Reizen Azie en visa

11-07-2010 10:49 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar maanden vertrek ik naar Zuid-oost Azie om daar voor langere tijd rond te reizen. Nou vraag ik me af hoe ik dit moet regelen met visa, aangezien ik nog geen vaste planning heb voor wanneer ik waar ben.

Ik begin in Bangkok en eindig daar ook. Ik blijf daar minder dan 30 dagen achter elkaar, dus heb geen visum voor Thailand nodig. Na Bangkok ga ik naar Vietnam waar ik wel een paar maanden zal blijven. Ik weet echter nog niet wanneer ik daar weg ga, en heb dus ook geen ticket om aan te tonen dat (en wanneer) ik het land weer verlaat. Weet iemand hoe je dit moet regelen? Want op de visum aanvraag moet je namelijk aangeven wanneer je het land weer verlaat en dat weet ik dus nog helemaal niet. Of gewoon voor de zekerheid een visum van 3 maanden aanvragen, en als ik toch langer wil blijven even een reisje naar bv. Thailand maken en dan weer terug?

Nog een vraag: hoe gaat het precies met een 'multiple entry visa'? kan je dan ongelimiteerd in die periode het land in en uit reizen? Ik heb al op de websites gekeken van verschillende ambassades, maar vind het over het algemeen een beetje vaag aangegeven allemaal.

Hopelijk zijn hier wat ervaren reizigers die antwoord weten
Ik heb 3 jaar geleden hetzelfde gedaan. In veel landen kun je alsnog als je visa regelen. Veel goekoper em sneller. Ik heb uiteindelijk iemand in Cambodja een paar tientjes gegeven en toen had ik een visum voor China en Vietnam. Ik zou me er niet druk om maken.

Voor welk land wil je een ME visum aanvragen?

Kijk ook eens op www.visumdienst.nl

Zij kunnen tegen vergoeding alles regelen wat je wil, scheelt je dagen in den haag wachten. je kunt ze ook gratis bellen voor advies.
o en een paar maanden vietnam is best veel hoor! Sla vooral cambodja en laos niet over! En nog een tip waar je jelemaal niet om hebt gevraagd: www.airasia.com Dat maakt je leven daar heel veel fijner...
Je kunt je visum voor Vietnam pas ter plekke kopen, dat gaat óf direct in óf even daarna. De ambassade moet er een datum opzetten. Als je zeker weet dat je maandenlang in Vietnam wilt blijven, dan zou ik gewoon de max datum er op laten zetten. Het is geen probleem als je eerder weg gaat: ze dwingen je echt niet om te blijven.

Hoe het zit met 'even naar Thailand en dan weer terug' weet ik niet, misschien gaan ze bij de ambassade moeilijk doen als je weer een visum wilt hebben in zo'n korte tijd.

Wat Sjakie al schrijft: zeker in BKK kun je op iedere hoek van de straat tegen betaling je visum laten regelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Eens met Sjakie over Laos (mooi!!!) en Cambodja (historie). Wat wil je maandenlang in Vietnam gaan doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zit even in mijn paspoort te kijken en de single entry voor Vietnam is maar voor een maand. Ik ben nu twee maanden terug en het was super. Een visum voor Vietnam kun je inderdaad ter plekke regelen (wel vóórdat je bij de grens staat!!!) maar doe het ruim van tevoren, dan is het goedkoper. Reisvrienden van mij hadden een lang visum voor Thailand aangevraagd in NL. Of dat kan voor Vietnam weet ik niet.

Houd rekening met visumkosten van $40 per keer, en als je Thailand over land binnenkomt heb je maar 15 dagen. Via lucht 30 dagen.

Je kunt inderdaad een visa-run doen naar verschillende landen om je visum te verlengen. Dat deden wij ook vaak, naar Birma of Maleisie. Voor Maleisie krijg je trouwens standaard 3 maanden en is ook een geweldig land.

Maarre, Vietnam. In één woord: adembenemend!

Vooral Hanoi, Hoi An, Nha Trang, Dalat!
Recent topic over hetzelfde onderwerp
@ Sjakie: bedankt voor de tip! Ik ga nu op de site kijken en zal ze morgen anders even bellen.

Een goede vriendin van mij woont in Vietnam en daarom wil ik daar een behoorlijke tijd zitten, en waarschijnlijk voor mijn vertrek naar NL ook weer even langs haar (vandaar het multiple entry visum). Ik ben inderdaad ook van plan naar Cambodja en Laos te gaan en die visa zal ik daar ter plekke moeten regelen want heb nog geen idee wanneer/hoelang ik daar heen ga. Omdat ik daar niet heel lang zal blijven (in ieder geval binnen periode van de visa) lijkt het me inderdaad geen probleem dit daar pas te regelen.

Ik maakte me dus alleen zorgen om dat visum voor Vietnam aangezien er op dat aanvraagforumilier een vertrek datum moet die ik nog niet weet, en de laatste vertrekdatum (voor ik naar NL ga) is dus later dan die 3 maanden waarvoor ik een visum kan aanvragen. Dan is waarschijnlijk het handigst nu een visum voor 3 maanden aan te vragen, en dan later vanuit Thailand/Cambodja oid een nieuwe voor Vietnam te regelen? Ik zal wel even bij de visumdienst vragen of dit uberhaupt mogelijk is.

Bedankt voor de reacties!
Vietnam weet ik niet, maar je visum voor Laos en Cambodja, die je zeker niet moet over slaan, kun je gewoon on the spot aanvragen. Als je daar langer wil blijven kun je een 'visa run' naar Thailand doen en gewoon bij de grens weer een visum aanvragen. Wij hebben toen onze Visa voor China wel hier in Nederland aangevraagd maar begonnen in Hong Kong dus wisten precies wanneer we China ingingen vanuit daar. Áls je uberhaupt naar China gaat. Wel een aanrader, het zuiden is heel mooi! De rest waarschijnlijk ook maar daar ben ik niet geweest.
ME visa gaan per keer, dus erin eruit is 1x ME weg, beetje zonde dus als je maar kort blijft ergens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven