Leuke beetje ruige steden
vrijdag 17 maart 2017 om 16:19
Wie heeft tips voor leuke steden voor een stedentrip, voor iemand die houdt van wat ruigere steden, met bijvoorbeeld een industriële sfeer? En ook leuke vlooienmarkten, cafeetjes, straatkunst, pop-up dingen (food markten of winkels) in oude loodsen enzo.
Bijvoorbeeld Berlijn, Porto, Palermo vind ik erg leuk, en Rotterdam zoals het een jaar of 6 geleden was (nu alweer iets te opgepoetst).
EDIT - Oh ja en Leipzig vond ik inderdaad tof.
Bijvoorbeeld Berlijn, Porto, Palermo vind ik erg leuk, en Rotterdam zoals het een jaar of 6 geleden was (nu alweer iets te opgepoetst).
EDIT - Oh ja en Leipzig vond ik inderdaad tof.
You can never have too many hats, gloves and shoes
vrijdag 17 maart 2017 om 17:42
Haha ruig Volendam, ja dat is wel oppassen tussen de coke-snuivende locals en voor je het weet krijg je een selfie-stick van een Amerikaan of een Japanner tegen je harses. Maar niet echt wat ik bedoel. Fijn als mensen er toch lol aan hebben om Aleppo en Renesse enzo te noemen. Zo houd ik nog 'ns iemand van de straat.
Leipzig was ik vergeten te noemen, inderdaad precies zo'n beetje wat ik zoek. Die foto's van Tbilisi zien er heel tof uit! Gaaf van die industriële panden. Glasgow heb ik alleen heel kort gezien na het ophalen van een huurauto en meteen de bergen in... leek me ook leuk inderdaad.
Ja altijd weer dromen over een volgende tripje...
Bedankt voor de tips!
Leipzig was ik vergeten te noemen, inderdaad precies zo'n beetje wat ik zoek. Die foto's van Tbilisi zien er heel tof uit! Gaaf van die industriële panden. Glasgow heb ik alleen heel kort gezien na het ophalen van een huurauto en meteen de bergen in... leek me ook leuk inderdaad.
Ja altijd weer dromen over een volgende tripje...
Bedankt voor de tips!
You can never have too many hats, gloves and shoes
vrijdag 17 maart 2017 om 17:49
Belfast. Niet overal zomaar zelf rond gaan lopen (maar volgens mij ben je ervaren genoeg om dat niet te doen), verder een fascinerende stad met een indrukwekkende geschiedenis.
Glasgow is inderdaad ook leuk, net als Liverpool, Sheffield, Newcastle, Manchester. Wel snel zijn: veel van deze steden worden momenteel opgeknapt en dat is fijn voor de mensen die er wonen maar minder fijn voor mensen die die ruige sfeer juist leuk vinden.
Thessaloniki (Griekenland) vond ik geweldig toen ik er was maar dat is tien jaar geleden, dus geen idee hoe het er tegenwoordig is.
Glasgow is inderdaad ook leuk, net als Liverpool, Sheffield, Newcastle, Manchester. Wel snel zijn: veel van deze steden worden momenteel opgeknapt en dat is fijn voor de mensen die er wonen maar minder fijn voor mensen die die ruige sfeer juist leuk vinden.
Thessaloniki (Griekenland) vond ik geweldig toen ik er was maar dat is tien jaar geleden, dus geen idee hoe het er tegenwoordig is.
vrijdag 17 maart 2017 om 20:34
Duitsland. Bremen in het noorden. Midden-Zuid: Essen en Oberhausen, en voor foto's langs bij Lemgo of Garzweiler. Voor uitgebreidere tips kan ik een pagina vol schrijven. Essen Zollverein bij Essen. Garzweiler is 1 groot bizar landschap. Bremen centrum is aangeharkt, alles daarbuiten niet, je kunt met de regiotrein naar Sanstedt en Bremerhafen en het is even zoeken, maar er is enorm veel te doen. Check ook hun actieve couchsurfing comm.
Spanje. Bilbao, Vittoria, Santander. Baskische kust, hele goede vibe, net anders.
Belgie. Ik vind Namen/Namur, de hoofdstad van Wallonie, persoonlijk een bijzondere, tikje leipe stad.
De havensteden van Oost-Europa kun je denk ik ook wel waarderen!
Spanje. Bilbao, Vittoria, Santander. Baskische kust, hele goede vibe, net anders.
Belgie. Ik vind Namen/Namur, de hoofdstad van Wallonie, persoonlijk een bijzondere, tikje leipe stad.
De havensteden van Oost-Europa kun je denk ik ook wel waarderen!
vrijdag 17 maart 2017 om 21:11
vrijdag 17 maart 2017 om 23:49
vrijdag 17 maart 2017 om 23:56
quote:aaaanne schreef op 17 maart 2017 @ 23:52:
Ja, Tallinn in de binnenstad/voetgangersgedeelte is heel lieflijk. Je moet iets meer in de buitenwijken zijn voor het oude industriele.
Ja, dat is op zich vaak zo. Ik denk dat eigenlijk bijna elke grotere stad dat ruige of minder gepolijste kantje wel heeft, maar je moet het natuurlijk weten te vinden/opzoeken. Toch grappig hoe iedereen steden anders ervaart.
O, en ik was laatst in Eindhoven op de oude Philipssite en dat stukje is ook wel heel erg in die urban, arty en industriële sfeer, maar da's meer voor een dagje of namiddag weg, lijkt mij
Ja, Tallinn in de binnenstad/voetgangersgedeelte is heel lieflijk. Je moet iets meer in de buitenwijken zijn voor het oude industriele.
Ja, dat is op zich vaak zo. Ik denk dat eigenlijk bijna elke grotere stad dat ruige of minder gepolijste kantje wel heeft, maar je moet het natuurlijk weten te vinden/opzoeken. Toch grappig hoe iedereen steden anders ervaart.
O, en ik was laatst in Eindhoven op de oude Philipssite en dat stukje is ook wel heel erg in die urban, arty en industriële sfeer, maar da's meer voor een dagje of namiddag weg, lijkt mij