Grote kampeertopic
zaterdag 9 augustus 2025 om 18:42
dinsdag 12 augustus 2025 om 15:10
dinsdag 12 augustus 2025 om 15:45
dinsdag 12 augustus 2025 om 15:55
Een droogmolen?
Omdat we van kamperen houden en van rondtrekken gaan we nu vaker met de camper van schoonouders weg, dat reist makkelijker door dan een tent vind ik.
dinsdag 12 augustus 2025 om 16:16
Geen machine, wel van die zakjes voor ijsblokjes die we dan in de vriezer doen in de caravan

dinsdag 12 augustus 2025 om 16:21
Zo’n ding is jaren mee gegaan, nooit gebruikt

Het heet een droogcarrousel. Ik heb gewoon een normaal droogrek mee. Die past goed onder het luifel als het regent. 1 Zijkant in het luifel, dan blijft die hoek droog en kan daar het droogrek staan.
dinsdag 12 augustus 2025 om 16:25
Die hadden wij ook inderdaad! Onze vorige caravan had een heel klein koelkastje. Kom qua diepte net een pakje boter in zeg maar. Als vriesvak had je zo’n hoekje met een klein klepje, met in het midden van het vriesvak zo’n metalen plaatje wat dan bevroor. Maar daardoor konden er net 3 ijsjes in of opgepropt een zak erwten of zo. En je moest echt om de dag boodschappen doen, want voor meer dan 2 dagen kon er niet in de koelkast. De flessen drinken hadden we dan in de voortent in de koelboxThe_Architect schreef: ↑12-08-2025 15:10Ja een goede koelbox! Wij hebben een compressor-koelbox, dat is echt super fijn. Een luxe die ik ons heb gegeven. Ik was klaar met de lauwe koelboxen en de koelelementen wisselen en weet ik het. Nu is alles altijd ijskoud, ook met 35 graden.

Nu heb ik zo’n koelkast

dinsdag 12 augustus 2025 om 17:15
Haha ik heb m’n vierde al (ze gaan af en toe stuk)! Een droogrek heb ik ook maar dat lijkt te veel op thuis en daarom minder leuk! Deze hang je aan een tak in de boom, net als zo’n ding met een paar ‘etages/horizontale dingen) van metaal, daar doe ik fruit en groente en en hangt ook in de boom.Irregular_Choice schreef: ↑12-08-2025 16:21Zo’n ding is jaren mee gegaan, nooit gebruiktheb hem weg gemikt toen we onze oude caravan verkocht hadden en hij leeg moest.
Het heet een droogcarrousel. Ik heb gewoon een normaal droogrek mee. Die past goed onder het luifel als het regent. 1 Zijkant in het luifel, dan blijft die hoek droog en kan daar het droogrek staan.
dinsdag 12 augustus 2025 om 18:27
Heel vaak gekampeerd met kind, meestal in een huurtent. Ga nu voor het eerst alleen kamperen, met eigen tent, en ineens zie ik enorm op tegen de nachten
Visioenen van instortende tent waar ik niet uitkom, mijn lampje niet kunnen vinden in de slaapcabine etc. Pffff....
Misschien gaat een vriendin naar dezelfde camping, dat zou al ietsje schelen, maar toch.
Ik moet over die drempel heen, anders ga ik nooit.

Misschien gaat een vriendin naar dezelfde camping, dat zou al ietsje schelen, maar toch.
Ik moet over die drempel heen, anders ga ik nooit.
dinsdag 12 augustus 2025 om 18:38
Maar badlakens enz kunnen er toch niet aan? Ik heb hem ooit eens gebruikt voor sokken volgens mij, toen het rekje vol was. Maar voor andere dingen leek het me niet heel praktischsmorre schreef: ↑12-08-2025 17:15Haha ik heb m’n vierde al (ze gaan af en toe stuk)! Een droogrek heb ik ook maar dat lijkt te veel op thuis en daarom minder leuk! Deze hang je aan een tak in de boom, net als zo’n ding met een paar ‘etages/horizontale dingen) van metaal, daar doe ik fruit en groente en en hangt ook in de boom.

dinsdag 12 augustus 2025 om 18:45
Zoals Bloem zegt: niet. Of nou ja, eerst wel, met 1 kind en 2 volwassenen past het geheel wel in een auto. Maar toen namen we een hond. Dus sinds die tijd past het niet meer. Geen trekhaak of rails voor een dakkoffer.
Tot nu toe altijd opgelost door deze verschillende opties:
1) kind+volwassene met ov/fiets en hond+volwassene met kampeerspullen met auto
2) rit 1, volwassene+spullen in auto, rit 2, alle mensen + hond in auto.
3) gebracht worden/grotere auto lenen
dinsdag 12 augustus 2025 om 18:50
dinsdag 12 augustus 2025 om 18:53
dinsdag 12 augustus 2025 om 18:58
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:16
Nee alleen voor sokken en ondergoed!Irregular_Choice schreef: ↑12-08-2025 18:38Maar badlakens enz kunnen er toch niet aan? Ik heb hem ooit eens gebruikt voor sokken volgens mij, toen het rekje vol was. Maar voor andere dingen leek het me niet heel praktisch![]()
De rest gaat aan een lijn, zo hoef ik geen knijpers mee te nemen (basic kamperen, je weet toch)
Ooit, toen de kinderen nog klein waren, namen we een portie pot (hoe schrijf je dat in hemelsnaam?) mee voor ‘s nachts in de tent. Ik vind een plassemmer ook vies;-)
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:59
Ik hou ook van kamperen.
Dit jaar voor het eerst een paar weken echt rondgetrokken met tent en zo minimaal mogelijk aan spullen. Opeens wilde zoon ook mee, en andere zoon sloot later ook nog aan, dus hun spullen moesten er ook opeens nog bij. En we hebben geen dakkoffer of aanhanger. En bovendien om de 3 dagen zo ongeveer verkassen en dan schiet het niet op als je superveel meeneemt. Dus ik heb echt een aantal spullen nieuw gekocht en uitgezocht dat het zo klein mogelijk zou zijn. Van die mini opvouwbare stoeltjes, een oprolbare tafel(tje), 2 kleine tentjes voor de zoons ipv de werptentjes. Een opklapbaar 2 pitter gasstel. Enige luxe is mijn 10 cm dikke slaapmat maar anders ben ik iedere ochtend gebroken. Qua kleding alles wat in een formaat "vliegtuig-onderdestoel" rugzak past. En dan regelmatig een handwasje.
Het was echt super om zo rond te trekken. Dat gaan we zeker vaker doen.
Kamperen doe ik al mijn hele leven trouwens maar de laatste jaren kozen we meestal voor een huurtent vanwege het gemak en de hoeveelheid bagage die je anders hebt.
Dit jaar voor het eerst een paar weken echt rondgetrokken met tent en zo minimaal mogelijk aan spullen. Opeens wilde zoon ook mee, en andere zoon sloot later ook nog aan, dus hun spullen moesten er ook opeens nog bij. En we hebben geen dakkoffer of aanhanger. En bovendien om de 3 dagen zo ongeveer verkassen en dan schiet het niet op als je superveel meeneemt. Dus ik heb echt een aantal spullen nieuw gekocht en uitgezocht dat het zo klein mogelijk zou zijn. Van die mini opvouwbare stoeltjes, een oprolbare tafel(tje), 2 kleine tentjes voor de zoons ipv de werptentjes. Een opklapbaar 2 pitter gasstel. Enige luxe is mijn 10 cm dikke slaapmat maar anders ben ik iedere ochtend gebroken. Qua kleding alles wat in een formaat "vliegtuig-onderdestoel" rugzak past. En dan regelmatig een handwasje.
Het was echt super om zo rond te trekken. Dat gaan we zeker vaker doen.
Kamperen doe ik al mijn hele leven trouwens maar de laatste jaren kozen we meestal voor een huurtent vanwege het gemak en de hoeveelheid bagage die je anders hebt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in