Irritaties in het OV
donderdag 4 oktober 2018 om 08:37
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.

2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here

zaterdag 9 november 2019 om 12:48
Ik zet ook altijd alles op het uitklaptafeltje. Vooral ‘s ochtends heb ik veel te doen in de trein. Die tafeltjes zitten ook niet in sprinters, en ik zit 45 min in die trein. Dus ja, spits of niet, ik ontbijt, make-up, type en doe van alles in die trein zodat ik langer in bed kan liggen.
Maar ik kwak het met liefde (en snel) weer allemaal in m’n tas. Ik let ook altijd goed op of iemand aanstalten maakt om op te staan.
Maar ik kwak het met liefde (en snel) weer allemaal in m’n tas. Ik let ook altijd goed op of iemand aanstalten maakt om op te staan.
zaterdag 9 november 2019 om 12:54

zaterdag 9 november 2019 om 13:01
Da's niet persoonlijk, ze baalt even dat haar ruimte wordt verstoord.LadyL0101 schreef: ↑09-11-2019 12:54Drukke tram in de avondspits. Diverse mensen staan al, maar ik zie nog een vrij plekje. Daar blijkt een tas op te liggen. Ik vraag aan de eigenaresse of ik daar mag zitten en krijg als reactie een tjoerie...![]()
Maar goed, ik mocht wel gaan zitten. Wat bezielt je dan?
Andersom ook beetje irritant: mensen die al bozig boven je tas gaan hangen alsof je al nee gezegd hebt. En er waren dan nog een heleboel andere plekken, niet dat je die tas per se weg moest halen. En de tas was groot en zwaar en stond daar lief te staan en

zaterdag 9 november 2019 om 13:08
Nou de blik die erbij geworpen werd voelde héél persoonlijkKroeliekroelie schreef: ↑09-11-2019 13:01Da's niet persoonlijk, ze baalt even dat haar ruimte wordt verstoord.
Andersom ook beetje irritant: mensen die al bozig boven je tas gaan hangen alsof je al nee gezegd hebt. En er waren dan nog een heleboel andere plekken, niet dat je die tas per se weg moest halen. En de tas was groot en zwaar en stond daar lief te staan en![]()

The owls are not what they seem
zaterdag 9 november 2019 om 18:39
zaterdag 9 november 2019 om 21:17
In de trein naar Schiphol ook nog zeker?minnimouse schreef: ↑09-11-2019 18:39Gisteren kwam een conductrice bozig binnen ‘nou, nou zijn we aan het verhuizen of wat?’.
Iemand had inderdaad veel koffers bij zich, maar die stonden niet in de weg.
Iedereen commentaar geven en roepen ‘daar is de trein toch voor?’.
![]()

(Los daarvan vraag ik me soms wel af wat voor spullen sommigen allemaal meesjouwen. Maar nee ik snap de conductrice niet, want dat mag gewoon. Als je je spullen tot zo ver het mogelijk is (want dat is niet altijd zo) een beetje fatsoenlijk plaatst dan kan je niet veel meer doen.)

zaterdag 9 november 2019 om 21:26
minnimouse schreef: ↑09-11-2019 18:39Gisteren kwam een conductrice bozig binnen ‘nou, nou zijn we aan het verhuizen of wat?’.
Iemand had inderdaad veel koffers bij zich, maar die stonden niet in de weg.
Iedereen commentaar geven en roepen ‘daar is de trein toch voor?’.
![]()
Ik zag laatst iemand die hield met één hele grote koffer vier zitplaatsen bezet. In de spits.
Dan ben je toch ook niet helemaal wijs.
zaterdag 9 november 2019 om 21:31
Nee, was de trein van Den Bosch naar Tilburg, maar misschien kwamen ze idd wel van Schiphol.Lorah schreef: ↑09-11-2019 21:17In de trein naar Schiphol ook nog zeker?![]()
(Los daarvan vraag ik me soms wel af wat voor spullen sommigen allemaal meesjouwen. Maar nee ik snap de conductrice niet, want dat mag gewoon. Als je je spullen tot zo ver het mogelijk is (want dat is niet altijd zo) een beetje fatsoenlijk plaatst dan kan je niet veel meer doen.)
zaterdag 9 november 2019 om 21:59
Ik vraag het niet meer, ik ga zitten. Dan blijkt dat die mensen die net doen alsof ze je niet zien dat wel degelijk gedaan hebben. Dan kan een tas opeens wel van een stoel af. Zitplekken zijn voor mensen, als je stil staat op een station dan neem je de tas van de zitplek af.LadyL0101 schreef: ↑09-11-2019 13:08Nou de blik die erbij geworpen werd voelde héél persoonlijken in dit geval was het echt het enige vrije zitplekje in een behoorlijk drukke tram. Maar misschien kwam de vraag voor haar volkomen onverwacht hoor, dat kan. Ik heb niet opgelet of de tas lief stond te zijn.
zondag 10 november 2019 om 00:42
Binnenkort maak ik weer een internationale treinreis met kinderen.
Ik verheug me nu al op de discussies die gaan komen.
Als ik alleen met de kinderen reis boek ik altijd vaste plaatsen in de kleine-kinderen-coupé en betaal hier dus ook voor.
Hier zijn slechts 4 stoelen ipv 6 dus ik kan daar ook mijn dubbele kinderwagen mee naar binnen nemen en alle bagage die je met 2 kleine kinderen nodig hebt.
Tot nog toe zaten er telkens andere mensen in de door mij geboekte coupé die er dus eigenlijk ook niet uit wilden. Mij is meermaals verteld dat ik maar een andere plaats moest zoeken. 1 keer is het zo ver gekomen dat ik vertraging veroorzaakt heb omdat ik geëist heb dat de conducteur erbij zou komen. Deze mensen bleken niet eens een geldig vervoersbewijs te hebben (ticket was voor een paar dagen eerder) dus het was nog best wel een drama om ze uit de trein te krijgen.
Ik ben echt benieuwd wat me binnenkort bij de volgende treinreis staat te wachten...
Ik verheug me nu al op de discussies die gaan komen.
Als ik alleen met de kinderen reis boek ik altijd vaste plaatsen in de kleine-kinderen-coupé en betaal hier dus ook voor.
Hier zijn slechts 4 stoelen ipv 6 dus ik kan daar ook mijn dubbele kinderwagen mee naar binnen nemen en alle bagage die je met 2 kleine kinderen nodig hebt.
Tot nog toe zaten er telkens andere mensen in de door mij geboekte coupé die er dus eigenlijk ook niet uit wilden. Mij is meermaals verteld dat ik maar een andere plaats moest zoeken. 1 keer is het zo ver gekomen dat ik vertraging veroorzaakt heb omdat ik geëist heb dat de conducteur erbij zou komen. Deze mensen bleken niet eens een geldig vervoersbewijs te hebben (ticket was voor een paar dagen eerder) dus het was nog best wel een drama om ze uit de trein te krijgen.
Ik ben echt benieuwd wat me binnenkort bij de volgende treinreis staat te wachten...
"Nee" is ook een antwoord.
zondag 10 november 2019 om 02:02
Ik reis op zaterdag met de trein, rond 8 uur s ochtends. Met het doel om iets heel serieus en zakelijks te gaan doen waar ik me geestelijk een beetje op voorbereid. Hoe vreselijk zijn dan die groepjes vrouwen. 'Lekker met de meiden'. 50+ dus. Dat uitgelatene. Dat uitbundige. 'Wat zijn we leuk weg he' . En dan vooral heel hard praten en lachen de hele coupé door. (Zijn Noord-Hollanders heel goed in).
Ik kan daar echt niet tegen op zaterdagochtend.
Je kunt méér.
zondag 10 november 2019 om 02:33
Stilte coupé een optie?Moon-Alisa schreef: ↑10-11-2019 02:02Ik reis op zaterdag met de trein, rond 8 uur s ochtends. Met het doel om iets heel serieus en zakelijks te gaan doen waar ik me geestelijk een beetje op voorbereid. Hoe vreselijk zijn dan die groepjes vrouwen. 'Lekker met de meiden'. 50+ dus. Dat uitgelatene. Dat uitbundige. 'Wat zijn we leuk weg he' . En dan vooral heel hard praten en lachen de hele coupé door. (Zijn Noord-Hollanders heel goed in).

zondag 10 november 2019 om 09:06
iets soortgelijks een keer meegemaakt in de internationale trein in Milaan.Meyana schreef: ↑10-11-2019 00:42Tot nog toe zaten er telkens andere mensen in de door mij geboekte coupé die er dus eigenlijk ook niet uit wilden. Mij is meermaals verteld dat ik maar een andere plaats moest zoeken. 1 keer is het zo ver gekomen dat ik vertraging veroorzaakt heb omdat ik geëist heb dat de conducteur erbij zou komen. Deze mensen bleken niet eens een geldig vervoersbewijs te hebben (ticket was voor een paar dagen eerder) dus het was nog best wel een drama om ze uit de trein te krijgen.
Gereserveerde plaatsen hadden we, voor de trein van 09.00 uur. Komen we in die coupé, zit daar al een stel op die stoelen. Dat kon dus niet , want wij hadden die plaatsen gereserveerd en stond ook op het ticket.
Moeilijk moeilijk, zij bleven bij hoog en laag beweren dat zij ook die plaatsen hadden geboekt, wij moesten volgens hun maar verhuizen want wij waren jong en zouden wel niet goed gelezen hebben. Zij gingen al jaren met de trein en wisten het echt wel hoor....
Dus ik zei 'laat je kaartje maar zien dan". Ja, ze hadden wel die plaatsen gereserveerd, maar voor de trein EEN UUR LATER.....
Was ook nog een heel gedoe om die dombo's nog voor vertrektijd uit de trein te krijgen. Man man man.

In vliegtuigen overigens ook wel regelmatig dat mensen wel in het goede vliegtuig maar op de verkeerde rij zitten. Hoe vaak we dat ook niet al hebben meegemaakt. Lezen en boven de rij even naar de rij- en stoelnummers kijken is toch een hele opgave voor veel mensen blijkbaar....
zondag 10 november 2019 om 09:25
Dat is hetzelfde met de huishoudbeurs of destijds de 3 dolle dagen van de V&D, dan komen de vrouwen van het hoge noorden, platteland en weet ik van waar nog meer ineens allemaal bij elkaar voor hun jaarlijkse verzetje. Net een stel kippen.Moon-Alisa schreef: ↑10-11-2019 02:02Ik reis op zaterdag met de trein, rond 8 uur s ochtends. Met het doel om iets heel serieus en zakelijks te gaan doen waar ik me geestelijk een beetje op voorbereid. Hoe vreselijk zijn dan die groepjes vrouwen. 'Lekker met de meiden'. 50+ dus. Dat uitgelatene. Dat uitbundige. 'Wat zijn we leuk weg he' . En dan vooral heel hard praten en lachen de hele coupé door. (Zijn Noord-Hollanders heel goed in).
We’re all mad here
zondag 10 november 2019 om 09:27
Hier is zaterdag wel druk. Dagje uit voor veel mensen, lekker winkelen etc. Wandelevenementen.
Ik snap niet waarom het zo hard moet. Je kunt ook op stand 7 praten en lol hebben ipv stand 11,5. Stiltecoupe trekken ze zich nooit zo veel van aan

Je kunt méér.

zondag 10 november 2019 om 09:29
Eens. Standje 4 of 5 nog beter trouwensMoon-Alisa schreef: ↑10-11-2019 09:27Ik snap niet waarom het zo hard moet. Je kunt ook op stand 7 praten en lol hebben ipv stand 11,5.

anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 10-11-2019 09:31
Reden: lekker bezig met de typos
Reden: lekker bezig met de typos
6.29% gewijzigd
zondag 10 november 2019 om 09:29
Oh God ja. Zo herkenbaar. Vooral als het over hun seksleven gaan hebben. Echt, doe dat thuis op de bank met een fles wijn, zoals de rest van Nederland.Moon-Alisa schreef: ↑10-11-2019 02:02Ik reis op zaterdag met de trein, rond 8 uur s ochtends. Met het doel om iets heel serieus en zakelijks te gaan doen waar ik me geestelijk een beetje op voorbereid. Hoe vreselijk zijn dan die groepjes vrouwen. 'Lekker met de meiden'. 50+ dus. Dat uitgelatene. Dat uitbundige. 'Wat zijn we leuk weg he' . En dan vooral heel hard praten en lachen de hele coupé door. (Zijn Noord-Hollanders heel goed in).
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
zondag 10 november 2019 om 09:37
Om 8 uur s ochtends idd

En nee het is heus niet dat ik die mensen het niet gun. Vind zelf wandelen ook leuk en baal dat ik dat niet meer kan doen op zaterdagochtend. Maar het is die houding. Hoe ze gillend die coupé binnen komen van: Miiieeeen! Hier is nog plek. En Cora jij kan daar! Dat vindt die meneer alleen maar gezellig haaaaaaaaaaa haaaaaaaaaaaa haaaaaaaaaaaa. Toch meneeeeeeeeeer?!
Gewoon ff niet om 8 uur. Probeer soms ook nog wat huiswerk te doen. Gewoon ff wachten met gek doen tot je uit de trein bent. Bij het wandelen mag je zingen, in de trein nog ff niet.
Je kunt méér.
zondag 10 november 2019 om 09:59
Of eerste klas.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)

zondag 10 november 2019 om 10:11
Moon-Alisa schreef: ↑10-11-2019 09:37Maar het is die houding. Hoe ze gillend die coupé binnen komen van: Miiieeeen! Hier is nog plek. En Cora jij kan daar! Dat vindt die meneer alleen maar gezellig haaaaaaaaaaa haaaaaaaaaaaa haaaaaaaaaaaa. Toch meneeeeeeeeeer?!
Hoe jij dit opschrijft

Maar je hebt ZO gelijk.
zondag 10 november 2019 om 10:21
Lol hebben is één ding, maar niemand zit te wachten op Mien, Cora, Margreet en Truus die op standje 11 tekeer gaan over die ene keer toen Mien of die andere keer toen Cora. Niet in de trein, niet in een restaurant en niet in een rustig bos. Op normale toon praten of lachen, prima, ik vraag echt niet dat alles doodstil is (al zou ik dat natuurlijk wel graag willen, voor 8 uur moet iedereen die geluid maakt gewoon dood of zo).
Maar ik zie het type waar het hier over gaat wel vaker, die willen graag dat de hele coupé meegeniet van hun verhalen. En dan bedoel ik niet dat ze niet in de gaten hebben hoe hard het gaat, meer dat ze zichzelf zo lollig vinden en graag wat publiek zoeken.
Maar ik zie het type waar het hier over gaat wel vaker, die willen graag dat de hele coupé meegeniet van hun verhalen. En dan bedoel ik niet dat ze niet in de gaten hebben hoe hard het gaat, meer dat ze zichzelf zo lollig vinden en graag wat publiek zoeken.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
zondag 10 november 2019 om 11:01