Komt er straks een run op pakketreizen?

11-05-2021 17:29 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las vanmorgen een nieuwsbericht waarin stond dat reizen deze zomer een stuk duurder worden door een kleiner aanbod. Zelf hoop ik nog een weekje naar de zon op een groene bestemming te kunnen. De verwachting is dat dit ook wel mogelijk wordt. Het lijkt me wel veilig om te kiezen voor een pakketreis, omdat de reisorganisatie dan een repatriëringsplicht heeft als er ineens coronamaatregelen komen in zo’n vakantieland.
Denken jullie dat er een run komt op pakketreizen zodra er bestemmingen worden ‘vrijgegeven’?
Ga jij direct boeken?
Alle reacties Link kopieren
Oh, dit had op de Covid-peiler gemoeten.
Alle reacties Link kopieren
Denken jullie dat er een run komt op pakketreizen zodra er bestemmingen worden ‘vrijgegeven’?
Nee. Want de helft van de bevolking vindt testen mishandeling, of kan geen 800 plus (want testen komen er ook nog eens bij) missen, vindt vliegen eng vanwege het (vrij kleine) risico op besmetting. Etc. etc.

Mensen die niet zo angstig/wappie zijn hebben allang geboekt of zijn zelfs al meerdere malen geweest.
eurus wijzigde dit bericht op 11-05-2021 17:35
56.46% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Jazeker. Daarom hebben wij al eerder geboekt. Wel in Europa dit jaar omdat ik buiten Europa nog een te groot risico vond.
Alle reacties Link kopieren
De meeste kiezen voor safe in eigen land of bestemming waar je met eigen auto naartoe kunt.

Meesten willen niet vliegen namelijk. Misschien in naseizoen of volgend jaar weer als men dubbel is gevaccineerd.

Velen gaan wel 'gewoon' vliegen maar blijven in de EU. Niet per se met pakketreis. De kans dat je vanaf je bestemming gerepatrieerd moet worden, is gering.
Ik denk het wel. Was vorig jaar toch ook zo. Begin juni was het geloof ik dat toen duidelijk werd dat reizen weer kon en toen was er geen accommodatie voor een normale prijs meer te boeken.
Eurus schreef:
11-05-2021 17:31
Nee. Want de helft van de bevolking vindt testen mishandeling, of kan geen 800 plus (want testen komen er ook nog eens bij) missen, vindt vliegen eng vanwege het (vrij kleine) risico op besmetting. Etc. etc.

Mensen die niet zo angstig/wappie zijn hebben allang geboekt of zijn zelfs al meerdere malen geweest.

Ik heb ook niet geboekt en vind mezelf toch echt geen wappie en testen geen mishandeling.
Heb gewoon geen zin en geld voor een halve vakantie qua beleving. De kans dat de helft niet mag of alles maar beperkt en vooraf gereserveerd en met mondkappen op en testen ect. Of dat misschien weer niet doorgaat ect.

Ik wacht gewoon tot weer een beetje normaal en leuk op vakantie kan. Vind ik fijner en meer mijn geld waard. Nu hebbne we niet breed, dus misschien speelt dat echt ook mee.
En waarom toch per se weg moeten met risico op toch corona of verspreiding. Ik heb die behoefte gewoon niet.

Waarom niet gewoon nog even alle vaccinaties afwachten en dan weer gaan? Dan ben je toch niet per se een wappie?


Ontopic: Ja ik denk dat wat er geboekt kan worden strakjes ook net zo lekker gaat als een vakantieplek in eigen land. Lekker druk qua boeken.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 11-05-2021 17:44
15.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maanden geleden al geboekt. Wel in Europa omdat ik het risico van het niet doorgaan van reizen buiten Europa te groot vind.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik denk dat het wel mee valt aangezien veel mensen inmiddels al iets in Nederland geboekt hebben. Maar ik las gisteren ook dat de ABN Amro verwacht dat er veel 'schaduw vakanties' zijn deze zomer maar het schijnt dat veel vakantieparken de annuleringsregels hebben aangepast.
Met schaduw vakanties bedoeld men dan mensen die nu iets in Nederland boeken zodat ze in ieder geval iets hebben maar weer gaat annuleren als blijkt dat we weer naar het buitenland op vakantie kunnen. Dat zou ik lullig vinden voor de ondernemers. Wijzen ze nu mensen af omdat ze vol zitten en dan regent het morgen ineens annuleringen omdat Rutte vanavond misschien gaat zeggen dat we weer naar Spanje kunnen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of de repatriëringsplicht nog steeds geldt voor pakketreisaanbieders?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
TsumTsum schreef:
11-05-2021 17:45
Ik denk dat het wel mee valt aangezien veel mensen inmiddels al iets in Nederland geboekt hebben. Maar ik las gisteren ook dat de ABN Amro verwacht dat er veel 'schaduw vakanties' zijn deze zomer maar het schijnt dat veel vakantieparken de annuleringsregels hebben aangepast.
Met schaduw vakanties bedoeld men dan mensen die nu iets in Nederland boeken zodat ze in ieder geval iets hebben maar weer gaat annuleren als blijkt dat we weer naar het buitenland op vakantie kunnen. Dat zou ik lullig vinden voor de ondernemers. Wijzen ze nu mensen af omdat ze vol zitten en dan regent het morgen ineens annuleringen omdat Rutte vanavond misschien gaat zeggen dat we weer naar Spanje kunnen ofzo.
Maar annuleren op die manier kost gewoon geld lijkt me? Zouden echt veel mensen dat doen als ze annuleringskosten moeten betalen?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
11-05-2021 17:42
Ik heb ook niet geboekt en vind mezelf toch echt geen wappie en testen geen mishandeling.
Heb gewoon geen zin en geld voor een halve vakantie qua beleving. De kans dat de helft niet mag of alles maar beperkt en vooraf gereserveerd en met mondkappen op en testen ect. Of dat misschien weer niet doorgaat ect.

Ik wacht gewoon tot weer een beetje normaal en leuk op vakantie kan. Vind ik fijner en meer mijn geld waard. Nu hebbne we niet breed, dus misschien speelt dat echt ook mee.
En waarom toch per se weg moeten met risico op toch corona of verspreiding. Ik heb die behoefte gewoon niet.

Waarom niet gewoon nog even alle vaccinaties afwachten en dan weer gaan? Dan ben je toch niet per se een wappie?


Ontopic: Ja ik denk dat wat er geboekt kan worden strakjes ook net zo lekker gaat als een vakantieplek in eigen land. Lekker druk qua boeken.
Je weet toch best op wat voor soort berichten op social media ik doel? Dan bedoel ik niet jouw posts dus voel je niet aangesproken ;-)

Edit; dat soort teksten als dat het belachelijk is dat de Efteling meedoet aan een testsamenleving en 'ik ZeG miJn aBbOnnEment dIrEcT Op!'
Net als die mensen die NOOIT MEER bij de Hema zouden komen vanwege het in de ban doen van een chocolade Piet ofzo.
eurus wijzigde dit bericht op 11-05-2021 17:50
10.62% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Geen idee.
Ik zelf wil absoluut niet vliegen omdat ik het nog niet veilig vind.
Er zijn vast meer mensen die er zo overdenken. Maar ook genoeg die wel willen.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt dat ineens iedereen voor een pakketreis zal gaan. Sommigen willen pakketreizen, anderen niet.

Maar het zal sowieso wel drukker worden omdat nu iedereen gelijktijdig wil gaan, want de vakanties in de eerste helft van het jaar zijn door het toilet gegaan.

Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik alleen maar een ticket nodig heb om vakantie te gaan vieren.
Eurus schreef:
11-05-2021 17:47
Je weet toch best op wat voor soort berichten op social media ik doel? Dan bedoel ik niet jouw posts dus voel je niet aangesproken ;-)

Edit; dat soort teksten als dat het belachelijk is dat de Efteling meedoet aan een testsamenleving en 'ik ZeG miJn aBbOnnEment dIrEcT Op!'
Net als die mensen die NOOIT MEER bij de Hema zouden komen vanwege het in de ban doen van een chocolade Piet ofzo.
Haha, nee zo kwam het niet over. :-D
Luci_Mster2 schreef:
11-05-2021 17:46
Maar annuleren op die manier kost gewoon geld lijkt me? Zouden echt veel mensen dat doen als ze annuleringskosten moeten betalen?
Ja ik zou ook denken dat dat geld gaat kosten, hoop dat ondernemers dat nu wel omhoog hebben gegooid zodat de drempel hoger is om te annuleren. Geen idee wat gebruikelijk is qua aanbetalingen en annuleringskosten in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
11-05-2021 17:46
Ik vraag me af of de repatriëringsplicht nog steeds geldt voor pakketreisaanbieders?

Bij TUI geldt dat in ieder geval nog wel.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
11-05-2021 17:50
Haha, nee zo kwam het niet over. :-D
O nou dat bedoelde ik wel :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
11-05-2021 17:45
Ik denk dat het wel mee valt aangezien veel mensen inmiddels al iets in Nederland geboekt hebben. Maar ik las gisteren ook dat de ABN Amro verwacht dat er veel 'schaduw vakanties' zijn deze zomer maar het schijnt dat veel vakantieparken de annuleringsregels hebben aangepast.
Met schaduw vakanties bedoeld men dan mensen die nu iets in Nederland boeken zodat ze in ieder geval iets hebben maar weer gaat annuleren als blijkt dat we weer naar het buitenland op vakantie kunnen. Dat zou ik lullig vinden voor de ondernemers. Wijzen ze nu mensen af omdat ze vol zitten en dan regent het morgen ineens annuleringen omdat Rutte vanavond misschien gaat zeggen dat we weer naar Spanje kunnen ofzo.
er zijn ook best veel mensen die niet eens in NL kunnen boeken omdat alles al vol zit of de prijzen enorm hoog, dus ik gok dat die leeggekomen plekken echt wel gevuld worden. Ook als de Duitsers naar ons land mogen
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan last minute een vliegticket boeken in augustus, buiten Europa. Voor familiebezoek, dat vind ik inmiddels een noodzakelijke reis geworden na ruim 1,5 jaar. Alleen als we ter plekke in quarantaine moeten (wat ik niet verwacht) gaan we niet. Anders gaan we gewoon.
You’re not ugly, you’re just not your type
Ik heb al geboekt, omdat ik die evt run voor wil zijn.

Gevaccineerd ben ik dan ook al, kom maar op met dat mooie weer en de tapas 😁
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een reis staan van 2020 die was verplaatst. Als die doorgaat ga ik gewoon, lekker met het vliegtuig en dan rondreizen met de bus.

Ik boek nog even niks. Mijn zorg is niet dat de reis afgezegd wordt, maar dat de grenzen op slot gaan als ik op vakantie ben. Ik had dat toen vorig jaar maart met Noord Italië, toen ben ik met pure mazzel enkele uren voor de grens dicht ging Nederland nog in gekomen. Of dat je in quarantaine moet als hotelgast, wat die mensen op Tenerife toen hadden. Duur grapje is dat dan.
Alle reacties Link kopieren
Net op het nieuws gaf men aan dat er wel een run kwam. Alleen dat mensen het grootste probleem over het hoofd gaan zien. Landen openen dan hun grenzen, maar de vraag is wie ze gaan toelaten. En voor veel landen binnen en buiten Europa staat Nederland in de top 5 van risicolanden. Ofwel, er zijn landen die ons gewoon niet willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
11-05-2021 18:07
Net op het nieuws gaf men aan dat er wel een run kwam. Alleen dat mensen het grootste probleem over het hoofd gaan zien. Landen openen dan hun grenzen, maar de vraag is wie ze gaan toelaten. En voor veel landen binnen en buiten Europa staat Nederland in de top 5 van risicolanden. Ofwel, er zijn landen die ons gewoon niet willen hebben.
Ja, of misschien alleen als je gevaccineerd bent. Ik weet nog niet of ik in Augustus gevaccineerd ben wanneer ik op reis ga, dus ik hoop het niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat al die reisorganisaties die roepen dat er straks een run op pakketreizen komt en er dan weinig aanbod is, vooral hopen met zo'n persbericht mensen aan te zetten om nu iets te boeken.
Omdat zij natuurlijk ook zien dat veel mensen toch kiezen voor een vakantiepark in Nederland.

Ik denk dat je je niet teveel moet laten leiden door dat nieuws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven