Lissabon
zaterdag 9 september 2017 om 18:57
Volgens mij gaat er geen metro vanaf het vliegveld maar dat weet ik niet zeker.
Wij zijn met de bus gegaan. Dit is een speciale vliegveld bus en brengt je direct in ca 20 minuten direct naar het centrum. Ideaal.
Het is een geweldige en goed beloopbare stad. Het leukste is om rustig de diverse wijken door te lopen en sfeer te proeven.
Die is geweldig daar!
Wij zijn met de bus gegaan. Dit is een speciale vliegveld bus en brengt je direct in ca 20 minuten direct naar het centrum. Ideaal.
Het is een geweldige en goed beloopbare stad. Het leukste is om rustig de diverse wijken door te lopen en sfeer te proeven.
Die is geweldig daar!

zondag 10 september 2017 om 17:33
zondag 10 september 2017 om 19:42
Wij kwamen in de avond aan. Totaal geen drukte meegemaakt bij de taxistandplaats, konden zo instappen. Ik vond juist die automaten waar je een kaartje voor de metro moest kopen erg onduidelijk en heb toen ik eenmaal in de stad was daar ook geen 2,50 maar meer voor betaald.girasole3 schreef: ↑10-09-2017 17:33Wij zijn met de metro naar de stad gegaan en terug een taxi genomen. Er stond echt een massa mensen te wachten op een taxi toen wij aankwamen, dat zou minimaal 45 minuten gaan duren. Twee minuten verder ben je bij de metro en in eenmum van tijd in de stad. En spotgoedkoop; was maar iets van €2,50.

woensdag 13 september 2017 om 23:21
Het is echt een klein stukje naar het centrum. Ik heb de speciale vliegveld shuttle bus gepakt en dat gaat prima.
Wij hebben alle uitzichtpunten bekeken, Belem, Cascais, Sintra en de leuke wijkjes van Lissabon zelf. Staat niet echt bekend om bijzondere hoogtepunten. Het is meer een fijne gezellige stad.
Wij hebben alle uitzichtpunten bekeken, Belem, Cascais, Sintra en de leuke wijkjes van Lissabon zelf. Staat niet echt bekend om bijzondere hoogtepunten. Het is meer een fijne gezellige stad.
zaterdag 23 september 2017 om 21:51
zaterdag 23 september 2017 om 21:51

zaterdag 23 september 2017 om 22:06
Afhankelijk van waar je zit is het met de metro perfect te doen, hoor.
Hier ook gedaan en op een dik half uur stonden we voor ons hotel.
(Het hielp dat ons hotel zowat bovenop een metro-station lag.)
Hou er alleen rekening mee dat die automaten om ticket te kopen en op te laden geen buitenlandse bankkaarten aannemen.
Voorzie dus cash geld!
Veel buitenlanders zien vechten daarmee
.
Hier ook gedaan en op een dik half uur stonden we voor ons hotel.
(Het hielp dat ons hotel zowat bovenop een metro-station lag.)
Hou er alleen rekening mee dat die automaten om ticket te kopen en op te laden geen buitenlandse bankkaarten aannemen.
Voorzie dus cash geld!
Veel buitenlanders zien vechten daarmee

zaterdag 23 september 2017 om 22:09
Metro gaat gewoon vanaf het vliegveld ja, geen probleem.
Een leuke tip: ga met de boot naar de overkant, naar het Cristo-Rei beeld. Dat beeld zelf is (vind ik) niet zo interessant, maar je hebt daar een prachtig uitzicht op de rode hangburg en de stad zelf. Volgens mij is dat nog niet zo ontdekt door toeristen, want toen wij er waren was er zowat niemand.
En draag geen gladde schoenen, want de keitjes daar in de stad zijn er glad (en je gaat vaak heuvelop en -af).
Een leuke tip: ga met de boot naar de overkant, naar het Cristo-Rei beeld. Dat beeld zelf is (vind ik) niet zo interessant, maar je hebt daar een prachtig uitzicht op de rode hangburg en de stad zelf. Volgens mij is dat nog niet zo ontdekt door toeristen, want toen wij er waren was er zowat niemand.
En draag geen gladde schoenen, want de keitjes daar in de stad zijn er glad (en je gaat vaak heuvelop en -af).
donderdag 28 september 2017 om 08:27
Ben je inmiddels al gegaan?Greentea17 schreef: ↑09-09-2017 18:45Binnenkort wil ik een city trip maken naar lissabon.
Hoe is het reizen van het vliegveld naar het centrum van lissabon?
Ik Kom savonds aan, is de metro dan ver antwoord? Of liever de bus nemen?
Verder nog tips die de moeite award Zijn?
En zoja; hoe beviel het alleen?
Ik ga binnen een paar weken ook alleen op citytrip naar Lissabon namelijk en ben erg benieuwd!