Planning reis West-Amerika

04-02-2013 18:43 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik heb eerdere topics hierover gezien met tips over de route.

Hieronder de route die ik in gedachte heb te gaan doen samen met mijn vriend en twee vrienden in een camper.

Ik hoor graag jullie tips en reacties:)

1. : San Francisco /

2. San Francisco / Dag in SF/ alcatraz, golden gate bridge, peer 39, fishermans warf

3. Carmel/Monterey / ophalen camper en in de avond haven

4. : Santa Barbara / 17 mile drive, Hearst castle, wijngaard, strand

5. : Los Angeles / Dag LA / Rodeo drive, Griffith Observatory, Venice, Sunset Blvd

6. Los Angeles (Anaheim) / Universal Studios

7: Palm Springs / Door LA komen en bezoeken Palm Springs en Yoshua tree

8.: Phoenix /

9. : Grand Canyon/ rijden naar via Oak Creak

10. : Grand Canyon / dag in GC / Shoe Bend

11. Page / Lake Powell en Antelope Canyon

12.: Bryce Canyon / Ampfitheater en Hoodoos

13. Zion /

14. : Zion / Zion Canyon Scenic Drive

15. : Las Vegas / rijden naar LV en avond daar

16. : Las Vegas / dag in LV

17.: Death Valley / Rijden door Death Valley

18. : Mono Lake / zout meer Sierra Nevada

19. : Yosemite NP / Via Tioga Pass (Highway 120)

20. Yosemite NP / Dag in Y NP

21. San Francisco

22.: San Francisco camper terug brengen

23. San Francisco

24.: Amsterdam
Geen tips maar ben enorm jaloers . Veel plezier!
Ik weet het niet zeker, maar mag je met een RV door Death Valley?
quote:Silvy schreef op 04 februari 2013 @ 18:47:

Geen tips maar ben enorm jaloers . Veel plezier!Dankjewel:)
quote:emma77emma schreef op 04 februari 2013 @ 18:48:

Ik weet het niet zeker, maar mag je met een RV door Death Valley?Mijn vriend zegt van wel....
Leuk! Al raad ik je wel aan ergens even een rustdag in te bouwen.
Schitterende reis zo. Je zou misschien nog kunnen kijken of je ergens bij Page of Zion een dag in kan korten (misschien 1 dag Zion minder, is niet extreem groot park) om monument valley er nog tussen te voegen. Dat vond ik zelf 1 van de hoogtepunten van deze trip. Veel plezier met je voorpret. Het wordt vast een onvergetelijke reis.
Ik mis Monument Valley in je route.

En met 4 volwassenen in één camper?
Ik vind dat je erg veel op 1 dag plempt. Je rijdt met de RV maximaal 80 km per uur dus hou daar rekening mee met het plannen van afstanden.

Een ander voorbeeld: voordat je de RV meekrijgt ben je 2 uur verder. Hou ook daar ook rekening mee.

De Pacific Coast Highway is prachtig! Neen daar de tijd voor. Ik zou minder dingen combineren en meer genieten.

Hou er ook rekening mee dat de Tioga Pass nog door sneeuw gesloten kan zijn.

Santa Barbara vond ik leuk, Carmel weer niet. Maar dat is persoonlijk.
quote:pluizebolletje89 schreef op 04 februari 2013 @ 18:49:

[...]

Mijn vriend zegt van wel....Hangt er vanaf wanneer je gaat. In juli, augustus en september mag je niet. In mei nog wel.
Ik ben ook een keer eind mei geweest en we moesten toen uren en uren omrijden omdat de Tioga Pass gesloten was vanwege de sneeuw. Hou daar rekening mee.
En zie ook het forum van www.allesamerika.com waar je erg veel tips kunt krijgen.
Mooie route inderdaad! Ik zou wel veel meer rustmomenten inlassen. Wij hebben deel van jullie route gedaan en vonden het best wel pittig om met de camper te rijden (die van ons was flink wat langer en breder dan een bestelbusje). Je rijdt ook wat langzamer dan met een gewone auto, dus het gaat ook niet zo snel. Na 6u rijden en de uitdaging van het inparkeren op je campingplek, wilden wij steeds een dagje bijkomen. Omdat je 2 parkeerplekken nodig

hebt qua lengte bleken we in Monterey, Santa

Cruz etc helemaal niet goed te kunnen parkeren, uiteindelijk bleek het handiger om dan eerst naar camping te gaan en vervolgens lopend/met ov naar bezienswaardigheden te gaan. Het was een fantastische reis, maar de volgende keer gaan we met auto en tent/motel. Ben je veel mobieler.

Voor zover ik weet mag je inderdaad niet met een camper naar Death Valley.

Veel plezier alvast! Hopelijk kunnen jullie de route wat inkorten of de reis wat verlengen. Dan is alles net wat relaxter en kun je tenminste rustig rondkijken en vakantie vieren :-)
En als je in tijdnood komt kan je LA wel inkrimpen. Vond die stad echt zwaar overrated.

O, en verkijk je niet op de afstanden - ik moet zeggen dat jullie inderdaad nogal wat afstanden gaan rijden in erg korte tijd. Ik heb die route van jou (ongeveer) gereden in drie weken en dan met een behoorlijk snellere auto dan een camper. En dan had ik ook nog dagen dat ik vrijwel de hele dag in de auto zat...
Let op dat het kan zijn dat de tiogapas in mei nog dicht is.

DV mag je tot half juni in met een camper, daarna niet meer, dan is het te warm voor als je met pech komt te staan.

Gave route, wij zouden hem dit jaar ook doen, maar manlief kreeg geen vrij in mei.
quote:branningbrothers schreef op 04 februari 2013 @ 18:57:

[...]

Hangt er vanaf wanneer je gaat. In juli, augustus en september mag je niet. In mei nog wel.Met de RV door death valley dus.....
Mooie route!

Maar wel zonde om Alcatraz en alle bezienswaardigheden in SF op één dag te doen, het kan hoor maar dan is er niet veel tijd om lekker rond te slenteren over de pier en Fisherman's wharf...

Zelfde geldt voor Yosemite en houd er rekening mee dat het er super druk kan zijn! Dus langzaam rijden, moeilijk parkeren en dat moet je overal nog snel bij langs... En het is er zo mooi, daar moet je rustig van genieten!

En ook ik vond de omgeving van LA mooier dan de stad zelf! Vooral Santa Barbara vond ik erg leuk!
Leuk! Wij gaan deze trip maken in september, alleen andere volgorde en iets korter we waren ook (voor een paar dagen) over een camper na aan het denken, maar waarschijnlijk wordt het alleen een auto. Wat ik me afvroeg, omdat jij de hele reis al per dag hebt uitgestippeld, heb je dan ook al de campings gereserveerd?

Om te voorkomen dat we ergens misschien eerder moeten vertrekken dan we willen of juist langer moeten blijven omdat dat zo gepland is, willen wij pas kort van te voren de hotel boeken (via internet).

Heel veel plezier alvast!
Bedankt voor jullie tips!

Het is inderdaad een volle planning, maar we proberen ook rust te pakken hoor!

En we hebben mogelijkheden af te wijken van de planning als de Tioga Pass gesloten is.

In SF moeten we veel in één dag proppen omdat we daar kort zijn omdat we een dag de camper ophalen en op de terugweg hebben we evt tijd de dag voor camper inleveren.. maar heel veel tijd helaas niet in SF.

Wij hadden ook in ons hoofd om inderdaad eerst op een camping te stoppen en dan lopend of met ov naar stad/plaats te gaan. we willen zo min mogelijk een stad/plaats in met de camper.
@ Bambi,

een paar hotelnachten aan het begin en eind staan vast

en in Yosemite NP hebben we gereserveerd omdat dat super druk is.

De rest staat nu nog niet vast.. sommige gaan we reserveren en sommige niet omdat we anders helemaal niet meer van de route kunnen afwijken.
quote:pluizebolletje89 schreef op 04 februari 2013 @ 19:31:

Wij hadden ook in ons hoofd om inderdaad eerst op een camping te stoppen en dan lopend of met ov naar stad/plaats te gaan. we willen zo min mogelijk een stad/plaats in met de camper.

Houd er wel rekening mee dat campings vaak een stuk van de bewoonde wereld zijn, het OV in Californie slecht is (alleen voor de armen) en er maar weinig wegen zijn met een stoep (dan loop je dus op een weg, vaak echt wel een flinke tijd).

Wij vonden dat opzich wel een leuke ervaring, maar het viel ons wel een beetje tegen hoeveel tijd alles dan kost. Even een kwartiertje lopen vanaf de camping hebben wij eigenlijk niet meegemaakt (national parks daargelaten). Hou daar rekening mee als je zo'n krappe planning hebt.

Zelf zou ik het doodzonde vinden om overal maar zo kort te zijn. Monterey heeft bijvoorbeeld een van de prachtigste aquaria ter wereld (en vlakbij een wereldberoemd ontbijttentje), daar kun je al een dag zijn. Zelfde geld voor Santa Cruz, Santa Barbara. De meeste national parks zijn enorm en ook daar kun je dagen rondkijken. Als je wat meer tijd hebt, kun je ook wat meer meepakken van het Californische leven en lokale mensen ontmoeten. Wij waren uiteindelijk 4 dagen in San Francisco en dat vonden we eigenlijk nog te weinig. Het is zo'n veelzijdige stad met strand, een prachtig en enorm park, mooie musea, de markt bij de Haven, Chinatown, Fisherman's warf, Alcatraz, fietsen over de

Golden Gate etc.

Krijg wel helemaal vakantiezin van je plannen! Het is echt een mooie reis, al zou ik hem dus zelf nooit zo volproppen
Hoi pluizebolletje,

Ik heb bijna excact dezelfde route gereden in dezelfde peiode maar dan in 2009. En met de auto, we sliepen steeds in motelletjes en hotels. Wij begonnen en eindigde in LA

Het is een mooie route maar wij hebben er 4,5 week over gedaan waarvan we de laatste 4 dagen gechilled hebben in Palm Springs. En dat heb je wel nodig. Jij hebt nu weinig rust momenten gepland en als je rust ben je vaak ook weer met de volgende dag bezig, de route aan het uitstippelen, kijken waar jullie kunnen slapen, etc. Ik heb van die reis geleerd om et voortaan wat rustiger aan te doen. Het blijft hoe dan ook een mooie ervaring maar je hebt bijna een vakantie nodig om bij te komen van je vakantie. En als 1 van jullie ziek wordt is het erg fijn om een dagje ergens te blijven plakken.

Ik zou toch wat dingen schrappen, helaas moet je dan keuzes maken. Als ik je een tip mag geven:

Ik zou Phoenix en de 'achterkant' van de grand canyon overslaan. Een helikoptervlucht of met een vliegtuigje vanui Las Vegas nr de grand canyon is echt te gek. Je landt dan midden in de GC met prachtige uit en vergezichten.

Ik was overigens koppig, ondanks alle waarschuwingen en ben weinig van mijn oorspronkelijke plan afgeweken.

Dus daarom ook nog wat kleine tips (voor als je net zo koppig bent ;))

- highway 1 tussen SF en LA is adembenemend mooi. Neem de tijd om te lunchen bij nepenthe (big sur). Prachtig uitzicht!

- yoshua three NP vond ik echt niets aan

- antilope canyon en horseshoe bend zeer de moeite waard

- las vegas had ik mijn twijfels bij maar wow!! Wat een ervaring. 1 dag is te weinig. En ook zeker kaartjes kopen voor een of andere show.

- yosemite en SF ook te gek. In SF (als je langer bljft) is het leuk om een fiets te huren en over de golden gate bridge te fietsen. Wij zijn toen helemaal verder gaan fietsen tot tiburon en daar het pontje weer terug naar SF. Was erg leuk.

Ik kan nog 1000 tips geven maar misschien is de beste tip het reisboekje van lannoo: california en zuidwest usa. Daar staan hele routes is en komt echt overeen met jouw route. Daar hebben wij iig enorm veel aan gehad.

Heel veel plezier!!
Ik zou ook even kijken naar je reistijd wat anderen ook al zeggen. Bijvoorbeeld die dag GC en horse shoe bend, dat is niet bij elkaar dus daar moet je naar toe rijden. Hoeveel tijd wil je daar zijn voordat het donker is enz. Daarna naar Bryce, echt supermooi daar. Zou zeker voldoende tijd plannen voor een wandeling. Van Bryce naar zion ben je zo, kan je 's ochtends rijden en 's middags daar wandelen oid. Volgende dag naar LV. Is ook niet lang rijden. Nu staan er 2 hele dagen zion in, zou mijn keus niet zijn.
@soundofsunshine: bedankt voor je tips!

@ Jennecke: Handige tips. en ik denk dat ik inderdaad koppig ben haha, dus heb zeker wat aan je tips.. we willen nu eenmaal veel zien en hebben maar drie weken haha

@pucker, ja we willen er voor het donker zeker zijn. s; ochtends rijden en smiddags wandelen, iets doen.

Volgens mij rijden we nu max. 4 uur ofzo...
@soundofsunshine: bedankt voor je tips!

@ Jennecke: Handige tips. en ik denk dat ik inderdaad koppig ben haha, dus heb zeker wat aan je tips.. we willen nu eenmaal veel zien en hebben maar drie weken haha

@pucker, ja we willen er voor het donker zeker zijn. s; ochtends rijden en smiddags wandelen, iets doen.

Volgens mij rijden we nu max. 4 uur ofzo...

En Zion wordt of een dag rust of we gaan die dag eruit halen zodat we ergens anders meer tijd hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven