Leuk in Leiden met 10-jarige?

11-01-2019 09:18 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai hai,

Ik ga dit weekend met mijn 10-jarige dochter logeren in een hotel in Leiden.
Het hotel was geboekt en we waren van plan om naar Corpus te gaan. Alleen blijkt Corpus net deze week dicht voor onderhoud!
Heel erg balen. Hotel kan niet meer geannuleerd worden, dus we moeten iets anders verzinnen. Naturalis is ook dicht.

Wie heeft leuke ideeen om daar te doen?
Leuke eettentjes zijn ook welkom. Gewoon wat hippe dingen waar je ook met een kind leuk kunt zitten.
Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Wat een supertips, bedankt allemaal!
is het archeon al genoemd?
https://www.archeon.nl/nl/archeon-in-de ... ramma.html
en deze als eindeloze keus aan lekkere hapjes...
http://www.yuniku-leiden.nl/
Dit is relatief vlakbij (Noordwijk), ben er nooit geweest www.space-expo.nl
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
11-01-2019 21:58
en deze als eindeloze keus aan lekkere hapjes...
http://www.yuniku-leiden.nl/
Oooooo, wat zou ik graag hierheen gaan. Maar dit is net de ene dochter die geen sushi lust.
oudebaas schreef:
11-01-2019 09:35
Slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel.

Het Museum voor Oudheden is leuk voor kinderen. De meeste kinderen van die leeftijd zijn wel gefascineerd door dingen uit het oude Egypte en Romeinse zaken.
Dit, mijn favomuseum vroeger.
Alle reacties Link kopieren
Bij de vvv kun je hele leuke stadswandelingen krijgen voor kinderen. Mijn zoon vond dit erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Voor Thais eten moet je echt bij Sisaket zijn. Vind ik dan :) https://sisaket.nl/
Een deur verder zit Paco Ciao, een pop-up restaurant. Leuke toko, reserveren wel gewenst. https://www.pacociao.nl/nl/

Molenmuseum de Valk is gesloten ivm verbouwing. Jammer, was wel leuk geweest.
Misschien ook leuk als je kind erg actief is: boulderen. https://www.boulderhalkunststof.nl/boulderen/

De leuke musea zijn al genoemd.
Mocht je besluiten om naar de bios te gaan, ga dan naar Trianon. Lido is echt een heel smerige bios
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
o_o Niemand heeft nog de zaterdagse "Leidse Mart" genoemd!!
Wandel die eens over en geniet van het locale accent, de kleding van de mensen, het aanbod, de sfeer. Echt fantastisch! :proud: Deze markt ligt naast de cityhall. Hartje Leiden. En de Burcht is er ook maar 100 meter vandaan.
Alle reacties Link kopieren
En ga dan een taartje eten of lunchen bij Roos (maar vooraf en toe is ook leuk en alle andere tentjes zijn ook prima)
Alle reacties Link kopieren
@pilamie, lopen we op de markt in klederdracht ofzo? ;)
Of bedoel je de vrouwen met hoogblond haar, strakke broeken of leggings, vaak als tiener moeder geworden? :)
Ik vind de markt een leuke mix van mensen dat wel. Nog nooit gezeik of gezeur gehad daar. Kom er al mijn hele leven regelmatig. Ik woonde mijn jeugd in een dorp naast leiden, daarna 10 jaar in Leiden en nu weer terug in mijn dorpie ernaast.

Accent is wel lachen ja, ik praat helaas ook wel met een rrrrr maar probeer er wel wat op te letten ;)
Alle reacties Link kopieren
pilamie schreef:
12-01-2019 00:46
o_o Niemand heeft nog de zaterdagse "Leidse Mart" genoemd!!
Wandel die eens over en geniet van het locale accent, de kleding van de mensen, het aanbod, de sfeer. Echt fantastisch! :proud: Deze markt ligt naast de cityhall. Hartje Leiden. En de Burcht is er ook maar 100 meter vandaan.
Je doet net of we heel anders dan anderen zijn? De kleding van de mensen?
Alle reacties Link kopieren
pilamie schreef:
12-01-2019 00:46
o_o Niemand heeft nog de zaterdagse "Leidse Mart" genoemd!!
Wandel die eens over en geniet van het locale accent, de kleding van de mensen, het aanbod, de sfeer. Echt fantastisch! :proud: Deze markt ligt naast de cityhall. Hartje Leiden. En de Burcht is er ook maar 100 meter vandaan.
In Nederland heet zo iets een stadhuis of raadhuis. Dat zinloze Engels in onze mooie taal. Bah!
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
12-01-2019 09:18
In Nederland heet zo iets een stadhuis of raadhuis. Dat zinloze Engels in onze mooie taal. Bah!
Rustig aan. City hall is een restaurant/grand café dat in hetzelfde gebouw als het stadhuis gevestigd is.
beetjegek schreef:
12-01-2019 08:42
Je doet net of we heel anders dan anderen zijn? De kleding van de mensen?
We zijn een andere diersoort. Heel andere cultuur ook enzo.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
12-01-2019 09:24
Rustig aan. City hall is een restaurant/grand café dat in hetzelfde gebouw als het stadhuis gevestigd is.
Eigenlijk ook belachelijk, om in historische gebouwen zinloos Engels toe te passen. Dit alleen om de massatoerist en de snobistische schijn elite te bedienen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
12-01-2019 09:25
We zijn een andere diersoort. Heel andere cultuur ook enzo.
Wel leuk om te weten dat ik opeens een toeristische attractie ben. Nooit te oud om te leren. :P
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
12-01-2019 09:57
Eigenlijk ook belachelijk, om in historische gebouwen zinloos Engels toe te passen. Dit alleen om de massatoerist en de snobistische schijn elite te bedienen.
Het wordt wat verwarrend als je het restaurant ook het stadhuis gaat noemen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
oudebaas schreef:
12-01-2019 09:57
Eigenlijk ook belachelijk, om in historische gebouwen zinloos Engels toe te passen. Dit alleen om de massatoerist en de snobistische schijn elite te bedienen.
Afgrijselijk ja.
Let jij nou maar op je eigen taalgebruik; daar is nog genoeg aan bij te schaven.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
12-01-2019 11:24
Afgrijselijk ja.
Let jij nou maar op je eigen taalgebruik; daar is nog genoeg aan bij te schaven.
Tsja, dat verwatert helaas omdat we allemaal gedwongen worden om op het werk en op de universiteiten in steenkolenengels moeten communiceren :bonk:
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind (en dat is dus een mening) dat de 'Echte Leienaarrr' wel herkenbaar is. Aan die typische uitspraak van de letter '....rrrrrr...' inderdaad en aan de voorkeur voor bepaalde kleding. En daar zeg ik niets slechts of moois over :-D . Het hoort bij Leiden voor mij. En niemand noemde het. Ik vind het zelf fantastisch als ik er weer even mag rondlopen.
Over dat restaurant dat 'City Hall heet', wat iemand eerder aangaf om heen te gaan, dat was bedoeld aan richting aanwijzing. Verder, over de keuze van dat woord als restaurant ga ik niet in.

@abbigael, dat tweede, dat bedoelde ik :mrgreen:


Ik kom oorspronkelijk ook uit de omgeving. zit nu heel veel verder weg. En als ik in Nederland ben, moet ik altijd even over de Leidse Mart. DAT is voor mij zo heerlijk Leids! Dus wilde ik dat even noemen als activiteit.
Shoot me als je daar mee zit, I don't give a :puh:
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
12-01-2019 09:57
Eigenlijk ook belachelijk, om in historische gebouwen zinloos Engels toe te passen. Dit alleen om de massatoerist en de snobistische schijn elite te bedienen.
Doe jij dan eens een voorstel voor de naam van een restaurant welke IN het stadhuis zit.
Of kun je alleen maar zeiken over massatoerisme en snobisme?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
13-01-2019 19:08
Doe jij dan eens een voorstel voor de naam van een restaurant welke IN het stadhuis zit.
Of kun je alleen maar zeiken over massatoerisme en snobisme?
Ik vind het ook een afgrijselijke naam hoor.

Mijn tip: Boerhave gecombineerd met een bezoekje aan Better Bagels.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Helena2,
Hoe heb je gehad? Wat hebben jullie ondernomen en hoe was het? :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je ernaar vraagt!
Het was heel erg gezellig. We hebben vooral heel lang gebadderd in het bubbelbad en de regendouche met lichtshow (dochter was dol op die kamer en wilde liefst helemaal niet weg). We zijn gaan winkelen in de stad. Prachtige stad zeg!
We hebben gegeten bij city hall, wat echt heel gezellig en heerlijk was. We konden niet meer reserveren, maar we zijn toch even binnen gelopen (beetje vroeg) en toen kon het toch nog. Was echt lastig kiezen daar qua menu! Alles zag er echt heerlijk uit!

We hebben besloten om een andere keer de musea rond Leiden te doen, want we gaan terug voor Corpus.
Nu zijn we naar Den Haag geweest: museon. Helaas vonden we dat niet zo geslaagd: erg rommelig. Dus nog even naar strand en dat was weer ontzettend fijn.
Ik zou wel daar ergens willen wonen! Zo dicht bij zee en zoveel te doen...

Bedankt voor de tips allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven