Naturisten kwebbelen.

dinsdag 6 juni 2006 om 22:36
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.
Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?
Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?
Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
dinsdag 12 juni 2018 om 19:27
Hoe bedoel je iemand negeren op de naaktcamping, dat je bang bent dat je gaat staren? Geloof me, na een uurtje heb je het wel gezien hoor en kijk je nergens meer van op.
Hoewel ik zelf soms nog een beetje melig word van mannen in alleen een tshirt met witte sokken en sandalen
Hoewel ik zelf soms nog een beetje melig word van mannen in alleen een tshirt met witte sokken en sandalen

felice71 wijzigde dit bericht op 13-06-2018 00:17
0.18% gewijzigd
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
dinsdag 12 juni 2018 om 23:19
FaithBello, ik heb dezelfde vraag als Felice: Hoezo negeren?
Ik ga op een naaktcamping net zo met mensen om, als op een klerecamping. Als je met mensen praat, kijk je ze meestal naar het gezicht. Toch?
Verder vind ik je verhaal wat warrig. Als je sauna al gewend bent, is de camping denk ik niet zoveel anders. Als je al wel naar strand gaat, waar mensen in bikini lopen, dan heb je ook al heel wat gezien. Ga je dan naar vetrolletjes of bovenstukjes zitten staren? Nee toch?
Ik weet niet hoe een saunadag is, als het niet gemixt is. Ben nooit naar een dag voor alleen vrouwen geweest. Wist tot voor kort niet eens dat dat bestond.
Ik ga op een naaktcamping net zo met mensen om, als op een klerecamping. Als je met mensen praat, kijk je ze meestal naar het gezicht. Toch?
Verder vind ik je verhaal wat warrig. Als je sauna al gewend bent, is de camping denk ik niet zoveel anders. Als je al wel naar strand gaat, waar mensen in bikini lopen, dan heb je ook al heel wat gezien. Ga je dan naar vetrolletjes of bovenstukjes zitten staren? Nee toch?
Ik weet niet hoe een saunadag is, als het niet gemixt is. Ben nooit naar een dag voor alleen vrouwen geweest. Wist tot voor kort niet eens dat dat bestond.
Later is nu
woensdag 13 juni 2018 om 00:27
Nja. bedoel het zo.felice71 schreef: ↑12-06-2018 19:27Hoe bedoel je iemand negeren op de naaktcamping, dat je bang bent dat je gaat staren? Geloof me, na een uurtje heb je het wel gezien hoor en kijk je nergens meer van op.
Hoewel ik zelf soms nog een beetje melig word van mannen in alleen een tshirt met witte sokken en sandalen![]()
Op een naaktcamping (nooit geweest, moet ik bekennen) lijkt het me allemaal toch net wat 'teveel informatie', en zeker met mannen die ik niet ken zit ik daar niet zo op te wachten. Op een camping heb je meerdere dagen met je buren te maken, en die kun je niet uitzoeken.
In de sauna is het toch wat meer van kortdurende aard, na een paar uur ben je weer weg, en het is gemakkelijker en sociaal acceptabeler om iemand te negeren.
Wat is je algemene indruk van de leeftijden 20+ / 30+ ? Bedoel wat als het ik wel fijn vindt en ik lid wil worden. Kans groot dat mijn vriendin niet vrij is. Dan is aansluiting bij leeftijdsgenoten fijn. Zijn deze aanwezig of klopt mijn vooroordeel dat het 36+ en ouder is norm is.
woensdag 13 juni 2018 om 00:29
FaithBello schreef: ↑13-06-2018 00:27Die sokken snap ik ook niet. Trek dan iets aan.
Nja. bedoel het zo. Wat als je geen zin hebt om te buurten maar wel in zwemmen, boek lezen, bijkletsen met een vriend(in)... Dus sociaal negeren van clubleden.
Op een naaktcamping (nooit geweest, moet ik bekennen) lijkt het me allemaal toch net wat 'teveel informatie', en zeker met mannen die ik niet ken zit ik daar niet zo op te wachten. Op een camping heb je meerdere dagen met je buren te maken, en die kun je niet uitzoeken.
In de sauna is het toch wat meer van kortdurende aard, na een paar uur ben je weer weg, en het is gemakkelijker en sociaal acceptabeler om iemand te negeren.
Wat is je algemene indruk van de leeftijden 20+ / 30+ ? Bedoel wat als het ik wel fijn vindt en ik lid wil worden. Kans groot dat mijn vriendin niet vrij is. Dan is aansluiting bij leeftijdsgenoten fijn. Zijn deze aanwezig of klopt mijn vooroordeel dat het 36+ en ouder is norm is.
woensdag 13 juni 2018 om 01:33
Wat is je frustratie, je schrijft steeds over "met mannen die je niet kent".
Ik klets op een (naturisten)strand met mensen, maakt mij/ons niet uit of het mannen of vrouwen zijn. Ga gewoon op een zonnige dag heen.
Mocht je als man alleen naar een (besloten) verenigingsterrein gaan, dan is het misschien praktisch om van te voren te bellen. Niet overal worden mannen alleen toegelaten. Dan is een openbaar strand misschien praktischer. Op de nfn-app vind je alle stranden en terreinen.
Ik klets op een (naturisten)strand met mensen, maakt mij/ons niet uit of het mannen of vrouwen zijn. Ga gewoon op een zonnige dag heen.
Mocht je als man alleen naar een (besloten) verenigingsterrein gaan, dan is het misschien praktisch om van te voren te bellen. Niet overal worden mannen alleen toegelaten. Dan is een openbaar strand misschien praktischer. Op de nfn-app vind je alle stranden en terreinen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 13 juni 2018 om 01:37
felice71 schreef: ↑12-06-2018 19:27Hoe bedoel je iemand negeren op de naaktcamping, dat je bang bent dat je gaat staren? Geloof me, na een uurtje heb je het wel gezien hoor en kijk je nergens meer van op.
Hoewel ik zelf soms nog een beetje melig word van mannen in alleen een tshirt met witte sokken en sandalen![]()
Zoon zag als kleuter op een terrein een man van wel twee meter, met een gebreide trui, geitenwollen sokken en klompen, verder had hij niets aan. "Mama!!! Dat is een kabouter!! Maar deze is wel heel groot??."

Aanvulling:
Hij had ook een enórme baard. Sinterklaas was er niets bij.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 13-06-2018 08:53
6.06% gewijzigd
woensdag 13 juni 2018 om 01:42
FaithBello schreef: ↑13-06-2018 00:27Nja. bedoel het zo.
36+??? Maak daar maar 60+ van.

In deze verhalenbundel staat waarschijnlijk wel een verhaal dat je angsten omschrijft. Inclusief slechte wijn.

woensdag 13 juni 2018 om 01:49
Er zijn ook "naturistische jongerenverenigingen" zoals JAN (Jonge Actieve Naturisten). Die doen kampeerweekenden e.d.
https://wijzijnjan.nl
https://wijzijnjan.nl
woensdag 13 juni 2018 om 07:16
GeweldigSnoesje666 schreef: ↑13-06-2018 01:37Zoon zag als kleuter op een terrein een man van wel twee meter, met een gebreide trui, geitenwollen sokken en klompen, verder had hij niets aan. "Mama!!! Dat is een kabouter!! Maar deze is wel heel groot??."
![]()

Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
woensdag 13 juni 2018 om 09:24
[quote=Snoesje666 post_id=28629583 time=1528846973 user_id=28398]
Heb jan gegoogled heb de voorkeur om in de buurt nieuwe mensen te leren kennen. Leuker als een vriendschap onstaat of ik t.z.t. een vriend of vriendin ontmoet die eens gezellig meegaat.

Heb jan gegoogled heb de voorkeur om in de buurt nieuwe mensen te leren kennen. Leuker als een vriendschap onstaat of ik t.z.t. een vriend of vriendin ontmoet die eens gezellig meegaat.
anoniem_371110 wijzigde dit bericht op 13-06-2018 09:30
44.73% gewijzigd
woensdag 13 juni 2018 om 09:29
Dan kun je misschien het beste op de site van JAN of SANNE kijken.FaithBello schreef: ↑13-06-2018 09:22Gaat mij dus om het relaxte van de sauna, zwemmen zonnen in een fijne omgeving. Relaxte mensen leren kenen en het liefst rond mijn leeftijd.
woensdag 13 juni 2018 om 09:32
Over studentes die kiezen voor bloot(campings)
woensdag 13 juni 2018 om 09:33
Goed iee. Ow wacht.Snoesje666 schreef: ↑13-06-2018 09:29Dan kun je misschien het beste op de site van JAN of SANNE kijken.
anoniem_371110 wijzigde dit bericht op 13-06-2018 10:56
33.33% gewijzigd
woensdag 13 juni 2018 om 09:34
Tot nu toe is bijna iedere camping waar ik geweest ben relaxed met mensen van alle leeftijden. Enige uitzondering hierop vond ik Drieländereck in Zuid Duitsland, dat was niet echt hip. Bier was wel lekker trouwensFaithBello schreef: ↑13-06-2018 09:22Gaat mij dus om het relaxte van de sauna, zwemmen zonnen in een fijne omgeving. Relaxte mensen leren kenen en het liefst rond mijn leeftijd.
woensdag 13 juni 2018 om 09:36
In de Bloot staan voornamelijk goed artikelen, fijn blad vind ik het.FaithBello schreef: ↑13-06-2018 09:34Da's interessant. Goed artikel met inhoud of meer een promo ding.
woensdag 13 juni 2018 om 09:38
woensdag 13 juni 2018 om 09:50
Jammer. Waardoor komt het dan dat sauna wel populair is, afspreken met in mijn vriendinnen groepsapp geen probleem is maar deze vorm van naaktrecreatie niet zo populair is onder de 36 jaar ?R
woensdag 13 juni 2018 om 10:54
Via-via gehoord dat hun leden boven de rivieren komen. Zou ik de enige zijn die het leuker vindt om via een hobby in contact te komen met leeftijdsgenoten uit de regio. Gemakkelijker als het klikt om eens af te spreken om een terrasje te doen. Of af te spreken voor een saunadag.Snoesje666 schreef: ↑13-06-2018 09:29Dan kun je misschien het beste op de site van JAN of SANNE kijken.