Frankrijk, waar moet ik zijn ?

02-04-2020 09:15 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ondanks Corona wil ik toch een beetje in de vakantiesfeer komen , ookal moeten we een jaartje opschuiven .

Wij : absoluut geen Frankrijk gangers willen toch een keer proberen die kant op te gaan om te ontdekken waar iedereen zo lyrisch over is. Nooit verder geweest dan Euro Disney zoeken we nu kleine campings ( denken er over een trekcaravan te huren ) of domaines. Bij voorkeur van Nederlandse eigenaars en must is kindvriendelijk dus zwembad , af en toe wat knutselanimatie , zoiets. Nooit eerder gedaan dus geen idee.

Wat vooral ik graag wil is Normandië en Bretagne maar qua weer mss niet de handigste keuze ? En we willen niet op 1 plek blijven maar liefst 2 plekken aan doen.

Wie loodst ons in een week of 3 Frankrijk door ??

Merci !
Eurus schreef:
02-04-2020 10:12
Honfleur en het gebied van de D-Day stranden als je die kant op wil :heart:
Daar zijn we ook geweest. Dat was erg interessant. Normandie is erg mooi.
ninanoname schreef:
02-04-2020 10:42
Ik vond Normandiërs in tegenstelling tot Fransen in het zuiden echt opvallend vriendelijk. Ze spraken er ook veelal Engels, en ik wijt dat aan de invasie van de geallieerden.

Zelfs mijn man die niet verder komt dan 'voulez vous coucher avec moi ce soir' kon zich goed verstaanbaar maken in het Engels.

Reistijd vond ik meevallen, uurtje of 6 naar de kust in de buurt van Honfleur.
Dat viel me ook op. Ze zijn ook erg Engels gezind. :)
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
02-04-2020 14:15
Site doet het even niet geloof ik. Deze?
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1 ... n__=%2B%3D
yes! als je rust zoekt moet je hier zijn, dorpje telt geloof ik 45 zielen ;-)
if we all light up, we can scare away the dark...
Bayeux en Bar-Fleur in Normandie is ook erg mooi. Bayeux is een leuk oud stadje en in Bar-Fleur kan je bij eb de booten in de haven zien liggen. Er is daar ook ergens een Zeppelinmuseum en een klein museum waar je kunt zien hoe het er vroeger eraan toeging. Maar ik weet niet meer in wat voor plaatsen ze liggen. Verder ook musea van o.a. de tweede wereldoorlog bezocht en het vuurtorn van Bar-Fleur. We willen zeker nog een keer terug.

Elzas is ook erg mooi maar zo te lezen wil je in eerste instantie naar Bretagne of
Normandie. In Bretagne ben ik nog nooit geweest. Dus daar kan ik je helaas geen
info over geven.
Alle reacties Link kopieren
tatlitatli schreef:
02-04-2020 17:48
yes! als je rust zoekt moet je hier zijn, dorpje telt geloof ik 45 zielen ;-)
Ziet er heerlijk uit :love:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
02-04-2020 17:44
Daar zijn we ook geweest. Dat was erg interessant. Normandie is erg mooi.
Normandië is mooi!

Vergeet niet de coté d'albatre. Loopt ongeveer van le Havre tot Dieppe.
En ga dan ook naar Etretat, super mooi. De hele kust daar is mooi met al die falaises / kliffen
disney1 schreef:
02-04-2020 22:52
Normandië is mooi!

Vergeet niet de coté d'albatre. Loopt ongeveer van le Havre tot Dieppe.
En ga dan ook naar Etretat, super mooi. De hele kust daar is mooi met al die falaises / kliffen
Volgends mij zijn we daar ook geweest. Normandie is groot en in een week tijd kan je niet alles zien. Maar we komen zeker nog een keer terug als het weer betere tijden zijn.
disney1 schreef:
02-04-2020 22:52
Normandië is mooi!

Vergeet niet de coté d'albatre. Loopt ongeveer van le Havre tot Dieppe.
En ga dan ook naar Etretat, super mooi. De hele kust daar is mooi met al die falaises / kliffen

Étretat is inderdaad geweldig mooi. Wij zijn er inmiddels al twee keer geweest. Nog een tip: Als je op de boulevard staat heb je aan de rechterkant een klif met een kerkje erop en achter dat kerkje ligt een bijzondere beeldentuin met prachtig aangelegd groen er om heen. Aanrader!
Geraldine schreef:
02-04-2020 17:53
Bayeux en Bar-Fleur in Normandie is ook erg mooi. Bayeux is een leuk oud stadje en in Bar-Fleur kan je bij eb de booten in de haven zien liggen. Er is daar ook ergens een Zeppelinmuseum en een klein museum waar je kunt zien hoe het er vroeger eraan toeging. Maar ik weet niet meer in wat voor plaatsen ze liggen. Verder ook musea van o.a. de tweede wereldoorlog bezocht en het vuurtorn van Bar-Fleur. We willen zeker nog een keer terug.

Elzas is ook erg mooi maar zo te lezen wil je in eerste instantie naar Bretagne of
Normandie. In Bretagne ben ik nog nooit geweest. Dus daar kan ik je helaas geen
info over geven.

In Bayeux is ook het tapijt van Bayeux, staat op de werelderfgoedlijst. Leuk om een keer te bekijken.
disney1 schreef:
02-04-2020 22:52
Normandië is mooi!

Vergeet niet de coté d'albatre. Loopt ongeveer van le Havre tot Dieppe.
En ga dan ook naar Etretat, super mooi. De hele kust daar is mooi met al die falaises / kliffen
Dat is een idee voor de volgende keer. Normandie is heel groot. We hebben met zekerheid niet alles gezien.
herfstappeltaart schreef:
03-04-2020 09:23
In Bayeux is ook het tapijt van Bayeux, staat op de werelderfgoedlijst. Leuk om een keer te bekijken.
Hoi herfstappeltaart,ik denk niet dat we het tapijt van Bayeux hebben gezien. Ook een leuk idee! Dankjewel! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik las al over Ile de Ré, inderdaad heel mooi! Net als La Rochelle, maar is wel wat zuidelijker dan Bretagne. Wij gaan dit jaar voor de 3e keer naar Bretagne (hebben begin september geboekt, dus laat ons nog even hoop houden :p) en voor de tweede keer naar Quiberon, camping Domisilami. Heeft ook wat animatie, maar geen zwembad, maar (belangrijker voor ons) wel direct aan het strand, fijn restaurant vlakbij en mooie wandel/fietsmogelijkheden. Ook Trinité sur Mer is een leuk plaatsje met fijne campings (direct aan zee).

Ik :heart: Bretagne. Tot twee jaar geleden altijd ergens anders op vakantie, maar Bretagne heeft ons hart geheel gestolen, dus nu voor derde keer op rij heen!

Edit: we hebben twee keer super weer gehad. Dat helpt ook en ik hoor ook dat dat niet altijd zo is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de Jura heel mooi. Niet zo druk, heel groen en prachtige valleien en watervallen.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
12-04-2020 15:15
Ik vond de Jura heel mooi. Niet zo druk, heel groen en prachtige valleien en watervallen.
Jura et Doubs ❤️

Super mooi. Heb 3 zomers in de Doubs gewoond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven