Kreta in augustus - op de bonnefooi?

16-06-2013 21:25 18 berichten
Ik zit te denken om in augustus naar west en zuidwest Kreta te gaan, alleen een vlucht en auto te boeken, en ter plekke accommodaties te zoeken.

Weet iemand of dat te doen is, in augustus, als de Grieken zelf ook vakantie hebben? Of is het slimmer om alles van tevoren al vast te leggen?
Alle reacties Link kopieren
Overvol! Niet doen! De grieken hebben dan geen vakantie hoor, die werken zich het schompes in de zomer en hebben vakantie in november, waar ze en masse naar Thailand gaan.
Volgens mij is augustus nou nèt die ene maand waarin dat geen goed idee is. Heel Europa heeft dan vakantie, en zo'n beetje iedere accommodatie zit gewoon vol.

Je zult alleen terecht kunnen in de allerslechtste plekken tegen de hoofdprijs.

In mei/juni of september/oktober is het wel prima te doen.
Oh, goed om te weten! Wil toch wel echt op leuke plekken terecht komen, maar zit helaas wel vast aan vakantie in augustus.
Kan best hoor. Ik was vorig jaar ook in augustus op Kreta en lang niet alle accommodaties waren vol. En dat waren heus niet alleen maar krakkemikkige dure locaties. Crisis he, en mensen zijn toch wat terughoudend om naar Griekenland te gaan (hoewel dat dit jaar iets minder zal zijn dan vorig jaar).
Denk niet dat , dat gaat lukken.

Wat Louba zegt, het is daar hysterisch vol........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Betjebig, waar ben je geweest vorig jaar?
Eindeloos, is het in het westen en zuiden ook hysterisch vol? We willen juist niet naar de toeristische plaatsen, ik hoopte dat het aan de andere kant van het eiland rustiger zou zijn.

Het was verleidelijk om net meteen het goedkope ticket te boeken, maar dat hebben we toch maar niet gedaan, kan misschien beter wat verder zoeken en iets meer betalen. Ben in de afgelopen jaren een paar keer met Ross en Elizawashere in Griekenland geweest, we zijn nu ook naar zoiets op zoek. De goedkope tickets leken een mooie buitenkans.
Een pakketreis met hotel is volgens mij nog veel goedkoper ook dan alleen 'n vlucht.

Als je minder druk wil kun je ook naar 'n minder massatoeristisch eiland gaan, iets als Samos bijv. Mijn Griekenland-minded vriendin is daar ook wel 'ns in augustus geweest en vond het niet overdreven druk.
quote:isiss schreef op 16 juni 2013 @ 22:28:

Betjebig, waar ben je geweest vorig jaar?

Wij waren in Stalis, twee bushaltes vanaf Chersonissos. Er was daar een heel mooi hotel waarvan de helft van de kamers leeg stond (in de andere helft zaten Russen, dat dan weer wel ) In het straatje waar wij een appartement hadden, waren ook nog appartementen leeg. Hartstikke leuk, 200 meter vanaf het strand maar toch redelijk rustig gelegen. Ik denk dat de bezetting maximaal 70% was, en dat was midden in het hoogseizoen.

(NB in het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst ).
Betjebig, die kant gaan we zeker niet op :-)

Elninjo, klopt meestal wel, maar ik wil niet in 'n (groot) complex vol met Nederlandse gezinnen (dat beeld heb ik bij Jiba etc, weet niet of dat reëel is, tegenreacties zijn welkom), ik zoek de kleinschaligheid van bv. Ross, en daar zit een ander prijskaartje aan.

Maar misschien is Kreta dan inderdaad niet de goede plek (meer, ben er 13 jaar geleden in mei geweest, niet te vergelijken met augustus), ik werd nu getriggerd door de ticketprijs. Ik heb nog niet echt lang verder gezocht naar andere eilanden of het vasteland, dat wordt denk ik de volgende missie.
Je kunt toch ook 'n appartement nemen ipv 'n grootschalige all-in? Mijn vriendin zit altijd in kleinschalige gelegenheden. Maar ze gaat dan ook nooit naar eilanden als Kreta (of all places) want zij gaat voor de rust, de sfeer en de natuur.
Elninjoo,

West- en zuidwestkreta zijn niet zo toeristisch als het oosten. Zéker niet als je een kleiner plaatsje als basis uitzoekt. Prachtige natuur en knusse, rustige, dorpjes.
Kan prima in augustus naar Kreta. Hou rekening met de warmte, want in juli en augustus kan het erg heet zijn en dagen met minder wind.

Ik zou kiezen voor zuid-oost Kreta. Noordkant en westen zijn het drukste.

Via Athene kan je op Sitia vliegen en daar een auto huren. Avontuurlijker dan op Heraklion vliegen en ben je niet afhankelijk van Transavia.

Maar goed, daar moet je zin in hebben...

De Grieken hebben geen vakantie.

Louba: in november en masse naar Thailand??
Wij zijn in het plaatsje Istro geweest, hotel Elpida. Helemaal niet druk en toeristisch maar wel alles wat je nodig hebt! Aanrader!
Waarom kies je voor Kreta?

Als je kleinschaligheid zoekt, zou ik een kleiner eiland bezoeken. Samos, Lesbos, Zakynthos.
Je kunt toch alsnog het goedkope ticket boeken en dan wel alvast los een accomodatie erbij reserveren. Dan heb je in elk geval een plekje én het goedkope ticket.

Tipje: Agia Galini, pension Stochos: aan het strand, supervriendelijke eigenaren, heerlijk ontbijt, hele basic kamers, maar de locatie maakt alles goed. Wij waren er vorig jaar in mei en toen klaagde de eigenaresse steen en been dat het met de reserveringen voor de zomer zo slecht liep, dus wie weet hebben ze nog een kamer over. En Agia Galini is een superleuk stadje, klein, wel een beetje toeristisch, maar niet vergelijkbaar met Chersonissos en consorten.
..
Olivia & Reizigster, bedankt voor de tips, dat is ongeveer wat ik bedoel ja. Dat het stadje een beetje toeristisch is, is geen enkel probleem, juist leuk. Maar we hebben geen zin in overvolle stranden en schreeuwende Nederlanders en Engelsen om ons heen (enorm verwend met de bijna lege & prachtige stranden op Skyros en Keffalonia).

Meryan: ik ben eerder op Kreta geweest, en ik weet dat het grootste deel van het eiland niet grootschalig is, maar voor mogelijk een ticket te boeken wilde ik juist weten of het eenvoudig is om ter plekke accommodaties te vinden.

Dat lijkt niet zo eenvoudig als ik hoopte (wat ook logisch is in augustus), dus we gaan nog even denken wat we gaan doen. Of goed zoeken naar leuke accommodaties en die alvast van tevoren boeken, of toch naar een ander eiland.

Eendje2012: 'avontuurlijke' reis juist leuk, maar ik kan me niet voorstellen dat het qua ticketprijs goedkoper is dan de ¤ 150 die ik heb gevonden (overigens niet Heraklion en transavia ), wat m'n reden nu was om misschien naar Kreta te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven