Leuke beetje ruige steden

17-03-2017 16:19 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft tips voor leuke steden voor een stedentrip, voor iemand die houdt van wat ruigere steden, met bijvoorbeeld een industriële sfeer? En ook leuke vlooienmarkten, cafeetjes, straatkunst, pop-up dingen (food markten of winkels) in oude loodsen enzo.

Bijvoorbeeld Berlijn, Porto, Palermo vind ik erg leuk, en Rotterdam zoals het een jaar of 6 geleden was (nu alweer iets te opgepoetst).

EDIT - Oh ja en Leipzig vond ik inderdaad tof.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Haha ruig Volendam, ja dat is wel oppassen tussen de coke-snuivende locals en voor je het weet krijg je een selfie-stick van een Amerikaan of een Japanner tegen je harses. Maar niet echt wat ik bedoel. Fijn als mensen er toch lol aan hebben om Aleppo en Renesse enzo te noemen. Zo houd ik nog 'ns iemand van de straat.

Leipzig was ik vergeten te noemen, inderdaad precies zo'n beetje wat ik zoek. Die foto's van Tbilisi zien er heel tof uit! Gaaf van die industriële panden. Glasgow heb ik alleen heel kort gezien na het ophalen van een huurauto en meteen de bergen in... leek me ook leuk inderdaad.

Ja altijd weer dromen over een volgende tripje...

Bedankt voor de tips!
Belfast. Niet overal zomaar zelf rond gaan lopen (maar volgens mij ben je ervaren genoeg om dat niet te doen), verder een fascinerende stad met een indrukwekkende geschiedenis.

Glasgow is inderdaad ook leuk, net als Liverpool, Sheffield, Newcastle, Manchester. Wel snel zijn: veel van deze steden worden momenteel opgeknapt en dat is fijn voor de mensen die er wonen maar minder fijn voor mensen die die ruige sfeer juist leuk vinden.

Thessaloniki (Griekenland) vond ik geweldig toen ik er was maar dat is tien jaar geleden, dus geen idee hoe het er tegenwoordig is.
Lissabon is ook leuk trouwens. Het centrum is best toeristisch maar als je net even buiten de gebaande paden gaat is er genoeg boeiends te vinden.
Oja en met straatkunst bedoel ik graffiti, wheatpaste, space invaders, 3D kunst door mensen zelf geplaatst... dit soort dingen.

Oeh, tvp! Ik ga in juni voor een maand met de trein door Europa dus ik kan wel wat inspiratie gebruiken. Verder heb ik geen tips, helaas. Daar heb ik nog te weinig voor gezien
Aleppo is best ruig
De Shoreditch wijk in London.
New York?
Lissabon? Marseille? Casablanca? Napels? Vancouver? San Francisco? Delhi of Mumbai zijn ook ruig....
Ha ha, ik hou juist van 'gelikt', genre Stockholm, Wenen, Parijs... Dus ff denken wat ik grauwig vond: Glasgow, Brussel, Warschauw, Praag, Charleroi, Rotterdam, Lissabon.
Glasgow. Absoluut favoriet.
O ja, en Athene.
Athene is leuk, heeft een lekkere vibe. Gek genoeg dankzij de economische crisis. Veel kleine lokale initiatieven. En elke euro die je uitgeeft betaal je aan jezelf terug
Damascus is wel ruig meen ik.

En op dit moment zijn ook alle Turkse plaatsen wel ruig wanneer je een Nederlander bent.
Niet geschoten is altijd mis
Duitsland. Bremen in het noorden. Midden-Zuid: Essen en Oberhausen, en voor foto's langs bij Lemgo of Garzweiler. Voor uitgebreidere tips kan ik een pagina vol schrijven. Essen Zollverein bij Essen. Garzweiler is 1 groot bizar landschap. Bremen centrum is aangeharkt, alles daarbuiten niet, je kunt met de regiotrein naar Sanstedt en Bremerhafen en het is even zoeken, maar er is enorm veel te doen. Check ook hun actieve couchsurfing comm.

Spanje. Bilbao, Vittoria, Santander. Baskische kust, hele goede vibe, net anders.

Belgie. Ik vind Namen/Namur, de hoofdstad van Wallonie, persoonlijk een bijzondere, tikje leipe stad.

De havensteden van Oost-Europa kun je denk ik ook wel waarderen!
Hoe kon ik inderdaad Dublin vergeten? Ik ben er nu twee jaar op rij een weekend geweest omdat ik het zo leuk vond. En ik heb ook een voorkeur voor steden met een hoek af. Als het te gepolijst wordt, vind ik het niks. Nooit in Manchester geweest, maar dat staat hier ook nog op het lijstje.
Birmingham of Hamburg wellicht?

Dublin vond ik juist zo vriendelijk en gemoedelijk, of is dat allang niet meer zo?
Luik vind ik wel ruig, beetje een rotzooitje. Lille herinner ik me als verrassend leuk, leuke binnenstad, niet toeristisch wel levendig.

Tilburg :-)
Dresden valt ook wel in deze categorie
Tvp hou wel van ruig.
Luik, Tallinn (niet zo groot)

en tvp
quote:Mezcal schreef op 17 maart 2017 @ 16:40:

Manchester!+1
Dresden vond ik dan weer vreselijk nep (wat het natuurlijk ook letterlijk is) en Tallinn erg sprookjesachtig en lieflijk.

Maar Luik voldoet ook wel. Ik ga daar regelmatig dag shoppen dus voor mij voelt het niet als een reisbestemming, maar inderdaad, het past hier wel in het rijtje.
Ja, Tallinn in de binnenstad/voetgangersgedeelte is heel lieflijk. Je moet iets meer in de buitenwijken zijn voor het oude industriele.
quote:aaaanne schreef op 17 maart 2017 @ 23:52:

Ja, Tallinn in de binnenstad/voetgangersgedeelte is heel lieflijk. Je moet iets meer in de buitenwijken zijn voor het oude industriele.

Ja, dat is op zich vaak zo. Ik denk dat eigenlijk bijna elke grotere stad dat ruige of minder gepolijste kantje wel heeft, maar je moet het natuurlijk weten te vinden/opzoeken. Toch grappig hoe iedereen steden anders ervaart.

O, en ik was laatst in Eindhoven op de oude Philipssite en dat stukje is ook wel heel erg in die urban, arty en industriële sfeer, maar da's meer voor een dagje of namiddag weg, lijkt mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven