Kamperen met kids, tips??
zondag 19 september 2021 om 09:38
Hoi!
Ik ga volgende week met het gezin (twee kinderen, bijna 4 maanden en 3 jaar) nog even op pad in Nederland.
We gaan kamperen met een gehuurde caravan, voor het eerst.
Heeft iemand nog tips en tricks?
Hebben uiteraard al een kacheltje geregeld en nemen extra kleding/dekens mee want de nachten zijn fris….
Ik ga volgende week met het gezin (twee kinderen, bijna 4 maanden en 3 jaar) nog even op pad in Nederland.
We gaan kamperen met een gehuurde caravan, voor het eerst.
Heeft iemand nog tips en tricks?
Hebben uiteraard al een kacheltje geregeld en nemen extra kleding/dekens mee want de nachten zijn fris….
zondag 19 september 2021 om 09:43

zondag 19 september 2021 om 09:48
Ze gaat mét een gehuurde caravan. Ik denk dus een tourcaravan anders zou je schrijven ín een gehuurde caravan.

zondag 19 september 2021 om 09:59
Bedenk dingen die je kunt doen als de kinderen slapen. Bijvoorbeeld een film downloaden op je laptop en oortjes mee. Of een goed boek en kleine verlichting. Een caravan is een kleine ruimte en als de kinderen veel eerder gaan slapen dan de volwassenen kan dat wat onhandig zijn. Geldt ook voor middagdutjes in combinatie met regen. Hoogzomer kun je soms tot laat buiten voor de caravan zitten, maar dat lijkt me nu te koud. Een andere optie is een voortent met kachel, maar ik weet niet of je die erbij kunt huren.
zondag 19 september 2021 om 10:02
Ja, we halen een caravan op inderdaad. En brengen hem daarna terug
Superhandig.
Maar van die krat is wel handig, willen er sowieso eentje meenemen voor etenswaren enzovoort.
Ben ook niet te beroerd om samen met dochter te douchen in douche-toiletgedeelte.
Het is een kindvriendelijke camping met zwembad dus er zal vast wel veel geregeld zijn op dit gebied…

Superhandig.
Maar van die krat is wel handig, willen er sowieso eentje meenemen voor etenswaren enzovoort.
Ben ook niet te beroerd om samen met dochter te douchen in douche-toiletgedeelte.
Het is een kindvriendelijke camping met zwembad dus er zal vast wel veel geregeld zijn op dit gebied…
zondag 19 september 2021 om 10:03
Hebben een voortentje en een kacheltje ja, scheelt weer. Verlichting is een goeie!Hetismogelijk schreef: ↑19-09-2021 09:59Bedenk dingen die je kunt doen als de kinderen slapen. Bijvoorbeeld een film downloaden op je laptop en oortjes mee. Of een goed boek en kleine verlichting. Een caravan is een kleine ruimte en als de kinderen veel eerder gaan slapen dan de volwassenen kan dat wat onhandig zijn. Geldt ook voor middagdutjes in combinatie met regen. Hoogzomer kun je soms tot laat buiten voor de caravan zitten, maar dat lijkt me nu te koud. Een andere optie is een voortent met kachel, maar ik weet niet of je die erbij kunt huren.

zondag 19 september 2021 om 10:06
Vanaf donderdag wordt het weer waarschijnlijk herfstachtiger. Neem daarom niet alleen extra kleding mee omdat het kouder wordt, maar ook zodat je 3-jarige lekker om de caravan heen kan banjeren en kleren vies kan maken bij het spelen. Niet handig wanneer je veel moet wassen, want het droogt minder goed met regenachtig weer.
Regenlaarzen zijn ook heel fijn om meteen na een regenbui weer naar buiten te kunnen. En mijn kinderen vonden een eigen, klein parapluutje ook helemaal geweldig. Door de regen lopen werd daardoor opeens heel leuk.
Regenlaarzen zijn ook heel fijn om meteen na een regenbui weer naar buiten te kunnen. En mijn kinderen vonden een eigen, klein parapluutje ook helemaal geweldig. Door de regen lopen werd daardoor opeens heel leuk.

zondag 19 september 2021 om 10:13
Wij hebben voor bijna vierjarige (ook toen hij jonger was) altijd wat duplo, papier en krijtjes meegenomen. En wat zand speelgoed. Zo kon hij lekker spelen met anderen/ in speeltuintjes en zich even terugtrekken met z’n duplo om tot rust te komen.
Een buitenspeelpak/ regenpak, laarzen(!). Verder geen bijzonderheden die ik zo kan bedenken.
Oja de pot! Voor snachts. Of heb je een wc in de caravan?
Een buitenspeelpak/ regenpak, laarzen(!). Verder geen bijzonderheden die ik zo kan bedenken.
Oja de pot! Voor snachts. Of heb je een wc in de caravan?

zondag 19 september 2021 om 10:16
Regenlaarzen voor je oudste, en liefst ook een Regenpak aan een stuk. Speelgoed mee waar die zich goed mee vermaakt tijdens het installeren en bij het inpakken voor huiswaarts keren. Voor de eerste avond een maaltijd mee die je thuis al hebt gemaakt (bv pastasaus uit de vriezer).
Kleding die makkelijk aan en uitgaat voor in het douche hokje.
Kleding die makkelijk aan en uitgaat voor in het douche hokje.
•

zondag 19 september 2021 om 10:19
Bos is niet meer kampeerterrein. Dat is nu alleen voor als je een accommodatie huurt helaas. Helemaal afgesloten.B1loemetje schreef: ↑19-09-2021 10:13Camping hartje Groen in Brabant, heerlijk in het bos.
O sorry, dacht dat je tips over campings wilde, excuses.

zondag 19 september 2021 om 11:04
Hou er rekening mee dat de nachten soms koud kunnen zijn. Met name de camping bedjes. Aangezien deze van de voer staan en er in een sta caravan vaak gaten ventilatie gaten in de vloer zitten.
De ruimte onder zo'n bedje kun je opvullen met een dekbed die in daar aanwezig is.
Ik nam altijd een dek matras mee, zo heb je een dikker matras.
Belangrijkste is vooral genieten.
Neem voor je jongste evt een muntje, meeste warme verliezen ze tijden hun hoofd.
De ruimte onder zo'n bedje kun je opvullen met een dekbed die in daar aanwezig is.
Ik nam altijd een dek matras mee, zo heb je een dikker matras.
Belangrijkste is vooral genieten.
Neem voor je jongste evt een muntje, meeste warme verliezen ze tijden hun hoofd.
zondag 19 september 2021 om 11:22
Een ielm pak, daar kunnen ze heerlijk in spelen (warm en waterdicht) en in de ochtenden is het fris en heb je vaak dauw (dus nat gras). Ook wel 2e hands op mp te krijgen, want het duurt een week voor je ze binnen hebt. Mijn dochter (4j) heeft daar in de natte meivakantie ongeveer in gewoond op de camping. Wij nemen ook altijd 2 paar laarzen mee, zodat ze als ze nat van binnen zijn ook even goed kunnen drogen.
En badjassen voor na het douchen, die hokjes zijn vaak klein en nat. Veel fijner om lekker een badjas aan te doen en jezelf en je kinderen op een droge(re) plek verder aan te kleden. Uiteraard ook slippers voor het douchen of van die lelijke crocs als je oudste nog niet goed op slippers kan lopen. Niks zo vervelend als dat je schoenen nat worden in het douchehokje.
En badjassen voor na het douchen, die hokjes zijn vaak klein en nat. Veel fijner om lekker een badjas aan te doen en jezelf en je kinderen op een droge(re) plek verder aan te kleden. Uiteraard ook slippers voor het douchen of van die lelijke crocs als je oudste nog niet goed op slippers kan lopen. Niks zo vervelend als dat je schoenen nat worden in het douchehokje.

zondag 19 september 2021 om 12:49
Duimpje schreef: ↑19-09-2021 11:22Een ielm pak, daar kunnen ze heerlijk in spelen (warm en waterdicht) en in de ochtenden is het fris en heb je vaak dauw (dus nat gras). Ook wel 2e hands op mp te krijgen, want het duurt een week voor je ze binnen hebt. Mijn dochter (4j) heeft daar in de natte meivakantie ongeveer in gewoond op de camping. Wij nemen ook altijd 2 paar laarzen mee, zodat ze als ze nat van binnen zijn ook even goed kunnen drogen.
We hadden de boodschap ook begrepen zonder het bijvoeglijknaamwoord hoor.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 19-09-2021 13:10
0.37% gewijzigd
zondag 19 september 2021 om 13:36
Aansluitend op de handdoeken tip zou ik willen aanraden om xxl hydrofieldoeken mee te nemen. Zijn lekker groot om de kinderen mee af te drogen, nemen weinig ruimte in en zijn met een uurtje droog als ze een beetje in de wind hangen.
Verder inderdaad de ielm pakken, extra laarzen en wellicht voor de oudste een (loop)fiets om makkelijker afstanden over de camping te overbruggen.
Verder inderdaad de ielm pakken, extra laarzen en wellicht voor de oudste een (loop)fiets om makkelijker afstanden over de camping te overbruggen.
zondag 19 september 2021 om 13:43
woensdag 22 september 2021 om 07:05
Een armbandje voor je oudste met jullie telefoonnummers, voor als hij struikelt/van zijn fiets valt etc. net buiten jullie zicht. Of voor als het een ontdekkingsreiziger blijkt te zijn. Leg wel aan hem uit dat hij het bandje aan vreemden mag laten zien bij problemen, anders ziet niemand hem onder zijn Ielmpak
Wij maakten ook altijd afspraken vanaf die leeftijd hoe ver hij alleen mocht, direct bij aankomst want tijdens het installeren is bij ons altijd het moment met het minste toezicht.

Wij maakten ook altijd afspraken vanaf die leeftijd hoe ver hij alleen mocht, direct bij aankomst want tijdens het installeren is bij ons altijd het moment met het minste toezicht.
woensdag 22 september 2021 om 08:34
lidl heeft hele fijne regenbroeken/pakken voor niet te veel geld. van binnen met dunne fleece gevoerd:https://www.lidl.nl/p/lupilu-jongens-re ... p100333658 of deze https://www.lidl.nl/p/lupilu-jongens-re ... EEQAvD_BwE
verder zijn er veel goede tips gegeven
verder zijn er veel goede tips gegeven