Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Ja, ben echt platgebeld en gemaild, maar ik zat gzd niet aan boord. Is wel de vlucht die ik het liefst neem qua vertrektijd. Pas in aug weer...

Zo zinloos weer dit!
Niet te bevatten!
Ik denk dat er meer hier je geloept hebben nadat het nieuws bekend werd donderdag Mayou. Was voor mij in elk geval een opluchting je vrijdag weer ergens te zien reageren.
Oh dank je Ericito, wat lief!

Ik ben er echt zo ondersteboven van. Al die gezinnen... grootouders met kleinkinderen op vakantie, de achtergebleven ouders zijn zowel hun (schoon)ouders als kinderen kwijt... stelletjes op huwelijksreis... de bemanning... de nabestaanden... Ik kan er gewoon niet bij met m'n hoofd. En dan is het ook nog een vergissing geweest, geloof je toch niet!

Hoe vaak hebben we deze route zelf niet gevlogen?

It could happen to you..........

Iemand nog bekenden bij de slachtoffers?
Heel vaak.
Up: Hier, voor degene met de andere Maleisië vraag
Mayou, hoe is het met het weer gesteld momenteel?

Op internet lijkt het erg slecht te zijn?
Ik heb geen flauw idee, zit al de hele zomer in Europa. Ben over een week of 2 weer thuis en zal dan een weerbericht plaatsen, of is het dan al te laat?
Twinklinstar: ik ben in juni en juli een kleine twee maanden in Maleisië geweest. De weerberichten op bv Weeronline of Wunderground zeiden elke dag dat het ging regenen, maar uiteindelijk heb in die twee maanden maar een hele enkele bui gehad, de keren waren bijna op één hand te tellen.
Bedankt voor de snelle reacties! Wij gaan 7 september.

De weerberichten zien er dramatisch uit qua regen/onweer etc..

Nou, we laten ons verrassen
Het regent ook maar zelden de hele dag hoor. Die keren dat ik regen had was het aan het eind van de middag een enorme tropische plensbui van 30-60 minuten. En daarna weer droog.
Het regent het hele jaar door zelden de hele dag, waar dan ook in Maleisië. Wij hebben in al die jaren misschien 5 dagen gehad dat het de hele dag regende. Zelfs in het regenseizoen. Ik zou me dan ook niet veel van het weerbericht aantrekken.

Stippensokken, ben je nog onderweg?
Mayou, ik ben alweer bijna een maand op Java, zit nu in het uiterste oosten. Heel anders dan Maleisië, maar ik geniet hier net zo hard.

Nog een ruime maand Indonesië en een week Bangkok en dan zit het er al weer op *snif*
Top, we krijgen wat meer hoop! :D
Net terug uit Maleisië. Wat een kut land is dat zeg. Duur, saai en veel hoofddoeken. Nee voor mij nooit meer.
Islamitisch land - hoofddoeken

Duur en saai komt mij ook niet bekend voor.

Niet goed ingelezen dus.
Ok, dus ik ben weer thuis. De afgelopen 4 dagen heeft het 3x geregend.1x 's nachts (met keihard onweer, was gaaf!) En 2x rond een uur of 4 's middags. De rest van de dag halfbewolkt: snikheet in de zon, lekker koel in de schaduw. Er zijn wat meer wolken dan anders maar voor de rest is het nogal normaal.
Hallo Maleisie kenners,

Ik heb een vraagje voor jullie.

Ik ben momenteel op Borneo, zo mooi.

En eindig mijn reis op het vaste land van Maleisie.

Ik ben al enkele maanden onderweg en wil straks aan het eind even lekker relaxen op een stand.

Dit is de tweede week van oktober.

Langkawi of Perhentians?

We vliegen van Kuching op KL, en vliegen ook van KL weer naar huis.

We gaan nog naar Bato NP, is het dan nog leuk om naar Taman Negara te gaan?

Ik hoor van anderen dat als je de ene hebt gezien, je niet meer naar de andere hoeft te gaan.

Tips welkom. Dank u!!!
Of toch naar Penang?

Mayou, jij woont daar, zeg het maar......
quote:vtm66 schreef op 31 augustus 2014 @ 01:25:

Net terug uit Maleisië. Wat een kut land is dat zeg. Duur, saai en veel hoofddoeken. Nee voor mij nooit meer.

Misschien handig als je je voorbereid voordat je op vakantie gaat. Voorkomt dit soort teleurstellingen.

(niet dat hoofddoeken een teleurstelling zouden zijn trouwens)

En verder trouwens totaal oneens. Ik vind het juist een heerlijk land met heel veel verscheidenheid.
Plannen zijn alweer veranderd.

Vluchten naar Kuching zijn duur!!!! En we zijn aan het einde van ons budget.

Dus we vliegen van Tawau naar KL, en hebben dan bijna 2 weken op het vaste land.

Taman Negara gaan we zeker heen. Man wil graag naar Penang.

Paar dagen KL en uitstrapjes vanauit daar.

Wie heeft nog een leuke tip voor iets dat op deze route ligt????
Cameron Highlands! Maar ik vind theevelden altijd mooi, dat is wel een vereiste daar.

En ik ben Ipoh aan het promoten, prima voor één dag tussen CH en Penang, of twee halve dagen als je 's ochtends uit CH vertrekt (2 uurtjes rijden) en de volgende dag in de middag naar Penang gaat (4 uurtjes). Geen toeristen, mooie gebouwen, veel Chinezen, goed eten!

Neem vooral de tijd in Penang, erg fijne plek waar veel te zien is.
Jaaa, kom naar Penang, gezellig! Er zijn weer muurschildereringen bij gekomen die de moeite van het bekijken waard zijn. Het is wel loeiend heet zweetweer momenteel, met de dagelijkse plensbui en lichtshow uit de hemel...

Ik zou absoluut naar de Perhentians gaan, mocht je nog tijd hebben.Is alleen niet op de route, maar zo de moeite waard! Dat blijft voor mij toch met stip de lekkerste plek van Maleisië (en omstreken!). In oktober is het er (meestal) nog prima en erg laagseizoen, dus heerlijk rustig. Ben er 2x in oktober geweest en heerlijk weer gehad.

Je kunt ook nog naar Melakka vanuit KL, is 2 uurtjes met de bus. Leuk voor een dag of 2.

Je kunt alles met de bus doen, bijv van KL naar de Cameron Highlands (4 uur). Bussen vertrekken vanaf Puduraya busstation) Van daaruit kun je dan met een minibusje (van bijvoorbeeld Kang Travel) naar Taman Negara en dan van daaruit met Kang weer door naar Perhentian en Penang. En dan op de terugweg met de bus via Ipoh terug naar KL. ( of andersom natuurlijk TN, CH, Ipoh, Penang en dan eindigen op de Perhentians.)

Leuk man!
Sorry voor mijn laate reactie, we waren aan het duiken op/rond Mabul.

Stippensokken, ik hoopte al op een reactie van jou, aangezien je recentelijk bent geweest en natuurlijk ook Mayou, dank je wel.

Ik denk dat onze route KL, Taman Negara, Perhentian, Cameron Highlands, Penang, KL wordt.

Te doen in 2 weken?

Zijn er Penang hotels aan het strand?

Op verblijf je in George town?

Ipoh staat ook op de lijst als eventuele tussenstop!!

Ik heb er zin in. We vliegen 1 oktober van Tawau naar KL.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven