Luie all inclusive februari
zaterdag 18 oktober 2025 om 23:33
Hi, wij zijn in 2022 met een last minute naar Kaapverdië geweest voor onze eerste all inclusive. We waren in Sal en hebben echt heerlijk gerelaxt.
Iemand tips voor februari of mei vakantie voor nog zo’n heerlijke luier vakantie.
Of nog eens hierheen gaan aangezien het echt chill was?
We willen dus echt niks doen
Qua reistijd was dit helemaal ok trouwens.
Twee volwassenen en een puber van 14.
Bedankt voor het meedenken!
Iemand tips voor februari of mei vakantie voor nog zo’n heerlijke luier vakantie.
Of nog eens hierheen gaan aangezien het echt chill was?
We willen dus echt niks doen
Qua reistijd was dit helemaal ok trouwens.
Twee volwassenen en een puber van 14.
Bedankt voor het meedenken!
zondag 19 oktober 2025 om 21:11
Roxy21 schreef: ↑19-10-2025 15:58Ik zou juist wel naar Bonaire gaan. Van der Valk heeft er een all inclusive (al gok ik dat dat tijdens een schoolvakantie erg duur is) en dat heeft een privé strand met daarbij een koraalrif, waardoor je heel cool kan snorkelen, zo vanaf het hotel strand. Behalve snorkelen vind ik nou niet dat er enorm veel te doen is op het eiland, dus prima om niet van het resort af te gaan en er een luie all inclusive te hebben.
Oh wauw, heb het even opgezocht.
Ziet er geweldig uit
Sla ik op, je weet maar nooit!
zondag 19 oktober 2025 om 21:13
Ohja, dit is eigenlijk een hele goeie.
Kaapverdië komt steeds meer op de voorgrond.
Al is het ook heel leuk om andere opties te bekijken.
zondag 19 oktober 2025 om 21:13
Ja dat denk ik ook wel.BeeDifferent schreef: ↑19-10-2025 21:08Ik denk ook een stukje goedkoper als naar de Antillen. Als het toch luieren op een resort is.
zondag 19 oktober 2025 om 21:14
Ja, dat was me ook al opgevallen, toen hadden we echt een mazzeltje. Daar ga ik nu niet meer vanuitBeeDifferent schreef: ↑19-10-2025 21:08Ik denk ook een stukje goedkoper als naar de Antillen. Als het toch luieren op een resort is.
zondag 19 oktober 2025 om 21:31
AirMaxlover schreef: ↑19-10-2025 21:14Ja, dat was me ook al opgevallen, toen hadden we echt een mazzeltje. Daar ga ik nu niet meer vanuit![]()
Nog steeds.
Zowel de vlucht als de hotels zijn duurder op de Antillen.
zondag 19 oktober 2025 om 21:35
In 2022 waren we ook in februari, het was ons niet tegengevallen. Maar goed, we zagen een zonnetje bij de opties toen we aan het zoeken waren en waren tevreden toen we aankwamen.
zondag 19 oktober 2025 om 21:40
Het is wel warmer dan op de Canarische in die tijd dus ik zou het er wel op durven wagen.
In maart was het ook heerlijk en echt warm overdag. In de avond had ik wel af en toe een vestje aan.
zondag 19 oktober 2025 om 22:02
Het is maar net hoe je het ziet, ik ben blij met 23 graden in januari. Heerlijk, dat zonnetje! En als dan het eten ook nog goed is, je hoeft verder niks... wie maakt je dan wat?
zondag 19 oktober 2025 om 22:30
Wij waren er afgelopen januari en het was heerlijk. Hele dag zon en prima weer om aan strand of zwembad te liggen.
zondag 19 oktober 2025 om 23:28
Aquapark is onze vakantie horrortoulouse_74 schreef: ↑19-10-2025 22:26Tip Marsa Alam: Sentido Akkasia Beach, familiekamer. Rustig resort, maar wel met aquapark als je even adrenaline wilt, fijne zwembaden en je kan bij het huisrif snorkelen.
Dat de all inclusive ons zo beviel was al heel wat, haha.
zondag 19 oktober 2025 om 23:30
Dit is ook wat we willenNoëlle_ismijnnaam schreef: ↑19-10-2025 22:02Het is maar net hoe je het ziet, ik ben blij met 23 graden in januari. Heerlijk, dat zonnetje! En als dan het eten ook nog goed is, je hoeft verder niks... wie maakt je dan wat?
En beetje eten, wat zwemmen en zonnen, eten, lezen, eten, mensen kijken
‘s Avonds een vest of trui aan is geen enkel probleem.
maandag 20 oktober 2025 om 11:25
Three corners Equinox beach in Marsa Alam. Prachtig huisrif, opgedeeld in verschillende stukken. Ligt op 30min van de luchthaven.
Als je een wat groter resort en iets luxer wil Three corners Fayrouz plaza (op 5 min rijden van de luchthaven, dus nagenoeg geen tranfsertijd).
Mocht je voor Marsa Alam kiezen, zorg dan wel dat je vliegt op Marsa Alam en niet op Hurghada. Dan heb je namelijk een transfertijd in een bus van gemiddeld genomen 3 uur.
Als je een wat groter resort en iets luxer wil Three corners Fayrouz plaza (op 5 min rijden van de luchthaven, dus nagenoeg geen tranfsertijd).
Mocht je voor Marsa Alam kiezen, zorg dan wel dat je vliegt op Marsa Alam en niet op Hurghada. Dan heb je namelijk een transfertijd in een bus van gemiddeld genomen 3 uur.
maandag 20 oktober 2025 om 12:51
Ik lees vaak de ABC eilanden maar dit zou voor mij wel afhankelijk zijn van de reisduur. Voor 1 weekje zon/zee/strand hoef ik niet 13 uur in een kist te hangen.
Voor ons is Egypte in de winterperiode heerlijk; 5 uur vliegen, altijd goed weer. Super hotels met goede service. Wij gaan zelf altijd naar El Gouna, daar heb je ook voldoende gezelligheid met restaurantjes/winkels. Bovendien kun je daar voor de helft van het ABC-budget terecht.
Voor ons is Egypte in de winterperiode heerlijk; 5 uur vliegen, altijd goed weer. Super hotels met goede service. Wij gaan zelf altijd naar El Gouna, daar heb je ook voldoende gezelligheid met restaurantjes/winkels. Bovendien kun je daar voor de helft van het ABC-budget terecht.
maandag 20 oktober 2025 om 12:53
Onze ook. Geen aquaparken, Liefst adult only.AirMaxlover schreef: ↑19-10-2025 23:28Aquapark is onze vakantie horror
Dat de all inclusive ons zo beviel was al heel wat, haha.
maandag 20 oktober 2025 om 12:56
Waarom zou je naar Bonaire vliegen voor alleen zwembad en strand. Dan kun je toch beter voor een optie dichtbij kiezen? het water is overal nat en het strand is overal wit, behalve op de Canarische eilanden, daar is het zwartRoxy21 schreef: ↑19-10-2025 15:58Ik zou juist wel naar Bonaire gaan. Van der Valk heeft er een all inclusive (al gok ik dat dat tijdens een schoolvakantie erg duur is) en dat heeft een privé strand met daarbij een koraalrif, waardoor je heel cool kan snorkelen, zo vanaf het hotel strand. Behalve snorkelen vind ik nou niet dat er enorm veel te doen is op het eiland, dus prima om niet van het resort af te gaan en er een luie all inclusive te hebben.
maandag 20 oktober 2025 om 13:41
Ik vind het dan heerlijk om naar een plek te gaan die ik al ken en waarvan ik weet dat het goed is. Geeft mij vooraf zoveel rust. Je hebt dan ook geen stress van het zoeken naar een alternatief.AirMaxlover schreef: ↑19-10-2025 14:35We willen echt niks doen, klinkt misschien raar, maar het is echt een bijkom vakantie (na een stressvolle periode) en het reizen ansich is al een grote taak voor haar en mij. Dus als we maar een week gaan dan is het deze keer echt een week niks.
Vakanties die langer duren zijn we actiever![]()
maandag 20 oktober 2025 om 13:43
Door dit topic ben ik hier ook weer naar aan het kijken. Ik denk dat ik het toch eens ga doen. Het lijkt me echt heel lekker.SurferRosa schreef: ↑20-10-2025 13:17Gambia, in februari is het het droge seizoen, temperaturen rond 30 graden en heel betaalbaar.
Ik ben ooit in januari naar Senegambia Beach geweest en het was heerlijk, we zijn het terrein ook niet af geweest.
maandag 20 oktober 2025 om 18:19
Ja, ik zag bij sommige hotels dat ze adult only 12+ hanteren. Dat is wel iets wat bij ons past
Ze is zelf heel rustig en houdt ook van rust.
In Kaapverdië was net buiten het resort een aquapark en we hebben daar even naar staan kijken, gevraagd of ze dat wilde doen en ze keek alsof we gek waren.
We hadden het ook niet verwacht van haar
maandag 20 oktober 2025 om 18:21
Het zoeken op zich vind ik heel leuk. Er kwam zoveel voorbij en ik heb hier wel vaker iets leuks voorbij zien komen. Dus ik dacht, aangezien dit niet iets is wat we vaker doen, misschien mis ik iets.
We zijn sowieso niet erg van dingen doen op vakantie.
Ja, eten
maandag 20 oktober 2025 om 18:22
Ik heb daar naar zitten kijken, ik zag geen all inclusive optie, hebben jullie dan ontbijt en diner op het resort gedaan?SurferRosa schreef: ↑20-10-2025 13:17Gambia, in februari is het het droge seizoen, temperaturen rond 30 graden en heel betaalbaar.
Ik ben ooit in januari naar Senegambia Beach geweest en het was heerlijk, we zijn het terrein ook niet af geweest.
Hoe hebben jullie dat toen aangepakt?
maandag 20 oktober 2025 om 18:26
Bergje65 schreef: ↑20-10-2025 12:51Ik lees vaak de ABC eilanden maar dit zou voor mij wel afhankelijk zijn van de reisduur. Voor 1 weekje zon/zee/strand hoef ik niet 13 uur in een kist te hangen.
Egypte zou ik nooit naar kijken vanuit mezelf.
Maar gisteren dus rondje gegoogled. Absoluut grote verschillen qua prijs!
De ABC eilanden zien er leuk uit, maar bij m’n Google search kwam ik ook langs Barbados en voor een langere vakantie heb ik die opgeslagen
Dit ivm jetlag is nu geen optie. Heb geen zin om na zo’n korte vakantie daar mee te dealen.
Hopelijk komt er in 2027 een verre reis aan en dan is jetlag geen probleem!
airmaxlover wijzigde dit bericht op 20-10-2025 22:41
Reden: Verkeerd jaar. 2027 komt een verre reis aan!
Reden: Verkeerd jaar. 2027 komt een verre reis aan!
0.10% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in