Kerstvakantie volgend jaar - Dubai, Florida of Curacao?

08-12-2019 16:53 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar willen wij met de kerstvakantie eens iets ander dan anders. We hebben dit jaar een leuke financiële meevaller gehad en willen die volgend jaar besteden aan een "volkomen-anders-dan-anders vakantie". Een keertje niet het traditionele kerstdiner en oud & nieuw, maar met het gezin (twee kinderen, 15 en 12) naar een bijzondere plek.

Ik kom er alleen niet echt achter wat A. de leukste bestemming is van de bovenste drie (of nog iets anders???) en B. prijstechnisch toch nog het meest interessant is, aangezien Miep Kniep toch altijd nog wel meekijkt.

Wie heeft hier ideeën bij? Tips & tricks?
Ohja, we zoeken wel zon en geen sneeuw :-)
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
08-12-2019 18:11
Wat is het probleem...?

Anyway, wij gaan deze kerst naar zuid Afrika, daar is het dan zomer, combi Safari/bergen en mooi zwembad/strandweer.
Mag ik vragen wat je daarvoor pp ongeveer kwijt bent?
Alle reacties Link kopieren
siep1234 schreef:
08-12-2019 18:22
Mag ik vragen wat je daarvoor pp ongeveer kwijt bent?
Jahoor dat mag uiteraard; we hebben het niet via een reisorganisatie geboekt maar zelf geregeld huurauto vanaf Johannesburg (type VW tiguan incl alle verzekeringen 600 euro voor 13 dagen), tickets 750 pp met klm incl extra beenruimte (dat kan scherper als je erg op tijd boekt en niet per se een directe vlucht wilt), accomodaties 2000 euro, op 1 nacht na incl ontbijt; in totaal dus 4850 voor 3 personen.
Ik zou Curacao doen. Elke dag lekker warm weer, warm helder zeewater, snorkelen, duiken, lekker uit eten, een heel typisch Nederlands-Caribisch sfeertje met kerst en oud/nieuw.
Alle reacties Link kopieren
En Australië? Daar is het ook zomer als het hier winter is. Fantastisch land!
Alle reacties Link kopieren
Curacao is hartstikke leuk en absoluut genoeg te doen. Je moet wat verder kijken dan je neus lang is ( dus niet 2 wkn jan thiel en een keer westpunt) maar zo te lezen zijn jullie wel zo.
Wat leuk aan curacao is: duiken, snorkelen, surfen, natuur ( christoffelberg, boca s, zoutpannen), diverse strandjes, de heerlijke sfeer en de gezelluge happy hours ( super leuk voor de kids ook) lekker drNkje doen met voetjes in het zand en live bandje. Bijna iedere dag is er wel op 1 of meerdere plekken happy hour.

Zuid afrika is ook zeeeeer aan te raden! Zeker in die periode. Echt geweldig vond ik het daar.

Florida ook leuk, al vond ik zelf miami ed wat tegenvallen. Parken heb ik daar nog niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
08-12-2019 18:31
Jahoor dat mag uiteraard; we hebben het niet via een reisorganisatie geboekt maar zelf geregeld huurauto vanaf Johannesburg (type VW tiguan incl alle verzekeringen 600 euro voor 13 dagen), tickets 750 pp met klm incl extra beenruimte (dat kan scherper als je erg op tijd boekt en niet per se een directe vlucht wilt), accomodaties 2000 euro, op 1 nacht na incl ontbijt; in totaal dus 4850 voor 3 personen.

Dit zou ik doen TO!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ook mijn droom: een keer kerst in de zon!

Florida is superleuk. Heerlijk in een grote villa met privézwembad en gamesroom in Orlando zitten en van daaruit de pretparken doen. En een airboat-tour, dolfijnentocht, shoppen in de grote malls, snorkelen met mannatees/ dolfijnen ?
Strand is vanaf daar ca. 1.5 uur rijden. Of je moet een wat rondreizen en een paar nachten strand meepakken.
Kennedy Space Center vinden ze misschien ook interessant? En dan kun je ook nog overwegen om een paar dagen cruise naar de Bahama’s te doen vanuit Port Canaveral (of Miami).
Maar da’s niet zo budgetvriendelijk :proud: maar wél gaaf !

Maar ik ben al in Florida geweest, dus ik zou misschien eerder neigen naar Curacao. Gezellig met Jan Smit en Gerard Joling op het strand :-D
Denk dat daar ook wel een gezellig Caribisch sfeertje hangt. Ook leuk om te combineren met Aruba misschien?

Of inderdaad Thailand. Lijkt me ook super. Lekker eten, grote luxe hotelkamers en ook genoeg te zien. Maar dan heb je wel iets langer tijd nodig om veel te zien, denk ik.
Maar gezien het feit dat je maar max 2 weken hebt, zou ik voor Florida of Curacao kiezen denk ik.

Aanvulling: Mexico nog een idee ?
Dat is ook mooi om in ca. 14 dg te doen. Wij zijn op 1 bestemming geweest en hebben van daaruit dagexcursies gedaan, ook een aanrader. Juist omdat het onze eerste verre reis met kinderen was. Toch een basis maar ook best wat gezien en de nodige rust tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
nici2222 schreef:
08-12-2019 18:44
En Australië? Daar is het ook zomer als het hier winter is. Fantastisch land!
Voor 2 weken en dan inclusief heen en terugreis? Zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
08-12-2019 20:03
Ook mijn droom: een keer kerst in de zon!

Florida is superleuk. Heerlijk in een grote villa met privézwembad en gamesroom in Orlando zitten en van daaruit de pretparken doen. En een airboat-tour, dolfijnentocht, shoppen in de grote malls, snorkelen met mannatees/ dolfijnen ?
Strand is vanaf daar ca. 1.5 uur rijden. Of je moet een wat rondreizen en een paar nachten strand meepakken.
Kennedy Space Center vinden ze misschien ook interessant? En dan kun je ook nog overwegen om een paar dagen cruise naar de Bahama’s te doen vanuit Port Canaveral (of Miami).
Maar da’s niet zo budgetvriendelijk :proud: maar wél gaaf !

Maar ik ben al in Florida geweest, dus ik zou misschien eerder neigen naar Curacao. Gezellig met Jan Smit en Gerard Joling op het strand :-D
Denk dat daar ook wel een gezellig Caribisch sfeertje hangt. Ook leuk om te combineren met Aruba misschien?

Of inderdaad Thailand. Lijkt me ook super. Lekker eten, grote luxe hotelkamers en ook genoeg te zien. Maar dan heb je wel iets langer tijd nodig om veel te zien, denk ik.
Maar gezien het feit dat je maar max 2 weken hebt, zou ik voor Florida of Curacao kiezen denk ik.

Aanvulling: Mexico nog een idee ?
Dat is ook mooi om in ca. 14 dg te doen. Wij zijn op 1 bestemming geweest en hebben van daaruit dagexcursies gedaan, ook een aanrader. Juist omdat het onze eerste verre reis met kinderen was. Toch een basis maar ook best wat gezien en de nodige rust tussendoor.
Jan Smit zit met de kerstdagen dubai.
Alle reacties Link kopieren
En Cuba?
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
08-12-2019 16:58
Florida kan ook koud zijn in die periode. Ene dag 10 graden, volgende 18. Ik zou Curaçao kiezen, ook allerlei soorten zoals duiken e.d te doen.
Niet in Orlando of Miami. Daar is de gemiddelde max temperatuur zo'n 23 graden in december. Het zal heus wel eens een dag wat kouder zijn, maar echt geen 10 graden.

Verder zou ik Curaçao wel eens willen proberen in die periode.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
malibu82 schreef:
09-12-2019 06:47
Niet in Orlando of Miami. Daar is de gemiddelde max temperatuur zo'n 23 graden in december. Het zal heus wel eens een dag wat kouder zijn, maar echt geen 10 graden.

Verder zou ik Curaçao wel eens willen proberen in die periode.
Wel waar. Ik heb het bijvoorbeeld afgelopen week live zien posten door mensen die daar zijn inclusief foto’s en al vaker de afgelopen weken.
De nachttemperatuur is zelfs een keer tot 30F gezakt.
Het kan de dag erna gerust weer 20 graden zijn. Maar zonzeker zoals Curaçao en Dubai is het niet, omdat het weer grillig is.
malibu82 schreef:
09-12-2019 06:47
Niet in Orlando of Miami. Daar is de gemiddelde max temperatuur zo'n 23 graden in december. Het zal heus wel eens een dag wat kouder zijn, maar echt geen 10 graden.

Verder zou ik Curaçao wel eens willen proberen in die periode.
Afgelopen week was het achtereenvolgens 24, 24, 16, 18 , 18, 20 en 21 graden. De komende dagen is het weer warmer, maar het geeft wel aan dat het niet zo zeker is als bijvoorbeeld Curacao.
Alle reacties Link kopieren
Als je twee weken naar Dubai wilt gaan, verveel je je echt dood. Dubai is op zich een leuke winterbestemming (vooral omdat het niet zo ver vliegen is), maar je bent er na een paar dagen ècht wel uitgekeken. Of je moet houden van dagenlang rondslenteren in dure shopping Malls.

Als je ècht uit deze bestemmingen wilt kiezen zou ik persoonlijk voor Florida gaan, omdat je er veel meer te doen hebt. Als het meezit kun je een paar dagen strand pakken. Maar je kunt ook naar de Everglades of wat andere natuurgebieden, daarnaast heb je nog de amusementparken (die in die periode wel mega druk zijn).
Curacao is op zich wel aardig, maar dat wordt dan wel meer een luier/strandvakantie. Op zich niks mis mee, maar het is wel extreem duur om daar met kerst heen te gaan. Ik zou dat het persoonlijk niet waard vinden.

Zoals al eerder geopperd, prijstechnisch en wat je er voor terugkrijgt, zou ik eerder voor bijvoorbeeld Thailand kiezen. Resorts en stranden zijn vergelijkbaar met Curacao, maar echt wel goedkoper en er is meer omheen te doen.

Succes met kiezen.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
09-12-2019 08:54
Afgelopen week was het achtereenvolgens 24, 24, 16, 18 , 18, 20 en 21 graden. De komende dagen is het weer warmer, maar het geeft wel aan dat het niet zo zeker is als bijvoorbeeld Curacao.

Klopt, die cijfers had ik ook gezien. 16 graden is daar zeker een koude dag, maar is nog lang niet de genoemde 10 graden.

Ben het verder helemaal met je eens dat Curaçao veel zekerder is qua temperatuur.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ohw, jullie maken het er niet makkelijker op haha! Neig toch nog het meest naar Florida met Curacao op goede tweede, Dubai valt toch af. Zuid-Afrika is op het lijstje gegaan, Azië trekt ons op de een of andere manier niet zo.

En.... gisteravond tijdens een brainstorm klonk het ons ook wel lekker om het budget over twee a drie vakanties te spreiden.... Weekje Grieks eiland in mei, Zuid-Europa in de zomer en Oostenrijk met Kerst... toch sneeuw... Maar dat is toch weer minder bijzonder dan wat we eerder dachten... Pfff, lastig hoor als je ineens zoveel budget hebt :-) LUXE PROBLEEM!
Alle reacties Link kopieren
Heb je de loterij gewonnen of een goeie erfenis gehad :P ?

Klinkt allemaal goed, en zeker een luxeprobleem! Maar heerlijk toch, dat het kan?
Bij mij zou het wel jeuken om es iets anders te doen, en echt een keer ver weg t gaan. Jouw opties zijn allemaal leuk natuurlijk, maar niet iets bijzonders.
Maar het is maar net wat je wil en zoekt !
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
09-12-2019 18:20

Bij mij zou het wel jeuken om es iets anders te doen, en echt een keer ver weg t gaan. Jouw opties zijn allemaal leuk natuurlijk, maar niet iets bijzonders.
Maar het is maar net wat je wil en zoekt !
Ik zou anders best met kerst naar Curaçao willen gaan, of naar Florida. :P

Ik heb behoorlijk veel gereisd, maar het hoeft van mij niet altijd grootser en meer bijzonder te zijn.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel hetzelfde hoor!
Ik bedoel dat ik juist ook voor Curacao of Florida zou gaan (=ver weg) i.p.v. budget verdelen over 3 ‘gewonere’ vakanties.
Juist omdat je een meevaller hebt gehad zou ik het -denk ik- ook uitgeven aan een lekkere bestemming die je normaliter niet zo gauw zou doen.

En als je dan toch sneeuw wilt: dan zou ik iets noordelijks kiezen (Lapland, Noorwegen oid).
Bijv. Noorderlicht bekijken, husky’s-safari en sneeuwscooters. Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
09-12-2019 18:56
Ik bedoel hetzelfde hoor!
Ik bedoel dat ik juist ook voor Curacao of Florida zou gaan (=ver weg) i.p.v. budget verdelen over 3 ‘gewonere’ vakanties.
Juist omdat je een meevaller hebt gehad zou ik het -denk ik- ook uitgeven aan een lekkere bestemming die je normaliter niet zo gauw zou doen.

En als je dan toch sneeuw wilt: dan zou ik iets noordelijks kiezen (Lapland, Noorwegen oid).
Bijv. Noorderlicht bekijken, husky’s-safari en sneeuwscooters. Zoiets.

Ah, dan had ik verkeerd gelezen :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Wij wonen op Curacao en ik moet zeggen dat hier wel meer te doen is dan ik onderstaand lees, maar: je moet er wel naar opzoek gaan! Je kan hier fantastisch duiken, snorkelen, het christoffelpark doorrijden en de berg beklimmen, snorkelen in the blue room, een dagtrip op een catamaran, naar een struisvogel farm, winkelen, wandelen ga zo maar door. Het weer is hier nu 32 graden en zal niet veel lager zijn met de kerst. Maar let op: het eiland is duur! Uiteten gaan met 4 personen kost je lachend (en dat is ECHT zonder gek te doen) 400 gulden (ongeveer 200 euro) en dan heb je niet het duurste restaurant met een 3 gangen diner en heel veel gedronken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven