Midweekje in oktober

11-09-2025 15:17 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Partner en ik willen in oktober graag een paar dagen weg en we weten even niet wat we willen. Dus graag jullie hulp en ideeën!

Het liefst niet in Nederland, daar hebben we beide al enorm veel van gezien. Londen, Parijs, Berlijn, Stockholm, Noorwegen, Marokko, Egypte hebben we redelijk recent gezien.

Gezien de tijdsduur denk ik aan iets binnen Europa. Eigen vervoer (auto) kan, vliegen ook. We wonen tussen Schiphol en Düsseldorf in. Qua budget niet te wild, we slapen prima in een huisje of eenvoudig hotel.

We vinden leuk: water (bootje varen?), natuur, oude steden, kunst, muziek (rock, metal, hiphop, indie, techno), eten, rommelmarkten, avontuur. Gezonde allergie voor tourist traps, eindeloos kerkbezoek, all inclusives en georganiseerde reizen.

Wie heeft er een leuk idee?
Praag?
Zurich: hele mooie stad en fijn te combineren met bergen
Kopenhagen!! Echt zo’n mooie en leuke stad.
Wij zijn vorig jaar in die periode naar Puglia geweest, de hak van Italië. Prachtig en een heerlijk sfeertje. We vlogen op Bari en bezochten Monopoli, Lecce, Alberobello (trulli huisjes) en nog een paar plaatsen die ik nu even niet top of mind heb. Maar het wasceen heerlijke week met nog een heerlijk zonnetje. We hebben ook nog bootje gevaren daar. Allemaal leuke dingen
Praag, Kopenhagen, Berlijn, Bilbao
Redhead70 schreef:
11-09-2025 19:01
Alicante. Met de boot als uitstapje dagje Tabarca. Er is in de omgeving veel moois en genoeg te doen in oktober. Ook in alicante stad zelf.
Ik ga eind oktober naar Alicante, zet Tabarca op de lijst!
Griekenland, maakt niet eens uit waar in Griekenland...
Lorem Ipsum
Bremen, ik :heart: Bremen
calvijn1 schreef:
11-09-2025 17:45
Ligt aan welk merk hond je hebt.
Echt? Het valt mij juist vaak op dat honden overal mogen komen en ze vaak mee het restaurant in mogen. De vorige keer zag ik er Huskies. Dat was in de Eifel omgeving. Welk ras houden ze vooral niet van in Duitsland?
angelfish666 schreef:
11-09-2025 15:35
Dank voor jullie reacties!

Waddeneilanden vallen af, partner en ik hebben beide langdurig op Waddeneilanden gewerkt.

Ik hoopte eigenlijk een beetje op een gouden tip uit eigen ervaring. Heb al een tijd naar de kaart van Europa zitten kijken en ik zie al die grote steden ook wel, maar wat is er nou precies leuk aan welke stad of streek?
Zou Slovenië iets voor jullie kunnen zijn? Ik hoor er vaak goeie verhalen over.
Straatsburg. Daar kun je ook zelf een bootje huren en door de stad varen.
Elsy schreef:
11-09-2025 21:33
Echt? Het valt mij juist vaak op dat honden overal mogen komen en ze vaak mee het restaurant in mogen. De vorige keer zag ik er Huskies. Dat was in de Eifel omgeving. Welk ras houden ze vooral niet van in Duitsland?
Alles wat ook maar vaag uitziet als een ‘vechthond’ en wat men hier in Nederland onder de noemer ‘pitboel’ (Staffies, bullies en lookalikes) of ‘heel eng’ (dogo brasilliero, dogo argentino, cane corso) zou scharen. Zijn ze in Frankrijk ook niet dol op.

Qua restaurants, cafés, hotels, B&B’s in gebieden waar vooral veel wandelaars op afkomen, zijn de honden welkom als ze andere gasten niet afschrikken. Ik heb in vele jaren maar één keer gezien dat mensen gevraagd werden te vertrekken met hun hond omdat het dier uit pure angst alles bijeen kefte (Maltezer leeuwtje of soortgelijk ras). Met mijn Duitse Herder heb ik nooit problemen gehad wel soms het verzoek opeen bepaalde plaats te gaan zitten, met de laatste drie honden (Berner sennenhond, mix terriër en totaal onherleidbaar klein hondje) keek nog niet eens iemand op.
Split of Dubrovnik. Kijk, Dubrovnik is wel een enorme trekpleister maar ook wel terecht. Heel erg mooi.

Malaga ook heel fijn. Net als Valencia.
LemoosGaatDoor schreef:
12-09-2025 00:37
Alles wat ook maar vaag uitziet als een ‘vechthond’ en wat men hier in Nederland onder de noemer ‘pitboel’ (Staffies, bullies en lookalikes) of ‘heel eng’ (dogo brasilliero, dogo argentino, cane corso) zou scharen. Zijn ze in Frankrijk ook niet dol op.

Qua restaurants, cafés, hotels, B&B’s in gebieden waar vooral veel wandelaars op afkomen, zijn de honden welkom als ze andere gasten niet afschrikken. Ik heb in vele jaren maar één keer gezien dat mensen gevraagd werden te vertrekken met hun hond omdat het dier uit pure angst alles bijeen kefte (Maltezer leeuwtje of soortgelijk ras). Met mijn Duitse Herder heb ik nooit problemen gehad wel soms het verzoek opeen bepaalde plaats te gaan zitten, met de laatste drie honden (Berner sennenhond, mix terriër en totaal onherleidbaar klein hondje) keek nog niet eens iemand op.
Klinkt logisch! We waren inderdaad in een gebied waar veel gewandeld wordt. Het type hond wat je opnoemt heb ik ook niet gezien.

Duitse hond was altijd m’n lievelingsras :heart: Al weet ik niet of ik die ooit zal hebben.
Ik ga met mijn stiefdochter in oktober een kleine week naar Carcassonne, en dan een dagje naar, Toulouse en Narbonne.
Nog nooit geweest dus een ervaring kan ik helaas nog niet delen.

Monchau Duitsland is ook erg leuk, mooie omgeving en volgens mij ook wel heel hondvriendelijk. Ook vlakbij Aken, een heel leuke stad om een dagje door te brengen.

Beide niet al te ver en toch er lekker even uit.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Vlieg op Napels, blijf daar 1 nachtje en neem de volgende dag de trein naar Sorrento en ga vanaf daar met de boot naar de Amalfikust.
Edinburgh ❤️
I wanna live my life with the volume full!
Lila-Linda schreef:
11-09-2025 17:03
Canterbury en het platteland van Kent
Ja ❤️
Eidde schreef:
12-09-2025 07:41
Edinburgh ❤️
Ja, deze wilde ik ook noemen!
Wat een verwennerij, dat je al zoveel hebt mogen zien, dat je nu echt moet zoeken naar een plekje.

Ik ben het eens met Ardennen, Zwsrte Woud en de Harz. In oktober zo mooi gekleurd.

In datzelfde rijtje: De Vogezen. Daar is veel te doen en te zien, donkere bossen, mooie meren en uitzichten.

Het mooiste stukje Frankrijk op maar paar uurtjes rijden. En hond vriendelijk.
Grappig hoe smaken verschillen. Ik vind de Ardennen en Harz en in mindere mate de Vogezen echt saaie gebieden. Mooie natuur maar verder vergane glorie. Zwarte Woud vind ik dan wel weer leuk!
Ook leuk trouwens: Oxford en de Cotswolds
Heel veel dank voor al jullie reacties!

Bij Malaga ging er een lampje branden en ben nu aan het kijken naar een zelfbedachte mini-rondreis rond Gibraltar met als startpunt Malaga. Denk iets met heenvlucht op Malaga en terugvlucht vanaf Tanger.
Bij mij staan Edinburgh en Cappadocia bovenaan mijn wensenlijstje! Edinburgh ben je zo en brengt je lekker in de herfst sfeer. Cappadocia is wat verder weg maar echt zo’n bijzondere streek. En ik denk een goede tijd om te gaan als je een wat actievere trip wil.
angelfish666 schreef:
12-09-2025 10:01
Heel veel dank voor al jullie reacties!

Bij Malaga ging er een lampje branden en ben nu aan het kijken naar een zelfbedachte mini-rondreis rond Gibraltar met als startpunt Malaga. Denk iets met heenvlucht op Malaga en terugvlucht vanaf Tanger.
Dan ook naar Tarifa gaan!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven