New York in december
dinsdag 12 september 2017 om 09:05
Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt en een reis naar New York geboekt, in december. Wat mag ik niet missen in New York? Musea heb ik niet zoveel mee, die daar wil ik geen tijd aan kwijt zijn. In totaal ben ik er 3..5 dag. Wie heeft er leuke tips? En is het verstandig een metropas te kopen of is lopen ook een optie? Alvast bedankt voor jullie reacties!
dinsdag 12 september 2017 om 09:18
Het is hier geen reisbureau.Watsons991 schreef: ↑12-09-2017 09:14Zoals ik al zei hebben musea hebben mijn interesse niet zo, voor de rest sta ik overal voor open!
Waarom kijk je niet zelf via internet wat je interessant vindt? Of koop wat boekjes. Doe zelf wat moeite voor het plannen van je reis, want volgens mij heb je dat nog niet gedaan.
dinsdag 12 september 2017 om 09:42
Veel topics hier al over NYC. Google op new york viva en viola....
Wij zijn dit voorjaar geweest.
Top of the rock is heel mooi.
Macys voor winkelen.
Wij doen standaard een hop on hop off tour in grote steden.
Zalig gegeten bij southern hospitality bbq, restaurant van Justin Timberlake.
Savonds op Time Square je zitten te verbazen.
Hamburger bij 5 guys op time square.
Wij zijn dit voorjaar geweest.
Top of the rock is heel mooi.
Macys voor winkelen.
Wij doen standaard een hop on hop off tour in grote steden.
Zalig gegeten bij southern hospitality bbq, restaurant van Justin Timberlake.
Savonds op Time Square je zitten te verbazen.
Hamburger bij 5 guys op time square.
dinsdag 12 september 2017 om 09:48
Ga naar Sleep No More. Je verkent op eigen gelegenheid een 'hotel' waar van alles gebeurd en kunt de acteurs en actrices volgen naar de volgende scene. Zo'n groot en apart theaterconcept vind je nergens anders ter wereld. Is ook niet super toeristisch, voornamelijk New Yorkers die soms al voor de vijfde keer gaan want elke keer heb je weer een totaal andere belevenis.
Nu al online reserveren. Last minute is een No Go
https://mckittrickhotel.com/
Metrokaart is hard nodig: Manhattan is groot.
Nu al online reserveren. Last minute is een No Go
https://mckittrickhotel.com/
Metrokaart is hard nodig: Manhattan is groot.
dinsdag 12 september 2017 om 11:10
Ik zou er een reisgids bijpakken en daarin kijken wat je aanspreekt.
3.5 dag is dan ook weer niet heel erg lang, dus je moet echt keuzes gaan maken!
Daarbij is een metrokaart wel fijn, dan ben je sneller bij de volgende bezienswaardigheid.
Ik zou op voorhand een schema maken met wat je per dag wilt gaan doen, dan heb je een houvast.
Natuurlijk mag je Times Square en Central Park niet missen.
De grote warenhuizen zullen in die tijd vol in kerstsfeer zijn (en erg druk dus).
Je kan (online) ook tours doen van bekende TV-series die zich in NY afspelen, mocht je dat leuk vinden.
Als je naar echt hippe eettentjes wilt (google maar eens op ny en blogs, dan vind je genoeg) zou ik dat
indien mogelijk ook vooraf gaan reserveren.
Heel veel plezier!
3.5 dag is dan ook weer niet heel erg lang, dus je moet echt keuzes gaan maken!
Daarbij is een metrokaart wel fijn, dan ben je sneller bij de volgende bezienswaardigheid.
Ik zou op voorhand een schema maken met wat je per dag wilt gaan doen, dan heb je een houvast.
Natuurlijk mag je Times Square en Central Park niet missen.
De grote warenhuizen zullen in die tijd vol in kerstsfeer zijn (en erg druk dus).
Je kan (online) ook tours doen van bekende TV-series die zich in NY afspelen, mocht je dat leuk vinden.
Als je naar echt hippe eettentjes wilt (google maar eens op ny en blogs, dan vind je genoeg) zou ik dat
indien mogelijk ook vooraf gaan reserveren.
Heel veel plezier!
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
dinsdag 12 september 2017 om 12:24
Geweldige stad. Wij hadden een New York pas en daarmee hadden we veel gratis dingen.
Een van de leukste dingen vond ik de food on foot tour.
Top of the rock vond ik het mooiste uitzicht hebben. Fietsen door Central Park.
En de High Line is ook geweldig.
Een van de leukste dingen vond ik de food on foot tour.
Top of the rock vond ik het mooiste uitzicht hebben. Fietsen door Central Park.
En de High Line is ook geweldig.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
dinsdag 12 september 2017 om 13:35
NY <3.
Hoe het in de winter is weet ik niet, ik was er zomers maar vond destijds de High Line echt heel mooi.
Ben ook naar een musical geweest was ook niet erg duur en kaartjes kan je gewoon op straat kopen bij Times Square.
Verder zou ik de bekende bakkerswinkel van zo'n tv programma op TLC overslaan. Ik vond het echt niet lekker en veel te duur.
Hoe het in de winter is weet ik niet, ik was er zomers maar vond destijds de High Line echt heel mooi.
Ben ook naar een musical geweest was ook niet erg duur en kaartjes kan je gewoon op straat kopen bij Times Square.
Verder zou ik de bekende bakkerswinkel van zo'n tv programma op TLC overslaan. Ik vond het echt niet lekker en veel te duur.
dinsdag 12 september 2017 om 13:50
Een aanrader is top of the rock. Ga vlak voordat de zon ondergaat en het nog voldoende licht is naar boven dan zie je alles zowel nog in daglicht maar ook met en na zonsondergang.
Uiteraard Time Square, hop on hop off bus vind ik ook leuk. Ik ben nog naar een musical geweest. Macy's. fietsen door central park
Veel plezier!
Uiteraard Time Square, hop on hop off bus vind ik ook leuk. Ik ben nog naar een musical geweest. Macy's. fietsen door central park
Veel plezier!
dinsdag 12 september 2017 om 15:18
Ja iedereen moet zo'n Esta formulier invullen anders kom je het land niet in.
Heb je je wel een beetje voorbereid? Je klinkt een beetje wereldvreemd, niet lullig bedoelt maar meestal lees je je in voordat je iets gaat boeken of niet?
New York is zo gaaf, ik vond vooral 9/11 erg indrukwekkend, ook hier vantevoren kaartjes kopen zodat je niet in de rij hoeft te staan en 's morgens vroeg gaan. Ook al is dit een museum het is wereld geschiedenis, dit moet je gewoon gezien hebben als je er bent is mijn mening.
Veel plezier met winkelen, neem een nagenoeg lege koffer mee
Heb je je wel een beetje voorbereid? Je klinkt een beetje wereldvreemd, niet lullig bedoelt maar meestal lees je je in voordat je iets gaat boeken of niet?
New York is zo gaaf, ik vond vooral 9/11 erg indrukwekkend, ook hier vantevoren kaartjes kopen zodat je niet in de rij hoeft te staan en 's morgens vroeg gaan. Ook al is dit een museum het is wereld geschiedenis, dit moet je gewoon gezien hebben als je er bent is mijn mening.
Veel plezier met winkelen, neem een nagenoeg lege koffer mee
Ja en?
dinsdag 12 september 2017 om 15:51
En vergeet je inentingen niet! Dat was namelijk wat mijn vader boven aan zijn voorbereidingslijstje voor New York had staansnoopylynn schreef: ↑12-09-2017 15:18Heb je je wel een beetje voorbereid? Je klinkt een beetje wereldvreemd, niet lullig bedoelt maar meestal lees je je in voordat je iets gaat boeken of niet?
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
dinsdag 12 september 2017 om 15:59
Watsons991 schreef: ↑12-09-2017 14:20Dank jullie wel!
Ik las ook dat je een Esta formulier moet invullen voordat je naar New York vertrekt? Iemand hier ervaring mee?
Nee, niemand.
Heb je al een plek om te slapen of heb je dat ook nog niet bedacht?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 12 september 2017 om 16:29
Dit is al jaren zo hoor. Gewoon langs de zure gleuven lezen en mensen op negeer zetten, werkt prima. Dit is net het echte leven, kun je ook niet met alle mensen overweg.Watsons991 schreef: ↑12-09-2017 16:04Ja onder een brug dacht ik Himalaya.
Jammer dat het viva forum zo veranderd is de afgelopen jaren....
Zoals voorgangers zeiden : de highline...echt prachtig. En de zonsondergang vanaf Brooklyn. Mooi uitzicht op de skyline.
Esta..gewoon googelen. Er zijn ook organisaties die het voor je kunnen regelen. Ik heb het zelf gedaan bij de Amerikaanse site, moet je wel een creditcard hebben. Dat is sowieso een must. Ik heb alles betaald met creditcard. Is het gelijk verzekerd.
donderdag 14 september 2017 om 09:57
Top of the rock zeker doen, en inderdaad wat iemand hier eerder zei, ga vlak voordat de zon ondergaat. Voor het observatiedeck betaal je een aardig bedrag geloof ik. Wij hadden de tip gehad om naar de (gratis) cocktailbar te gaan die er een paar verdiepingen onder zit. Hier koop je dan wel een duur drankje natuurlijk, maar nog steeds goedkoper dan het observatiedeck en je hebt er een lekkere cocktail voor
. Uitzicht was heel mooi!
Verder gratis Staten Island ferry, kom je langs het vrijheidsbeeld. Of je kan er ook naar toe, maar geen idee hoe dat zit. En in Chinatown en Little Italy kijken en zeker 9/11 Memorial niet overslaan. Veel plezier alvast!
Verder gratis Staten Island ferry, kom je langs het vrijheidsbeeld. Of je kan er ook naar toe, maar geen idee hoe dat zit. En in Chinatown en Little Italy kijken en zeker 9/11 Memorial niet overslaan. Veel plezier alvast!