Kamperen met kids, tips??

19-09-2021 09:38 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ga volgende week met het gezin (twee kinderen, bijna 4 maanden en 3 jaar) nog even op pad in Nederland.
We gaan kamperen met een gehuurde caravan, voor het eerst.
Heeft iemand nog tips en tricks?

Hebben uiteraard al een kacheltje geregeld en nemen extra kleding/dekens mee want de nachten zijn fris….
Een stacaravan? Dat is bijna hetzelfde als een huisje hoor. Ik dacht dat je met een eigen tent zou gaan 😂😂

Ik zou een eigen bedje meenemen voor de kleinste, eventueel de kinderwagenbak om in te slapen. Die bedjes in zo een huisje vind ik zelf altijd wat viezig.
Lalala- schreef:
19-09-2021 09:43
Een stacaravan? Dat is bijna hetzelfde als een huisje hoor. Ik dacht dat je met een eigen tent zou gaan 😂😂

Ik zou een eigen bedje meenemen voor de kleinste, eventueel de kinderwagenbak om in te slapen. Die bedjes in zo een huisje vind ik zelf altijd wat viezig.

Ze gaat mét een gehuurde caravan. Ik denk dus een tourcaravan anders zou je schrijven ín een gehuurde caravan.
Neem een rechthoekig krat mee vol spullen dan kun je daar de kleine in de caravan in badderen. Dan blijft alles lekker warm.
Bedenk dingen die je kunt doen als de kinderen slapen. Bijvoorbeeld een film downloaden op je laptop en oortjes mee. Of een goed boek en kleine verlichting. Een caravan is een kleine ruimte en als de kinderen veel eerder gaan slapen dan de volwassenen kan dat wat onhandig zijn. Geldt ook voor middagdutjes in combinatie met regen. Hoogzomer kun je soms tot laat buiten voor de caravan zitten, maar dat lijkt me nu te koud. Een andere optie is een voortent met kachel, maar ik weet niet of je die erbij kunt huren.
Ja, we halen een caravan op inderdaad. En brengen hem daarna terug ;)
Superhandig.
Maar van die krat is wel handig, willen er sowieso eentje meenemen voor etenswaren enzovoort.
Ben ook niet te beroerd om samen met dochter te douchen in douche-toiletgedeelte.
Het is een kindvriendelijke camping met zwembad dus er zal vast wel veel geregeld zijn op dit gebied…
Hetismogelijk schreef:
19-09-2021 09:59
Bedenk dingen die je kunt doen als de kinderen slapen. Bijvoorbeeld een film downloaden op je laptop en oortjes mee. Of een goed boek en kleine verlichting. Een caravan is een kleine ruimte en als de kinderen veel eerder gaan slapen dan de volwassenen kan dat wat onhandig zijn. Geldt ook voor middagdutjes in combinatie met regen. Hoogzomer kun je soms tot laat buiten voor de caravan zitten, maar dat lijkt me nu te koud. Een andere optie is een voortent met kachel, maar ik weet niet of je die erbij kunt huren.
Hebben een voortentje en een kacheltje ja, scheelt weer. Verlichting is een goeie!
Vanaf donderdag wordt het weer waarschijnlijk herfstachtiger. Neem daarom niet alleen extra kleding mee omdat het kouder wordt, maar ook zodat je 3-jarige lekker om de caravan heen kan banjeren en kleren vies kan maken bij het spelen. Niet handig wanneer je veel moet wassen, want het droogt minder goed met regenachtig weer.
Regenlaarzen zijn ook heel fijn om meteen na een regenbui weer naar buiten te kunnen. En mijn kinderen vonden een eigen, klein parapluutje ook helemaal geweldig. Door de regen lopen werd daardoor opeens heel leuk.
Een opvouwbaar camping bedje dat je kunt gebruiken als box
Een ronde emmer waar je de baby in kunt wassen
Opbergboxen klaarzetten met alle spullen erin die je wil meenemen.
Als de caravan er is boxen op de grond, naar je bestemming rijden en daar alles uitpakken.
Wij hebben voor bijna vierjarige (ook toen hij jonger was) altijd wat duplo, papier en krijtjes meegenomen. En wat zand speelgoed. Zo kon hij lekker spelen met anderen/ in speeltuintjes en zich even terugtrekken met z’n duplo om tot rust te komen.

Een buitenspeelpak/ regenpak, laarzen(!). Verder geen bijzonderheden die ik zo kan bedenken.
Oja de pot! Voor snachts. Of heb je een wc in de caravan?
Camping hartje Groen in Brabant, heerlijk in het bos.

O sorry, dacht dat je tips over campings wilde, excuses.
Regenlaarzen voor je oudste, en liefst ook een Regenpak aan een stuk. Speelgoed mee waar die zich goed mee vermaakt tijdens het installeren en bij het inpakken voor huiswaarts keren. Voor de eerste avond een maaltijd mee die je thuis al hebt gemaakt (bv pastasaus uit de vriezer).
Kleding die makkelijk aan en uitgaat voor in het douche hokje.
B1loemetje schreef:
19-09-2021 10:13
Camping hartje Groen in Brabant, heerlijk in het bos.

O sorry, dacht dat je tips over campings wilde, excuses.
Bos is niet meer kampeerterrein. Dat is nu alleen voor als je een accommodatie huurt helaas. Helemaal afgesloten.
Neem kleine en dunne handdoeken mee. Dan kun je in dezelfde ruimte meer meenemen in aantal. Ze zullen slecht drogen en ik pak liever wat vaker een schone dan dat ik een natte opnieuw moet gebruiken.
Goeie tips tot zover! Bedankt!
Neem een fietsje ofzo mee voor de oudste, en als hij/zij ook graag in bad gaat een klein opblaasbaar badje, die past in iedere douche.
Hou er rekening mee dat de nachten soms koud kunnen zijn. Met name de camping bedjes. Aangezien deze van de voer staan en er in een sta caravan vaak gaten ventilatie gaten in de vloer zitten.
De ruimte onder zo'n bedje kun je opvullen met een dekbed die in daar aanwezig is.
Ik nam altijd een dek matras mee, zo heb je een dikker matras.

Belangrijkste is vooral genieten.

Neem voor je jongste evt een muntje, meeste warme verliezen ze tijden hun hoofd.
Een ielm buiten speelpak
where ever you go, go with your heart
Een ielm pak, daar kunnen ze heerlijk in spelen (warm en waterdicht) en in de ochtenden is het fris en heb je vaak dauw (dus nat gras). Ook wel 2e hands op mp te krijgen, want het duurt een week voor je ze binnen hebt. Mijn dochter (4j) heeft daar in de natte meivakantie ongeveer in gewoond op de camping. Wij nemen ook altijd 2 paar laarzen mee, zodat ze als ze nat van binnen zijn ook even goed kunnen drogen.

En badjassen voor na het douchen, die hokjes zijn vaak klein en nat. Veel fijner om lekker een badjas aan te doen en jezelf en je kinderen op een droge(re) plek verder aan te kleden. Uiteraard ook slippers voor het douchen of van die lelijke crocs als je oudste nog niet goed op slippers kan lopen. Niks zo vervelend als dat je schoenen nat worden in het douchehokje.
Duimpje schreef:
19-09-2021 11:22
Een ielm pak, daar kunnen ze heerlijk in spelen (warm en waterdicht) en in de ochtenden is het fris en heb je vaak dauw (dus nat gras). Ook wel 2e hands op mp te krijgen, want het duurt een week voor je ze binnen hebt. Mijn dochter (4j) heeft daar in de natte meivakantie ongeveer in gewoond op de camping. Wij nemen ook altijd 2 paar laarzen mee, zodat ze als ze nat van binnen zijn ook even goed kunnen drogen.

En badjassen voor na het douchen, die hokjes zijn vaak klein en nat. Veel fijner om lekker een badjas aan te doen en jezelf en je kinderen op een droge(re) plek verder aan te kleden. Uiteraard ook slippers voor het douchen of van die lelijke crocs als je oudste nog niet goed op slippers kan lopen. Niks zo vervelend als dat je schoenen nat worden in het douchehokje.

We hadden de boodschap ook begrepen zonder het bijvoeglijknaamwoord hoor.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 19-09-2021 13:10
0.37% gewijzigd
Een waterpas om de caravan recht te zetten! Handzeep, waterkoker, hoeslakens, stoffer en blik
Aansluitend op de handdoeken tip zou ik willen aanraden om xxl hydrofieldoeken mee te nemen. Zijn lekker groot om de kinderen mee af te drogen, nemen weinig ruimte in en zijn met een uurtje droog als ze een beetje in de wind hangen.
Verder inderdaad de ielm pakken, extra laarzen en wellicht voor de oudste een (loop)fiets om makkelijker afstanden over de camping te overbruggen.
Ik zou hem niet speciaal gaan aanschaffen maar mocht je een bolderkar hebben staan of kunnen lenen: handig om kind en afwas/spullen/campingboodschapjes te vervoeren.

Mijn baby van 4 maanden sliep tijdens het kamperen in de wandelwagenbak. Overdag gebruikte hij vaak de Deryan van zijn zus als box.
Een armbandje voor je oudste met jullie telefoonnummers, voor als hij struikelt/van zijn fiets valt etc. net buiten jullie zicht. Of voor als het een ontdekkingsreiziger blijkt te zijn. Leg wel aan hem uit dat hij het bandje aan vreemden mag laten zien bij problemen, anders ziet niemand hem onder zijn Ielmpak ;-)

Wij maakten ook altijd afspraken vanaf die leeftijd hoe ver hij alleen mocht, direct bij aankomst want tijdens het installeren is bij ons altijd het moment met het minste toezicht.
lidl heeft hele fijne regenbroeken/pakken voor niet te veel geld. van binnen met dunne fleece gevoerd:https://www.lidl.nl/p/lupilu-jongens-re ... p100333658 of deze https://www.lidl.nl/p/lupilu-jongens-re ... EEQAvD_BwE

verder zijn er veel goede tips gegeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven