I-pad in New York kopen?

04-03-2011 20:24 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover een I-pad te kopen in Amerika. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe zit het invoeren of meld je dat gewoon niet..?
Wanneer ga je naar New York Amerika? Want vanaf 25 maart is de iPad2 op de markt. Ik zou die kopen, niet de "oude", die worden nu ook met bosjes aangeboden op marktplaats.
Je mag voor 430 euro (=587 dollar) belastingvrij invoeren geloof ik...

Maar verder weet ik het ook niet

Apparaten voor eigen gebruik

U neemt het apparaat zelf mee naar Nederland en het apparaat is bestemd voor eigen gebruik.

Als u aankomt in de Nederland mag u zonder betalen van douanerechten en omzetbelasting(btw) meenemen: goederen van buiten de EU die niet meer waarde hebben dan ¤ 430.
In de titel staat wel NY hoor Hanneke
Als je even sneupt op de site van de douane staat ergens het bedrag vanaf waar je aangifte moet doen. Volgens mij is dat onlangs opgerekt, dus misschien blijf je er met die Ipod nog wel onder. De boetes staan er ook op, kun je zelf bepalen of je het risico wil lopen
HIER staan trouwens denk ik wel antwoorden op je vragen.
Bedankt Hanneke, staat precies op wat ik wil weten!
Maar... Als je nu een Ipad koopt in NY, die gebruikt aldaar en in het vliegtuig en vervolgens meeneemt. Dan heeft toch niemand in de gaten dat hij daar gekocht is? Dan is er toch geen verschil met een Ipad die je meeneemt vanuit NL naar NY en weer terug? Of ben ik te simpel?
iPad !!!!!!!!!!!!
Zo doen de meeste mensen het Mardjen maar... Officieel mag het niet. Op eigen risico dus, zelfde als bijv. nepmerkkleding/tassen/horloges uit Turkije en Azie.
quote:SeptemberGirl schreef op 04 maart 2011 @ 21:46:

iPad !!!!!!!!!!!!

mardjen, 33 minuten geleden

Maar... Als je nu een Ipad koopt in NY, die gebruikt aldaar en in het vliegtuig en vervolgens meeneemt. Dan heeft toch niemand in de gaten dat hij daar gekocht is? Dan is er toch geen verschil met een Ipad die je meeneemt vanuit NL naar NY en weer terug? Of ben ik te simpel?

Leuk bedacht, maar de douane is niet stom Het gaat om het serienummer meen ik. Daaraan kunnen zij zien of het artikel uit NL komt.
Als je hem in jet tas hebt, geen haan die daar naar kraait vermoed ik.
Niet in de originele verpakking met de bon erbij in ieder geval.
Tenzij ze je 'at random' eruit pikken...

En met de lancering van de nieuwe versie, zullen ze scherper controleren.

Genoeg mensen die het risico nemen en waarbij het ook lukt. Maar wellicht lukt het ook vaak genoeg niet.

ossiepossie, 2 minuten geleden

Niet in de originele verpakking met de bon erbij in ieder geval.

Dat maakt dus waarschijnlijk niets uit, want het is aan het serienummer te zien of het ding uit de VS komt.
Je mag voor 587 dollar belasting vrij invoeren, dus waarom zou je het risico nemen? Die nieuwe iPad is 499 dollar. Dus dan kan je zelfs legaal nog voor 88 dollar andere dingen invoeren.
En het gaat inderdaad om de serienummers. Daarbij weten ze precies hoeveel die dingen kosten.
mayou wijzigde dit bericht op 05-03-2011 08:02
Reden: Foutje
% gewijzigd
Gaat het er dan om wat ie in NL kost? Niet om wat je ervoor betaald hebt in de VS? Ik dacht dat ik de bon van daar zou moeten laten zien?
Dus dat 'goederen van buiten de EU die niet meer waarde hebben dan ¤ 430.' moet ik niet lezen als; die je gekocht hebt in de VS voor max ¤430,- maar als; die in NL te koop zijn voor max ¤430,-?
Ik heb het verkeerd opgeschreven, sorry.

Bij invoer kijkt de douane naar wat je ervoor betaald hebt in de VS. Als dat meer is dan 430 moet je invoerrechten betalen en minder mag je doorlopen.
Okay, dus als je gewoon netjes de bon bewaard en die is niet meer dan ¤430,-/$587 (iPad 2 schijnt $499,- te zijn daar) dan is er niets aan de hand? Moet je alleen niet al te veel andere dingen ook willen kopen. Of je gekochte Uggs en Victoria Secret dingen aantrekken
Ik denk dat je prijs van je iPad moet omrekenen van dollars naar euros, en dan kijken of je boven ¤ 430 uitkomt.

misschien moet je als het meer waarde heeft, over de meerwaarde invoerrechten betalen?
Los van douanegedoe, hou je ook rekening met het feit dat je hier nieuwe stekkers/verloop stekkers e.d. moet aanschaffen? Het US elektrasysteem verschilt van het onze.
quote:bartjes schreef op 05 maart 2011 @ 16:01:

Ik denk dat je prijs van je iPad moet omrekenen van dollars naar euros, en dan kijken of je boven ¤ 430 uitkomt.Ja, dat denk ik ook. En als ie echt $499,- kost is dat dus ¤357,- dus geen probleem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven