Herfstvakantie waarheen???!

10-09-2017 22:59 68 berichten
Goedenavond,

Door de bomen het bos kwijt na 3 avonden googelen en zoeken naar vakanties hebben jullie hopelijk dé tip!

Ik en m'n man zoeken een vakantie max 8 dagen op max 4 uur vliegen (of max 5 uur auto rijden) vanaf Eindhoven. Kan niet zo moeilijk zijn zou je zeggen ?? Euhm.......wel dus, want:
Onze ideeen lopen serieus uiteen van Tenerife tot Noorwegen, van Griekse eilanden tot Marokko tot IJsland, en van Sicilië tot Schotland. :bonk:

En nu ben ik het zat en wil een beslissing nemen. :frusty:

Man wil per se een eigen keukentje hebben en heeft een hartgrondige hekel aan resorts, ik wil de luxe en gemak van een hotel met lekkere tuin/ relax plekjes / terras / zwembad/ wellness, en wil dat eea makkelijk begaanbaar is omdat ik zwanger ben (wel pas 4 mnd tegen die tijd maar toch). (De zwangerschap is overigens de reden dat het -helaas! helaas!- geen weekje sri lanka / curacao oid wordt)

Geen lange transfertijden en bij voorkeur een eigen huurauto om vanuit 1 uitvalsbasis wat bezienswaardigheden te gaan bekijken.

Budget is tussen 1500-2500 (voor 2 personen dus)

Iemand de gouden tip voor dit stelletje besluiteloze Google-moe-en? :daisy:

Of ooit tegen hetzelfde probleem aangelopen en wil je je ervaring delen? Wees welkom! Wat gaf bij jou/jullie de doorslag?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Tenerife gaan. Een fijn appartement met 2 zwembaden( waarvan 1 verwarmd) is Parque Santiago 4 in Playa de las Americas.
De transfertijd is ook niet heel lang.

Wij gaan naar Mallorca naar een all inclusive resort in het noorden van het eiland. Gaan met de hele familie en schoonouders bepalen en betalen maar anders was ik liever naar Tenerife gegaan.
Alle reacties Link kopieren
liubi schreef:
11-09-2017 06:10
Sardinie.
Dit zou ik ook aanraden! Prachtig eiland, heerlijk voor een kleine rondreis. Via airbnb veel appartementjes te vinden voor zeer schappelijke prijzen.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
11-09-2017 00:08
m'n man en ik
niet als je zwanger bent, dan gelden andere regels
Portugal. Heen vliegen op Lissabon. Daar paar dagen verblijven. Trein pakken naar Porto. Daar nog even relaxen en dan vanaf Porto weer terug naar Eindhoven. Appartement zoeken via airbnb.
Oh en aangezien jullie verschillende behoeftes hebben zou ik van Lissabon het actieve deel maken met een appartement en veel uitstapjes. En in Porto voor het relaxen en de welness gaan.
Als je naar Portugal gaat kan ik Sintra van harte aanbevelen: ongeveer half uurtje van Lissabon. Erg mooi plaatsje met bijzondere kastelen. Wij zaten in 'n heerlijke B&B Quinta Verda Sintra. Voordeel is dat je daar je auto tenminste kwijt kunt. Als je in Lissabon gaat zitten betaal je de hoofdprijs voor het stallen van je huurauto. En met de trein ben je evengoed in 'n half uur in Lissabon als je daar 'n daguitstap naartoe wil maken.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
11-09-2017 08:56
Schotse hooglanden als je nog flink kan lopen, maar dat is met 4 maanden meestal niet zo'n probleem.

Ik zou met 4 maanden zwangerschap helemaal geen rekening met die zwangerschap houden, maar goed dat ben ik.
Toen ik 4 maanden zwanger was zijn we naar het zwarte woud geweest, maar het lopen daar viel me toch echt tegen, terwijl ik thuis daar geen last van had. Uiteindelijk niet zoveel gedaan daar als we wel zouden willen.
Ik zie allerlei leuke tips voorbij komen, bedankt allemaal!
Als ik heel eerlijk ben trekt een lambal-vakantie aan zee me momenteel het meest, maar moet er wel iets van cultuur / natuur, te bezoeken met een huurauto zijn, vooral om man niet gillend gek te laten worden.
Ik ga toch nog eens verder kijken naar Portugal, Griekse eilanden, Malta, Sardinië en Sicilië.
Na uren zoeken werd ons eigenlijk wel duidelijk dat de Canarische eilanden ons beiden niet trekt, vnl vanwege het hoge massatoerisme gehalte en het gebrek aan mooie natuur. Het is er zo'n dorre bedoening. Ik ben zelf jaren geleden op zowel Gran canaria als Tenerife als fuerteventura geweest en heb nooit het idee gehad er graag terug te willen. Bij de Griekse eilanden / Italië heb ik dat wel.
Portugal kennen we beiden niet en ook nog niet overwogen, maar meerderen hebben het genoemd dus ik ga het overwegen.
Het wordt trouwens week 42 of 43 dat we gaan.

Uiteraard kom ik even updaten als de knoop is doorgehakt!
Alle reacties Link kopieren
Malta! Genoeg cultuur, leuke plaatsjes om lekker te eten en op een terras te zitten. Mooie hotels met welness of gezellige appartementjes. Aanrader
Houd er rekening mee dat het toeristenseizoen op de Griekse eilanden, Malta etc tegen de tijd echt op z´n einde loopt. Veel horeca-gelegenheden zijn gesloten en je bent niet zeker van warm weer.
Ik zou niet gaan voor Sicilie, heb daar zelf off season gezeten en zonder mooi weer heeft het maar half de charme. Noorwegen zou ik of in de zomer doen, of hartje winter, van dat Noord-Europese herfstweer wordt je niet echt vrolijk. Geldt ook voor Schotland.

Griekenland heb ik geen ervaring mee, maar Lanzarote en Gran Canaria waren echt super (in de winter), ook een hele fijne en mooie B&B en hotels gezeten. In Gran Canaria zaten we in het binnenland en dat was geweldig. De kust (met megatoerisme) was zozo, maar leuk dat het er is als je strandzin hebt met 25C. Als je die hotels/B&B's wil weten let me know, al is het wel kleinschalig, zonder eigen keuken of zwembad maar je wordt wel goed verzorgd als je wil. En heel charmant. Marokko is ook een hele goeie, ik zou Essaouira echt aanraden, mooi en heel relaxt, Marrakesh ook super maar enorm overweldigend en heftig, ik weet niet of ik dat echt een zwangerbestemming vind maar met 4 maanden waarschijnlijk wel prima. Maar 1e keus is Gran Canaria binnenland of Lanzarote.
LIssabon is ook echt een leuke herfstbestemming, maar enorm veel trappetjes en heuvels dus mss niet zo geschikt.
Alle reacties Link kopieren
Portugal?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Tenerife helemaal niet zo dor, vond Kreta en Rhodos veel droger. En saaier qua omgeving.
Alle reacties Link kopieren
tigri schreef:
11-09-2017 17:28
Ik zou niet gaan voor Sicilie, heb daar zelf off season gezeten en zonder mooi weer heeft het maar half de charme. Noorwegen zou ik of in de zomer doen, of hartje winter, van dat Noord-Europese herfstweer wordt je niet echt vrolijk. Geldt ook voor Schotland.

Griekenland heb ik geen ervaring mee, maar Lanzarote en Gran Canaria waren echt super (in de winter), ook een hele fijne en mooie B&B en hotels gezeten. In Gran Canaria zaten we in het binnenland en dat was geweldig. De kust (met megatoerisme) was zozo, maar leuk dat het er is als je strandzin hebt met 25C. Als je die hotels/B&B's wil weten let me know, al is het wel kleinschalig, zonder eigen keuken of zwembad maar je wordt wel goed verzorgd als je wil. En heel charmant. Marokko is ook een hele goeie, ik zou Essaouira echt aanraden, mooi en heel relaxt, Marrakesh ook super maar enorm overweldigend en heftig, ik weet niet of ik dat echt een zwangerbestemming vind maar met 4 maanden waarschijnlijk wel prima. Maar 1e keus is Gran Canaria binnenland of Lanzarote.
LIssabon is ook echt een leuke herfstbestemming, maar enorm veel trappetjes en heuvels dus mss niet zo geschikt.
Ik vind dat Europese herfstweer nou juist precies bij een land als Schotland horen, je moet daar idd niet voor het mooie weer naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Noorwegen zou ik inderdaad ook niet in de herfst doen, maar in de zomer of de winter. Zelfde geldt voor IJsland.
Wij gaan deze herfstvakantie overigens naar Slovenie, om er nog een nieuw land in te gooien :).
Toen ik zwanger was trok ik hitte juist helemaal niet, dus dat is misschien wel iets om rekening mee te houden. Maar elke zwangerschap is natuurlijk anders.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
overigens check ik altijd skyscanner welke vluchten goedkoop zijn op een bepaald moment, en beslis een bestemming daarop gebaseerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga elk jaar in de herfstvakantie naar Gran Canaria. Het is een eiland met een grote vulkaan waar alle wolken achter blijven hangen. Als je in Playa Del ingles zit (onderaan) heb je zo goed als altijd mooi weer. Zeker omdat de herfst/winter in Nederland steeds langer duren, is het opladen in een land met een mooie zon altijd wel een lekkere oppepper. Het is 4.5 uur vliegen en heeft een prachtige! dierentuin, het Palmitos Park, met roofvogelshows en dolfijnen... Ik kan in ieder geval niet wachten!
24/7 op
Alle reacties Link kopieren
Kroatie
Als je een huurauto neemt kan je alle kanten op. Ook lekker op een bedje aan een mooi strand. Ook mooie steden te bezoeken.
Wij zaten in Sensimar Adriatic beach. Is wel een resort all incl. maar Adults only. Niet te groot, met het lekkerste eten ooit.
Niet van die gaarkeukenbakken, maar echt super. Daar mis je echt een keuken niet hoor!
Maar er zijn natuurlijk in Kroatie ook appartementen.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
tigri schreef:
11-09-2017 17:28
Ik zou niet gaan voor Sicilie, heb daar zelf off season gezeten en zonder mooi weer heeft het maar half de charme. Noorwegen zou ik of in de zomer doen, of hartje winter, van dat Noord-Europese herfstweer wordt je niet echt vrolijk. Geldt ook voor Schotland.

Griekenland heb ik geen ervaring mee, maar Lanzarote en Gran Canaria waren echt super (in de winter), ook een hele fijne en mooie B&B en hotels gezeten. In Gran Canaria zaten we in het binnenland en dat was geweldig. De kust (met megatoerisme) was zozo, maar leuk dat het er is als je strandzin hebt met 25C. Als je die hotels/B&B's wil weten let me know, al is het wel kleinschalig, zonder eigen keuken of zwembad maar je wordt wel goed verzorgd als je wil. En heel charmant. Marokko is ook een hele goeie, ik zou Essaouira echt aanraden, mooi en heel relaxt, Marrakesh ook super maar enorm overweldigend en heftig, ik weet niet of ik dat echt een zwangerbestemming vind maar met 4 maanden waarschijnlijk wel prima. Maar 1e keus is Gran Canaria binnenland of Lanzarote.
LIssabon is ook echt een leuke herfstbestemming, maar enorm veel trappetjes en heuvels dus mss niet zo geschikt.

Hai,
Ik heb jouw post zojuist grotendeels voorgelezen aan man en nav daarvan en de andere toch wel enthousiaste reacties over de Canarische eilanden, willen we toch eigenlijk wel graag die b&b's van jou weten om Gran canaria toch maar weer in de overwegingen mee te nemen ;-)
Kun je mij een PM sturen?
MaaykeLamm schreef:
11-09-2017 19:15
Ik ga elk jaar in de herfstvakantie naar Gran Canaria. Het is een eiland met een grote vulkaan waar alle wolken achter blijven hangen. Als je in Playa Del ingles zit (onderaan) heb je zo goed als altijd mooi weer. Zeker omdat de herfst/winter in Nederland steeds langer duren, is het opladen in een land met een mooie zon altijd wel een lekkere oppepper. Het is 4.5 uur vliegen en heeft een prachtige! dierentuin, het Palmitos Park, met roofvogelshows en dolfijnen... Ik kan in ieder geval niet wachten!
En Ook benieuwd welke goede ervaringen met welk hotel/ appartement jij hebt als je dat wilt delen (mag ook via PM evt)
ok, doe ik morgen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de laatste week van september naar Malaga, vanaf Eindhoven.
3e jaar op rij naar een Spaanse stad in het najaar. Het is daar nog heerlijk weer. Lekker slenteren en goed eten!
Andalusie is zo'n aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
12-09-2017 21:53
En Ook benieuwd welke goede ervaringen met welk hotel/ appartement jij hebt als je dat wilt delen (mag ook via PM evt)
Ik ga elk jaar met mijn man naar Playa Del ingles. Dit is half het toeristische gedeelte, maar na de komst van de crisis toch wat rustiger geworden (in mijn ogen wel fijn) . Wij gaan steeds naar Biaritz dat is een bungalowpark met zwembad wat als een venetie manier door het park loopt.

Ook naar Bungalows Parque Romantico geweest, dat is puur hollands en vonden we wat minder.

Kijk maar op zoover, biaritz is prachtig! (wel wat duurder misschien)
24/7 op
heb je een bericht gestuurd!
Thx voor de tips en namen, dames! Echt heel erg bedankt. Dit weekend is de bedoeling dat we de knoop doorhakken.
Ik laat het jullie weten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven