Je volgende reisbestemming na corona!

18-11-2020 23:46 369 berichten
Natuurlijk semi-hypothetisch, omdat het voorlopig nog niet klaar is. Ik durf en probeer alweer een beetje te gaan dromen over vakantiebestemmingen. Zoveel bucket-list bestemmingen heb ik nog. Waar zou jij nog graag naartoe gaan als het weer mag en kan?
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
07-01-2021 18:11
Ik wil dan vanaf Tijuana wel meer gaan zien. Maar heb nu geen tijd om voor de zomer Spaans te leren dus misschien ga ik eerst leuk treinen in de VS, nog zoveel te zien!
Maar waarom dan niet ter plaatse een cursus doen? Dan leer je ook sneller en meer dan wanneer je eens per week naar een uurtje les gaat en dan weer overgaat op Nederlands.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
07-01-2021 17:05
Ik ga nergens meer inhoudelijk op in. Al een hele poos niet.
Ik vraag gewoon alwéér of je wilt kappen hiermee. Zoals zovelen al deden.
Maar blijkbaar moet jij het laatste woord ook al reageert niemand meer inhoudelijk.
De pot verwijt de ketel :rofl:
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Man wordt aan het eind van de maand 40 en krijgt een tripje Berlijn van mij, dus dat wordt hopelijk de eerste reis zodra het weer kan/mag.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
14-01-2021 13:12
Man wordt aan het eind van de maand 40 en krijgt een tripje Berlijn van mij, dus dat wordt hopelijk de eerste reis zodra het weer kan/mag.
Oooh ik wil ook zo graag weer naar Berlijn! Ik ga bijna elk jaar wel een keer. Ik wilde voor de verandering eens een keertje in het voorjaar gaan, ik ben er vaak in de herfst en dan hangt er meestal zo'n grauwe mistdeken over de stad en is het natuurlijk vroeg donker. Maar zelfs op voorjaar 2022 durf ik nu niet te rekenen, de berichten over vaccineren schieten alle kanten op en verder natuurlijk ook nog afwachten hoe alles in Duitsland zelf zich ontwikkelt.
En er zullen dan helaas ook veel van die leuke cafeetjes en eettentjes en musea zijn omgevallen in de tussentijd... Of misschien poppen er juist allerlei interessante nieuwe op na de crisis.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
14-01-2021 13:50
Oooh ik wil ook zo graag weer naar Berlijn! Ik ga bijna elk jaar wel een keer. Ik wilde voor de verandering eens een keertje in het voorjaar gaan, ik ben er vaak in de herfst en dan hangt er meestal zo'n grauwe mistdeken over de stad en is het natuurlijk vroeg donker. Maar zelfs op voorjaar 2022 durf ik nu niet te rekenen, de berichten over vaccineren schieten alle kanten op en verder natuurlijk ook nog afwachten hoe alles in Duitsland zelf zich ontwikkelt.
En er zullen dan helaas ook veel van die leuke cafeetjes en eettentjes en musea zijn omgevallen in de tussentijd... Of misschien poppen er juist allerlei interessante nieuwe op na de crisis.

Ik ben benieuwd, het staat al jaren op m'n lijstje maar het is er nooit van gekomen en toen ik laatst bij man zat te hengelen gaf hij aan dat hij daar, van alle wereldsteden, het liefst naartoe zou willen.

Ik denk wel dat die nieuwe tentjes als paddestoelen uit de grond gaan schieten hoor! Zodra die crisis voorbij is wil iedereen meteen weer uit eten etc., dus ik denk dat dat vrij snel goed komt. En wanneer we uiteindelijk gaan, tsja, dat zien we wel. Ik hoop stiekem toch op einde zomer of najaar.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Is Berlijn echt zo leuk? mijn vriend wil daar graag weer eens naartoe. Zelf nooit geweest. IK hou van oude steden (Boedapest, Wenen...) en Berlijn ziet er zo modern uit. Wat is er zo leuk? ik zou wel graag naar Krakau willen. Of Warschau.
Alle reacties Link kopieren
LoveMalta schreef:
14-01-2021 15:29
Is Berlijn echt zo leuk? mijn vriend wil daar graag weer eens naartoe. Zelf nooit geweest. IK hou van oude steden (Boedapest, Wenen...) en Berlijn ziet er zo modern uit. Wat is er zo leuk? ik zou wel graag naar Krakau willen. Of Warschau.
De geschiedenis van de oorlog, de val van de muur. De biergartens , lekker door de stad fietsen. De vlooienmarkten. De toch wel alternatieve sfeer.
http://berlijn-blog.nl/ voor inspiratie. Ik vind het een heerlijke stad.
Alle reacties Link kopieren
LoveMalta schreef:
14-01-2021 15:29
Is Berlijn echt zo leuk? mijn vriend wil daar graag weer eens naartoe. Zelf nooit geweest. IK hou van oude steden (Boedapest, Wenen...) en Berlijn ziet er zo modern uit. Wat is er zo leuk? ik zou wel graag naar Krakau willen. Of Warschau.
Ik kan je Praag aanraden ! Mooie stad!
Alle reacties Link kopieren
Maechtje en LoveMalta, Berlijn is een stad die mensen geweldig vinden, of helemaal niks. Verwacht in ieder geval geen mooie stad met één centrum. Door de geschiedenis is het een stad waarin elke wijk zijn eigen centrum en eigen sfeer heeft. Het is erg wijds, met een allegaartje van bouwstijlen, oud en hypermodern, lelijk en zwartgeblakerd en heel mooi. Heel brede lanen zoals de Karl-Marx-Allee met communistische architectuur die ik prachtig vind, maar andere mensen juist erg lelijk vinden.

Wat ik zo leuk vind aan Berlijn is dat het aanvoelt als een erg linkse, kunstzinnige, 'bewegende', gayfriendly en fietsvriendelijke stad, vegetarisch eten lijkt haast de norm, veganistisch is ook op veel plekken makkelijk te krijgen. (Al heb je natuurlijk ook wel ouderwetse Bratwurst-tenten.)
Een wereldstad met toch een heel traag tempo en relaxte sfeer (niet zo opgefokt als New York en Londen), dat je gekke dingen hebt zoals openlucht-karaoke in een amfitheater in een park (al moest dat misschien gaan stoppen vanwege klagende buren), een oud vliegveld dat nu een park is waar mensen kiteboarden en surfen op wielen, overal leuke verstopte biergartens en hipstertentjes en veel straatkunst (ook 3D dingen zoals poppetjes, of fietsen die met wol op 3 meter hoogte om een paal zijn gewikkeld), cafés waar je zelf bepaalt hoeveel je betaalt voor een buffetbrunch of voor de wijn (afhankelijk van je draagkracht en wat je het waard vindt), veel vlooienmarkten, een hotel met ouderwetse caravans als een soort indoor-camping, er zijn veel goede Turkse supermarkten en cafeetjes (aan heerlijke baklava geen gebrek), om zomaar wat voorbeelden te noemen van "wat Berlijn Berlijn maakt".

Verder stikt het er natuurlijk van de zichtbare tekenen van de intense geschiedenis uit alle eeuwen hiervoor. Je kan in oude bunkers, je ziet aan klinkers in de weg waar de muur heeft gestaan en een deel staat er nog steeds, er staan bombastische monumenten en veel gebouwen met een veelbesproken verleden, je kan een rondleiding krijgen door een Stasi-gevangenis, en nog veel meer.

Tot zover mijn ode aan Berlijn, als ik niet zo verknocht was aan Amsterdam en mijn vrienden en sport en werk hier, woonde ik daar al!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Goh Patsy ik was er al gek op maar door jouw posts wil ik helemaal voor een derde keer terug.
Ik zou Warschau overslaan
patsy--stone schreef:
14-01-2021 11:13
Maar waarom dan niet ter plaatse een cursus doen? Dan leer je ook sneller en meer dan wanneer je eens per week naar een uurtje les gaat en dan weer overgaat op Nederlands.
Dan moet je wel langere tijd op 1 plek blijven, ik zou graag rond willen reizen
Alle reacties Link kopieren
Berlijn doen wij zodra het weer kan. Mijn beste vriend woont er.
Alle reacties Link kopieren
Berlijn vind ik ook heel leuk. Die mix van geschiedenis en modern en dat echt door elkaar... (dus niet moderne buurten en buurten met veel geschiedenis, maar gewoon in een zelfde buurt van alles wat). Hoewel ik andere steden waar ik geweest ook erg mooi vond, is Berlijn tot nu toe de enige stad waar ik graag meerdere keren naar toe ga. Ben er nu twee keer geweest en zou graag nog vaker gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
14-01-2021 16:58
Dan moet je wel langere tijd op 1 plek blijven, ik zou graag rond willen reizen
Ik weet niet hoe lang je wilt gaan maar je zou misschien een combi kunnen doen. 2 weken les op een leuke plek waar vanuit je ook makkelijk 's avonds naar een strand in de buurt kan en in het weekend naar bezienswaardigheden niet zo ver weg. En daarna nog 1 of 2 weken rondreizen.

Mexico ken ik niet maar ik vond in Nicaragua de stad León heel erg leuk en die zou daar geschikt voor zijn. Een middelgrote stad met mooie koloniale architectuur en meerdere fijne pleinen, veel goede eettentjes met zowel lokaal eten of meer op de westerling gericht eten zoals salades en yoghurt enzo. Leuke markten, mooie kerken, bij eentje kan je het dak op voor uitzicht over het plein. Een half uurtje van het strand met zwart zand, waar je ook een boottochtje door mangrovemoeras kan maken. En vanuit León kan je ook gaan vulkaanborden op de Cerro Negro (staand of zittend op een speciaal bord met 40 km/u die berg af). Zelf vind ik het juist altijd leuk om even een tijdje op een plek te zitten en daar wat meer te leren kennen dan alleen de bekendste toeristenattractie.
Het land is lekker compact, dus korte reistijden tussen de leuke plaatsen.
Ik weet alleen niet hoe al die landen er nu bij liggen qua coronacrisis en politiek.

Nou ja je moet het natuurlijk zelf weten maar als je wat basaal Spaans kunt spreken dan maakt dat al je reizen zooooooveel makkelijker, gezelliger en leuker. Ook voel je je dan nog veiliger want je hebt beter in de gaten wat er om je heen gebeurt, kunt dingen lezen, kunt makkelijker aan iedereen hulp vragen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Poef
anoniem_372700 wijzigde dit bericht op 30-01-2021 14:03
Reden: Te herkenbaar
98.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
14-01-2021 16:43
Maechtje en LoveMalta, Berlijn is een stad die mensen geweldig vinden, of helemaal niks. Verwacht in ieder geval geen mooie stad met één centrum. Door de geschiedenis is het een stad waarin elke wijk zijn eigen centrum en eigen sfeer heeft. Het is erg wijds, met een allegaartje van bouwstijlen, oud en hypermodern, lelijk en zwartgeblakerd en heel mooi. Heel brede lanen zoals de Karl-Marx-Allee met communistische architectuur die ik prachtig vind, maar andere mensen juist erg lelijk vinden.
Het klinkt wel als mijn soort plek.

Ik ben erg van Londen (via mijn werk kom ik er 2-3x per jaar, soms nog wel vaker). Londen heeft iets minder dat allegaartje maar wel een verzameling van wijken die allemaal hun eigen karakter hebben, en het is wat landelijker, wijdser en minder statig dan bijvoorbeeld Parijs. Londen is een voor-elk--wat-wils-stad en ik voel me er erg thuis. Ben wel benieuwd of dat in Berlijn ook zo is.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
StardustZiggy, maar wij krijgen geen bewijs dat je bent ingeënt toch? Hoe moeten ze in Duitsland dan weten of het wel klopt wat je zegt? Of komt er wel een stempel in je vaccinatiepaspoort? (Van andere vaccinaties heb ik dat wel maar hoorde dat ze voor de COVID vaccins nog geen systeem hebben.)

Maechtje, ik snap wel wat je bedoelt van Londen en ik vind dat ook een heel leuke stad, maar wel totaal anders dan Berlijn. Londen vind ik toch op de meeste plekken wel mooi, netjes en gezellig eruit zien. Berlijn is toch echt een stuk ruiger, rommeliger en (oostblok) grauwer. Ik vergeleek het vroeger altijd met Rotterdam maar sindsdien is Rotterdam eigenlijk best wel opgefrist.
Maar ga vooral zelf sfeerproeven! Ik vind zelf Kreuzberg en wijken in het voormalige oosten het leukst (Kreuzberg is de uitzondering die bij west hoorde). Bijvoorbeeld Prenzlauer Berg, Friedrichshain, Neukölln. Tempelhof is ook wel leuk vanwege dat vliegveld en daar omheen zijn wel wat toffe barretjes (in het wijkje rondom Herrfurthplatz). Maar op de fiets kan je ook wel makkelijk een kijkje nemen in bijvoorbeeld het grote park Tiergarten dat in het voormalige westen ligt. O ja, naast elkaar fietsen is daar 'not done'!

Qua winkeltjes zitten de leukste altijd in de kleine straatjes met kinderkopjes, daar zitten van die boetiekjes die spullen maken van afval, leuke hipstercafés, vintage winkeltjes, een voorbeeld is de Graefestrasse en zijstraatjes, maar zo zijn er veel wijkjes (ook Niederbarnimstrasse bijvoorbeeld).
Aan de brede autostraten met veel verkeer en stoplichten zitten vaak de grote ketens en telefoonwinkels en andere saaie shit.

Afbeelding

Veel plezier als je ooit gaat!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Als het nog mogelijk is om straks zonder Covid-vaccinatie te reizen, willen we graag onze huwelijkreis op de Malediven of Seychellen doorbrengen :)

En daarna eventueel een rondreis door USA/Canada om alle familie te ontmoeten die wij daar hebben wonen :)

Landen zoals Zweden of Noorwegen lijken me ook ontzettend mooi!

Mocht het zonder vaccinatie niet mogelijk zijn, dan maar geen vakanties meer :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven