Midweekje in oktober
donderdag 11 september 2025 om 15:17
Partner en ik willen in oktober graag een paar dagen weg en we weten even niet wat we willen. Dus graag jullie hulp en ideeën!
Het liefst niet in Nederland, daar hebben we beide al enorm veel van gezien. Londen, Parijs, Berlijn, Stockholm, Noorwegen, Marokko, Egypte hebben we redelijk recent gezien.
Gezien de tijdsduur denk ik aan iets binnen Europa. Eigen vervoer (auto) kan, vliegen ook. We wonen tussen Schiphol en Düsseldorf in. Qua budget niet te wild, we slapen prima in een huisje of eenvoudig hotel.
We vinden leuk: water (bootje varen?), natuur, oude steden, kunst, muziek (rock, metal, hiphop, indie, techno), eten, rommelmarkten, avontuur. Gezonde allergie voor tourist traps, eindeloos kerkbezoek, all inclusives en georganiseerde reizen.
Wie heeft er een leuk idee?
Het liefst niet in Nederland, daar hebben we beide al enorm veel van gezien. Londen, Parijs, Berlijn, Stockholm, Noorwegen, Marokko, Egypte hebben we redelijk recent gezien.
Gezien de tijdsduur denk ik aan iets binnen Europa. Eigen vervoer (auto) kan, vliegen ook. We wonen tussen Schiphol en Düsseldorf in. Qua budget niet te wild, we slapen prima in een huisje of eenvoudig hotel.
We vinden leuk: water (bootje varen?), natuur, oude steden, kunst, muziek (rock, metal, hiphop, indie, techno), eten, rommelmarkten, avontuur. Gezonde allergie voor tourist traps, eindeloos kerkbezoek, all inclusives en georganiseerde reizen.
Wie heeft er een leuk idee?
donderdag 11 september 2025 om 15:35
Dank voor jullie reacties!
Waddeneilanden vallen af, partner en ik hebben beide langdurig op Waddeneilanden gewerkt.
Ik hoopte eigenlijk een beetje op een gouden tip uit eigen ervaring. Heb al een tijd naar de kaart van Europa zitten kijken en ik zie al die grote steden ook wel, maar wat is er nou precies leuk aan welke stad of streek?
Waddeneilanden vallen af, partner en ik hebben beide langdurig op Waddeneilanden gewerkt.
Ik hoopte eigenlijk een beetje op een gouden tip uit eigen ervaring. Heb al een tijd naar de kaart van Europa zitten kijken en ik zie al die grote steden ook wel, maar wat is er nou precies leuk aan welke stad of streek?
donderdag 11 september 2025 om 15:40
donderdag 11 september 2025 om 15:57
Omdat er buiten de buurlanden nog zo veel leuks is, daarom. En tijd en geld ben je sowieso wel kwijt.
donderdag 11 september 2025 om 16:00
Malta, begin oktober is daar ook een festival:
https://malta.defected.com/
Wenen vind ik ook prachtig.
Of Madrid, een aantal prachtige musea.
https://malta.defected.com/
Wenen vind ik ook prachtig.
Of Madrid, een aantal prachtige musea.
Where is my mind?
donderdag 11 september 2025 om 16:05
Omdat we beide Nederland wel uitgespeeld hebben. We zitten vanwege ons werk beide telkens voor een paar weken in een stad of deel van het land en in onze vrije uren en dagen trekken we er daar opuit.
Aan Malaga had ik echt nooit gedacht. Eens zien of dat interessant is. Thnx!
De Harz ken ik eigenlijk helemaal niet. Ook eens uitpluizen. Is Duitsland eigenlijk hondvriendelijk? Want dat kan die misschien wel mee.
donderdag 11 september 2025 om 16:08
Begin of juist eind oktober. Zoiets lijkt mij namelijk ook best leuk. Je wilt ook niet te laat zijn.Aija schreef: ↑11-09-2025 15:40Wij gaan naar de Harz in oktober: alle bomen mooi aan het verkleuren en veel kleine stadjes met vakwerkhuizen.
Loirestreek is ook mooi in die tijd, dus omgeving Blois. Bomvol met grote kastelen, dorpjes, etc
Provence, dan ook minder druk dan in de zomer en elk seizoen prachtig.
Karakter is wat je bent in het donker.
donderdag 11 september 2025 om 16:39
Wij zijn 2 jaar geleden naar München en het Zwarte woud geweest. Helaas regende het bij ons in München bijna de hele tijd maar we vonden het een hele leuke stad. Zou er in elk geval voor weer naar toe gaan.
Daarna zaten we in een appartement aan de Titisee. Lekker gewandeld daar in de omgeving in de natuur na de drukke stad.
Daarna zaten we in een appartement aan de Titisee. Lekker gewandeld daar in de omgeving in de natuur na de drukke stad.
donderdag 11 september 2025 om 16:46
Zwarte Woud en Teutoburger Wald zijn ook leuk om dan eens uit te pluizen.angelfish666 schreef: ↑11-09-2025 16:05De Harz ken ik eigenlijk helemaal niet. Ook eens uitpluizen. Is Duitsland eigenlijk hondvriendelijk? Want dat kan die misschien wel mee.
donderdag 11 september 2025 om 17:45
Ligt aan welk merk hond je hebt.angelfish666 schreef: ↑11-09-2025 16:05Omdat we beide Nederland wel uitgespeeld hebben. We zitten vanwege ons werk beide telkens voor een paar weken in een stad of deel van het land en in onze vrije uren en dagen trekken we er daar opuit.
Aan Malaga had ik echt nooit gedacht. Eens zien of dat interessant is. Thnx!
De Harz ken ik eigenlijk helemaal niet. Ook eens uitpluizen. Is Duitsland eigenlijk hondvriendelijk? Want dat kan die misschien wel mee.
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 11 september 2025 om 18:05
Jaah! Dank voor deze tip, ik denk dat ik zelf hiervoor ga deze herfst. Prachtig inderdaad met al die kleuren.
Ik was in het voorjaarin de Ardennen met hond en inderdaad, zeer hondvriendelijk!
Where is my mind?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in