Rat in tuin vakantiehuisje

16-06-2019 22:10 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ieuwww....er liep net een rat door de tuin bij ons vakantiehuisje (in Nederland).
Echt zo smerig en ben echt bang van dit soort ongedierte. Hij was ook echt zo groot!
Zit nu constant met een schuin oog naar buiten te kijken en zit niet meer op m’n gemak.

Verder hebben we 2 kleine kinderen die morgen hier weer in de tuin willen spelen maar dit vind ik dus helemaal super smerig.

Ik ga morgen sowieso naar de receptie met dit verhaal, maar ben even benieuwd wat jullie zouden doen.
overal zitten ratten. dit is heel normaal. als ze binnen lopen is het een ander verhaal
Alle reacties Link kopieren
Als ik bij de receptie werkte en ik kreeg dit verhaal zou ik me echt suf lachen. Het is een rat, geen boa constrictor.

Gewoon blijven ademen. Niets aan de hand.
De tuin even poetsen met Dasty en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Nou..blijkbaar is het dus heel normaal maar ik heb echt nog nooit een rat in mijn tuin gezien (en sowieso nog nooit een wilde rat zo dichtbij gezien).
Alle reacties Link kopieren
Staat dat huisje vlakbij water?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-06-2019 22:15
Staat dat huisje vlakbij water?
Ja😬
Ratten zitten overal. In de stad en op het platteland, al zijn ze in de stad echt met veel.
puknijmegen schreef:
16-06-2019 22:15
Ja😬
ratten zitten in de beschoeiing aan de oevers. Waterkonijnen klinkt vriendelijker
Alle reacties Link kopieren
Sja, ik zit midden in de weilanden. Ik zie reeen, fazanten, hazen, vogels, ratten en heel veel onthoofde muizen die bij de deur gedeponeerd worden.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen fan van ratten, maar om daar nu over te gaan klagen bij de receptie is een beetje gek. Als ie in je huisje zat, okay... maar in de tuin... nee.
Ratten zitten overal en meestal zijn zij banger voor jou dan jij voor hen. Gewoon even de tafel en speelgoed afnemen met een sopje voor gebruik als deze buiten liggen ‘s nachts voor de eventuele uitwerpselen.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 22:25
7.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:rofl:

Serieus? Newsflash: ratten zitten overal. Wat wil je dat ze eraan gaan doen?

En supersmerig? Omdat er een rat voorbij loopt? Als je je druk maakt over bacteriën zou ik me meer zorgen maken over de matrassen waar honderden mensen god-weet-ik-wat op hebben uitgespookt ;-D
Tjezus, wat vals
puknijmegen schreef:
16-06-2019 22:13
Nou..blijkbaar is het dus heel normaal maar ik heb echt nog nooit een rat in mijn tuin gezien (en sowieso nog nooit een wilde rat zo dichtbij gezien).
Ik deed een keer een keukenkastje open (onderkant) en toen zat er een dikke grote rat in een pan. Zat me met die kraaloogjes aan te kijken.

op een vakantiepark buiten zou ik me er niet druk over maken.
Alle reacties Link kopieren
puknijmegen schreef:
16-06-2019 22:15
Ja😬
Dat is wel een beetje de habitat van een rat.
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je bij de receptie zeggen met je 'verhaal':

"Goedemorgen, er lopen enge beesten rond die hier van nature horen, maar wilt u die alstublieft wegsturen?"
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ok..blijkbaar is mijn reactie dan misschien beetje overdreven.
Maar ik vind ratten en muizen echt heel vies..en dus nog nooit een rat van zo dichtbij gezien.

Maar bedankt voor jullie reacties, doorgeven bij de receptie is misschien idd beetje raar.

Zou het dan geen kwaad kunnen als mijn kinderen morgen weer in de tuin spelen (gras plukken, steentjes verzamelen ed)?
puknijmegen schreef:
16-06-2019 22:35
Ok..blijkbaar is mijn reactie dan misschien beetje overdreven.
Maar ik vind ratten en muizen echt heel vies..en dus nog nooit een rat van zo dichtbij gezien.

Maar bedankt voor jullie reacties, doorgeven bij de receptie is misschien idd beetje raar.

Zou het dan geen kwaad kunnen als mijn kinderen morgen weer in de tuin spelen (gras plukken, steentjes verzamelen ed)?
nee tuurlijk niet
Alle reacties Link kopieren
puknijmegen schreef:
16-06-2019 22:35


Zou het dan geen kwaad kunnen als mijn kinderen morgen weer in de tuin spelen (gras plukken, steentjes verzamelen ed)?
Nee, natuurlijk niet. Doen ze anders toch ook, neem ik aan? Ratten en muizen zitten overal hoor. Niet alleen bij dit vakantiehuisje.

Niks in de mond stoppen en na het spelen handen wassen. Helemaal prima.
Ratten verspreiden wel de ziekte van Weil waar een hond tegen ingeënt wordt. Dus ja ik zou het eigenlijk ook niet zo fijn en fris idee vinden dat morgen je kindje daar lekker rond kruipt.
Someonenew schreef:
16-06-2019 22:42
Ratten verspreiden wel de ziekte van Weil waar een hond tegen ingeënt wordt. Dus ja ik zou het eigenlijk ook niet zo fijn en fris idee vinden dat morgen je kindje daar lekker rond kruipt.
Ratten en muizen lopen overal. Ook in je eigen tuintje thuis. Gewoon niets in de mond stoppen en handen wassen na het spelen is echt prima.
even opgezocht;

Ratten en muizen zijn dragers van ziekteverwekkende bacteriën. Dit is geen fabeltje en klopt als een zwerende vinger. Ratten en muizen zijn dragers van verschillende ziekteverwekkende bacteriën en virussen zoals :

Salmonella
Leptospirose
Rattenbeetziekte
Trichinose
Hanta-virus
Seoul-virus
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
16-06-2019 22:42
Ratten verspreiden wel de ziekte van Weil waar een hond tegen ingeënt wordt. Dus ja ik zou het eigenlijk ook niet zo fijn en fris idee vinden dat morgen je kindje daar lekker rond kruipt.

Dit dus idd
Dat noemen ze nu natuur.

Uiterst interessant ook voor je kinderen om ermee geconfronteerd te worden.
Morgen dus op rattenjacht samen met hen :-).
Weten ze gelijk hoe zoiets eruit ziet.


Er zijn overigens mensen die die dieren houden als hobby.
Net zoals andere mensen hamsters hebben.



En nope, je hoeft je kinderen die beesten niet te laten vasthouden.
En je handen wassen na 't spelen is ook niet verboden.
Maar ik zou écht geen moord en brand gaan schreeuwen.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 22:48
23.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
16-06-2019 22:42
Ratten verspreiden wel de ziekte van Weil waar een hond tegen ingeënt wordt. Dus ja ik zou het eigenlijk ook niet zo fijn en fris idee vinden dat morgen je kindje daar lekker rond kruipt.
Ratten zitten overal. Of je ze nou ziet of niet. Dan kun je je kinderen nooit buiten laten spelen.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
16-06-2019 22:43
Ratten en muizen lopen overal. Ook in je eigen tuintje thuis. Gewoon niets in de mond stoppen en handen wassen na het spelen is echt prima.
Klinkt heel simpel en was echt heel regelmatig de handjes maar bij kinderen van 1 en 3 is het niet altijd te voorkomen dat ze toch iets in de mond stoppen of met de handjes de mond aanraken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven