Paspoort binnenkort verlopen
donderdag 17 juli 2025 om 18:32
Hoi,
Mijn paspoort verloopt volgende maand. Die van mijn partner volgend voorjaar.
Hij heeft voorgesteld om volgend voorjaar tegelijk een nieuwe aan te vragen, zodat voortaan de data gelijk lopen.
Dat zou betekenen dat ik ruim een half jaar een verlopen paspoort heb, dat vind ik geen fijn idee, maar een goed argument heb ik verder eigenlijk niet.
Wat kan het gevolg zijn?
Mijn paspoort verloopt volgende maand. Die van mijn partner volgend voorjaar.
Hij heeft voorgesteld om volgend voorjaar tegelijk een nieuwe aan te vragen, zodat voortaan de data gelijk lopen.
Dat zou betekenen dat ik ruim een half jaar een verlopen paspoort heb, dat vind ik geen fijn idee, maar een goed argument heb ik verder eigenlijk niet.
Wat kan het gevolg zijn?
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
vrijdag 1 augustus 2025 om 20:23
Mbree schreef: ↑01-08-2025 20:20Loop jij hele dagen met je paspoort rond dan?
Ik heb geen ID kaart omdat ik dat zonde van het geld vind (reis meerdere keren per jaar buiten de EU) maar ik ga ook niet mijn paspoort te pas en te onpas meenemen. Dan maar een boete. Laatste keer dat ik met de politie te maken had (4 jaar geleden, was gewoon een fuik hoor dus had niks verkeerd gedaan) zei die agent er niks van …..
Nee, maar als je pech hebt heb je dus wèl een boete aan je broek.
Rijbewijs had je wel bij je?
vrijdag 1 augustus 2025 om 20:25
Dat is voornamelijk buiten Europa hoor. En ik vind dat behoorlijk onzinnig trouwens, want effectief is mijn paspoort dus maar 9.5 jaar geldig en niet 10 jaar… Als we dan toch arbitrair gaan doen waarom dan niet houdbaar tot 6 maanden na verval….
vrijdag 1 augustus 2025 om 20:48

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in