met flinke achtbanen), Seaworld en Aquatica (waterglijbanenpark). En eerlijk? Met hele jonge kinderen die niet in die achtbanen mogen/durven, vind ik het zonde van het geld.

En toch, het leukste vonden mijn kinderen Aquatica. Lekker plonzen en glijden, daar zijn we dus ook 2x geweest!
Nu is het hier ook wel erg warm moet ik zeggen, elke dag tussen de 33-37 graden en gevoelstemperatuur dik in de veertig graden. We hadden Magic Kingdom ook in de planning staan maar hebben hier uiteindelijk vanaf gezien.
Vanwege de hitte, het vele wachten (wij zouden niet anders meer kunnen dan in het weekend en is het dus drukker), en ook verwachte onweersbuien die vaak 's middags/avonds hier kunnen zijn, hebben we in overleg met de kinderen besloten om het niet te doen.
We waren die dag even een paar uurtjes ergens buiten en waren het toen gewoon zat. De warmte in pretparken in de zomer is wel iets waar je rekening mee moet houden. Gezien schoolvakanties kunnen wij niet anders, dat is wel jammer.
Het is ergens jammer dat we ervan af hebben gezien, maar het was ook geen must. Leuk als we het mee konden pikken, maar de kinderen vonden de andere parken ook prachtig. En we gaan nog naar Kennedy Space Center, dus niks te klagen lijkt me zo!

Korter antwoord op je vraag: ga als je kinderen de juiste lengte hebben overal in te kunnen én ook durven!
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen zijn 7 en 5, we zijn in mei geweest twee weken (4 Disney parken + 2 waterparken en beide Universal parken) en was echt geweldig, kinderen mochten en durfden overal in waar wij ook in wilden (alles wat niet over de kop gaat dus, maar de oudste is bijna 1m40 dus zou waarschijnlijk ook wel kunnen). We hadden een 14-day unlimited ticket voor Disney en Universal dus veel vrijheid en ook de rust om vooral vroeg te gaan en op het heetst van de dag weer lekker te kunnen chillen rondom het zwembad.
Wij gaan in mei 2018 weer twee weken (mooi prijsje voor de vluchten weer kunnen vinden), ik offer er graag mijn zomervakantie voor op qua budget. :yes:
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!! 5 en 7, dat klinkt goed haha dan kunnen we eerder dan gedacht. De waterparken zijn ook echt superleuk!!! 140 cm voor de achtbanen dus (over de kop). Vooralsnog zijn de jongens lang dus wie weet. Kan nog veranderen natuurlijk.
Mamaonbekend bedankt voor je ervaring! Heel veel plezier!
Nou, wij zijn dus ook afgelopen meivakantie geweest met onze 3 kinderen.
We hebben ook alle waterparken, Disney parken en Universal parken gedaan, en oudste (zoon) vond de NASA heel erg interessant, hij wil namelijk graag astronaut worden. :lol: en Legoland.
Het was goed te doen en het was fijn, ook heerlijk weer en prachtige stranden gezien, het was een top gezinsvakantie!

Ik zou wel echt niet later dan mei gaan, zeker niet in de zomer, want dan is het niet alleen heet in Florida, maar vooral ook ontzettend benauwd! En die benauwdheid en hele hoge luchtvochtigheid is nog erger dan alleen temperaturen van 35+ graden.

We gaan misschien nog wel eens terug met de kinderen als ze tieners zijn, volgend jaar willen we graag de staten Montana en Wyoming bezoeken.
We hebben al eens een rondreis gemaakt door het zuid-westen van Amerika en zijn toen ook bij Disney en Legoland in California geweest trouwens. Ook erg leuk, en Los Angeles is echt mijn favoriete city!
New England zijn we geweest in de herfst van 2014, ook erg mooi daar!
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 07-08-2017 09:23
0.63% gewijzigd
Ja hier het weer in de zomer in Florida van iemand die daar is opgegroeid: https://www.youtube.com/watch?v=P1DlqsFwH-U
Alle reacties Link kopieren
Toen wij voor het eerst gingen waren de kinderen net 5 (tweeling). Ik denk dat dat een prima leeftijd is. Ga dan vooral naar de 4 Disney parken, legoland en de waterparken. Ik denk persoonlijk dat Univeral pas leuker wordt vanaf een oudere leeftijd. Toen we daar voor het eerst heen gingen waren de kinderen bijna 8. Toen vonden ze het geweldig! Er is daar inderdaad veel met een lengte restrictie. Dus kijk vooral wat voor parken je kiest en wat een beetje bij de leeftijd past. Legoland zijn wij bijvoorbeeld toen ook heen geweest en omdat wij wel achtbaan-kinderen hebben vonden ze dat park toen al minder leuk. Maar wanneer je ook gaat en wat je ook doet, het wordt vast geweldig! Er is genoeg keus in Orlando!
Alle reacties Link kopieren
Ohja kijk vooral ook naar de periode. Wij zijn ook altijd buiten de zomervakantie om gegaan, een keer in november toen hadden we vrijstelling van (kleuter)school en 2 keer in de meivakantie. Dan is het mooi qua weer, drukte en prijs!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
07-08-2017 09:14
Nou, wij zijn dus ook afgelopen meivakantie geweest met onze 3 kinderen.
We hebben ook alle waterparken, Disney parken en Universal parken gedaan, en oudste (zoon) vond de NASA heel erg interessant, hij wil namelijk graag astronaut worden. :lol: en Legoland.
Het was goed te doen en het was fijn, ook heerlijk weer en prachtige stranden gezien, het was een top gezinsvakantie!

Ik zou wel echt niet later dan mei gaan, zeker niet in de zomer, want dan is het niet alleen heet in Florida, maar vooral ook ontzettend benauwd! En die benauwdheid en hele hoge luchtvochtigheid is nog erger dan alleen temperaturen van 35+ graden.

We gaan misschien nog wel eens terug met de kinderen als ze tieners zijn, volgend jaar willen we graag de staten Montana en Wyoming bezoeken.
We hebben al eens een rondreis gemaakt door het zuid-westen van Amerika en zijn toen ook bij Disney en Legoland in California geweest trouwens. Ook erg leuk, en Los Angeles is echt mijn favoriete city!
New England zijn we geweest in de herfst van 2014, ook erg mooi daar!
Wij zijn een aantal jaar geleden in juli geweest. Was idd erg warm! Voor ons wel goed te doen maar voor de kinderen misschien minder? Ik vind 2 weken alleen zo kort als we ook nog meer willen doen. Californië zijn we ook geweest, ook heeeeel leuk. Maar de afstanden zijn daar zo groot als je veel wilt zien en de hele dag met 2 kids in de auto lijkt me niet heel tof
Alle reacties Link kopieren
Chrissiefur schreef:
07-08-2017 09:25
Ohja kijk vooral ook naar de periode. Wij zijn ook altijd buiten de zomervakantie om gegaan, een keer in november toen hadden we vrijstelling van (kleuter)school en 2 keer in de meivakantie. Dan is het mooi qua weer, drukte en prijs!
Ik werk zelf op school dus dat wordt erg lastig, helaas. Meivakantie kan ik idd wel naar kijken maar ik zou het liefst 3 of 4 weken gaan
Alle reacties Link kopieren
Jammer dan gaat die tip niet op!
Alle reacties Link kopieren
Wel heel fijn om te lezen dat het ook vanaf een jaar of 5 al heel leuk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven