reisverzekering wel of niet bagage en geld meeverzekeren

06-03-2020 09:23 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie dit? Ik twijfel een beetje. In nederland heb ik mijn spullen zoals bril en contact geld toch ook niet verzekerd. Ik ga niet naar een gevaarlijk gebied en heb ook niet echt enorm dure spullen, wel een telefoon en bril
Alle reacties Link kopieren
Hoe komen jullie aan zulke goedkope verzekeringen ?!

Als ik bij Centraal Beheer alles aanvink bij een doorlopende reis-/annuleringsverzekering, dus werelddekking, incl. bagage (3.000,=), medische kosten, pechhulpdienst, annulering (tot 3.000,= pp), vervangend vervoer, ongeval op reis kom ik uit op een premie van € 40,15 per maand.

Zie hier:
Personenhulp op reis € 4,96
Gezinssamenstelling: 3 of meer personen
Dekkingsgebied : Wereld
Aaneengesloten reisduur : 60 dg
Winter- en onderwatersport : Nee
Zakenreis : Nee
Bagage op reis: € 2,50
Eigen risico : € 0,=
Medische kosten op reis : € 2,74
Annulering : € 20,00
Annuleringsgarantie : Nee
Annuleringsreissom : € 3.000,= p.p.
Pechhulp op reis: € 4,71
Vervangend vervoer op reis : € 2,57
Uitkering bij ongeval op reis : € 2,67, uitkering € 15.000,=.

Ik vind het heel veel geld per maand zo !
Ik overweeg over te stappen naar een andere verzekeraar die wel negatief reisadvies dekt, bijvoorbeeld Centraal Beheer, maar deze premie is bijna het dubbele van wat ik nu betaal (maar mijn huidige verzekering dekt dus géén negatief reisadvies).

Iemand tips over hoe dit handig aan te pakken bij een doorlopende verzekering?
doornroosje9 schreef:
06-03-2020 12:22
Over 4 weken naar Tenerife. Er hoeft maar één iemand ziek te worden en de boel gaat op slot. Ik kan het hotel nog annuleren voor 24 maart, de vlucht zijn we wel kwijt dan. Ik heb echt geen schrik voor het virus, maar het aantal toeristen is daar zo hoog dat de kans dat er iemand rondloopt die ziek is, vrij groot is. Geen idee wat ik moet doen.

TO, sorry voor het off topic gaan.
Annuleer je hotel en boek een kleinschalige b&b
mamaonbekend schreef:
06-03-2020 12:29
Hoe komen jullie aan zulke goedkope verzekeringen ?!

Als ik bij Centraal Beheer alles aanvink bij een doorlopende reis-/annuleringsverzekering, dus werelddekking, incl. bagage (3.000,=), medische kosten, pechhulpdienst, annulering (tot 3.000,= pp), vervangend vervoer, ongeval op reis kom ik uit op een premie van € 40,15 per maand.

Zie hier:
Personenhulp op reis € 4,96
Gezinssamenstelling: 3 of meer personen
Dekkingsgebied : Wereld
Aaneengesloten reisduur : 60 dg
Winter- en onderwatersport : Nee
Zakenreis : Nee
Bagage op reis: € 2,50
Eigen risico : € 0,=
Medische kosten op reis : € 2,74
Annulering : € 20,00
Annuleringsgarantie : Nee
Annuleringsreissom : € 3.000,= p.p.
Pechhulp op reis: € 4,71
Vervangend vervoer op reis : € 2,57
Uitkering bij ongeval op reis : € 2,67, uitkering € 15.000,=.

Ik vind het heel veel geld per maand zo !
Ik overweeg over te stappen naar een andere verzekeraar die wel negatief reisadvies dekt, bijvoorbeeld Centraal Beheer, maar deze premie is bijna het dubbele van wat ik nu betaal (maar mijn huidige verzekering dekt dus géén negatief reisadvies).

Iemand tips over hoe dit handig aan te pakken bij een doorlopende verzekering?
Ik heb het vorig jaar via een vergelijkingssite gecheckt. Toevallig had ik daar sowieso al mijn andere verzekeringen. (Aegon)
Mijn verzekering is trouwens 1 persoon en geen werelddekking en idd geen dekking bij negatief reisadvies (maar goed dan ga ik ook niet)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-03-2020 12:31
Annuleer je hotel en boek een kleinschalige b&b
We gaan daar naartoe mede om het perfecte hotel, dus dan denk ik dat we liever niet gaan.
Life is short. Eat dessert first.
mamaonbekend schreef:
06-03-2020 12:29
Hoe komen jullie aan zulke goedkope verzekeringen ?!

Als ik bij Centraal Beheer alles aanvink bij een doorlopende reis-/annuleringsverzekering, dus werelddekking, incl. bagage (3.000,=), medische kosten, pechhulpdienst, annulering (tot 3.000,= pp), vervangend vervoer, ongeval op reis kom ik uit op een premie van € 40,15 per maand.


Nou om te beginnen heb ik alleen aangevinkt wat ik nodig heb.
Europadekking (en mochten we toch verder gaan kan ik dat ala minute aanpassen)
En ik betaal voor 1 persoon (man heeft zijn eigen doorlopende reisverzekering)
En ik krijg collectiviteitskorting

Personenhulp op reis €0.83
Bagage €1.08
Medische kosten €0.52
Annulering €3.73

=€6,16 per maand
En medische kosten op reis is alleen belangrijk wanneer je alleen een basiszorgverzekering hebt.
Dan ben je maar gedekt tot max NLs tarief.

Volgens mij zit in (bijna?) alle aanvullende pakketten bij de zorgverzekering de dekking boven NLs tarief.

Dus goed kijken of je iets nodig hebt.

En uiteraard betaal je voor 3 personen een stuk meer dan 1 persoon. lijkt me logisch.
Heb je al eens bij promovendum gekeken?
Alle reacties Link kopieren
bij mij zit in de bagage module het stukje geld weer apart.. Je kan het een niet zonder het ander afsluiten. Ik laat het altijd afhangen van de bestemming. Als ik met , relatief , veel contanten reis dan sluit ik het af anders niet, ook geen bagage.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
06-03-2020 12:46
Heb je al eens bij promovendum gekeken?
Die bieden volgens mij geen dekking bij negatief reisadvies?
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
06-03-2020 09:40
Alleen een verzekering afsluiten voor het risico dat je zelf niet kan dragen. Kijk ook eens na wat voor bedrag er uitgekeerd gaat worden bij diefstal, verlies of beschadiging.

Deze verzekeringen zijn ook best relatief duur.

Mijn iPhone werd gewoon vergoed toen deze in het water viel bij een geboekt weekendje zeilen. Althans ik kwam tussen wal en schip terecht met mijn telefoon. Was dus een officiële reis, en de doorlopende reisverzekering keerde de dagwaarde gewoon uit. Ik moest de beschadigde telefoon wel opsturen.
+1
mamaonbekend schreef:
06-03-2020 13:13
Die bieden volgens mij geen dekking bij negatief reisadvies?
Nee klopt, wel als je zelf ziek bent vooraf of tijdens.
Maar ik kan me slecht voorstellen dat andere verzekeringen die je nu nog moet afsluiten dat wel doen? Dat is een beetje zoiets als een brandend huis verzekeren, lijkt me...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ondertussen 1 afgesloten, via Unive, 9,50 per maand, inclusief een annuleringsverzekering en inclusief spullen tot 1000 euro pp
Alle reacties Link kopieren
Oh het gaat mij niet om nu hoor. Wij gaan nu niet naar een gebied met negatief reisadvies. Ik snap heus wel wat je nu geen verzekering meer kan afsluiten als je naar Italië geboekt hebt.
Maar voor in de toekomst kan het ooit gebeuren natuurlijk dat we iets geboekt hebben met later een negatief reisadvies (Azië ofzo). En er zijn maar enkele verzekeraars die dit wel in het pakket hebben, vandaar dat ik overweeg over te stappen.
Maar ik heb ook al bedacht dat ik misschien ook gewoon mijn huidige verzekering kan houden nu, en als ik een verre reis in de toekomst boek, dan tijdelijk bij een andere verzekeraar een kortdurende reis-/annuleringsverzekering incl. negatief reisadvies afsluit. Geen idee of dat kan trouwens hoor.
Esmeralda9 schreef:
06-03-2020 14:54
Ik heb er ondertussen 1 afgesloten, via Unive, 9,50 per maand, inclusief een annuleringsverzekering en inclusief spullen tot 1000 euro pp

Pittig bedrag.
Esmeralda9 schreef:
06-03-2020 11:12
Welke maatschappij? Dat klinkt goedkoop . Ik heb er wel 1 met werelddekking nodig
.
Hoe vaak reis je buiten Europa? Ik heb een doorlopende reisverzekering voor Europa die ik kan uitbreiden wanneer ik eens in de paar jaar buiten Europa reis. Is uiteindelijk goedkoper voor mij.
Een annuleringsverzekering heb ik trouwens niet. Mijn reizen zijn niet dusdanig duur en ik betaal weinig vooruit. Als ik de kosten van mijn ticket eens kwijt ben is dat jammer, maar niet onoverkomelijk.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
06-03-2020 15:34
Pittig bedrag.
Nou dat valt wel mee, is voor 3 personen, werelddekking, bagage én annuleringsverzekering, dat was overigens de duurste component, bij de meeste maatschappijen is alleen al de annuleringsverzekering rond de 6 euro per maand (voor 3 personen) . Ik heb dit nergens goedkoper gevonden voor mijn persoonlijke situatie
Alle reacties Link kopieren
Als ik hetzelfde bij Centraal Beheer bekijk, kom ik op 14 euro per maand.
Alle reacties Link kopieren
verschil met jou is ws het aantal personen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven