Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Alle reacties Link kopieren
Update

De NFN-app wordt niet meer bijgehouden, vanuit de gedachte dat mensen hun databundels in heel Europa te gebruiken zijn.

Degene die dit bedacht heeft vast nog nooit in de Pyreneeën of in mijn dorp rondgelopen met de telefoon hoog in de lucht, in de poging een signaal op te vangen. Als ik in mijn huis op de satelliet wil internetten, dan ontvang ik geen G, 2G, 3G of 4G, maar E...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Belangrijker update

Domaine de la Sablière is overgenomen door Capfun. Er is beloofd dat de camping in elk geval dit jaar nog naturistisch zal zijn. Aangezien deze organisatie ook La Grande Cosse heeft overgenomen, weet ik wel hoe laat het is...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hoe uit jij je affiniteit met naturisme?
Ben je er open over? bij familie, vrienden, collega's, dates ?

Vorig jaar in de buurt opzoek geweest naar een naaktstrandje op een mooie zomerdag. Ik was verkeerd gereden en was opgemerkt door de schoonvader van mijn broer. Dacht oké, de schoonvader gegroet en doorfietsen naar het FKK-strandje no worriers dacht ik.
Het gekke is dat de schoonvader mij heeft gevolgd naar het openbaar naaktstrandje.

Komen zo nu en dan wel eens mensen koekeloeren die 'verkeerd' ;) gefietst zijn zo ook dé schoonvader. Die ik herkende aan zijn gele tanktop en uiterlijk.
Achteraf had ik naar hem moeten lopen en vragen waarom hij dit deed, mij achtervolgen.
Dezelfde zomer vroeg mijn broer toen ik hem hielp met wat zaken te verhuizen aan mij; 'met dit weer is het geen probleem om met je naakte kont op het naaktstrand te liggen, nietwaar? '

Het gekke is;
Wij zijn niet met FKK opgevoed. Mijn broer heb ik het niet verteld dat recreëren op een FKK-strand fijn is. Dus hoe weet hij dit dan?
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk via zijn schoonvader?

Ik loop er niet mee te koop dat ik naturist ben, maar draai er ook niet omheen als mensen ernaar vragen.

Wat je wel of niet bespreekt ligt aan de persoon in kwestie.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
16-06-2019 13:09
Waarschijnlijk via zijn schoonvader?

Ik loop er niet mee te koop dat ik naturist ben, maar draai er ook niet omheen als mensen ernaar vragen.

Wat je wel of niet bespreekt ligt aan de persoon in kwestie.
Idd via zijn schoonvader. Had zo'n gedrag niet verwacht.
Juist daarom loop ook ik er niet mee te koop. Zonde van de vooroordelen en onnodige vragen.
Alle reacties Link kopieren
elsontop schreef:
16-06-2019 11:55
Hoe uit jij je affiniteit met naturisme?
Ben je er open over? bij familie, vrienden, collega's, dates ?

Vorig jaar in de buurt opzoek geweest naar een naaktstrandje op een mooie zomerdag. Ik was verkeerd gereden en was opgemerkt door de schoonvader van mijn broer. Dacht oké, de schoonvader gegroet en doorfietsen naar het FKK-strandje no worriers dacht ik.
Het gekke is dat de schoonvader mij heeft gevolgd naar het openbaar naaktstrandje.

Komen zo nu en dan wel eens mensen koekeloeren die 'verkeerd' ;) gefietst zijn zo ook dé schoonvader. Die ik herkende aan zijn gele tanktop en uiterlijk.
Achteraf had ik naar hem moeten lopen en vragen waarom hij dit deed, mij achtervolgen.
Dezelfde zomer vroeg mijn broer toen ik hem hielp met wat zaken te verhuizen aan mij; 'met dit weer is het geen probleem om met je naakte kont op het naaktstrand te liggen, nietwaar? '

Het gekke is;
Wij zijn niet met FKK opgevoed. Mijn broer heb ik het niet verteld dat recreëren op een FKK-strand fijn is. Dus hoe weet hij dit dan?
Wij zijn er heel open over, onze tuin is redelijk goed afgeschermd en op het hek naast het huis hebben we een zichtdoek laten maken met een mooie tekening en de tekst domein van een naturist.
We hebben twee buren links en twee rechts alsmede de overburen verteld dat we graag naakt lopen en dat ook in de tuin doen, behalve een buur is het geen enkel probleem zeggen ze.
Omdat je jezelf niet onzichtbaar kunt maken weet inmiddels het hele dorp wel dat we nudist zijn, onze familie weet het alsmede vrienden en kennissen maar ook mijn collega`s op het werk.
Mijn familie heeft er geen moeite mee evenals onze vrienden en kennissen op een stel na waar mijn vrouw al 40 jaar mee bevriend is, dus iedereen die bij ons langs komt loopt binnen via de zijdeur en dat bewuste stel belt aan bij de voordeur (we openen de voordeur niet naakt) waarna we hen dus gekleed ontvangen en de vriendschap lijd er dus niet onder.
Het is niet de bedoeling om naakt op te dringen maar er met respect voor anderen mee om te gaan, die ene buur welke er moeilijk over doet praat niet meer met ons en een keer heb ik de politie `savonds aan de deur gehad omdat iemand had geklaagt en deze kwamen even vertellen dat naakt in de tuin lopen niet toegestaan is.
Betreffende agenten heb ik toen een kopie van art 430A wvs laten zien met het verzoek voor ze iets willen verbieden dat door te lezen, ze keken er even in en met de opmerking dat het niet is toegestaan zichtbaar voor anderen naakt te lopen en dat er nu geen werk maar wel een aantekening van gemaakt werd op het bureau en nog wat discussie gingen ze weer, al 5 jaar niets meer van gehoord.
Wij zijn van mening dat als je er stiekem over doet graag naar het naaktstrand te gaan en of naakt te zonnen op het strand of in je tuin balkon je er iets van maakt wat niet normaal is en wij vinden dat bloot of naakt juist heel gewoon is en niet gek of wat dan ook.
Iedereen die wel eens naakt gezwommen heeft (althans als ik ze gesproken heb) zegt dan dat het veel prettiger is zonder als met badkleding, veel zwembaden hebben ook regelmatig een naakt zwem uurtje.
Als je het zelf prettig vindt zou ik er gewoon met anderen over praten en dat anderen er vaak lacherig over doen en er geen begrip voor hebben het zij zo ik vindt het zo prettig dat het mij niks uitmaakt wat anderen er van vinden vaak komen er allemaal onzinnige opmerkingen over seks en zo jammer maar helaas.
Ik zou hier nog veel meer over kunnen schrijven en ik kan een ieder het aanraden om ook eens naakt te zonnen of te zwemmen ik vind het geweldig en wil niet meer anders.
Alle reacties Link kopieren
De NFN-app werkt prima off-line, maar de website van de NFN is zeer slecht te bereiken vanaf de camping. Alle internet en telefoonverkeer, overigens.

De melding *alleen noodoproepen* zie ik vaker dan SFR of Orange.

En dan ligt "La Petite Brenne" niet eens zo ver van de bewoonde wereld.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Via een Belgische kameraad kreeg ik een bericht van de voormalige eigenaresse van La Sablière. Ze krijgen een paar jaar de tijd om het moederbedrijf Capfun te tonen dat naturistencampings geld kunnen opleveren.

Iedereen naar Sablière, dus.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
En ik ben weer thuis, helaas. Kleren aan, morgen weer naar het werk...

Hebben jullie nog vakantie, of al een fijne vakantie gehad?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Succes met weer aan de slag gaan, Snoesje, heb je het wel fijn gehad op vakantie?
Is wel weer een hele overgang dan he?!
Ik vorige week een paar hele mooie warme dagen dat ik gelukkig vrij was naturistisch kunnen doorbrengen, superfijn juist dán!

Nu ook alweer een paar dagen hard aan het werk en dat is prima, juist omdat ik regelmatig in eigen land minivakanties kan houden, houdt het een beetje in evenwicht. Keerzijde is dat ik niet elk jaar meer naar het buitenland ga voor langere vakanties aan 1 stuk, en dat is een bewuste keuze geweest (liever vaker & korter ontspannen dan eens (of enkele keren) per jaar en rest van de tijd in het gewone "stramien" (hoewel mijn werk sowieso niet een 9-5-stramien is).

Voor zover het een beetje uit te mikken is probeer ik zoveel mogelijk zonnige dagen naturistisch mee te pikken in lente, zomer en herfst :proud:
In de winter soms een (goedkoop) lang weekend/midweekje buitenlandse vakantie :sun:
suzy65 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 03:59
0.47% gewijzigd
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
La petite Brenne enLa Clapère bezocht. Beiden onmogelijk slecht internet via de satelliet. De wifi op La Clapère (alleen bij terras en zwembad) is wel goed.

Leuke nieuwe mensen ontmoet, veel ijsjes gegeten en genoten van zalige warmte. Anderhalf dagje bewolking/regen.

We moeten de naden van de tent dichten, zijn we achtergekomen. Polycotton tentdoek (breathable technical cotton), zou dat met Harmisol kunnen? Iemand ervaring hiermee?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
En, is iedereen nahtlos braun terug gekomen? Ik zit alweer in mijn vierde werkweek, gewoon zonde, met dit mooie weer.

Zaterdag hebben we een dagje "De Groenlanden" in Annen gedaan. Dat blijft een prettig terrein. Rust, ruimte, fijn zwemwater, schone douches en een gastendiepvriesje voor je drinken.De schnitzel wordt op een bordje met een salade geserveerd, de kibbeling vreemd genoeg in een plastic bakje.
Maak de kibbeling drie kwartjes duurder en gooi er ook een plukje salade bij met een bord, dat eet toch gezelliger.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
14-06-2019 07:21
Belangrijker update

Domaine de la Sablière is overgenomen door Capfun. Er is beloofd dat de camping in elk geval dit jaar nog naturistisch zal zijn. Aangezien deze organisatie ook La Grande Cosse heeft overgenomen, weet ik wel hoe laat het is...
Capfun is eigendom van een steenrijke Arabier en die moet niks van naturisme hebben . Straks staat er ook op de poort van Domaine de la Sablière 'We zijn gesloten , want we zijn naar de kloten'
Welkom in de tropen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet uit kunnen vinden wie de eigenaar precies is, mijn zoektocht eindigt steeds bij de Franse directeur.

Gelukkig schijnt het zonnetje hier nog en geniet ik bloot in de tuin.

:daisy:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met iedereen? Nog weg kunnen gaan?

Wij hebben last-minute twee weken op een best wel aardige klerencamping gestaan bij Gasselte. Mooie natuur, veel gefietst en aan het einde van de vakantie weer op de (elektrische) fiets naar huis.

De zwembroek moest aan, dus weinig gezwommen. Ik ben wel koppig topless gegaan. Eén dag was er een bejaarde dame die dat ook deed.

Hopelijk kunnen we komende zomer weer naar La Clapère of een andere fijne bestemming.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt afgelopen zomer, Snoesje?

Ik heb het grootste deel van de lente, zomer en stuk herfst afgelopen jaar kunnen vertoeven bij hutje, zoveel beter dan thuis, natuurlijk, in je nakie kunnen zijn bij prachtig weer en een tuin, natuur, uitzichten om je heen, zelfs bij de "intelligente lockdown" iig beter te doen dan thuis binnenzitten (of tuin).

Gelukkig veel buiten kunnen zijn met kennissen in een grote kring met inachtneming van de maatregelen, later weer kunnen zwemmen (tijdsloten, max aantal mensen) en ook wat nieuwe contacten.
Eigenlijk een geheel eigen, veilige "bubbel" haast buiten de werkelijkheid (en geen besmettingen, al wist je dat natuurlijk nooit zeker).

Niet op vakantie geweest, het was al 1 groot voorrecht om zo'n plekje te hebben om aan die alledaagse werkelijkheid te kunnen ontsnappen. Toch voelde het niet als 1 grote vakantie, want het was op de achtergrond toch de hele tijd aanwezig.

Geen behoefte gehad ook aan een vakantie in het buitenland, maar dat is logisch in mijn geval, ik heb dan nog makkelijk praten, snap dat anderen daar wél naar uitkeken of zelfs naar snakten en het risico genomen hebben (wat in de zomer sowieso kleiner was, zeker in de buitenlucht en zeker als je het beziet vanuit nu).

Dat heb je toch maar lekker meegepakt, Snoesje!
Zelf ben ik zo gewend geraakt aan naaktrecreatie dat ik sowieso geen/minder behoefte heb aan geklede buitenlandvakanties, tenzij er in de buurt minstens naaktstrandjes zijn oid, want ik wil wel graag andere landen en culturen, zee en bergen blijven bezoeken als dat allemaal weer "gewoon" kan.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Afgelopen zomer zijn wij twee weken naar Charco del Palo op Lanzarote geweest. De vakantie was meerdere keren uitgesteld, maar uiteindelijk konden we toch.
We gaan normaliter altijd in april. De temperatuur lag iedere dag ruim boven de 30 graden, met een windje goed uit te houden. Door de Corona was het behoorlijk stil en de meeste restaurants en bars waren gesloten.
We klagen niet, want blij dat we er nog uit konden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven