Is de Spaanse douane lastig met vloeistoffen?

01-02-2023 19:19 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort reis ik vanuit Spanje door. Ik reis met alleen handbagage en vraag mij af of de Spaanse douane echt kijkt of je een 1 liter zak bij je hebt voor je vloeistoffen of dat het goed is als alles in 1 zak zit en het niet meer dan 100 ml per verpakking is.

Hoe is jullie ervaring hiermee als jullie terugvliegen vanuit Spanje?

Ik weet dat in Engeland ze heel streng zijn. Grotere zakken worden niet geaccepteerd, je kan zelfs kleine zakken kopen bij de douane.

Wat ik wil is een iets grotere zak meenemen zoals ik ook altijd doe als ik vanuit Schiphol naar bv de VS vlieg. Wel keurig met kleine verpakkingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik neem aan dat je de security bedoelt?

Regels omtrent vloeistoffen zijn Europese regels en gelden zeer zeker ook in Spanje. Sommige vliegvelden moderne scanners waardoor je met minder restricties vloeistoffen mee mag nemen. Ik raad je aan om de website van het betreffende vliegveld te raadplegen voor de meest up to date informatie.
https://www.aeropuertomadrid-barajas.co ... uggage.htm
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/vloei ... andbagage/
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bedoel inderdaad de security. Dankjewel voor je link. In Madrid is het dus nog steeds hetzelfde. Op Schiphol mag je nu wel meer en groter meenemen.

Ik hoop eigenlijk dat mensen echte ervaringen hebben in Spanje als ze van vakantie terug vliegen. Ik ben tot nu toe alleen Engeland tegengekomen die zeer strict zijn en streng controleren.
Alle reacties Link kopieren Quote
veensteker schreef:
01-02-2023 19:34
Ik bedoel inderdaad de security. Dankjewel voor je link. In Madrid is het dus nog steeds hetzelfde. Op Schiphol mag je nu wel meer en groter meenemen.

Niet altijd. Als je meer en groter meeneemt heb je kans dat het niet door de tweede controle komt en wordt het alsnog weggegooid.
fairway wijzigde dit bericht op 01-02-2023 21:08
22.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, die bigshopper gaat hem inderdaad niet worden. Ik ga 3 weken met alleen reisbagage dus ik wil vooral wat kleren mee. Ik zou nog wat extra voor iemand in Cuba willen meenemen maar dat zou max 2 x 100 ml zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag je vanaf Schiphol meer meenemen of val je niet zo snel door de mand als je meer mee hebt omdat je het zakje met vloeistoffen niet meer uit je handbagage hoeft te halen voor de scan? Op sommige luchthavens moet dat nog wel en dan zien ze natuurlijk sneller als je (veel) meer dan toegestaan bij je hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
ririanneke schreef:
01-02-2023 19:50
Mag je vanaf Schiphol meer meenemen of val je niet zo snel door de mand als je meer mee hebt omdat je het zakje met vloeistoffen niet meer uit je handbagage hoeft te halen voor de scan? Op sommige luchthavens moet dat nog wel en dan zien ze natuurlijk sneller als je (veel) meer dan toegestaan bij je hebt.
Zie de link van Schiphol ;)
Spaanse security is wat meer op de regels, is mijn ervaring. Niet zo streng als UK en je kunt best eentje treffen die je een iets grotere zak laat meenemen. Maar de kans is net zo groot dat je je vloeistoffen mag inleveren als je teveel vloeistoffen mee hebt.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 01-02-2023 20:34
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga maar kijken wat er in een 1 literzakje past dan :-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Je begrijpt toch hopelijk wel dat er een reden achter deze regels zit?
Alle reacties Link kopieren Quote
Houd je gewoon aan de regels, gaat altijd goed.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuurlijk, maar ja, ik wil graag iets voor iemand meenemen en heb zelf ook iets nodig. Daar is niets te koop. Neem zoveel mogelijk solids mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
veensteker schreef:
01-02-2023 20:28
Ga maar kijken wat er in een 1 literzakje past dan :-(
1000 cc
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij mochten afgelopen zomer gewoon doorlopen met frisdrankflesjes en al.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet schreef:
01-02-2023 20:40
1000 cc

;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij deden ze moeilijk in Alicante.
Ofnouja, bij m'n man.
Hik kreeg meteen een grote bagage controle haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
veensteker schreef:
01-02-2023 20:37
Tuurlijk, maar ja, ik wil graag iets voor iemand meenemen en heb zelf ook iets nodig. Daar is niets te koop. Neem zoveel mogelijk solids mee.
Als je er op Schiphol wel doorheen komt (daar zijn ze niet zo streng), dan heb je al je spullen als je daar bent. Daar maak je spullen op, dus heb je op de terugweg minder. En als de security dan nog vindt dat je te veel bij je hebt, dan koop je thuis weer nieuw.
Moet je in Spanje wel weer door security? Als je in transit bent en in het beveiligde gedeelte blijft, zou dat toch niet hoeven? Op Schiphol heb je tussen Schengen en niet-Schengen dacht ik ook een verbinding met alleen maar paspoortcontrole en geen security.
Alle reacties Link kopieren Quote
wolkewitje schreef:
01-02-2023 21:12
Als je er op Schiphol wel doorheen komt (daar zijn ze niet zo streng), dan heb je al je spullen als je daar bent. Daar maak je spullen op, dus heb je op de terugweg minder. En als de security dan nog vindt dat je te veel bij je hebt, dan koop je thuis weer nieuw.
Vanwaar toch dat idee dat Schiphol niet streng is? De regels worden heel strikt gevolgd naar mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij moesten een paar weken geleden wel flesje water inleveren, maar ik had wat dingen buiten mijn 1 liter zak in de toilettas zitten en daar deden ze niet moeilijk over. Als het heel duur is zou ik het niet aandurven, anders op eigen risico.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
01-02-2023 21:24
Vanwaar toch dat idee dat Schiphol niet streng is? De regels worden heel strikt gevolgd naar mijn ervaring.
Op Schiphol mag je alles in je tas laten zitten en je mag ook drinken meenemen tegenwoordig.
Dus veel minder streng dan de regels op andere vliegvelden.
Ben in oktober nog in Spanje geweest (niet Madrid of Barcelona). Zowel heen en terug heeft er niemand naar mijn vloeistoffen gevraagd. Ik had ze in mijn transparante tasje (mijne is altijd al ietsje meer dan 1 liter geweest), maar ik heb niets tevoorschijn hoeven halen.

Maar ik zou dat niet als stelregel willen zien, ik zie het meer als een toeval, het had ook anders kunnen gaan.

Maar wat is je angst? In het ergste geval moet je wat dingen weggooien. Nou ja. Kom je wel overheen toch.
Alle reacties Link kopieren Quote
xiongmao schreef:
01-02-2023 22:19
Op Schiphol mag je alles in je tas laten zitten en je mag ook drinken meenemen tegenwoordig.
Dus veel minder streng dan de regels op andere vliegvelden.
Klopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou me eerder zorgen maken om de douane in Cuba. 3 weken met alleen handbagage en te veel vloeistoffen.
Valentijn101 schreef:
02-02-2023 07:05
Ik zou me eerder zorgen maken om de douane in Cuba. 3 weken met alleen handbagage en te veel vloeistoffen.
Hoezo specifiek Cuba? 3 weken met alleen handbagage is overigens niets ongebruikelijks, zo reizen heel veel mensen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven