Grote kampeertopic

09-08-2025 18:42 119 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan er zo geen topic over vinden maar er zijn vast genoeg kampeerders op het forum.

Hoe kampeer je? Wat was je laatste bestemming? Camping tips en tops. Beste aankopen voor het kamperen etc.

Brand maar los :-).
Zebra tussen de paarden
Ja een goede koelbox! Wij hebben een compressor-koelbox, dat is echt super fijn. Een luxe die ik ons heb gegeven. Ik was klaar met de lauwe koelboxen en de koelelementen wisselen en weet ik het. Nu is alles altijd ijskoud, ook met 35 graden.
En goed zitten vind ik ook fijn!
Met een bord op schoot eten vind ik helemaal prima maar kut zitten maakt de vakantie kut.
Oh ja mijn guilty pleasure is zo’n ding waar je de was aan kunt hangen (kleine dingen), zitten al van die knijpers aan, geen idee hoe het heet. Liggen altijd bij Obelink in een bak, sowieso Obelink :flirting:
smorre schreef:
12-08-2025 15:33
Oh ja mijn guilty pleasure is zo’n ding waar je de was aan kunt hangen (kleine dingen), zitten al van die knijpers aan, geen idee hoe het heet. Liggen altijd bij Obelink in een bak, sowieso Obelink :flirting:
Ja zo'n rond ding, vind ik ook leuk!
smorre schreef:
12-08-2025 15:31
En goed zitten vind ik ook fijn!
Met een bord op schoot eten vind ik helemaal prima maar kut zitten maakt de vakantie kut.
Haha, eens!
smorre schreef:
Een droogmolen?

Omdat we van kamperen houden en van rondtrekken gaan we nu vaker met de camper van schoonouders weg, dat reist makkelijker door dan een tent vind ik.
The_Architect schreef:
12-08-2025 13:59
Maar heb je ook een ijsblokjesmachine? :mrgreen:
Geen machine, wel van die zakjes voor ijsblokjes die we dan in de vriezer doen in de caravan :mrgreen:
smorre schreef:
Zo’n ding is jaren mee gegaan, nooit gebruikt :rofl: heb hem weg gemikt toen we onze oude caravan verkocht hadden en hij leeg moest.

Afbeelding

Het heet een droogcarrousel. Ik heb gewoon een normaal droogrek mee. Die past goed onder het luifel als het regent. 1 Zijkant in het luifel, dan blijft die hoek droog en kan daar het droogrek staan.
The_Architect schreef:
12-08-2025 15:10
Ja een goede koelbox! Wij hebben een compressor-koelbox, dat is echt super fijn. Een luxe die ik ons heb gegeven. Ik was klaar met de lauwe koelboxen en de koelelementen wisselen en weet ik het. Nu is alles altijd ijskoud, ook met 35 graden.
Die hadden wij ook inderdaad! Onze vorige caravan had een heel klein koelkastje. Kom qua diepte net een pakje boter in zeg maar. Als vriesvak had je zo’n hoekje met een klein klepje, met in het midden van het vriesvak zo’n metalen plaatje wat dan bevroor. Maar daardoor konden er net 3 ijsjes in of opgepropt een zak erwten of zo. En je moest echt om de dag boodschappen doen, want voor meer dan 2 dagen kon er niet in de koelkast. De flessen drinken hadden we dan in de voortent in de koelbox :)
Nu heb ik zo’n koelkast :heart: altijd als ik hem open doe wordt ik weer blij. Heerlijk om zoveel ruimte te hebben. En ook gewoon een normaal pak ijsjes te kunnen kopen op vakantie enz.

Afbeelding
Irregular_Choice schreef:
12-08-2025 16:21
Zo’n ding is jaren mee gegaan, nooit gebruikt :rofl: heb hem weg gemikt toen we onze oude caravan verkocht hadden en hij leeg moest.

Afbeelding

Het heet een droogcarrousel. Ik heb gewoon een normaal droogrek mee. Die past goed onder het luifel als het regent. 1 Zijkant in het luifel, dan blijft die hoek droog en kan daar het droogrek staan.
Haha ik heb m’n vierde al (ze gaan af en toe stuk)! Een droogrek heb ik ook maar dat lijkt te veel op thuis en daarom minder leuk! Deze hang je aan een tak in de boom, net als zo’n ding met een paar ‘etages/horizontale dingen) van metaal, daar doe ik fruit en groente en en hangt ook in de boom.
Droogcarrousel inderdaad! Die had ik eerst ook maar bleek nogal onhandig en een ruimtevreter. Dus gewisseld voor een lange lijn die ik tussen bomen span.
Heel vaak gekampeerd met kind, meestal in een huurtent. Ga nu voor het eerst alleen kamperen, met eigen tent, en ineens zie ik enorm op tegen de nachten ;-D Visioenen van instortende tent waar ik niet uitkom, mijn lampje niet kunnen vinden in de slaapcabine etc. Pffff....
Misschien gaat een vriendin naar dezelfde camping, dat zou al ietsje schelen, maar toch.

Ik moet over die drempel heen, anders ga ik nooit.
smorre schreef:
12-08-2025 17:15
Haha ik heb m’n vierde al (ze gaan af en toe stuk)! Een droogrek heb ik ook maar dat lijkt te veel op thuis en daarom minder leuk! Deze hang je aan een tak in de boom, net als zo’n ding met een paar ‘etages/horizontale dingen) van metaal, daar doe ik fruit en groente en en hangt ook in de boom.
Maar badlakens enz kunnen er toch niet aan? Ik heb hem ooit eens gebruikt voor sokken volgens mij, toen het rekje vol was. Maar voor andere dingen leek het me niet heel praktisch :mrgreen:
Imeams schreef:
11-08-2025 21:55
Wat leuk dit topic!

Ik raak langzaam maar zeker steeds meer om voor kamperen. Niet als lange vakantie, maar wel steeds vaker een paar (keer een paar) dagen in de zomer. Het enige waar ik steeds tegenaan loop: hoe krijg je in godsnaam alles mee in de auto?!
Zoals Bloem zegt: niet. Of nou ja, eerst wel, met 1 kind en 2 volwassenen past het geheel wel in een auto. Maar toen namen we een hond. Dus sinds die tijd past het niet meer. Geen trekhaak of rails voor een dakkoffer.

Tot nu toe altijd opgelost door deze verschillende opties:
1) kind+volwassene met ov/fiets en hond+volwassene met kampeerspullen met auto
2) rit 1, volwassene+spullen in auto, rit 2, alle mensen + hond in auto.
3) gebracht worden/grotere auto lenen
Oh ja ik zit ook in kamp 'niet te veel luxe'. Dus een tent, geen elektra, dus ook geen elektrische apparatuur. Niet omdat ik principieel tegen ben hoor, dat moet iedereen lekker voor zich weten, maar een waterkoker op de camping is niks voor mij.
Oh ja waar ik wel echt een enorme afkeer van heb... de plas-emmer. Dat vind ik zó vies. En ik ben helemaal niet snel ergens vies van, maar oude urine, en dan helemaal van meerdere personen in één emmer, gadver.

Ik loop nog liever drie keer op een nacht naar een toiletgebouw.
Ik ga dan weer onder geen beding in de nacht naar zo’n gebouw. Althans, niet meer sinds ik een kind heb want die laat ik niet in de nacht in z’n eentje achter. Maar vind het heerlijk dat ik de nachtelijke kou nooit hoef te trotseren en de dag lekker op mijn eigen plekje kan starten.
Irregular_Choice schreef:
12-08-2025 18:38
Maar badlakens enz kunnen er toch niet aan? Ik heb hem ooit eens gebruikt voor sokken volgens mij, toen het rekje vol was. Maar voor andere dingen leek het me niet heel praktisch :mrgreen:
Nee alleen voor sokken en ondergoed!
De rest gaat aan een lijn, zo hoef ik geen knijpers mee te nemen (basic kamperen, je weet toch)

Ooit, toen de kinderen nog klein waren, namen we een portie pot (hoe schrijf je dat in hemelsnaam?) mee voor ‘s nachts in de tent. Ik vind een plassemmer ook vies;-)
Ik hou ook van kamperen.
Dit jaar voor het eerst een paar weken echt rondgetrokken met tent en zo minimaal mogelijk aan spullen. Opeens wilde zoon ook mee, en andere zoon sloot later ook nog aan, dus hun spullen moesten er ook opeens nog bij. En we hebben geen dakkoffer of aanhanger. En bovendien om de 3 dagen zo ongeveer verkassen en dan schiet het niet op als je superveel meeneemt. Dus ik heb echt een aantal spullen nieuw gekocht en uitgezocht dat het zo klein mogelijk zou zijn. Van die mini opvouwbare stoeltjes, een oprolbare tafel(tje), 2 kleine tentjes voor de zoons ipv de werptentjes. Een opklapbaar 2 pitter gasstel. Enige luxe is mijn 10 cm dikke slaapmat maar anders ben ik iedere ochtend gebroken. Qua kleding alles wat in een formaat "vliegtuig-onderdestoel" rugzak past. En dan regelmatig een handwasje.
Het was echt super om zo rond te trekken. Dat gaan we zeker vaker doen.
Kamperen doe ik al mijn hele leven trouwens maar de laatste jaren kozen we meestal voor een huurtent vanwege het gemak en de hoeveelheid bagage die je anders hebt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven