Gezondheidverklaring CBR [lege OP]

14-07-2020 18:35 80 berichten
--------------
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-07-2020 21:46
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
0.00% gewijzigd
Hoe oud is ze?

18+ zelf invullen en ja, de waarheid dus als dat de diagnose was.
Wat kan er gebeuren? Zij moet Opdraaien voor jouw fraude....
Alle reacties Link kopieren
Bij ongelukken zal de verzekering niet uitkeren omdat het rijbewijs verkregen is door fraude
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel naar waarheid invullen ivm verzekering.

https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/ ... utisme.htm
Alle reacties Link kopieren
Wat er kan gebeuren is dat ze een ongeluk krijgt. Wel of niet zelf veroorzaakt, het wordt niet gedekt door de verzekering als je het hebt verzwegen. En ja, deze mogen het zorgdossier in zien. Niet direct natuurlijk, ze zullen jou eerst om toestemming vragen en als jij die niet geeft dan zullen ze op een ander manier het recht krijgen om het in te mogen zien. Je wordt niet vrolijk, als je de rest van je leven letselschade mag betalen.
Alle reacties Link kopieren
Is het algemeen bekend dat pddnos lijdt tot meer ongevalle n veroorzaken?
Vlgs mij is dit geen aandoening die gevaar op de weg veroorzaakt. Dwz niet meer dat wanneer je last hebt van overmatige transpiratie, winderigheid en/of pollenallergie.
Google s op wat er komt kijken bij wanneer je “ja” invult ergens op die gezondheidsverklaring.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon eerlijk invullen, gediagnosticeerd met PDDNOS, maar gebruikt hiervoor (op dit moment) geen medicijnen en/of een behandeling oid.
simbalabimba schreef:
14-07-2020 18:45
Is het algemeen bekend dat pddnos lijdt tot meer ongevalle n veroorzaken?
Vlgs mij is dit geen aandoening die gevaar op de weg veroorzaakt. Dwz niet meer dat wanneer je last hebt van overmatige transpiratie, winderigheid en/of pollenallergie.
Google s op wat er komt kijken bij wanneer je “ja” invult ergens op die gezondheidsverklaring.
Dat is volgens mij niet de vraag niet die ze stellen in de gezondheidsverklaring
Alle reacties Link kopieren
Altijd eerlijk invullen. Doe je dit niet, dan is het fraude.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Trek er maar een paar maanden voor uit. Wij kregen na 10 weken bericht dat er een gesprek met een psychiater nodig was (= standaard bij een ja). Vervolgens ben je zo een maand verder voor diens advies bij het CBR ligt. CBR gaat daar weer een week of 8 over nadenken. Dan volgt er een rijtest, wachttijd een week of 6. Wat er daarna gebeurt weet ik niet, want bij mijn dochter staat de rijtest gepland over twee weken. We zijn bezig sinds november (Corona werkte ook niet mee, denk ik).
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-07-2020 18:49
Dat is volgens mij niet de vraag niet die ze stellen in de gezondheidsverklaring
Nee snap ik, maar t kan zo’ n gedoe zijn als je “ja” invult, terwijl je prima functioneert. Zo’ n officieel etiket is niet altijd handig.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
14-07-2020 18:51
Nee snap ik, maar t kan zo’ n gedoe zijn als je “ja” invult, terwijl je prima functioneert. Zo’ n officieel etiket is niet altijd handig.
Fraude dus
Alle reacties Link kopieren
Er staat wel in de vraag ‘vastgesteld door een arts’. Als een orthopedagoog of andere niet-arts de diagnose heeft gesteld kun je naar verluidt nee invullen. Strikt genomen lieg je dan niet.
Het is ook gewoon zonde en een verdienmodel voor die psychiaters. Als iemand te gek is om te rijden zou dat echt wel zijn opgemerkt door de instructeur.
kamillet wijzigde dit bericht op 14-07-2020 18:56
28.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
14-07-2020 18:51
Nee snap ik, maar t kan zo’ n gedoe zijn als je “ja” invult, terwijl je prima functioneert. Zo’ n officieel etiket is niet altijd handig.
Maar dat etiket heeft ze niet zomaar gekregen. En ja het geeft een hoop gedoe, maar als je een ongeluk krijgt en de rest van je leven kan betalen dan denk je had ik maar... die testen zijn er niet voor niets.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
14-07-2020 18:50
Trek er maar een paar maanden voor uit.
Zoon is 1.5 jaar bezig geweest omdat hij op een vraag "ja" had geantwoord terwijl er hooguit een vermoeden uitgesproken was en er helemaal nog geen officiële diagnose was.
Zeker in deze tijd zou ik niet beginnen met rijlessen tot je een eigen verklaring binnen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn de vragen:
https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-halen/a ... laring.htm

Er is wat gedoe rondom rijtesten bij cbr dus dat zal ze wel meemaken.
madamzonderm schreef:
14-07-2020 19:00
Dit zijn de vragen:
https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-halen/a ... laring.htm

Er is wat gedoe rondom rijtesten bij cbr dus dat zal ze wel meemaken.
Duidelijk

Met ja antwoorden dus als arts de diagnose heeft gesteld
Alle reacties Link kopieren
NM1717 schreef:
14-07-2020 18:55
Maar dat etiket heeft ze niet zomaar gekregen. En ja het geeft een hoop gedoe, maar als je een ongeluk krijgt en de rest van je leven kan betalen dan denk je had ik maar... die testen zijn er niet voor niets.
De NVA (Nederlandse Vereniging Autisme) strijdt er heel hard voor om deze verplichting te laten schrappen omdat mensen met ass en adhd niet aantoonbaar meer ongelukken maken.

Helaad heb je tot het gewijzigd is geen andere keus dan ja in vullen, maar ik ben wel blij dat ik mijn diagnose 10 jaar na mijn rijbewijs kreeg.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
NM1717 schreef:
14-07-2020 18:41
Ik zou het wel naar waarheid invullen ivm verzekering.

https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/ ... utisme.htm
Hele domme vraag misschien, maar ik kan het zo snel niet uit de tekst halen:

Geldt dit ook als je (jaren) ná het behalen van je rijbewijs de diagnose krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Almdudler schreef:
14-07-2020 19:12
Hele domme vraag misschien, maar ik kan het zo snel niet uit de tekst halen:

Geldt dit ook als je (jaren) ná het behalen van je rijbewijs de diagnose krijgt?
Als je je rijbewijs hebt hoef je pas weer een gezondheidsverklaring in te vullen als je ouder dan 75 ben en je je rijbewijs wil verlengen.
granny71 schreef:
14-07-2020 19:15
Als je je rijbewijs hebt hoef je pas weer een gezondheidsverklaring in te vullen als je ouder dan 75 ben en je je rijbewijs wil verlengen.
En wellicht bij een nieuwe verzekering
simbalabimba schreef:
14-07-2020 18:45
Is het algemeen bekend dat pddnos lijdt tot meer ongevalle n veroorzaken?
Vlgs mij is dit geen aandoening die gevaar op de weg veroorzaakt. Dwz niet meer dat wanneer je last hebt van overmatige transpiratie, winderigheid en/of pollenallergie.
Google s op wat er komt kijken bij wanneer je “ja” invult ergens op die gezondheidsverklaring.
Dat is ook mijn vraag. In hoeverre is de aandoening van invloed? En als je daar daadwerkelijk last van hebt in het verkeer kan je dan wel deelnemen? Bij geen merkbare invloed zou ik het niet melden.
Alle reacties Link kopieren
To, hier vragen of je op het formulier mag liegen is niet zo handig maar in je openingspost liegen is dat ook niet.

Okt 2018 was je 17 jaar en had je een bijbaantje.
In juli 2020 heb je ineens een dochter met een diagnose die een eigen verklaring in moet vullen voor haar rijbewijs :facepalm:
miekemv schreef:
14-07-2020 19:19
Dat is ook mijn vraag. In hoeverre is de aandoening van invloed? En als je daar daadwerkelijk last van hebt in het verkeer kan je dan wel deelnemen? Bij geen merkbare invloed zou ik het niet melden.
Maar dan pleeg je dus fraude als er een officiële diagnose is, is dat wat je adviseert? Met alle eventuele toekomstige gevolgen voor lief nemend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven