Massage cursus in Thailand

02-04-2009 12:10 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!!

Ik heb echt de zomer al in mijn bol en super veel zin om op vakantie te gaan!!

Nu zat ik te denken om een massage cursus te gaan volgen in Thailand. Ik weet dat het bestaat maar kan er zo snel niet zoveel over terug vinden op google.

Wie heeft dat wel eens gedaan?

Wat vond je er van?

Wat zijn de kosten ongeveer buiten het ticket om of heb je een totaalpakket geboekt met reis en cursus in 1?

Hoe lang duurt een beetje een goede cursus?

Alvast bedankt voor je reactie!!

Groetjes Kapara
Hoi,

het enige dat ik weet is dat ze in Bangkok in "Wat Po' cursussen geven. De échte traditionele massage wil je neem ik aan? Leuk idee, en Thailand....*zucht*

*droomt verder*
kijk hier eens op

www.watpomassage.com

Toen we in Thailand waren heb ik van diverse mensen begrepen dat dit een hele goede is!

Oh ja, kom je daarna even bij mij langs
Wat Po is het beste instituut voor Thaise massage.

Een gediplomeerde masseuse of masseur heeft ook echt aanzien. En bovendien het ís ook echt goed.
Ik kan op de site alleen geen prijzen vinden.. Ik heb ze een mailtje gestuurd.

Hebben jullie zelf ook een cursus gedaan?
nee, ben zelf wel fysiotherapeute dus het heeft zeker mijn interesse. Daarbij gaan we in oktober naar thailand dus wie weet! Laat je het horen als je bericht hebt uit Thailand? Ik kan idd ook geen prijzen vinden, raar.

Leuk idee hoor!
Ik weet in ieder geval dat ze in Chiang mai ook cursussen geven, staat dacht ik in de LP.

als je meer iets met echt de vakantiestemming zoekt, kan je op veel eilandjes ook cursusjes volgen, zal niet van de kwaliteit zijn als bij Wat Po, maar wel lekker dat je daarna zo het strand op kan duiken!

Je kan even op het LP forum kijken!
MissMD help me even.. LP forum?
forum van de lonely planet schat ik dat ze bedoelen.
Idd, heet daar thorn tree trouwens, maar daar staat heel veel info op, ook al ben je geen fan van de gidsen kan je er wel waardevolle info vanaf halen!
Hier de link naar heel veel tips, Wat Po komt er ook in voor

http://www.lonelyplanet.com/thorntree/s ... sage+cours
Hallo Kapara,

Ik ben fysiotherapeute en ga in oktober 2 mnd naar Thailand en een massagcursus staat zeker op mijn programma.

Ik vroeg me af of je ondertussen al bent geweest en/of een idee hebt van de prijzen voor de cursus?

Groet!
Hoi missbloem,

Ik ben ook fysiotherapeute en ga ook in oktober naar thailand en wil miss ook een cursus doen! Als je meer weet hoor ik het graag, waar wil jij het gaan doen? wel érg toevallig zeg!
Hoi Luzzeke,

Ik word altijd hartstikke enthousiast als ik de verhalen op internet lees maar het is altijd weer een domper als ik me realiseer dat oktober nog een eind weg is. Om deze reden heb ik me nog niet heel erg verdiept in het onderwerp.

Wat ik wel weet is dat ik graag een 'serieuze' cursus wil doen. 'T klinkt misschien een beetje vreemd zoals ik me uitdruk, maar wat ik daarmee bedoel is dat ik geen snel cursusje tussendoor wil doen. Een paar uurtjes aan het strand 'and that's it' vind ik niet voldoende. Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de Wat po. Welke lokatie weet ik nog niet.

Welke motivatie drijft jou om dit te willen gaan doen?

Het is idd wel heeeeel toevallig allemaal:)

Groetjes
Ik heb in een kleine massagesalon in Chiang Mai 1 op 1 les gekregen in Thaise massage. 7 dagen van 5 uur was dat. En ik vond het echt super!

De meeste massagesalons bieden ook lessen aan. Het is kleinschaliger en daardoor krijg jij veel aandacht. Ik vind het een aanrader.
Hallo

Ik heb een aantal jaar in Thailand gewoond en ooit (in 2002) een Thaise massage cursus in Chiang Mai gedaan. Heel leuk om te doen, duurde twee weken en kostte geloof ik iets van 5000 baht toen. Geen idee wat de kosten nu zijn maar weet wel dat als je het via internet boekt altijd duurder is dan wanneer je al in de stad bent en daar informeert.

Het is inmiddels al een tijdje terug maar aangezien ik binnenkort weer naar Thailand ga, denk ik ook weer over een opfriscursus, zeker weer in Chiang Mai en goh wat zal m'n man blij zij als proefkonijn! :-)
Het is er nog steeds niet van gekomen om naar Thailand te gaan, het staat voor dit jaar op het programma!

Ik heb nog wat meer rondgesnuffeld op het internet en zag dat er op de site van Wat Po nu wel prijzen staan.

Wat Po

En in Chiang Mai zag ik deze Chiang Mai
Heb zelf net een cursus Thaise massage gedaan in Chiang Mai. Was een prive (1 op1) bij een nederlandse man die een Yoga en massage studio heeft, Blue Garden. Heb er 3 weken gestudeerd, kreeg alles goed uitgelegd, Erg hoge kwaliteit, want daarvoor bij een andere school TMC, gestudeerd was een wereld van verschil. De website is www.thaimassagechiangmai.com, echt een aanrader

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven