Leuk hotel in NL aan strand of natuurgebied?

06-06-2020 23:12 42 berichten
De titel somt het wel zo'n beetje op. Ik ga niet op vakantie deze zomer maar heb wel zin om op een andere plek iets te gaan zitten schrijven. Ik kan waarschijnlijk her en der een paar dagen housesitten in steden, maar ben ook op zoek naar een leuke locatie in Nederland voor 5-7 dagen, iets met ofwel een heel mooie omgeving ofwel een bijzonder hotel, ik hou van oud. Ideetjes?
Alle reacties Link kopieren
https://puurzee.nl/hotel/

Past wel bij je ‘hier wordt om 12 uur iemand vermoord’. 3 minuten lopen van het strand en je loopt ook zo het Noord-Hollands duinreservaat in.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Strandhotel Terschelling?
:-$ Als je hier neerzet waar je heen gaat, word ik bang voor die trol van gisteren. Er was serieus iets mis in zijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet bij de combinatie schrijven en oud en strand meteen denken aan hotel De Dikke Van Dale in Sluis. Echt een prachtig hotel! Kun je indien gewenst ook nog een uitstapje naar Brugge maken.
Oriander schreef:
07-06-2020 10:30
:-$ Als je hier neerzet waar je heen gaat, word ik bang voor die trol van gisteren. Er was serieus iets mis in zijn hoofd.
Hahaha en dan zet ik er ook nog bij dat ik een sfeer wil alsof er iemand vermoord gaat worden. Volgens mij is dat gewoon een 'zij' die iets teveel topics over haar dates heeft geopend en boos is dat niemand er meer in trapt. Maar dankjewel, ik zal de uiteindelijke keus niet hier neerzetten.

Wat een gezellige hotels allemaal :love:
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
07-06-2020 00:22
Hopelijk een boek uiteindelijk. Ik schrijf veel voor werk maar vind het leuk om dezelfde onderwerpen op een andere manier te benaderen om mijn enthousiasme te behouden. Nog steeds niet echt voor een groot publiek.

Of een debuutroman over een "fictief" Nederlands vrouwenforum!

Mocht je in Hotel van der Werff gaan schrijven, ik weet zeker dat die ene kok het gedaan heeft. Of die ober.. ooohja, die was creepy

Maar prins Berhard heeft wel geslapen op kamer 12!

Anders is Graaf Bernsdorm er nog aan de overkant.
Later is nu
Grand Hotel Opduin, de Koog, Texel

Afbeelding
Dreamer schreef:
07-06-2020 16:29
Maar prins Berhard heeft wel geslapen op kamer 12!
De geest van Bernhard is de moordenaar, ik weet het zeker :sherlock:
Keep 'em coming! Gewoon je favoriete hotel mag ook, hoeft niet alleen in NL!

Of je allergrootste horrorhotel, dat kan ook handig zijn
Ik was bijv. ooit in dit hostel, leek helemaal mijn smaak maar er hing een heel creepy sfeer en niet op de goeie manier.

Afbeelding
Dit is een van mijn lievelingshotels:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
07-06-2020 00:18
Nee maar in NL kom ik overal wel met OV of lopen denk ik? Damn dat Huis Vermeer hotel is prachtig!
Huh? OV is alleen voor noodzakelijke reizen toch? Ik zat serieus naar het jaartal van je post te kijken of dit niet uit 2019 stamde.

Anyway, ik vond Blooming in Bergen een fijn hotel, en Bommeljé in Domburg, als dat nog bestaat.
En als je houdt van vergane glorie / oude meuk, Hotel Corel in Scheveningen en dan vooral ook koffie / croissantje / wat anders lekkers gaan doen bij "Nog een bakkie?"
Een echt sjieke schrijversretraite in prachtomgeving is Villa Dalhof in Berg en Dal.

Je kan ook in booking.com (als je die nog wilt steunen) filteren op soorten hotel, ook kastelen volgens mij.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Hotel Mastboch bij het Mastbos in Breda is erg leuk. Het zit bij het oudste deel van het bos, en het hotel is ook oud en het spookt in een van de kamers :)
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Hotel de Kastanjefabriek in Eibergen (Achterhoek). Het is een oud fabriekspand dat jaren leeg heeft gestaan. Binnenin hebben ze details van de oude fabriek behouden. Het heeft mooie grote kamers met sfeer.Het ligt aan de rand van Eibergen aan de rivier de Berkel. Een korte wandeling naar de oude watermolen. Verder ook een mooie omgeving!
https://kastanjefabriek.nl/
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
patsy--stone schreef:
08-06-2020 12:02
en Bommeljé in Domburg
Daar dacht ik ook aan, de omgeving is heel mooi, maar het hotel is helaas helemaal gerenoveerd, niets ouds meer aan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zit hier ook wat tussen. https://quirkyhotels.com/category/netherlands/
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
https://www.depelsertoren.nl/

Middeleeuwse toren van de stadsmuur in Zwolle, uitzicht op de gracht...

Wij hielden ervan! Het is een soort mini hotel met 4 kamers en dakterras...
Wij hadden de bovenste kamer met vrijstaand bad in de woonruimte...
Live long and prosper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven