Hond in pension of mee op vakantie?

02-01-2013 09:02 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 weken heb ik een pup van 5 maanden. Deze maand willen mijn vriend en ik de zomervakantie boeken, en nu twijfelen we erg of we een pension moeten regelen, of zullen kijken voor een camping waar honden zijn toegestaan en haar lekker mee zullen nemen. Mijn gevoel zegt nu: MEE! Maar nu is ze echt nog een pup, klein en afhankelijk, kan nog niet alleen thuis zijn en moet alles nog leren. Maar dat is over ruim een half jaar natuurlijk wel anders (hoop ik ). Dan is ze een jaar oud, en kan ze als het goed is wel alleen blijven, en kent ze alle commando's e.d. Hopelijk. Ik vind het erg lastig, want we hebben haar nu net 2 weken, op zo'n korte termijn kan ik nog niet zeggen of we er goed aan zullen doen haar in een pension te stoppen of niet.

We willen op vakantie naar een camping in noord spanje, noord italie of zuid frankrijk (liefst spanje). We willen s avonds gaan rijden en dan in een keer door. Wel met onderweg de nodige sanitaire stops, die wel langer zullen duren zodra de kinderen wakker zijn. Voor zover ik nu kan beoordelen is het wel een luie hond, dus lekker de hele weg liggen zal ze geen punt vinden, denk ik. Mocht ze meegaan, nemen we ook het oude pierenbadje van de kinderen mee, van ongeveer 1 meter doorsnee, waarin ze lekker kan afkoelen op vakantie. Op vakantie blijven we meestal lekker op de camping, lekker luieren en de kinderen vermaken zichzelf bij het zwembad, speeltuin, animatie etc. Soms eens een dagje weg, een stad bezoeken, uit eten, kasteeltje bekijken, naar het strand e.d., maar ook omdat de kinderen dit niet zo lang volhouden zal dit max een halve dag duren (uurtje of 6). We willen onze hond leren dat ze op termijn zo lang ook alleen kan blijven. Dus als ze dat tegen die tijd kan, is het qua tijd geen probleem, hoewel het natuurlijk wel een heel andere omgeving is dan. We zouden haar ook mee kunnen nemen overak heen, maar is het strand niet veel te warm? (Wel met een tentje voor schaduw, en regelmatig het water in, max 2 uur op het strand ivm mijn lichte zonneallergie) Zijn de restaurants daar een beetje hond vriendelijk? Kan je honden eigenlijk meenemen naar dingen als kastelen enzo, bezienswaardigheden die dus buiten zijn en vrij toegankelijk?

Ik heb nooit eerder met dit dilemma gezeten, en omdat ik haar nu pas 2 weken heb en ze nu nog een aanhankelijke pup is, vind ik het zelf erg lastig. Ik heb geen familie waar ze terecht kan, heb ik al gepolst. Wat denken jullie? Pension of mee op vakantie? Wat zijn nog meer voor en nadelen die ik wellicht over het hoofd zie?
quote:NummerZoveel schreef op 02 januari 2013 @ 13:07:

@nien

Nu heb ik idd een waakhond, maar los daarvan vind ik dat een hond helemaal niet een allemansvriend moet zijn. Als een hond naar "iedereen" luistert, dan heb je hem als baasje niet goed meer onder commando en juist dat kan problemen opleveren!De baas moet toch kunnen bepalen naar wie ze luisteren? Vroeger kende ik mensen met 2 dobermans die hun terrein bewaakten en toen ik daar 'n tijdje de paarden moest verzorgen hebben zij hun honden aan mij voorgesteld zodat ze mij zonder kleerscheuren doorlieten als zij er zelf niet waren. De waakhonden liepen gewoon los, dus behoefden geen uitlaatservice enkel iemand die voer en water verzorgde als de baas een paar dagen of weken niet kwam.
Mijn hond laat mijn bezoek ook gewoon toe. Maar gelukkig niet als ik er niet ben. Als hij alleen is, heeft verder niemand wat in mijn huis te zoeken. Als ik iemand bij hem wil laten dan kan dat wel, maar alleen als ik die persoon zelf binnen laat voordat ik vertrek.
quote:NummerZoveel schreef op 02 januari 2013 @ 13:13:

Mijn hond laat mijn bezoek ook gewoon toe. Maar gelukkig niet als ik er niet ben. Als hij alleen is, heeft verder niemand wat in mijn huis te zoeken. Als ik iemand bij hem wil laten dan kan dat wel, maar alleen als ik die persoon zelf binnen laat voordat ik vertrek.En hoe wordt jouw hond dan gevoerd als jij op vakantie bent? Of kunnen ze voer en water door 'n luikje in de kennel doen?
Mijn hond zit niet in een kennel maar gewoon in huis. Totnogtoe zijn we nog niet op vakantie geweest. Maar mochten we gaan, dan past mijn vader op, en dan laten we die dus binnen voordat we weg gaan.

Overigens betwijfel ik dat wij zonder hond op vakantie zullen gaan. Als ik een paar dagen op zakenreis ben en man gewoon thuis blijft, ligt het arme ding de hele dag in de gang te waken tot ik weer terug kom.
quote:NummerZoveel schreef op 02 januari 2013 @ 13:21:

Mijn hond zit niet in een kennel maar gewoon in huis. Totnogtoe zijn we nog niet op vakantie geweest. Maar mochten we gaan, dan past mijn vader op, en dan laten we die dus binnen voordat we weg gaan.

Overigens betwijfel ik dat wij zonder hond op vakantie zullen gaan. Als ik een paar dagen op zakenreis ben en man gewoon thuis blijft, ligt het arme ding de hele dag in de gang te waken tot ik weer terug kom.

Daar is ie toch voor, om te waken?

En als je op vakantie gaat moet je huis toch júist bewaakt worden?

En als je vader binnengelaten wordt en hij gaat overdag om boodschappen, mag ie dan wel weer terug binnen komen zonder dat jij er bij bent?

Die waakhonden waar ik 't over had, zaten daar gewoon buiten en hadden 'n kennel. De mensen zaten alleen in weekenden in dat huisje en kwamen af en toe door de weeks ook hun paarden rijden. Maar de honden werden niet vermenselijkt door ze binnen te laten.
@nien

Ja, hij is er om te waken. Maar als man thuis is, is dat niet nodig. Hij trekt alleen wat meer naar mij toe, en dat blijkt dus oa als ik er niet ben.

Ik denk dat hij mijn vader idd weer binnen laat, als wij vooraf opdracht hebben gegeven dat hij naar hem moet luisteren.

En ik vind het echt onzin dat honden vermenselijkt worden door ze in huis te laten. Er is überhaupt maar een beperkt aantal rassen dat altijd buiten kan zijn. De hedendaagse gezinshond is daar helemaal niet op gefokt. Zelfs de meeste waakhonden niet.
Voor de een is een hond een waker die eigenlijk alleen buitenshuis rondloopt. Mijn oom had een grote boerderij waar ze altijd een herder rond hadden lopen die ook alleen daar voor bestemd was, het bewaken van het erf. Ze had een groot hok waar ze 's avonds sliep. Voor vele anderen is het een gezelschapsdier, die binnen wordt gelaten en daar leeft, samen met het gezin. Dit is bij ons van toepassing. De hond is een onderdeel van ons gezin, het verreikt ons gezinsleven en alle 5 vinden we het gewoon echt leuk dat we een hond hebben. Altijd een vrolijke begroeting als je binnenkomt, even blij als je hem wat lekkers geeft, pak je de riem dan valt zijn staart er bijna af, zo blij dat ie mee mag. Hij is mijn moeders lieveling die meegaat op vakantie, meegaat naar oma, af en toe bij haar mag slapen als mijn vader weer eens te hard snurkt en ze naar beneden verkast. Niet iedereen ziet deze manier van omgaan met een hond als iets 'goeds' maar wij als gezin zouden niets anders willen.

Verder is hij heel waaks, bij elk geluid is hij alert. Maar boven al is hij bij ons omdat wij graag een huisdier wilden hebben waar wij onze liefde aan konden geven en die het voor ons nog leuker maakt om thuis te zijn. Heerlijk zo'n hond:)
Wij hebben 2 labradors die overal mee naartoe gaan. Ze liggen de hele reis zonder een kik te geven in de achterbak. Tussendoor plasje, poepje, wandeling etc. Ze vinden het heerlijk met de airco aan. We nemen altijd een omheinde vakantievilla, waar ze lekker hun gang kunnen gaan. Als we weg gaan gaan ze in de bench (om er zeker van te zijn dat ze niks slopen). Dat bevalt ons prima. Maar we hebben honden die het autorijden geen probleem vinden, en goed alleen kunnen zijn in de vakantiewoning.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een franse buldog pup van nu zes maanden.

Hebben voor de zomervakantie een goed pension voor haar gezocht waar ze

in de avond gewoon bij de pension houders binnen in huis is.

Heb er wel even overgetwijfeld om haar mee te nemen naar Amerika.

Maar denk eerlijk dat ik haar daar geen plezier mee doe vooral omdat het in Georgia

South Carolina en Florida veel te warm is voor haar.

Wel een moeilijke beslissing en misschien gaat ze volgend jaar wel mee.

Of gaan we op vakantie naar een land waar ze makkelijk mee kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven