Hamburg tips en ideeën

11-11-2014 20:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen aan leuk tips voor een weekendje Hamburg?

Denk aan:

Leukste cafeetje, lekkerste restaurantje, beste....., mooiste....etc.

Alle tips zijn welkom!

Dankjewel alvast!
Misschien geen bruikbare tips maar lang geleden (zo'n 27 jaar) was het op de Reeperbaan best gezellig, met allemaal kroegjes. Moest je weliswaar geen zijstraten inslaan want daar stonden heroineprostituees.

Verder gingen wij er in die tijd wel eens in Hamburg shoppen en dat was leuk, ik vond het een echte "grote" stad.

Veel plezier.
Ja, gingen wir in die puff auf der Reeperbahn! 💋
Geniet van je scheet, hij is weg voordat je het weet.
De Reeperbahn.

Juist de zijstraatjes zijn het leukst.

Zou (als ik vrouw was) niet te diep de zijstraatjes in lopen en niet verder gaan dan het "normale publiek".

Prostituees lopen overal wel rond, maar als vrouw of als "setje" heb je hier niet zoveel last van.

Heb me echter nooit onveilig gevoeld en er loopt genoeg politie rond.

Ik ging (5 tot 10 jaar geleden) vaak naar Hans Albers platz en omgeving, maar eigenlijk is er overal rondom de Reeperbahn heel veel leuks en lekkers te vinden.

Veel plezier.
Nou, ik zou de Reeperbahn niet echt aanraden. Vond het echt een louche buurt. Stond zelfs een stel midden op straat te seksen, wist echt niet wat ik zag.

Maar dat terzijde Verder is Hamburg echt super leuk. Wel een tip: je moet óveral reserveren als je ergens uit eten wilt, en niet op de dag zelf maar echt even van tevoren. Wij konden dus nergens meer terecht en hebben toen maar op een kerstmarkt gegeten. En het blijft Duitsland dus op zondag zijn alle winkels dicht en is het minder gezellig.
bedankt voor de tips! vooral van tijdig reserveren is een goede tip!

Meer tips zijn welkom, we gaan donderdag pas...! dankjewel!
Leuk, Hamburg! Ik ben er (met vriend en zoon van van 13) vorige maand een paar dagen geweest. Waar zit je ergens? Wij waren via Airbnb en zaten geheel onbedoeld in de meest hippe wijk van Hamburg op de Marktstrasse (Karolinenviertel). Heel veel leuke retrowinkeltjes, koffietentjes, etc.

Ik weet niet of je daarvan houdt maar op het moment is er een tentoonstelling over fotografie in de Deichtorhallen. Wij hadden daar graag heen gewild maar waren net een paar dagen te vroeg.

Reeperbahn is wel leuk om een keer overheen te lopen (vooral ’s avonds, want alles verlicht) maar is verder niets bijzonders (vond ik). Landungsbrücken is leuk en Speicherstadt (Hafencity) ook de moeite waard om doorheen te wandelen. Als je een dagkaart koopt voor de metro (gewoon bij de automaat van de metro-ingang) kun je de hele dag van alle metro- en buslijnen gebruik maken én van alle boten; dat is ook leuk bij Landungsbrücken, kun je het water op. Een bepaalde buslijn maakt een rondrit door de hele stad, ook leuk om te doen.

In de Alstadt zitten een paar prachtige winkelcentra. Restaurants heb ik op internet gezocht, in de buurt van de al eerder genoemde Marktstrasse zit genoeg. Dat je overal moet reserveren heb ik niet echt gemerkt, maar wij waren er door de weeks, misschien is het in het weekend anders.

Ik wil zeker nog een keer terug, vond het een superleuke stad en de mensen erg relaxed en vriendelijk. Veel plezier!
Nothing happens for a reason
In het gebied rondom de haven zitten heel veel (Portugese) restaurants, met erg verse vis. Als je daarvan houdt, kun je heerlijk aanschuiven. Reserveren was (middenin het hoogseizoen, met 6 personen) niet nodig. En voor mij (vegetariër) werd een lekker ander gerecht klaargemaakt.
Super julie! Bedankt voor de tips en je enthousiasme!!
Hamburg is ook een mooie stad om gewoon wat rond te lopen. Veel mooie parken, veel oude gebouwen, binnenmeren. De Altstad is er mooi. Chique winkelpassages, veel koffiehuizen, etc.

Wij hebben een havenrondvaart gedaan. De Kunsthalle (museum) bezocht. De oude (smalle) tunnel onder de Elbe door bekeken. Het Spijkerkwartier (de oude haven) bekeken (allemaal oude bakstenen gebouwen, bijzondere architectuur).

De Reeperbahn wel gezien, maar wij hadden het na 5 minuten bekeken. Ik vond er geen louche sfeer hangen, meer gewoon erg goedkope avondwinkels, fastfood eten, seksshops, etc. Wij waren er in 2012.

Er zullen nu vast ook wel kerstmarkten zijn.

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven