Hoogseizoen: op de bonnefooi naar Frankrijk met tent?

15-02-2010 10:37 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Dit jaar is het nogal lastig voor ons om te bedenken wat we in de vakantie zullen doen. We zijn beiden gebonden aan de zomervakantie en hebben een kind van dan 16 maanden. We hebben een aantal wensen/mogelijkheden.

We willen/kunnen met de auto.

We willen een beetje lekker weer (althans een grote kans).

We kunnen een stacaravan huren oid, maar ik wil per se niet zo'n enorme Vacansoleil-camping en alles dicht op elkaar.

We kunnen ook gaan kamperen met de tent (die we nog wel moeten kopen, we hebben wel al veel spullen).

We weten niet hoe onze dochter reageert op een lange autorit, tot nu toe is ze niet onverdeeld enthousiast als het langer dan een half uur is. Maar tegen die tijd zit ze in de volgende maat stoel.



Toen dacht ik: we kopen een nieuwe tent (groot genoeg voor ons drietjes en evt. volgende kinderen) en gaan gewoon op de bonnefooi. Is ook niet zo duur. Vindt ze het in Zeeland al niet leuk meer, dan strijken we daar neer. Redden we Normandië, dan is dat leuk. Is het erg slecht weer, dan rijden we verder. Maar nu zeggen zoveel mensen dat dat in Frankrijk in het hoogseizoen echt niet kan, omdat alles vol is. Voor de duidelijkheid: we willen geen massa-camping. Dochter is klein, dus een opblaasbadje hebben we zelf wel. Een zwembad of strand is leuk, maar het hoeft niet luxe te zijn. Zijn gewone, kleinere campings in Frankrijk ook overvol in de zomer? Het wordt geen Zuid-Frankrijk, maximaal 800 km (1000 in etappes), Loire misschien? Ik ken Frankrijk niet goed. Wie heeft ervaring en tips?

Dank!!
Alle reacties Link kopieren
Kan zeker! Een campinggids is wel handig om bij je te hebben

Heb ook wel weer zin om naar Frankrijk te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Hey!



Wij willen ook gaan kamperen met onze kleine meid. Wij gaan eind juni en ze is dan 15 maanden. We willen ook zo'n 800/900 km zuidelijk gaan. Ik zie vooral op tegen de reis. Mijn man kan niet tegen 's nachts rijden, dus we moeten overdag. Hoe hou ik mijn kindje bezig, op zo'n lange afstand?... Wij gingen laatst ergens heen, was een half uurtje over de snelweg. Nou na 15 minuten had mevrouw het al gehad...dat kan gezellig worden.. ;)

Hebben jullie tips?



Wij gingen trouwens hiervoor met z'n tweetjes kamperen en ook altijd op de bonnefooi. Maar als je langer gaat bijv. 2 a 3 weken is mijn ervaring dat er of niet altijd plek is. Of je krijgt van die rotplekken die niemand wil. Dus ik zou zeker bellen van te voren of er nog voldoende plek is zodat je kan uitzoeken..
Alle reacties Link kopieren
Mijn tips voor lange autoritten:

Rijden tijdens momenten dat kind normaal dut.

Speen (blijven ze tenminste stil)

Tas vol speeltjes, om de zoveel tijd er weer een uit toveren.

Luisterboeken, cd met liedjes (musical Floddertje is hier favoriet), dvd-schermpje ophangen zodat kind filmpjes kan kijken

Regelmatig stoppen (niet langer dan anderhalf uur achter elkaar rijden), bij voorkeur op plekken waar kind vrij kan spelen

En niet alles in een dag willen rijden.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Alle reacties Link kopieren
En zorgen voor een regelmatige aanvoer van eten en drinken waarmee ze nauwelijks knoeien:

water, krentenkoekjes, stukjes appel/komkommer, rozijntjes (houdt ze lang zoet), etc.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Alle reacties Link kopieren
quote:Lonkaa schreef op 15 februari 2010 @ 11:50:

Wij gaan altijd op de bonnefooi, naar simpele boerencampinkjes. Altijd nog goed gegaan! Zo vind je de mooiste plekjes!



Dat is dan ook mijn idee van vakantie .



Iemand nog tips voor welk gebied? Beetje fijne zonkans (liever niet tropisch), niet te ver? Leuke dorpjes, hier en daar misschien een stad, kasteel of iets te bezichtigen? Maar vooral lekker buiten zijn en een beetje aanrommelen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen met zijn tweetjes altijd op de bonnefooi. We hebben echt wel vaak gehad dat een camping vol was en dat we verder moesten zoeken. Daarom hebben we dat met de kinderen niet gedaan. Gewoon geboekt. Vond ik echt relaxed.

Onze kids waren vaak best wel moe, ze pikken op dat wij aan vakantie toe zijn, druk met de laatste dingen op het werk, dagje extra naar de oppas etc. Dan die enorme autorit...

Ik zou het niet aandurven dus, met zo'n ukkie. Maar: ik ben ook niet zo avontuurlijk ingesteld.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog van het kamperen was ( 100 jaar geleden ) ging ik alleen maar op de bonnefooi.



Volgens mij kan het nog steeds, maar moet je de kleinere campings opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lechevalrouge ook even gemaild...

Wat ziet het er gaaf uit zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ze gaan het nog druk krijgen daar. En dan is de kans dat je er op de bonnefooi terecht kunt natuurlijk kleiner.
Alle reacties Link kopieren
Dit deden mijn ouders vroeger ook altijd, toen mijn zus en ik nog klein waren. Nooit problemen gehad, altijd geweldig leuke campings. En ik herinner me niet dat we hebben moeten zoeken.

Gewoon lekker doen.
Alle reacties Link kopieren
Heb net ùren gegoogled op campings in Frankrijk, maar zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer... Plots het licht gezien: Viva! en stuit prompt op dit topic.



Hier een iets andere situatie:

Wij (man en ik) zijn gebonden aan de maand augustus dit jaar. Daar wij een eigen bedrijf hebben en het hele jaar al ons een slag in de rondte regelen, willen we juist wèl geboekt hebben alvorens we gaan: Gewoon, heerlijk in de auto stappen en weten dat je op juist dàt begeerde plekje komt...

Bovendien hoeven wij geen rekening te houden met een kind, maar met een hond... een grote hond... een waterhond zelfs.



Maar tijdens mijn zoektocht op al die sites naar juist die ene camping, kwam ik één selectiekeuze niet tegen: Romantiek!

Weet iemand van jullie een vooral romantische camping in... zeg midden Frankrijk direct aan het water èn waar een hond meer dan welkom is?



Dus géén animatie-teams, géén rijen sta-caravans, géén subtropisch zwemparadijs... maar dat wijntje bij het water, luisterend naar de talloze krekels, genietend van elkaar... (en oh ja, waar is de hond potdomme?!)
Alle reacties Link kopieren
djaza, ik denk dat je bij lamontgarnie.com je hond wel mee mag nemen, weet het niet zeker.

t is er prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in mijn studententijd eens wezen camperen en via Calais langs de kust in Normandie afgezakt. Prima kleine of boerencampings, vaak ook aan de kust bij die kleine havenstadjes/dorpjes.



Ik vond Honfleur ook leuk voor 2 dagen. Hebben een stadscamping op loopafstand van het stadje en het strand (strand is niet heel super, met uitzicht op le Havre, maar stadje is onwijs leuk).



Vervolgens het binnenland ingereden, naar het riviertje de Ourthe (e omgeving heet Petit Suisse en is echt heel mooi). Daar met een foldertje van de plaatselijke VVV op campings ferme gezocht en er eentje met de omschrijving Panorama Magnifique uitgezocht.



Prachtige grote plek in een groot weiland met uitzicht op het dal waar de boerderij was. Simpele warm water douche. Helemaal top en rustig.



Later terug geweest naar Normandie en altijd mooi weer gehad. Vind Normandie ook mooier dan Bretagne (groener).



Honfleur is 6 uur rijden en als je via Calais afzakt kun je met een rit van 4 uur en vervolgens met ritjes van max 2 uur veel zien.
Alle reacties Link kopieren
Wij reserveren nooit iets, omdat we meestal pas onderweg beslissen waar we ongeveer naar toe willen, en moeten altijd in het hoogseizoen. De enige keren dat we wel eens bot vangen is als we per se een camping in een zeer toeristisch gebied, aan het strand, willen. Maar zelfs dan heb je meestal bij de derde camping of zo wel beet, aangezien er dan vaak toch meerdere campings naast elkaar zitten.





We hebben het campingboekje Kleine Campings van de ANWB, daarin staan allemaal campings tot max 40 plaatsen. Een heel handig boekje.

Of je wordt lid van de SVR, voor 10 euro per jaar, dan kun je via hun website boerencampings en kleine campings opzoeken.
..
Alle reacties Link kopieren
@ Reizigster en Hiltje, dank je wel voor de tips. Klinkt goed, Normandië. Misschien nog wel dichterbij dan ik dacht.
Wij kamperen al een aantal jaren met de tent, ging altijd prima. Tot afgelopen jaar. Eerst naar Normandie, dat ging goed... toen naar de Ardeche, ook op de bonnefooi. Prachtige camping gevonden, maar we konden max. 3 nachten blijven. Nou ja, we hadden de hele dag gereden (vanuit Normandie) dus we vonden het wel prima. Tent opgezet, en dag later op zoek gegaan naar andere camping... een ramp!!!! Tig campings, maar nergens plek voor onze tent.... uiteindelijk één gevonden waar ze nog een plek voor ons creeerden (dus niet op een 'bestaande' plek) maar jeetje, we zijn er echt van terug gekomen hoor! Denk dat we dit jaar wel gaan reserveren (terwijl dat écht liever niet doen) maar vorig jaar was écht niet leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven