Geen vakantie durven boeken ivm coronavirus

25-02-2020 18:53 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen

Ik was aan het rondkijken voor een vakantie met mijn 2 kinderen. Omdat mijn budget niet zo hoog is wil ik niet al te lang wachten. Ik dacht aan een weekje Turkije met mijn 2 kinderen, dat past binnen mijn budget. We zijn al jaren niet op vakantie geweest omdat ik er geen geld voor had. Dit jaar had ik ze beloofd om op vakantie te gaan. Ze wilden zelf ook naar Turkije. Ik heb wat gespaard en dat kan ik dit jaar eindelijk betalen.
Maar ik durf geen knoop door te hakken. Wat als het virus zich meer en meer verspreid? Ik durf het risico niet te nemen dat ik straks niet kosteloos kan annuleren en mijn geld kwijt ben.
Wat is wijsheid?
mabido wijzigde dit bericht op 25-02-2020 20:00
5.27% gewijzigd
Gewoon boeken
Ik zou ook gewoon boeken. Je weet toch niet hoe het loopt. Wel een annuleringsverzekering afsluiten he
Alle reacties Link kopieren
Wanneer wil je gaan? Als je nu bijvoorbeeld boekt voor de herfstvakantie kan dat gewoon, over de meivakantie zou ik nog twijfelen. Ik heb ook een vakantie voor eind april in Italië geboekt, ik ben benieuwd hoe dat gaat. Maar heb je een annuleringsverzekering?
cookielover wijzigde dit bericht op 25-02-2020 18:58
20.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vraag van te voren duidelijk of annulering vanwege Corona mogelijk is, en laat dit zwart op wit zetten, zonder voorbehoud van wat dan ook.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Dat het virus zich langzaam overal verspreid is een zekerheid. Risico van vakantie is dat je vast komt te zitten als er iemand in de omgeving (hotel bijv. ) besmet is.
Ik herken het. Ik ben aan het kijken voor een vakantie, maar ik heb ook de gedachten van 'wat als'.
En stel dat vliegvelden overal een tijdlang worden gesloten en iedereen zijn annulering claimt bij de reisverzekering, vallen die dan niet om? :-[
Alle reacties Link kopieren
Ik ben daar heel nuchter in dus ik zou gewoon boeken. Ik ga in april ook gewoon naar Italië. Het is corona, geen ebola. Maar als je ongerust bent, inderdaad gewoon zorgen dat je een goede annuleringsverzekering hebt.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
25-02-2020 18:58
Wanneer wil je gaan? Als je nu bijvoorbeeld boekt voor de herfstvakantie kan dat gewoon, over de meivakantie zou ik nog twijfelen. Ik heb ook een vakantie voor eind april in Italië geboekt, ik ben benieuwd hoe dat gaat. Maar heb je een annuleringsverzekering?
Want er staat in je glazen bol dat dan alles voorbij is?

Anders ga je nu een jaartje niet, en zet je het geld opzij zodat je het jaar erna een groter budget hebt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon boeken

Ik ga zondag naar de canarische eilanden :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil begin juli gaan dus dat is nog een beetje ver, maar het verspreidt zich nu snel. 14 dagen in quarantaine met de kinderen op één kamer blijven zitten lijkt :-(
mabido wijzigde dit bericht op 25-02-2020 19:08
0.89% gewijzigd
Hebben jij en je kinderen reden om je extra zorgen te maken: klachten aan de luchtwegen of verslechterde gezondheid?
Tja ik zou denk ik gewoon gaan. Grote kans inderdaad dat het virus zich meer gaat verspreiden want dat is wat virussen doen. Maar ik ben gezond en zou voor bijvoorbeeld een griepepidemie ook niet bang zijn. Wat ik zelf zou doen als ik bijvoorbeeld nu een vakantie naar Milaan gepland had, zou zijn mijn plannen iets aanpassen en gewoon naar Milaan vliegen maar dan doorreizen naar een gebied dat niet in quarantaine zit. Niet omdat ik bang ben maar omdat door de maatregelen waarschijnlijk allerlei dingen dicht zijn.

Maar heb je nou een zwakke gezondheid of vind je het lastig om plannen aan te passen dan moet je misschien nu geen vakantie boeken.
anoniem_65f95e3d19661 wijzigde dit bericht op 25-02-2020 19:06
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu niets boeken dat je niet zelf kan annuleren (annuleringsverzekering geldt niet hiervoor als er geen negatief reisadvies is) of als je het geld niet kan missen. Ik zou niet vast willen komen te zitten in een ander land.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Is een annuleringsverzekering slim? Zitten daar niet weer kleine addertjes onder het gras?
Ik zou nog even wachten.
Alle reacties Link kopieren
Als ik wacht tot bv april met boeken is er dan een grote kans dat de prijzen stijgen. Ik kan niet zo ver over mijn budget heen gaan jammergenoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wachten en eventueel gokken op een last minute. En anders volgend jaar dan maar.
Ik heb er spijt van dat we in december een vakantie geboekt hebben voor mei. Zou het nu niet meer doen, maar ja....
Alle reacties Link kopieren
Mabido schreef:
25-02-2020 19:07
Is een annuleringsverzekering slim? Zitten daar niet weer kleine addertjes onder het gras?
Annuleringsverzekeringen dekken dit NIET. Tenzij er een negatief reisadvies is voor dat land.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Mabido schreef:
25-02-2020 19:07
Is een annuleringsverzekering slim? Zitten daar niet weer kleine addertjes onder het gras?
Alleen bij een negatief reisadvies mag je annuleren. Maar een annuleringsverzekering is sowieso slim natuurlijk. Maar daar heeft corona niks mee te maken.
Mabido schreef:
25-02-2020 19:07
Is een annuleringsverzekering slim? Zitten daar niet weer kleine addertjes onder het gras?
Een annuleringsverzekering is altijd slim natuurlijk. Maar niet gericht op corona. Als er geen officieel negatief reisadvies geldt, dan krijg jij je geld niet terug als je besluit het toch niet aan te durven.

Waarom je wél die annuleringsverzekering af moet sluiten is dat jij ook de dag voor vertrek je been kunt breken en dan krijg je dus niks noppes nada terug. En als je al zo krap zit dat je jaren hebt moeten sparen voor deze vakantie, zou ik dat dus niet riskeren.

Je kunt ook gewoon dit jaar overslaan en lekker doorsparen zodat je volgend jaar langer/luxer/verder weg kunt natuurlijk.
Ik zou ook nog niks boeken en wachten tot er meer duidelijkheid is over het virus.
Als je wel wilt boeken neem dan wel een annuleringsverzekering die uitkeert wanneer je straks niet meer durft maar ik vraag me af of die er zijn.

En een annuleringsverzekering is altijd slim tenzij je het risico wilt lopen geld weg te moeten gooien.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 25-02-2020 19:15
18.72% gewijzigd
doornroosje9 schreef:
25-02-2020 19:12
Annuleringsverzekeringen dekken dit NIET. Tenzij er een negatief reisadvies is voor dat land.
Dit.


Boek bij een ANVR aangesloten organisatie en bedenk dat alleen met negatief reisadvies de annuleringsverzekering gaat betalen. En denk om een goede reisverzekering. Wat als je wel in quarantaine komt of besmet raakt en in een ziekenhuis terecht komt?
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
25-02-2020 19:12
Annuleringsverzekeringen dekken dit NIET. Tenzij er een negatief reisadvies is voor dat land.
Maar waarom zou je niet gaan als er geen negatief reisadvies is? Overigens moet je wel even goed checken dat je annuleringsverzekering uitkeert bij een negatief reisadvies want dat doen ze niet allemaal. Heb het ooit zelf meegemaakt.
the4ofus wijzigde dit bericht op 25-02-2020 19:15
2.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
25-02-2020 18:58
Ik herken het. Ik ben aan het kijken voor een vakantie, maar ik heb ook de gedachten van 'wat als'.
En stel dat vliegvelden overal een tijdlang worden gesloten en iedereen zijn annulering claimt bij de reisverzekering, vallen die dan niet om? :-[
Ik heb een paar dagen weg geboekt en zat ook te twijfelen over annuleringsverzekering ivm Corona.
Maar een rondje google vertelde mij dat de meeste annuleringsverzekeringen niet gelden voor een virus, dus er zullen er weinig door omvallen.
TsumTsum schreef:
25-02-2020 19:14
Ik zou ook nog niks boeken en wachten tot er meer duidelijkheid is over het virus.
Als je wel wilt boeken neem dan wel een annuleringsverzekering die uitkeert wanneer je straks niet meer durft maar ik vraag me af of die er zijn.
Ze keren alleen uit met negatief reisadvies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven