Hoe laat op Schiphol?

13-09-2017 20:51 36 berichten
Ik vlieg volgende week op een doordeweekse dag om 07:00 naar Spanje. De eerste trein die ik kan pakken, komt om 05:45 aan op Schiphol. Dan heb ik 1:15 uur de tijd op Schiphol. Als ik thuis al heb ingecheckt en alleen handbagage heb, is dat dan genoeg? (ik vlieg met KLM ik geloof dat die gates vaak dichterbij zijn dan die van budgetmaatschappijen als Easyjet bijv) Of zal ik toch maar een Uber nemen om er 2 uur van te voren zijn?
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, het is chaos op Schiphol en zo heb je te weinig tijd. Taxi nemen of iemand vragen te brengen
Internagelaktisch
Ik zou minimaal 2 uur aanhouden voor de beveiliging tot aan de gate.
Dat is heel krap. Ik zou het er niet op gokken.
En dan heeft die trein vertraging en heb je een probleem.

Ik zou meer tijd incalculeren voor de verplaatsing én 2 uur ter plekke rekenen.
Ok overtuigd. Ik neem een taxi. Wel bizar hoor, dat het zelfs zo vroeg 's ochtends al zo druk is.
oldschoolchic schreef:
13-09-2017 20:56
Ok overtuigd. Ik neem een taxi. Wel bizar hoor, dat het zelfs zo vroeg 's ochtends al zo druk is.
Ik heb wel eens 50 minuten voor de beveiliging moeten wachten om 7 uur 's ochtends. Mijn vlucht ging toen om 9 uur en ik was blij dat ik rekening had gehouden met 2 uur.
Als je om 7 uur vliegt, is het boarden waarschijnlijk om half 7 dus dan heb je maar drie kwartier om door de controle op schiphol heen te komen. Ik zou het er niet op wagen..
Eens met de rest, zorg dat je op tijd bent.
gifgroen schreef:
13-09-2017 21:02
Als je om 7 uur vliegt, is het boarden waarschijnlijk om half 7 dus dan heb je maar drie kwartier om door de controle op schiphol heen te komen. Ik zou het er niet op wagen..
Dit. Om 7 uur wil de piloot eigenlijk al op de landingsbaan staan om te vertrekken. Niet wachten tot de laatste op het nippertje is ingestapt. Vliegen is nou helaas irritante tijden, lang wachten en vroeg aanwezig zijn. Ik zou het zeker niet op de trein gokken maar ik geloof dat je dat zelf ook al niet meet gaat doen haha
te krap, zeker niet doen op Schiphol
oldschoolchic schreef:
13-09-2017 20:56
Waarom is dat bizar? Jouw vlucht gaat toch ook om 7 uur? Samen met nog tientallen andere vluchten..
Als het niet op maandag is, zou ik het wel durven. Ik heb het ook regelmatig gedaan. Zonder problemen.
Ik zou het ook zo doen. Hoogzomer liep ik ook zo door de douane. Iedereen zei druk druk druk, er was echt niks te doen, kon zo doorlopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Maaique schreef:
13-09-2017 20:52
Niet doen, het is chaos op Schiphol en zo heb je te weinig tijd. Taxi nemen of iemand vragen te brengen

Het is geen chaos nu op Schiphol maar het is wel te krap
Ik ben voor Europese vluchten binnen het Schengengebied (zonder ruimbagage) meestal een uur van te voren aanwezig op Schiphol en dat is altijd meer dan genoeg tijd. Mijn ervaring is dat bij de paspoortcontrole juist de rijen lang zijn.
Kans op een vertraging bij de NS is aanzienlijk. Alleen daarom al zou ik het er niet op wagen.
Verder zou ik voor binnen schengen met alleen handbagage anderhalf a 2 uur aanhouden en wat marge nemen. Wij slapen altijd bij het v.d. Valk A4 schiphol hotel voor we gaan vliegen. Ze hebben een gratis shuttle service vanaf 5.00 (kwartiertje rijden).
Live long and prosper
janena schreef:
14-09-2017 08:08
Kans op een vertraging bij de NS is aanzienlijk. Alleen daarom al zou ik het er niet op wagen.
Verder zou ik voor binnen schengen met alleen handbagage anderhalf a 2 uur aanhouden en wat marge nemen. Wij slapen altijd bij het v.d. Valk A4 schiphol hotel voor we gaan vliegen. Ze hebben een gratis shuttle service vanaf 5.00 (kwartiertje rijden).
Dit! Ik bedoel, de Ns heeft echt best vaak vertraging. En dat kan flink oplopen. Je hebt al weinig tijd (boarden zal inderdaad wel om 6.30 zijn). Zelfs een kwartiertje vertraging lijkt me al niet fijn.
Ik heb op Schiphol verschillende ervaringen. Je kan in een kwartier door bij de gate zijn, maar het kan ineens ook een uur duren.
Thuis inchecken scheelt wel iets maar het afgeven van de ruimbagage duurt bijna net zo lang als daar inchecken. Met alleen handbagage kun he het proberen maar is het al krap. Met ruimbagage gaat het niet lukken.
Ze reist met alleen handbagage, schrijft ze in de op.
Met ruimbagage zou ik het zelf ook wat royaler nemen, maar de laatste keer dat ik met ruimbagage reisde stond ik toch ook 20 minuten nadat ik uit de trein gestapt was aan de andere kant van de paspoort controle (reisde buiten Schengen), terwijl dat volgens de site van Schiphol een hele drukke dag zou zijn. 'Met ruimbagage gaat het niet lukken' is dus ook niet eens per se waar.
Security lijkt de laatste tijd weer beter te gaan. Heb ik elk geval geen rijen zoals dit voorjaar meer meegemaakt sinds de zomer. Maar als de NS vertraging heeft dan hang je :-s
Erizon schreef:
14-09-2017 09:38
Security lijkt de laatste tijd weer beter te gaan. Heb ik elk geval geen rijen zoals dit voorjaar meer meegemaakt sinds de zomer. Maar als de NS vertraging heeft dan hang je :-s
Zelfs met een half uur vertraging redt ze het waarschijnlijk nog wel. Als ik het zelf zo krap plan, kijk ik wel als mijn wekker gaat al of de ns geen storingen meldt, zodat ik als dat nodig is toch nog iets anders kan regelen (taxi of zelf parkeren op Schiphol). Zelfs als ik al op het station sta, kan uitwijken naar een taxi nog. Als de trein midden in een weiland lang stil gaat staan, dan hang ik inderdaad. Afkloppen, maar dat is gelukkig nog nooit gebeurd.

De enige keer dat ik wél creatief moest zijn om mijn vroege vlucht niet te missen was juist de keer dat ik (ivm werkzaamheden van de ns) een taxi had besteld en die niet kwam opdagen. Of eigenlijk: drie uur na de bestelde tijd pas kwam opdagen ...
Wij gingen laatst, voor de zomervakantie, met alleen handbagage naar Engeland. Dat is kennelijk een vlucht waarvoor iedereen alleen handbagage meeneemt, dus we hebben daar zeker een half uur gestaan. Alle trolleys werden opengemaakt en uitgeplozen en alle flesjes en potjes werden gescand met een of ander apparaat. Ruimbagage gaat meestal zo door, maar die self service machines werken niet altijd vlekkeloos. Ik heb al twee keer meegemaakt dat het apparaat zei dat ik geen bagagelimiet had, en dan moet je weer in de rij bij een medewerker.
Ik sluit me bij de mensen aan die zeggen niet doen, als er een blaadje op de treinrails ligt dan heb je met gemak een behoorlijke vertraging te pakken.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Nouschi schreef:
13-09-2017 22:35
Ik zou het ook zo doen. Hoogzomer liep ik ook zo door de douane. Iedereen zei druk druk druk, er was echt niks te doen, kon zo doorlopen.
Hoogzomer om 7 uur 's ochtends heb ik 50 minuten in de rij moeten staan voordat ik de beveiliging door was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven