Reizen, voor het eerst alleen.
zondag 21 april 2013 om 11:56
zondag 21 april 2013 om 12:03
quote:Sophiaaaaa schreef op 21 april 2013 @ 12:00:
Gewoon gaan naar iets wat je leuk vindt! Alleen op vakantie is helemaal niet zo anders dan met z'n tweeën.
Hoe ben je trouwens bij die spannende zeilvakanties gekomen als je dat helemaal niet wilt doen?
Internet. Single vakanties. Zo kwam ik daarop.
Ik vind het wel anders, vliegen alleen vind ik al anders (dat is trouwens niet voor het eerst).
Gewoon gaan naar iets wat je leuk vindt! Alleen op vakantie is helemaal niet zo anders dan met z'n tweeën.
Hoe ben je trouwens bij die spannende zeilvakanties gekomen als je dat helemaal niet wilt doen?
Internet. Single vakanties. Zo kwam ik daarop.
Ik vind het wel anders, vliegen alleen vind ik al anders (dat is trouwens niet voor het eerst).
zondag 21 april 2013 om 12:07
Waar ikzelf altijd enorm van heb genoten: zeilen in Turkije, op een gulet. Je kan kiezen voor een hut op indeling, of een hut alleen (wel bijbetalen). Je kan je op het schip afzonderen met een boek, of muziek via je mp3 speler. Gezelschap binnen handbereik als je daar behoefte aan hebt. Je doet verschillende plaatsen aan, dus ook sightseeing is geregeld.
(dit kan ook in bijv. Griekenland, diverse eilanden aandoen enzo).
(dit kan ook in bijv. Griekenland, diverse eilanden aandoen enzo).
zondag 21 april 2013 om 13:56
Of een groepsreis. Hier bijvoorbeeld voor 1500 euro twee weken naar China
http://shoestring.nl/rond ... cht-door-het-land-van-mao
http://shoestring.nl/rond ... cht-door-het-land-van-mao
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zondag 21 april 2013 om 15:22
Thanks! Ik ben al naar veel bestemmingen geweest.
USA 5x, China 9x , Egypte, Canarische eilanden, Frankrijk 12x, duitsland, Italie...alemaal geweest met partner, dat durf ik dus nu niet. Ik heb zin in 3 weken niks.
Boebezoebe, ja, dat is precies wat ik wil.
Wat erg, ik ben niet een verwent nest, maar woonde gewoon eerder in een ander continent en zo was het gewoon. Maar sinds 8 jaar heb ik ook alles met partner gedaan en nu durf ik ook niet meer echt. Of beter ik durf wel, maar ik ben even toe aan een paar weken geen emotie, werk etc.
USA 5x, China 9x , Egypte, Canarische eilanden, Frankrijk 12x, duitsland, Italie...alemaal geweest met partner, dat durf ik dus nu niet. Ik heb zin in 3 weken niks.
Boebezoebe, ja, dat is precies wat ik wil.
Wat erg, ik ben niet een verwent nest, maar woonde gewoon eerder in een ander continent en zo was het gewoon. Maar sinds 8 jaar heb ik ook alles met partner gedaan en nu durf ik ook niet meer echt. Of beter ik durf wel, maar ik ben even toe aan een paar weken geen emotie, werk etc.
zondag 21 april 2013 om 15:27
En iets waar je wat meer in een groep bent?
Bijv. een kookvakantie of een creatieve vakantie? Ergens op een rustige plek?
Zelf reis ik altijd alleen en heb twee jaar geleden voor het eerst een kookvakantie gedaan. Wist niet of ik dat leuk zou vinden omdat je vrijheid een beetje beperkt is maar ik vond het heerlijk. Alles was geregeld, ik had leuke mensen om me heen, maar hoefde niet constant op elkaars lip te zitten. Excursies waren erbij inbegrepen dus we hebben ook leuke dingen gezien.
Voor veel rust zou je ook een huisje kunnen huren ergens in duitsland, daar heb je veel rustige gebieden, niet te ver weg en vanalles te zien als je bij een leuke stad in de buurt zit.
Zelf reis ik altijd alleen en heb twee jaar geleden voor het eerst een kookvakantie gedaan. Wist niet of ik dat leuk zou vinden omdat je vrijheid een beetje beperkt is maar ik vond het heerlijk. Alles was geregeld, ik had leuke mensen om me heen, maar hoefde niet constant op elkaars lip te zitten. Excursies waren erbij inbegrepen dus we hebben ook leuke dingen gezien.
Voor veel rust zou je ook een huisje kunnen huren ergens in duitsland, daar heb je veel rustige gebieden, niet te ver weg en vanalles te zien als je bij een leuke stad in de buurt zit.
zondag 21 april 2013 om 15:31
Dus, ik zoek een land waar ik geen herinneringen heb, geweldige dingen kan zien, rust krijg en niet eenzaam word.
Landen die afvallen
Frankrijk
US
Italie
Duitsland
Egypte
China
Thailand
Belgie (met stip op 1)
Letland
Korea
Taiwan (daar ga ik ooit weer eens heen, nu niet)
Zuid Afrika
Spanje
Portugal
Nou, we zijn al een stuk verder met wat ik allemaal niet zoek. Dat vliegen, dat los ik wel op. Pil van dokter helpt.
Bedankt voor het meedenken! Ik zit nu te kijken naar Schotland. Ziet er goed uit!
Landen die afvallen
Frankrijk
US
Italie
Duitsland
Egypte
China
Thailand
Belgie (met stip op 1)
Letland
Korea
Taiwan (daar ga ik ooit weer eens heen, nu niet)
Zuid Afrika
Spanje
Portugal
Nou, we zijn al een stuk verder met wat ik allemaal niet zoek. Dat vliegen, dat los ik wel op. Pil van dokter helpt.
Bedankt voor het meedenken! Ik zit nu te kijken naar Schotland. Ziet er goed uit!
zondag 21 april 2013 om 15:31
quote:wollenstonecraft schreef op 21 april 2013 @ 15:27:
Voor veel rust zou je ook een huisje kunnen huren ergens in duitsland, daar heb je veel rustige gebieden, niet te ver weg en vanalles te zien als je bij een leuke stad in de buurt zit.Hoe werkt dat?
Voor veel rust zou je ook een huisje kunnen huren ergens in duitsland, daar heb je veel rustige gebieden, niet te ver weg en vanalles te zien als je bij een leuke stad in de buurt zit.Hoe werkt dat?
zondag 21 april 2013 om 15:47
Ik was 1,5 jaar geleden in augustus in Canada en dat was aangenaam van temperatuur. Altijd rond de 25 graden en meestal zonnig. En ondanks augustus niet te druk! Lekker rustig op de wegen, mooie natuur, mooie uitzichten. Whalewatchen vanaf Vancouver Island, tropisch regenwoud ook. Bovenop 'n berg in de sneew staan (met je t-shirtje) in Whistler. Prachtig helder blauwe bergmeren zien in Jasper en Banff en tevens op 'n echte gletcher lopen. Ik heb het in combinatie met Montana (ranch) en Wyoming (Yellowstone) gedaan. Vond het echt 'n geweldige reis. Een comfortabele SUV gehuurd en rijden maar!