Must-see duikbestemmingen
woensdag 11 oktober 2023 om 13:37
Hi!
Ik ben dol op duiken en freediven en inmiddels weer aan het dromen over mogelijke toekomstige bestemmingen. Wat zijn qua duikbestemmingen jullie pareltjes of locaties die juist nog op je wish-list staan? Of juist plekken die goed aangeschreven staan waar je meer van had verwacht?
Ik hou vooral van locaties waar je wat grotere soorten kan zien, afgewisseld met leuk macrofauna.
Ik ben dol op duiken en freediven en inmiddels weer aan het dromen over mogelijke toekomstige bestemmingen. Wat zijn qua duikbestemmingen jullie pareltjes of locaties die juist nog op je wish-list staan? Of juist plekken die goed aangeschreven staan waar je meer van had verwacht?
Ik hou vooral van locaties waar je wat grotere soorten kan zien, afgewisseld met leuk macrofauna.
dinsdag 19 augustus 2025 om 15:29
dinsdag 19 augustus 2025 om 21:23
Wielrenster87 schreef: ↑19-08-2025 10:19Tofo!! Echt zo mooi. Ik wil heel graag terug.
Ook mooi: Camiguin en siqjior op de fillipijnen, nog redelijk rustig.
Wat leuk dat je geweest bent! Wanneer was je er? Wat is je het meest bijgebleven?
En nog bepaalde tips? Bepaalde divespots of diveshops bijvoorbeeld?
Ik ben zoooo benieuwd! Ik wil er al zo lang naar toe, erg benieuwd hoe het nu echt gaat zijn.
tripsie wijzigde dit bericht op 19-08-2025 21:28
2.01% gewijzigd
dinsdag 19 augustus 2025 om 21:27
Taskmaster schreef: ↑19-08-2025 15:29De Filipijnen staan ook nog op mijn lijst. Maar vrees dat mijn eerst volgende (na Maleisië) verre vakantie naar Nieuw Zeeland wordt. Dus als iemand daar (in de buurt) nog mooie duikplekken kan aanraden?? Mag ook op 3 uur vliegen zijn of zo. Als we dan toch 'in de buurt zijn'.
Oeh, ik ben er niet geweest maar geloof dat je in Kaikoura heel goed kan whale watchen (in het juiste seizoen ook kans op orkas) en met seals kan snorkelen! Misschien ook duiken, dat weet ik niet.
Ik heb dat ergens anders met sealions gedaan en de interactie was geweldig. Daar kwamen ze ons opzoeken ipv andersom, zowel met duiken als snorkelen, of je wilde of niet.
woensdag 20 augustus 2025 om 02:50
Fiji en anders in nieuw Zeeland zelf de rainbow warrior.Taskmaster schreef: ↑19-08-2025 15:29De Filipijnen staan ook nog op mijn lijst. Maar vrees dat mijn eerst volgende (na Maleisië) verre vakantie naar Nieuw Zeeland wordt. Dus als iemand daar (in de buurt) nog mooie duikplekken kan aanraden?? Mag ook op 3 uur vliegen zijn of zo. Als we dan toch 'in de buurt zijn'.
woensdag 20 augustus 2025 om 02:51
Whale sharks en manta’s (maar die waren noordelijker), geen tips het is bijna 14 jaar geleden.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in