Lissabon

09-09-2017 18:45 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wil ik een city trip maken naar lissabon.
Hoe is het reizen van het vliegveld naar het centrum van lissabon?
Ik Kom savonds aan, is de metro dan ver antwoord? Of liever de bus nemen?
Verder nog tips die de moeite award Zijn?
Volgens mij gaat er geen metro vanaf het vliegveld maar dat weet ik niet zeker.
Wij zijn met de bus gegaan. Dit is een speciale vliegveld bus en brengt je direct in ca 20 minuten direct naar het centrum. Ideaal.
Het is een geweldige en goed beloopbare stad. Het leukste is om rustig de diverse wijken door te lopen en sfeer te proeven.
Die is geweldig daar!
Ik ben in de war met porto
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jawel, er gaat ook een metro. Is wat sneller maar je ziet niets van de omgeving.
Met de bus is het ook prima te doen en je ziet al gelijk hoe Lissabon eruit ziet.
Afhankelijk van waar je logeert is een taxi (of uber) soms handiger en best betaalbaar als je het vergelijkt met hier. Met de metro moet je vaak overstappen en ik vond het netwerk niet heel handig opgezet.
Naar het centrum kan prima met de metro, doe je ongeveer 45 minuten over
Ik ben afgelopen mei geweest met een vriendin en we hebben een taxi genomen. Dit kostte toen 13 euro, easypeacy dus. Veel plezier alvast, wij hebben daar zo genoten!
Met de taxi vond ik zelf ideaal, was ook niet duur
Wij zijn met de metro naar de stad gegaan en terug een taxi genomen. Er stond echt een massa mensen te wachten op een taxi toen wij aankwamen, dat zou minimaal 45 minuten gaan duren. Twee minuten verder ben je bij de metro en in eenmum van tijd in de stad. En spotgoedkoop; was maar iets van €2,50.
girasole3 schreef:
10-09-2017 17:33
Wij zijn met de metro naar de stad gegaan en terug een taxi genomen. Er stond echt een massa mensen te wachten op een taxi toen wij aankwamen, dat zou minimaal 45 minuten gaan duren. Twee minuten verder ben je bij de metro en in eenmum van tijd in de stad. En spotgoedkoop; was maar iets van €2,50.
Wij kwamen in de avond aan. Totaal geen drukte meegemaakt bij de taxistandplaats, konden zo instappen. Ik vond juist die automaten waar je een kaartje voor de metro moest kopen erg onduidelijk en heb toen ik eenmaal in de stad was daar ook geen 2,50 maar meer voor betaald.
Er zijn kiosken op de luchthaven waar je een ov kaart kunt kopen en daar meteen een bedrag opzetten.

Ik kwam eind van de ochtend aan en toen was het echt heel erg druk.
Het is echt een klein stukje naar het centrum. Ik heb de speciale vliegveld shuttle bus gepakt en dat gaat prima.

Wij hebben alle uitzichtpunten bekeken, Belem, Cascais, Sintra en de leuke wijkjes van Lissabon zelf. Staat niet echt bekend om bijzondere hoogtepunten. Het is meer een fijne gezellige stad.
Op de site van Lisboa airport kun je volgensmij taxi's boeken. Wij hebben dit toen ook gedaan, we waren 1 uur te vroeg op het vliegveld maar ze stonden al klaar om ons op te halen. Ook op de terugweg kwamen ze ons halen bij het hostel en dit alles voor een klein prijsje.
Op de site van Lisboa airport kun je volgensmij taxi's boeken. Wij hebben dit toen ook gedaan, we waren 1 uur te vroeg op het vliegveld maar ze stonden al klaar om ons op te halen. Ook op de terugweg kwamen ze ons halen bij het hostel en dit alles voor een klein prijsje.
Afhankelijk van waar je zit is het met de metro perfect te doen, hoor.
Hier ook gedaan en op een dik half uur stonden we voor ons hotel.
(Het hielp dat ons hotel zowat bovenop een metro-station lag.)

Hou er alleen rekening mee dat die automaten om ticket te kopen en op te laden geen buitenlandse bankkaarten aannemen.
Voorzie dus cash geld!
Veel buitenlanders zien vechten daarmee :-).
Metro gaat gewoon vanaf het vliegveld ja, geen probleem.

Een leuke tip: ga met de boot naar de overkant, naar het Cristo-Rei beeld. Dat beeld zelf is (vind ik) niet zo interessant, maar je hebt daar een prachtig uitzicht op de rode hangburg en de stad zelf. Volgens mij is dat nog niet zo ontdekt door toeristen, want toen wij er waren was er zowat niemand.

En draag geen gladde schoenen, want de keitjes daar in de stad zijn er glad (en je gaat vaak heuvelop en -af).
Greentea17 schreef:
09-09-2017 18:45
Binnenkort wil ik een city trip maken naar lissabon.
Hoe is het reizen van het vliegveld naar het centrum van lissabon?
Ik Kom savonds aan, is de metro dan ver antwoord? Of liever de bus nemen?
Verder nog tips die de moeite award Zijn?
Ben je inmiddels al gegaan?
En zoja; hoe beviel het alleen?
Ik ga binnen een paar weken ook alleen op citytrip naar Lissabon namelijk en ben erg benieuwd!
crunchie schreef:
09-09-2017 18:57
Het is een geweldige en goed beloopbare stad.
Zolang je geen slippers of andere schoenen met gladde onderzool aan heb ja.. al die kl.te gladde kiezelsteentjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven