Inenting voor India?

13-03-2011 18:36 54 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Altijd inenten.
Ja, dat vind ik echt.
Oh ik heb destijds een DTP vaccinatie gehad, had ik ook pas een week voordat ik vertrok. Is wel al jaren geleden hoor. Geen malariapillen genomen.

Bel even de ggd morgen.
In Nederland brengt de Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering (LCR) een zogenaamde 'landenlijst' uit en geeft advies over welke malariatabletten in een bepaald land of gebied geslikt moeten worden. De LCR houdt o.a. rekening met de verblijfsduur, de resistentie (ongevoeligheid) van de parasiet en de mogelijke bijwerkingen van malariatabletten. Dit advies wordt door iedere GGD, Travel Clinic, vaccinatiepoli, (huis)arts of apotheker gehanteerd en is primair gericht op het voorkomen van malaria tropica.

Even navragen aan de mensen die er verstand van hebben. die kunnen je ook voorlichten over de bijwerkingen.
Ja, dat vind ik echt.
Als je naar India gaat dan wordt je hoe dan ook ziek, dus dat is geen reden om geen pillen te slikken. Ga voor vertrek langs de travel clinic op Schiphol, zij hebben actuele info over welke inentingen nodig zijn. En dat zou ik voor India erg serieus nemen.
check even de site van de GGD of beter bel hen morgen even heb je meer aan dan je huisarts.

Ik zou me wel laten inenten. Malariatabletten heb ik in India niet gedaan, je ligt er eerder onder een auto dan dat je malaria krijgt (je wordt trouwens niet van alle malariatabletten ziek)
quote:guria schreef op 13 maart 2011 @ 18:41:

check even de site van de GGD of beter bel hen morgen even heb je meer aan dan je huisarts.

Ik zou me wel laten inenten. Malariatabletten heb ik in India niet gedaan, je ligt er eerder onder een auto dan dat je malaria krijgt (je wordt trouwens niet van alle malariatabletten ziek)

Klopt als een bus!

TO, veel plezier in India, prachtig land!
Hep A en DTP moet je altijd up to date houden. Heb je zelfs al nodig voor landen dicht bij ons (Turkije bijv.)

Voor India is ook 'n Tyfus injectie geen overbodige luxe.
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2011 @ 18:42:

Hep A en DTP moet je altijd up to date houden. Heb je zelfs al nodig voor landen dicht bij ons (Turkije bijv.)

Voor India is ook 'n Tyfus injectie geen overbodige luxe.Je mag TO niet zo he?
Ja, dat vind ik echt.
hahaha, dat krijg je als je ondertussen ook nog 'n dvd zit te kijken
quote:nummerzoveel schreef op 13 maart 2011 @ 18:41:

Als je naar India gaat dan wordt je hoe dan ook ziek, dus dat is geen reden om geen pillen te slikken. Ga voor vertrek langs de travel clinic op Schiphol, zij hebben actuele info over welke inentingen nodig zijn. En dat zou ik voor India erg serieus nemen.Lekker positief!
.
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2011 @ 18:46:

hahaha, dat krijg je als je ondertussen ook nog 'n dvd zit te kijken
Ja, dat vind ik echt.
.
.
Gele koorts is zelfs verplicht als je naar India gaat!

Vaccinatie India
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mijn inentingen waren nog "geldig", maar anders was ik geen nieuwe gaan halen.

Wat betreft malaria pillen; het ligt aan het gebied waar je heen gaat. Ik heb ze niet genomen, aangezien ik maar 2 dagen in malaria gebied zou zijn, ik wilde daar geen maand pillen voor slikken. Je kunt al een hoop voorkomen met een muskietennet en Deet. Normaal word ik altijd opgegeten, maar ben nu niet 1 keer gestoken.

Veel plezier, India is fantastisch!
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
.
quote:Summerdance schreef op 13 maart 2011 @ 18:49:

Vaccinatie IndiaVolgens mij niet (zie zelfde link) alleen als je zelf uit een gebied komt waar het voorkomt.
quote:Summerdance schreef op 13 maart 2011 @ 18:49:

Vaccinatie IndiaBij komst uit een gebied waar het voorkomt. Is in dit geval niet nodig dan
.
quote:borderwalk schreef op 13 maart 2011 @ 18:51:

[...]

Volgens mij niet (zie zelfde link) alleen als je zelf uit een gebied komt waar het voorkomt.

Je hebt gelijk.

Excuus

Maar DTP en Hep. zijn toch wel vaccinaties die ik graag zou willen als ik naar India zou gaan.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 13 maart 2011 @ 18:55:

[...]

Maar DTP en Hep. zijn toch wel vaccinaties die ik graag zou willen als ik naar India zou gaan.Helemaal als TO vaker van plan is verder te reizen, dan is het toch een goede 'investering' om ze nu gewoon te halen. *snapt niet helemaal waarom mensen bewust makkelijk te vermijden risico's willen lopen*
Ik ben maar 3 weken geweest, en ben niet naar al te afgelegen oorden geweest, maar ben vooral in de steden geweest.

Da's geen garantie, dat weet ik wel natuurlijk. Lastig uit te leggen! Ik geloof niet dat een inenting die je een week van te voren haalt of 1 die je 5 jaar geleden gekregen hebt veel verschil maken. (En nu krijg ik vast een hoop over me heen).
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven