Gastankje: hoe bewaren?
maandag 24 juni 2013 om 14:39
Hello there,
Afgelopen weekend ben ik naar een camping geweest, nu heb ik een klein gastankje over. Zo één:
http://survivalgear.nl/si ... /primus_cartridge_100.jpg
Deze is slechts twee keer voor ontbijtje gebruikt, dus volgens mij kan ik hem bewaren. Echter, hoe? Ik wil 'm op zolder bewaren, daar is het droog maar kan het wel in de zomer op hete dagen natuurlijk warm worden (30 graden). Is dat erg en moet ik 'm op een speciale manier bewaren, ergens in bijvoorbeeld of juist niet?
Groetjes van een camping-n00b
Afgelopen weekend ben ik naar een camping geweest, nu heb ik een klein gastankje over. Zo één:
http://survivalgear.nl/si ... /primus_cartridge_100.jpg
Deze is slechts twee keer voor ontbijtje gebruikt, dus volgens mij kan ik hem bewaren. Echter, hoe? Ik wil 'm op zolder bewaren, daar is het droog maar kan het wel in de zomer op hete dagen natuurlijk warm worden (30 graden). Is dat erg en moet ik 'm op een speciale manier bewaren, ergens in bijvoorbeeld of juist niet?
Groetjes van een camping-n00b
maandag 24 juni 2013 om 14:59
maandag 24 juni 2013 om 15:14
maandag 24 juni 2013 om 16:01
nee hoor als het goed is heeft deze een ventielsluiting.
je kunt hem gewoon op zolder bewaring, in je tent kan het wel 40 graden worden en daar kan hij ook tegen. Ze staan onder druk en je hebt er eerder last van als het te koud wordt (kun je niet meer koken) dan te warm. (onder de 3 graden bevriest butaangas)
Dat potentiële bom valt ook wel mee, tenzij je van plan was je huis in de fik te zetten.
je kunt hem gewoon op zolder bewaring, in je tent kan het wel 40 graden worden en daar kan hij ook tegen. Ze staan onder druk en je hebt er eerder last van als het te koud wordt (kun je niet meer koken) dan te warm. (onder de 3 graden bevriest butaangas)
Dat potentiële bom valt ook wel mee, tenzij je van plan was je huis in de fik te zetten.
maandag 24 juni 2013 om 16:05
maandag 24 juni 2013 om 16:25
Ik bewaar dit soort dingen altijd op zolder. En ja, deze kun je afkoppelen en bewaren: je doorprikt hem niet zoals die 'bolle' gastankjes. Zolang het niet in de volle zon komt te liggen, zal er niks ontploffen. Ik zou hem wel afkoppelen van je gasbrander, maar heb het idee dat je dat al hebt gedaan.
maandag 24 juni 2013 om 16:59