Mooiste land/stad ter wereld

08-10-2018 10:01 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat de topics over de lelijkste landen en steden erg hard gaan. Ik ben juist wel benieuwd naar wat jullie het mooiste land of de mooiste stad ter wereld vinden. Misschien doe ik ook wel wat reisinspiratie op.

Ik zal wel aftrappen: ik vond Zuid-Afrika het mooiste land waar ik geweest ben en Kaapstad de mooiste stad.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-10-2018 10:52
Serieus niet? Ik heb er heerlijk gezwommen bij Binalong Bay. Dat zand was zo wit en knisperde als verse sneeuw onder mijn voeten en het water was zo ontzettend helder en fris.
Ik zag allemaal stingrays in het water.... brrrrrrr.
Lady_Day schreef:
08-10-2018 11:57
Ik zag allemaal stingrays in het water.... brrrrrrr.
Oh wow! Dat had ik graag willen zien! Ik zag wel fel oranje kwallen, maar omdat je zo ver vooruit kon kijken in dat heldere water kon ik ze makkelijk ontwijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf IJsland en Nieuw-Zeeland de mooiste landen. De mooiste steden in Europa vind ik Rome en Sint-Petersburg, buiten Europa Sydney en Queenstown. Moeilijk om er één te kiezen. Er zijn zoveel mooie plekken op de wereld en ik heb nog lang niet alles gezien.
Eigenlijk alles waar de Engelsen/Britten hun stempel op hebben weten te drukken vind ik gaaf: USA, Canada, Australie, Nieuw Zeeland. En ook dankzij koloniale invloeden is Zuid Afrika best goed bereisbaar voor de westerse toerist.
Alle reacties Link kopieren
O ja en ik was vorig jaar voor het eerst van mijn leven in Zwitserland en was toch wel heel erg onder de indruk! Ik kende natuurlijk de plaatjes al maar ik vond het echt absurd mooi. Ik was 3 nachten bij Vierwaldstättersee, en ook het rijden dwars door het land vond ik prachtig. Mijn wandeling door de Alpen schoot niet echt op omdat ik zo vaak foto's wilde maken en af en toe een filmpje. :-) En superaardige mensen ook nog. Het ligt 'om de hoek' maar ik was er nog nooit geweest.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
08-10-2018 12:30
O ja en ik was vorig jaar voor het eerst van mijn leven in Zwitserland en was toch wel heel erg onder de indruk! Ik kende natuurlijk de plaatjes al maar ik vond het echt absurd mooi. Ik was 3 nachten bij Vierwaldstättersee, en ook het rijden dwars door het land vond ik prachtig. Mijn wandeling door de Alpen schoot niet echt op omdat ik zo vaak foto's wilde maken en af en toe een filmpje. :-) En superaardige mensen ook nog. Het ligt 'om de hoek' maar ik was er nog nooit geweest.
dat heb ik met Oostenrijk ook, vreselijk duf en aangeharkt, maar stiekem toch wel heel erg mooi
Alle reacties Link kopieren
Geen stad, geen land, maar wel het mooiste plekje in Nederland: Schiermonnikoog, en dan vooral in de winter. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Het mooiste land waar ik geweest ben, is Noorwegen.
De mooiste stad vind ik Quebec maar daar waren we hartje zomer met prachtig weer. Een leuke stad dichter bij huis vind ik Santander. Heel relaxed wat van de Spaanse cultuur opsnuiven, en waar je een wandeling aan het strand en door een oude stad kunt afwisselen. Op een steenworp afstand de prachtige bergen van de Picos.
Alle reacties Link kopieren
Mooiste land : Noorwegen
Mooiste stad: Istanbul
lilalinda schreef:
08-10-2018 12:33
dat heb ik met Oostenrijk ook, vreselijk duf en aangeharkt, maar stiekem toch wel heel erg mooi
Hahaha duf en aangeharkt. Wat grappig dat je dat zo ziet. Bedoel je de bloembakken Enzo? En de tradities met volksmuziek en Lederhosen?
Groetjes uit Tirol :bye:
Tsjechië: Praag en Liberec
Spanje: Begur en Pals
Nederland: mijn eigen stad (al komt die ook voorbij in het lelijke steden topic, dus niet iedereen deelt die mening ;-D )
Schotland: Edinburgh

Wat me mooi lijkt/mijn droombestemmingen:
Indonesië
IJsland
Wales

En ook al ben ik geen zomertype, Malediven of Tahiti lijkt me vet eens mee te maken.
Wenen zou ik ook graag zien.
Mooiste land USA. Mooiste stad blijft toch wel Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
08-10-2018 14:22
Mooiste land USA. Mooiste stad blijft toch wel Amsterdam.
US inderdaad impressive maar grote delen van de US zijn ook zo lelijk dor armoedig en verdroogd met vies eten. Die enorme tegenstelling maakt t wel weer interessant.

Mooiste stad(je): san sebastian. Oceaanbries, zwemmen na t ontbijt, heerlijk eten, schoon, elegant en vrolijk.
US heeft volgens mij gewoon alles. Ook lelijke stukken, maar daarnaast zoveel prachtige natuur.
Alle reacties Link kopieren
Mexico vond ik echt geweldig, en ook Zuid-Afrika staat hoog in mijn lijstje.
stad vond ik stockholm enorm aangenaam en gaan we zeker nog eens naartoe.
Lastig, want elke stad heeft weer andere pluspunten.

De muziek, dans en sfeer van Havana
De poolparties in Budapest
De gekkigheid van Las Vegas
Middeleeuwen in Gent
De stranden en het eten in Thailand
De energie van New York
Goed-in-alles Valencia
Alle reacties Link kopieren
Land: Schotland, Griekenland Frankrijk

Stad : Praag, Boedapest, Parijs,Wenen Rouen, Santa Monica
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
08-10-2018 15:09
Lastig, want elke stad heeft weer andere pluspunten.

De muziek, dans en sfeer van Havana
De poolparties in Budapest
De gekkigheid van Las Vegas
Middeleeuwen in Gent
De stranden en het eten in Thailand
De energie van New York
Goed-in-alles Valencia
Er is een hoop te ontdekken op het internet!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Devon een heel mooi gebied in Groot Brittannië

Oostenrijk, hier genoemd als toch wat saai, vind ik ook mooi
MadameJean schreef:
08-10-2018 14:28
US inderdaad impressive maar grote delen van de US zijn ook zo lelijk dor armoedig en verdroogd met vies eten. Die enorme tegenstelling maakt t wel weer interessant.
Overal in Amerika heb je bekende ketens dus lekker eten kun je in elke staat wel vinden. Saaie dorre stukken vind ik er ook zn charme hebben. Je kunt zo 300 km rijden zonder bebouwing tegen te komen. Wat een verademing in vergelijk met overbevolkt Nederland.
karin6789 schreef:
08-10-2018 15:21
Er is een hoop te ontdekken op het internet!
Klopt Karin! Maar kom eens achter de laptop vandaan, er is zoveel moois te beleven, mensen te ontmoeten. Verbreed je horizon. :smooch:
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
08-10-2018 16:16
Klopt Karin!
Aha, dus je geeft toe, dat je "informatie" over de door jou genoemde steden gewoon van het net geplukt is?
Alle reacties Link kopieren
Binnen Europa zou ik voor Griekenland gaan. Dit niet alleen omdat het een prachtig land is qua stranden etc., maar ook omdat de natuur en bezienswaardigheden erg mooi zijn. De binnenlanden hebben zoveel te bieden!

Buiten Europa is Zuid-Afrika tot nu toe mijn favoriet. Qua cultuur, natuur en ervaring toch de mooiste plek waar ik ooit ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
Mooiste stad: Rome
Leukste stad: Nijmegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven