Last minute in herfstvakantietijd?

16-06-2008 12:54 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een zoontje van 1,5, maar zijn nu al gebonden aan de schoolvakanties door het werk van mijn man. Nu willen we graag voordat zoon 2 wordt, nog een keertje goedkoop op vliegvakantie, omdat we als hij 2 is voor hem moeten gaan betalen. Ik weet nog niet precies in welke week de herfstvakantie voor ons gaat vallen, omdat manlief aan het solliciteren is bij een andere school. Bovendien wil ik eigenlijk pas op het laatste moment kiezen waar we heen gaan, zodat we zeker weten mooi weer hebben.

Heeft iemand ervaring met het boeken van een last minute voor die superdrukke herfstvakantieweek? Is er dan überhaupt nog wat te krijgen, is het gewoonweg peperduur of kun je het net treffen dat je ook in die tijd lekker voordelig lastminute kunt boeken?
..
Afgelopen 3 vakanties heb ik last minute geboekt en over 2 weken ga ik weer hetzelfde doen. Ik heb tot nu toe hele goede prijzen gehad, waar anderen voor dezelfde reis het dubbele betaalden. Boek dan wel via internet of ga op schiphol langs, want via het reisbureau ben je een fortuin kwijt.

Het enige wat ik jammer vind is dat je een deel voorpret mist. Maar je kunt vantevoren kijken waar je ongeveer heen wilt. Alleen het hotel blijft dan tot het laatste moment een verrassing.
Zijn jullie echt aangewezen op Schiphol of kunnen jullie ook vanaf bijvoorbeeld Brussel of Dusseldorf vertrekken?

Want in dat geval zijn er natuurlijk nog veel meer mogelijkheden. Niet veel landen kennen herfstvakantie, en in oktober is bijvoorbeeld op Tenerife een rustige en dus goedkope tijd, hotels bieden laag-seizoen prijzen.

Mocht Tenerife een optie zijn dan raad ik jullie aan om géén totaalpakket te boeken maar een aparte vliegreis vanaf bijv. Brussel en dan een week hotel ergens, in het zuiden van Tenerife (en Gran Canaria ook natuurlijk) is het in oktober heerlijk weer, de temperatuur van de zee is ook nog zeer behagelijk en ondanks de rustige periode is het nog wel gezellig, dus geen straten waarvan de helft gesloten is zoals bijv. zuid Spanje.
volgens mij is de herftvakantie nog al moeilijk, want vaak zijn deze vakanties al in februari volgeboekt

wij gingen in maart voor turkije kijken was al heel veel volgeboekt, maar ik weet natuurlijk niet of dat echt voor alle landen zo is
Als je niet te kieskeurig bent met waar je heen wilt is er echt nog wel van alles te krijgen,ook in de herfstvakantie.
Florsita, ik heb het idee, dat buitenlandse maatschappijen er gewoon rekening mee houden wanneer in NL de schoolvakanties zijn. Ik heb al wel eens zitten kijken bij Ryanair of Airberlin of zo, maar in 'onze' weken is altijd alles duurder of uitverkocht, dan in de weken ervoor en erna. Op zich zou het geen drama zijn om via Dusseldorf of zo te reizen, maar NL is wel makkelijker natuurlijk (we wonen vlakbij Rotterdam).

We zitten nu een beetje naar Cyprus of idd Can. Eil. te kijken, maar dan liever La Palma. Maar we wachten het wel af, als het niks wordt, kunnen we altijd nog gaan kamperen of zo.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven