Naar de zon in oktober

06-09-2011 12:59 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik willen na een natte zomer vol verhuisperikelen in oktober bij komen in de zon. Niet te cultureel, gewoon lekker opwarmen op een strandbedje. Maar waar? Ik ben nog nooit in okrtober op zonvakantie geweest. Oké, garanties zijn er nooit, maar waar kan ik nou het beste heengaan? Canarisch eilanden, Zuid-Spanje, Griekenland, Cyprus, Turkije? In Griekenland heb ik het idee dat ze dan alle strandtenten al aan het sluiten zijn, dat is niet erg gezellig. Klopt dat? Ik wil gewoon nog volop zomer beleven. Help me! Wat voor strandvakantie heb jij beleefd in oktober en beviel het? (thuisblijven is natuurlijk ook een optie).

Groet, Nathalie
Canarische eilanden?
Portugal, Turkije, Egypte. Ik heb eens in oktober in zee gezwommen in Portugal, volop terrasjes, restaurants open.
Europa denk ik twijfelachtig in oktober.
Ik heb hetzelfde idee, maar het was niet in mij opgekomen eigenlijk om Europa te blijven. Ben je dan wel redelijk zeker van mooi weer?
mijn vriend en ik gaan in oktober naar mexico!!

maar heb gehoord dat canarische eilanden bijna gegarandeerd mooi weer is.

al eens over egypte nagedacht? daar heeft het volgens mij al heeeeel lang niet geregend!
Bedankt alvast voor de reacties. We willen het liefst in Europa, want we gaan maar 8 dagen en dan is Mexico wel lang vliegen. Plus mijn vriend is 2.03m, dan is lang vliegen helemaal niet fijn. En tja, Egypte hoor ik heel vaak, maar dat trekt ons gewoon echt niet.
Tunesie, Malta.
Wij zijn een keer in oktober en november naar de Canarische eilanden geweest, beide keren heerlijk weer.
Egypte (bv het plaatsje Dahab) is zo goed als het kan verzekerd van mooi weer in oktober. Wat vind je niet leuk aan het land? als het toch vooral om strand gaat? Dahab is een wat kleiner dorpje met leuke strandtenten etc. Canarische eilanden en turkeij vrij zeker mooi weer maar minder dan in egypte.

Of curacao en dan comfortclass boeken ivm je vriend? Europa (zuid) kan heel mooi zijn maar zonzeker is het helaas niet.
quote:naatjevdkous schreef op 06 september 2011 @ 13:12:

Bedankt alvast voor de reacties. We willen het liefst in Europa, want we gaan maar 8 dagen en dan is Mexico wel lang vliegen. Plus mijn vriend is 2.03m, dan is lang vliegen helemaal niet fijn. En tja, Egypte hoor ik heel vaak, maar dat trekt ons gewoon echt niet.Je beseft je dan wel mensen in dit verband met Egypte de Rode Zee kust bedoelen en dus niet de pyramides enzo? Als je een zonzekere strandlocatie wil in oktober die niet te ver vliegen is, kan je daar eigenlijk bijna niet omheen.
Ik weet niet of je begin of eind oktober weg wilt.

Wij zijn vorig jaar van 7 t/m 15 oktober in Turkije geweest en hadden schitterend weer. 25 tot 30 graden, zon, echt perfect.

We hadden 1 bewolkte dag met aan het eind van de middag een flinke regenbui, maar verder echt schitterend weer.

En alle terrasjes en strandtenten waren nog gewoon open hoor.

We hebben in het hotel redelijk wat mensen gesproken die ieder jaar in oktober in Turkije zitten, en het schijnt over het algemeen nog best goed weer te zijn dan. Wel iets meer kans op een flinke bui, maar de temperatuur is gemiddeld nog 25 graden (aan de Turkse Riviera), en er schijnt nog flink wat zon.
Tenerife. Vorig jaar november geweest en superweer gehad.
Ik kan je echt aanraden een van de Canarische Eilanden te pakken. Hele jaar door zo'n 25 graden, weinig regen- en wolkendagen. Door dit feit is ook het hele jaar door alles open en gezellig en aantrekkelijk.

Mijn favorieten zijn Tenerife en La Palma. In Tenerife zitten wij dan aan de kant van Costa Adeje en voor La Palma weet ik alleen dat je niet in Los Cancajos moet zitten (wel meer wolken mogelijkheden ten opzichte van de andere kant van het eiland).

Geniet van je voorbereidingen!
Volg je hart. Dat klopt.
Egypte zou mij ook niet trekken hoor. Ten eerste is het zo vrouwonvriendelijk als de pest, en ten tweede is het net rustig daar sinds Moebarak niet meer de scepter zwaait, maar kun je je afvragen hoe veilig je daar zit, zeker met een buurland als Libie.
quote:Jorina schreef op 06 september 2011 @ 13:31:

Egypte zou mij ook niet trekken hoor. Ten eerste is het zo vrouwonvriendelijk als de pest, en ten tweede is het net rustig daar sinds Moebarak niet meer de scepter zwaait, maar kun je je afvragen hoe veilig je daar zit, zeker met een buurland als Libie.Libie ligt een heel end van de Rode Zee af hoor.
wij gingen 4 x naar fuerte ventura in eind oktober,mooi eiland met prachtig weer,aanradertje.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
He Naatje,

wij hebben precies hetzelfde idee en wilden ook niet te ver vliegen, en wij gaan nu naar de Canarische Eilanden. 4 uur vliegen (goedkoop van Amsterdam, Weeze, Eindhoven, Rotterdam, Brussel), overal goede en goedkope accommodatie en te vinden en ik hoor van iedereen dat het in oktober daar echt nog goed weer is (voor ons ook voorwaarde).

Succes met je keuze!
ik en mn vriend zijn al een paar jaar in oktober naar gran canaria geweest. Dat is ideaal als je even wilt opwarmen. T is daar rond de 25 graden en je hoeft 's avonds niet eens iets van een vestje te dragen! Ik kan t zeker aanraden en als jullie 's avond nog willen stappen kan je dat in Kasbah doen. Heel gezellig!
Inderdaad Jorina, op dit moment vind ik het gewoon niet heel veilig daar. En ik heb van vriendinnen ervaringen gehoord, waardoor ik het idee heb dat het niet mijn vakantiebestemming wordt. Ik wil niet in een resort, geen all inclusive gedoe, maar lekker in een leuke plaats, boulevard, beetje shoppen, lekker eten en terrasjes. Canarische eilanden klinkt tot nu toe goed als ik dat zo lees. Ik ga eens googlen op last minutes. 8, 9 of 10 okt willen we vertrekken.
Daisy: jij ook fijne vakantie!
Wacht tot november (regentijd Azie voorbij en orkaanseizoen midden Amerika) en ga dan naar Thailand of iets in de Caraiben. Europa is niet echt zonzeker en Noordelijk Afrika is ongezellig vind ik persoonlijk.
Als je 'n fijne relaxte sfeer zoekt zou ik zeker naar Thailand gaan. Maar dus nog even 'n maandje langer wachten vanwege de regentijd.
Als je zo weinig mogelijk tijd in het vliegtuig wilt doorbrengen, zou ik begin oktober naar zuid spanje gaan. Kan het mooi nog wat afkoelen want die 34 C momenteel zit je ook niet op te wachten.
gran canaria?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven