Op safari met kinderen

15-01-2020 08:57 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met op safari met kinderen? Hoe oud waren je kinderen en naar welk land ging je?
due-scimmie wijzigde dit bericht op 15-01-2020 14:34
51.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Denk dat op die leeftijd de Beekse Bergen al een heel avontuur is ;)

Tegen de tijd dat ze een jaar of 10 zijn, en het nog steeds heel leuk vinden, kun je misschien voor serieuze safari's kijken.
Alle reacties Link kopieren
met de meeste safaris mogen kinderen pas vanaf een bepaalde leeftijd mee. Zuid-Afrika is dan denk ik wel een mogelijkheid. Hele mooie parken waar je zelf doorheen kan rijden (krugerpark bijvoorbeeld).
Dit is toch veel te jong? Niet alleen hebben ze er niet zoveel aan, het stilzitten lijkt me een probleem, maar denk ook dat ze het gewoon saai vinden. Zou echt op zijn minst wachten tot ze de kleuterleeftijd voorbij zijn.
Alle reacties Link kopieren
het grote nadeel lijkt me, dat hij er op deze leeftijd niks (heel weinig) van zal onthouden
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
15-01-2020 08:59
Denk dat op die leeftijd de Beekse Bergen al een heel avontuur is ;)

daar kun je ook huisjes huren toch?
slapen tussen de dieren?
Ben je zelf wel eens op Safari geweest?

Met kleine kinderen mag je vaak niet op lodges of campsites die binnen de parken liggen, verblijven omdat ze als prooi gezien worden. Ook moet je lange tijd in een auto of busje zitten zonder dat je iets ziet.

Wij zijn in Kenia en Tanzania geweest voor we kinderen hadden en willen met de kinderen zeker nog eens op Safari, maar niet voordat de jongste 8 is. Tot die tijd de dierentuin en misschien Beekse Bergen. ( En ook daar zijn de wilde dieren echt wild, herinner je je het nieuwsbericht van dat gezin en die cheetah).
Leeftijd dat ze het in ieder geval kunnen onthouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gaan voor Beekse Bergen.
Echt op safari is nog niet handig. Je moet best lang in een auto zitten, stil zijn, soms ook echt stil zitten. Genoeg volwassenen die er al moeite mee hebben, laat staan echt kleine kinderen.

Wij zijn 2 jaar terug in Zuid Afrika geweest, kinderen toen 10 en 12, dat was heel leuk. Maar veel eerder zou ik niet gaan. Jongste vond het nu al soms lang duren als we een tijd zaten te 'wachten'.
Alle reacties Link kopieren
Vinden ze vaccinaties en malaria pillen ook leuk? Ga naar de dierentuin of Beekse Bergen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
15-01-2020 08:59
Denk dat op die leeftijd de Beekse Bergen al een heel avontuur is ;)

Tegen de tijd dat ze een jaar of 10 zijn, en het nog steeds heel leuk vinden, kun je misschien voor serieuze safari's kijken.
Zeker als je ook een verrekijker mee neemt voor als je de autotour gaat doen :-D
Alle reacties Link kopieren
Op die leeftijd willen ze vooral dieren van dichtbij zien, bij een kinderboerderij. En niet; kijk daar 100 meter verderop kan je een paar olifanten zien.

En begin gewoon eens bij de Beekse Bergen of een goede dierentuin.

En tot die tijd gezellig biggetjes, kippen, konijnen, schapen, eenden etc bewonderen in de locale kinderboerderij.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Op die leeftijd stonden mijn kinderen in Blijdorp de eendjes te bewonderen. Vonden ze niet minder bijzonder dan de leeuwen.
SallySpectra* schreef:
15-01-2020 09:01
Dit is toch veel te jong? Niet alleen hebben ze er niet zoveel aan, het stilzitten lijkt me een probleem, maar denk ook dat ze het gewoon saai vinden. Zou echt op zijn minst wachten tot ze de kleuterleeftijd voorbij zijn.
Ze wil toch ook niet nu gaan? Ze zegt zelf dat dit nog veel te jong is en vraagt welke leeftijd geschikt zou zijn/naar ervaringen van anderen.
Alle reacties Link kopieren
Ze willen zoveel.
Ik ken ook een stel dat van alles ondernam omdat hun peuter en kleuter dat wilden. Het begon toen de oudste twee was en in een vliegtuig wilde. Vervolgens ging het van honderden kilometers omrijden omdat de kleintjes de Eiffeltoren wilden beklimmen tot Disney World Orlando omdat daar een musical van een half uurtje was die ze in Europa niet hadden. Deze kinderen zijn nu 10 en 12 en willen veel van die uitstapjes opnieuw doen. Niet omdat het altijd zo'n succes was, maar omdat ze er (bijna) niks meer van weten.

Omdat mijn kinderen zulke wensen niet eens verzonnen, kan ik het amper geloven. Een kleuter weet toch helemaal niet wat het verschil is tussen Disneyparken of dat hij/zij op safari zou kunnen? Mocht het ècht zo zijn dat die kinderen hiermee komen, dan vind ik dat nogal verwend en opvoedkundig niet handig. Prima als je zulke dingen onderneemt, hebben wij ook gedaan, maar zeg dan gewoon dat jij zelf graag op safari wil en breng het niet alsof je kind bepaalt waar jullie naartoe gaan.
Alle reacties Link kopieren
Veel te jong. Mijn zoon was 8 toen ie voor het eerst meeging op safari. Dat weet hij nog precies. Nu is ie volwassen en heeft al tig safari’s achter de rug maar die eerste weet ie nog steeds.

Jouw kinderen zijn echt veel te jong voor Afrika.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf wel een idee?? De hitte, de malaria, andere tropische ziektes , de onveiligheid? etc? Denk het vast niet. Anders zou je deze vraag niet eens stellen.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen dat vanaf 10 een mooie leeftijd is. Wij zijn in zuid Afrika geweest en willen heel graag nog een keer naar de serengeti. In Zuid Afrika zat er een jongen van 9 in de groep bij ons. Dat ging net, maar hij vond alles lang duren en had moeite met stil blijven. Zijn zus van 13 had eigenlijk de juiste leeftijd. Die vond het geweldig.
yasmijn schreef:
15-01-2020 10:01
Veel te jong. Mijn zoon was 8 toen ie voor het eerst meeging op safari. Dat weet hij nog precies. Nu is ie volwassen en heeft al tig safari’s achter de rug maar die eerste weet ie nog steeds.

Jouw kinderen zijn echt veel te jong voor Afrika.
Ze vraagt helemaal niet of 1 en 3 oud genoeg is. Ze zegt zelf in de OP dat dat te jong is en vraagt naar ervaringen wat dan wél een geschikte leeftijd is.
yasmijn schreef:
15-01-2020 10:03
Heb je zelf wel een idee?? De hitte, de malaria, andere tropische ziektes , de onveiligheid? etc? Denk het vast niet. Anders zou je deze vraag niet eens stellen.
Leesbril, Hare Majesteit.
Herfstblaadje19 schreef:
15-01-2020 09:45
Ze wil toch ook niet nu gaan? Ze zegt zelf dat dit nog veel te jong is en vraagt welke leeftijd geschikt zou zijn/naar ervaringen van anderen.
En ik geef antwoord op die vragen.
Herfstblaadje19 schreef:
15-01-2020 10:05
Ze vraagt helemaal niet of 1 en 3 oud genoeg is. Ze zegt zelf in de OP dat dat te jong is en vraagt naar ervaringen wat dan wél een geschikte leeftijd is.
Fijn, zo’n scheidsrechter in het topic.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
15-01-2020 10:06
Leesbril, Hare Majesteit.
Nog niet nodig 🤣
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf wel op safari geweest in Kenia. Mooie ervaring van 3 dagen safari.

Ik zou het alleen doen met kinderen vanaf pakweg 10-12 jaar en alleen als ze dan nog echt graag willen en begrijpen dat je soms niet alle dieren kan zien en dat het soms een hele zoektocht is.
Het is aardig kostbaar ook. Voor de meeste mensen denk ik een eens in hun leven ervaring, dus het is wel goed als ze het echt bewust meemaken en heel gemotiveerd zijn.

Misschien ook goed om te weten dat de meeste safarilanden behoorlijk anders zijn dan "gewone" toeristenlanden in Europa. Enige reiservaring daar kan dan wel helpen. Ik zou het ook niet perse direct gevaarlijk willen noemen, want je kan behoorlijk wat risico mijden door een ervaren operator te nemen. Ga je op je eigen houtje in Kenia, dan moet je weten waar je mee bezig bent., anders is het zeker niet zonder risico. Zeker als je ook nog kinderen hebt waar je verantwoordelijk voor bent.
kastella wijzigde dit bericht op 15-01-2020 10:43
Reden: toevoeging
35.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
15-01-2020 09:04
Ben je zelf wel eens op Safari geweest?
Ja ;-). In Oeganda.
due-scimmie wijzigde dit bericht op 15-01-2020 10:51
4.48% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven