Paar dagen weg herfstvakantie

23-09-2018 12:01 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij hebben vanaf 13 oktober een weekje vakantie en zouden graag een paar daagjes weg willen. Het liefst een week naar een plek waar het nog redelijk goed weer is, maar ik ben 8 weken zwanger en in die week hebben we de 12 weken echo, wat ik erg belangrijk vindt.

Tips? Ideeen? Altijd welkom :-)
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
23-09-2018 13:20
Gezien je reacties in dit topic, heb ik je even geloept, mijn advies: thuis blijven en naar de echo.
+1

Ga in NL iets relaxt doen en maak je wat minder zorgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
23-09-2018 13:42
+1

Ga in NL iets relaxt doen en maak je wat minder zorgen.
+nog een. Je opent bijna dagelijks een topic over zorgen omtrent je zwangerschap sinds je weet dat je zwanger bent. Je KUNT helemaalniet even een paar dagen genieten. Niet van een paar dagen weg en niet van je zwangerschap. Blijf lekker thuis met een goed boek dat weekje vrij ipv ook nog eens ‘stress’ en angst en weet ik veel wat nog meer omtrent koffers pakken, spaghetti, vliegen, druk in het vliegtuig of wat dan ook. Scheelt weer een aantal topics.
Als je je zorgen maakt over je zwangerschap kun je beter die echo vervroegen zodat je gerustgesteld op reis kunt. Anders komt het er misschien niet meer van.
Alle reacties Link kopieren
Wat zonde dat jouw zwangerschap beheerst wordt door controle, als ik het zo teruglees.

Is daar een gegronde reden voor?

Anders zou ik de 12 wk echo gewoon na je week vakantie doen.
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen noemen Valencia, ik begrijp niet zo goed waarom. Ik vind Málaga veel leuker dan Valencia. In Valencia vond ik het stinken naar urine en uitlaatgassen, ik zag er veel kakkerlakken, en het was minstens 20 minuten fietsen naar het strand.
In Málaga heb je het strand op loopafstand van het oude centrum. En een mooie heuvel die gaaf uitzicht geeft, een paleis daarop, veel goeie tapastentjes, een mooie kathedraal, leuke musea, een mooi park aan zee en een boulevard met zeilbootjes. Maar 3 dagen (eigenlijk dus 1 dag ter plaatse) is te kort.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
23-09-2018 16:27
Veel mensen noemen Valencia, ik begrijp niet zo goed waarom. Ik vind Málaga veel leuker dan Valencia. In Valencia vond ik het stinken naar urine en uitlaatgassen, ik zag er veel kakkerlakken, en het was minstens 20 minuten fietsen naar het strand.
In Málaga heb je het strand op loopafstand van het oude centrum. En een mooie heuvel die gaaf uitzicht geeft, een paleis daarop, veel goeie tapastentjes, een mooie kathedraal, leuke musea, een mooi park aan zee en een boulevard met zeilbootjes.
Geen kakkerlak gezien, geen urine geroken
Ik vond het een heerlijk gevarieerde stad met een prachtig groot park, mooi compact centrum met gratis musea op zondag, gave club op het strand, een enorm strand, heerlijke paella, kunst en architectuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kakkerlak gezien in Valencia en het stonk ook niet naar urine. Malaga is ook leuk ja. Zou ik ook zo nog een keer heen gaan.
Because schreef:
23-09-2018 16:33
Geen kakkerlak gezien, geen urine geroken
Ik vond het een heerlijk gevarieerde stad met een prachtig groot park, mooi compact centrum met gratis musea op zondag, gave club op het strand, een enorm strand, heerlijke paella, kunst en architectuur.
Schone stad met gave streetart. Je kunt een tuktuk tour doen langs alle bezienswaardigheden. Geen stinktuktuks zoals in Thailand, maar elektrische. Gezellige eettentjes en een leuke overdekte lokale markt. Centrum zelf is prima te belopen. Mocht je buiten de stad willen zijn daar taxi's voor uitgevonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon een te goede neus... ik ruik altijd veel meer dan andere mensen ruiken... zweetlucht, urine van mensen die op straat pissen, en dus de uitlaatgassen van de vele diesels die nog rondrijden in Valencia... in Málaga leek sowieso minder verkeer rond te rijden in de leuke gedeeltes.

Maar goed Valencia had ook wel wat. Maar ik zou dan liever het strand gewoon op loopafstand hebben, zoals in Málaga.

Maar voor TO is het denk ik beter om thuis te blijven of even naar een fijn hotel in NL te gaan. Blooming hotel ofzo.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
23-09-2018 12:33
Een week later of eerder is die echo nog steeds belangrijk.
Wij willen gewoon een paar dagen weg. We zijn vorige maand terug gekomen van een maand rondreizen door amerika dus een uitgebreide vakantie hoeft het niet te zijn... Voor ons is de echo belangrijk die datum dus laten we die staan.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
23-09-2018 12:48
Valencia of Sevilla.
Leuk voor 3 -4 dagen?
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
23-09-2018 13:14
Mijn 12-weken echo, was met 11 weken al. Ja logisch. Kan je dat niet aanvragen?
Geen idee of het kan. Ik merk dat het plannen van de echo's nogal moeizaam gaat... Wij werken beiden onregelmatig en ze geven steeds bij het plannen maar 1-2 keuzes aan van data en tijdstippen...
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
23-09-2018 13:59
+nog een. Je opent bijna dagelijks een topic over zorgen omtrent je zwangerschap sinds je weet dat je zwanger bent. Je KUNT helemaalniet even een paar dagen genieten. Niet van een paar dagen weg en niet van je zwangerschap. Blijf lekker thuis met een goed boek dat weekje vrij ipv ook nog eens ‘stress’ en angst en weet ik veel wat nog meer omtrent koffers pakken, spaghetti, vliegen, druk in het vliegtuig of wat dan ook. Scheelt weer een aantal topics.
Hoe weet jij of ik wel of niet kan genieten? Wij maken elk jaar verre reizen waarbij we een maand rondreizen, daar geniet ik enorm van hoor. Behoorlijk ontspannend.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
23-09-2018 14:37
Wat zonde dat jouw zwangerschap beheerst wordt door controle, als ik het zo teruglees.

Is daar een gegronde reden voor?

Anders zou ik de 12 wk echo gewoon na je week vakantie doen.
Ik ben van mezelf wel een controlfreak. Dit is gelukkig wel minder dan voorheen. Is niet alleen bij zwangerschap zo. In mijn werk etc. Ook
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het liefst naar Sanadome willen. Maar mijn VK raadt saunas etc af.
Anoniem0894 schreef:
23-09-2018 19:27
Wij willen gewoon een paar dagen weg. We zijn vorige maand terug gekomen van een maand rondreizen door amerika dus een uitgebreide vakantie hoeft het niet te zijn... Voor ons is de echo belangrijk die datum dus laten we die staan.
Dan blijf je toch gewoon in Nederland en hoop je op mooi weer; kun je ook een week weg en tussendoor even voor de echo naar huis.
Gefeliciteerd trouwens.
Anoniem0894 schreef:
23-09-2018 19:44
Ik zou het liefst naar Sanadome willen. Maar mijn VK raadt saunas etc af.
Weet je ook waarom? Je kindje maakt de eerste 12 weken een enorme ontwikkeling door. Door hoge temperaturen (zoals sauna) kunnen de cellen zich anders gaan gedragen waardoor je aangeboren afwijkingen krijgt. Mijn zin in een dagje sauna verdween als sneeuw voor de zon toen ik dat hoorde tijdens mijn zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Pavlovski schreef:
23-09-2018 19:55
Weet je ook waarom? Je kindje maakt de eerste 12 weken een enorme ontwikkeling door. Door hoge temperaturen (zoals sauna) kunnen de cellen zich anders gaan gedragen waardoor je aangeboren afwijkingen krijgt. Mijn zin in een dagje sauna verdween als sneeuw voor de zon toen ik dat hoorde tijdens mijn zwangerschap.
Ja ik weet waarom. Het mag wel wanneer je regelmatig gaat, maar ik ga nooit dus mag t niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven